Ok bedankt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 03:58 schreef boskov het volgende:
het is van dezelfde eigenaar als de Buddha Bar (dat is om de hoek bij concorde, maar echt schandalig duur, Barrio latino is goedkoper, maar nog steeds duur. Ik kan me helaas niet herinneren wat de prijzen waren. Ik weet wel dat een flesje wijn rond de 20-25 was, en dat dus reuze meeviel. Google maar even, zie je ook hoe het eruit ziet. Je kan ze ook bellen: Réservation33 1 55 78 84 75
In mijn tour moet je niet het louvre in want daar heb je geen tijd voor. Musee d'orsay kost ook een goede 2,5 uur voor alleen scannen.
Het is allemaal te lopen, maar dus wel afhankelijk van het weer. check dat wel even!
Super! Dank je.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Smeich het volgende:
In mijn route zat wel degelijk een orde, al was het soms even uit de richting.
Hier de straatnamen:
- Au Marche de la Butte
56 Rue des Trois Freres
Je kunt zowel metrostop Abbesses (wel leuk met die funiculaire als de gehele omgeving) als Anvers uitstappen en dan bij die laatste Rue d'Orsel aflopen richting het westen en dan Rue des Trois Freres inlopen omhoog of gewoon richting Montmartre lopen en dan afdalend er terecht komen, al is het wel even zoeken dan. Aan de linkerkant van het winkeltje staan heel veel artikelen/foto's.
- Les Deux Moulins
15 Rue Lepic
Die straat is niet te missen, uitstappen bij Blanche en je ziet de Moulin Rouge. Iets rechts van de Moulin Rouge loopt een winkelstraatje (Rue Lepic) naar boven, dan zit Les Deux Moulins ergens aan de linkerkant.
- Gare de L’est
Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel
- Canal St Martin
Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.
Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
2006 zijn we ook geweest, voor het eerst samen dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Smeich het volgende:
Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar)
Ik ga er ook kansloos een paar keer per jaar naar toequote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Smeich het volgende:
Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar)
Die plaatsen heb ik nog gemist. Ook weer iets voor een volgend keerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Smeich het volgende:
- Gare de L’est
Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel
- Canal St Martin
Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.
Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
iemand anders misschien een goede tip? Dan kan ik gaan reserverenquote:La Fontaine de Mars
La Fontaine de Mars is een typisch Franse bistro. Niet alleen vanwege het menu, maar ook gezien de aantrekkelijke wijnkaart en het overwegend autochtone publiek. Goede keuken, prima prijzen.
Chez Janou
Deze kleine, populaire bistro bulkt van de Franse charme. Chez Janou biedt authenticiteit. Het is er altijd druk, maar je kunt 's zomers heerlijk buiten eten. Reserveer een tafeltje of wacht met een fles wijn aan de bar op je beurt.
Tja, ik had aangegeven dat ik voor koninginnedag niet in de regio was;quote:Op maandag 28 mei 2007 12:34 schreef tim2308 het volgende:
Mmmm... we zouden er toch een houden na koninginnedag?
Ok, niet naar Chez Janou dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef Delicieux het volgende:
Van dezelfde eigenaar als Chez Janou is het restau '"Le petit Marché" in rue du Béarn, 75004 Paris. Zie http://www.fra.cityvox.fr(...)he_89376/Profil-Lieu
Dit is minder een toeristenfuik, en heeft een bijzonder goede kaart. Niet al te duur.
Op bovenstaande site kun je trouwens ook prima restau's zoeken....
En speciaal voor jullie is er www.eatinparis.comquote:Die website was ik ook al tegengekomen maar mn frans is niet zo best
volgens mijn metrokaart en planner zijn er twee stations Malakoff:quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:28 schreef Casual-T het volgende:
Na wat zoekwerk ligt het hotel op 50 m van metrostation Malakoff vandaan. Volgens Wikipedia is dat 5 km van het centrum, en op acht haltes van de champs elysees..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |