abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47840245
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:12 schreef Oproerkraaier het volgende:
Klink mij als ADD in de oren...
Hmm... om je eerlijk te zeggen geloof ik niet zo in die diagnoses...Ik vermijd altijd bewust allerlei therapeuten, die je een stempel op kunnen plakken. Ik geloof dat de diagnoses gewoon een naam zijn voor een verzameling van kenmerken van een persoon. Ik wil die weg niet gaan. Ik zou best in het plaatje kunnen passen...Maar dan nog? Wat heb ik er dan aan? Niets. Ik zal toch mijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik wil niet het risico lopen om me te verschuilen achter een één of ander 'kwaaltje'.

Zo heb ik vroeger het stempel 'hoogbegaafd 'gekregen als kind. Maar ik heb altijd GEWEIGERD om daar verder op in te gaan.En wat ben ik er blij om! Ik heb het ook nooit aan mensen verteld. En ga dat ook nooit doen. Niets geen speciale verenigingen of speciale lesvormen. Ik ga mezelf niet in uitzonderingspositie plaatsen. En ik wens ook niet dat mensen mij zo zien. Ik ben gewoon een mens , met bepaalde karaktertrekken. Een mens, die net als een ieder moet werken aan het verwezenlijken van een leefbaar karakter...Misschien is dat voor mij moeilijker dan een ander, maar dat is geen reden om het niet te proberen.

Dus berichten over ADD en weet ik veel wat nog meer, daar zit ik niet zo op te wachten. Ook dat soort mensen zullen er ooit aan moeten geloven: werken aan jezelf om leefbaar te kunnen leven...
pi_47840995
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:24 schreef wdn het volgende:

Waar het eigenlijk om gaat is dat je moet beseffen dat het DOEN minder werk is dan het denken erover. Plus het uitstellen zorgt ervoor dat je jezelf slechter gaat voelen en het dus weer uitstelt. Het kost allemaal zoveel minder tijd dan je denkt dat het is.
MEER DOEN IN PLAATS VAN EROVER DENKEN

Got it!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:44:07 #103
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47841037
Vroeger deed ik dingen gewoon, vanaf 3de jaar middelbare school niet meer. Om dat ik niet meer het idee had iets "goeds" te doen bij een deel van de dingen?
Luiheid, creatief problemen ontwijken, voor de lol? Het ontbreek aan aardigheid hebben aan de (kut)klusjes dus blijven ze liggen ofzo.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47841122
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:40 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

hier reageer je wel erg opgelucht, als of je een excuus zocht om gewoon door te kunnen blijven gaan met je patroon. Gelukkig wordt het in de rest van je reactie wel minder, maar toch...

Volgens mij is het vooral een patroon (of juist het gebrek daaraan) waar het bij jou aan schort. Je hebt teveel kans om met je verplichtingen te jongleren, en daar maak je lekker misbruik van. Misschien moet je juist iets zien te krijgen, een baan of zo, wat je verplicht om afspraken op tijd na te komen.
Ga een baan aan bij defensie! daar weten ze wat discipline is... schijnt het.

Weinig verheffend wat ik hier zeg geloof ik, dit weet je allemaal al en anderen hebben het ook al gezegd, maar goed...!
Die opluchting komt niet vanwege het feit dat ik het dan als excuus wil gebruiken om maar zo door te gaan met mijn gedrag...Maar deze kijk, dat niet alles perse een PROBLEEM IS, vind ik erg bij bepaalde dingen echt wel nuttig! Mijn verwachtingen zijn ook doorgaans hoger dan die van andere mensen om mij heen. Dus in zulke situaties kan ik deze tip zeker gebruiken...

Ik heb al een baan verder. Maar noem het meer een bijbaantje.
pi_47841176
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:44 schreef kless het volgende:
Vroeger deed ik dingen gewoon, vanaf 3de jaar middelbare school niet meer. Om dat ik niet meer het idee had iets "goeds" te doen bij een deel van de dingen?
Luiheid, creatief problemen ontwijken, voor de lol? Het ontbreek aan aardigheid hebben aan de (kut)klusjes dus blijven ze liggen ofzo.
Waren je ouders in jouw ogen ook zo, vraag ik me af? Mijn ouders hebben in mijn ogen weinig structuur ook...Ik ben me echt los aan het vechten van deze aangeleerde chaos en wanorde...
pi_47841233
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:42 schreef Norro-tje het volgende:
tvp
Wat is tvp? Sorry ik ben dus geen oerfokker...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:50:44 #107
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47841271
geenlogica JE KUNT HET!

En af en toe roepen "en nu ga je afwassen, trut dat je bent". (Ik vervang trut voor klojo trouwens ) Maak jezelf kwaad. En dan: DOEN!

Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:51:40 #108
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47841300
tvp = terug vind post
posten zodat het topic in de MY active topics komt te staan
pi_47841392
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef most_wanted het volgende:
Het kan ook zijn dat je zo weinig te bieden krijgt op je werk dat je je gaat vervelen en dus op internet zoekt naar interessantere dingen?
Nou als ik geen werk heb , heb ik hetzelfde, ook in tijden dat ik leukere banen heb...Het is dus niet persé gerelateerd aan het werk.

Het werk wat momenteel ik doe is inderdaad niet iets wat ik voor altijd wil blijven doen, daarom heet het ook een bijbaan, naast de studie.

Die honger naar informatie/kennis, de lol vinden in het uitpluizen van zaken en daar dan voor 100% voor gaan...het is iets wat ik als kind al had. Ik wil er gewoon mee leren omgaan. De toewijding in dat soort dingen is niet verkeerd. Maar ik moet het leren in goede banen te leiden. Ik wil gewoon niet dat het mijn leven ruïneerd.
pi_47841435
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:50 schreef wdn het volgende:

Maak jezelf kwaad. En dan: DOEN!
Kwaad is geen positief motiverend gevoel. .
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:57:29 #111
41885 kless
pi_47841501
Euh paps is huisman. mams werkt als juf ik woon thuis (hoef niet in die vuile stink stad te zintten, al ruikt het vandaag hier naar vers uitgereden stront.

Ze zijn gestructureerder in dag/week ritme. ik ben gestructureerder als ik WEL wat ga doen (Plannen, kijk of alles er is, uitvoeren. opruimen) de rest doet meer aan uitvoeren *mama vind vooruitschuiven van administratie ook mooi om te doen. En ze is ook nog eens "bang" voor computers. Dat schuift ze ook voor zich uit.

Huishouden is leuk, zolang ik maar naar radio 1 kan luisteren of wat te praten heb onderweil. anders is het idd suf werk.

*dit is mn uitbuik momentje en ga zometeen rusig afwasje doen en dan rondbellen wie op deze prachtige avond wat leuk weet te doen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47841520
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:47 schreef von_manstein het volgende:
Laat een vriend/kennis de adult control op je PC (user account)/router instellen en dat je alleen maar tussen b.v. 16:00 en 19:00 mag internetten

Mocht dat niet helpen laat dan een vriend/kennis de complete ICT infrastructiuur mee nemen thuis.

Zo heb ik een maat geholpen die een soort download verslaving had.

Als dit niet werkt of je gaat jezelf voor de gek houden dan zou ik prof. hulp zoeken via de huisarts of zo.
Heb mijn vriend al gevraagd , dat als we samen in huis wonen, of hij mij af en toe wilt 'controleren' en naar bed wilt 'commanderen' als ik weer eens gefixeerd bezig ben met zinloos bezig zijn...(Hopelijk komen daar geen al te grote ruzies uit voort )
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:59:52 #113
41885 kless
pi_47841585
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Kwaad is geen positief motiverend gevoel. .
Kwaad zijn moet zo nu en dan. Net zoals janken onder de douche ofzo.
Altijd lachen is namelijk niet mogenlijk.
iGEM
pi_47841606
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:59 schreef kless het volgende:

Kwaad zijn moet zo nu en dan. Net zoals janken onder de douche ofzo.
Altijd lachen is namelijk niet mogenlijk.
Oja, TS is vrouw. .
pi_47841642
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:50 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Je doet nu net of ie verslaafd is, ik krijg eerlijk gezegd het idee dat hij niet verslaafd is maar gewoon iets anders zoekt, hij gebruikt het internet als een soort van uitweg uit het echte leven. Dus dan heeft zoiets geen zin, want dan bedenkt ie toch gewoon weer iets anders?
Zelf denk ik dat elke verslaving synoniem is aan 'een uitweg uit het echte leven'...Dus helaas kan dit nog wel een s waar zijn wat VOn Manstein beweert...Ik wil mijn echte leven dus weer de moeite waard gaan maken, zodat een uitvlucht niet noodzakelijk is...ofzo...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:01:48 #116
41885 kless
pi_47841667
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:57 schreef geenlogica het volgende:

[..]

Heb mijn vriend al gevraagd , dat als we samen in huis wonen, of hij mij af en toe wilt 'controleren' en naar bed wilt 'commanderen' als ik weer eens gefixeerd bezig ben met zinloos bezig zijn...(Hopelijk komen daar geen al te grote ruzies uit voort )
Het monster met fluweelen handschoentjes aanpakken en verleiden mee naar bed te gaan slapen
iGEM
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:02:26 #117
41885 kless
pi_47841686
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oja, TS is vrouw. .
Ja dus?
iGEM
pi_47841834
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:02 schreef kless het volgende:

Ja dus?
Mannen huilen niet zomaar onder de douche. .

Maar hoe dan ook, ik denk dat het beter is om met 'positieve feedback' te werken (mentaal schouderklopje) na het volbrengen van een kleine (deel)taak, dan bij jezelf een negatief gevoel van kwaadheid op te roepen en uit schuldgevoel de taak te doen.

Veel prettiger. Dan voel je je beter over jezelf.
pi_47841836
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:53 schreef kless het volgende:
ja euh mn leven zelf ik geen zak opgeschoten in die afgelopen 26 jaar, op een berg kennis na. Niet dat er een doel is ofzo van "dan is het af" 'T ontbreekt aan een vrouw in mn leven denk ik, ofzo.
Mag ik vragen of je een doel hebt qua beroep? Want je zegt dat je de afgelopen 26 jaar alleen hebt toegewerkt naar 'kennis'...Zelf heb ik namelijk geen die hard doel voor ogen wat ik precies wil doen na de studie.

Verder...zelf heb ik wel een vriend...dus een partner is niet persé DE oplossing...en zijn aanwezigheid in mijn leven heeft het probleem van geen discipline hebben zelfs een periode versterkt !!

Het blijft een strijd tegen jezelf, merk ik.
pi_47841910
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:59 schreef Originele_Naam het volgende:
Jammer genoeg herkenbaar
En hoe is het bij jou ontstaan? En wat doe jij er tegen, als ik vragen mag?
pi_47841962
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:01 schreef Morpheuzzz het volgende:
Hoi

Heb niet alle reacties gelezen, dus misschien voor de 20ste keer

Maar je verhaal is heel herkenbaar, voor een deel heeft iedereen er last van. Een 100% oplossing is er niet, maar het heeft wel veel te maken met regelmaat. Dus niet je hele leven willen plannen, maar wel iedere avond om 12.00 naar bed.

Probeer verder te denken in wat je wel wilt doen en niet in negatieve termen wat je niet moet / mag doen.

Ik kan je het boek "Doen!" van Ben Tiggelaar aanraden, dat gaat helemaal over dit onderwerp.

Succes
Dankje voor de boekentip! 'Dromen, durven doen' heb ik eigenlijk al gelezen...dus de theorie zit al eeuwen in mijn kop. Het gaat nu gewoon om de moed en de praktijk.

Waarom heb jij dat boek gekocht? Had je ook dit probleem? En heeft het geholpen?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:13:33 #122
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47842054
geenlogica NIET TYPEN OP FOK!. DOEN

lol
pi_47842244
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:05 schreef Ms.Poes het volgende:

Emails hetzelfde, meteen op die reply-knop rammen.

...en sinds mijn huis zo opgeruimd is, is het een veel stimulerender omgeving waar ik veel liever dingen in ga ondernemen.

er is in [LIF] ook een topic, Fok! FlyLadies of zo, misschien heb je daar wat aan?
Jij komt me over als een lekker ondernemend type. Ik moet zeggen dat ik daar altijd wel een beetje tegenop kijk op een bepaalde manier. Maar ik onthou van jou vooral de tip: METEEN OP REPLY klikken bij e-mails. Ik ben echt erg daarin. Daarom verwateren ook veel contacten, omdat ik gewoon niet snel genoeg reageer op e-mails. Ik vind namelijk altijd dat ik eerst uren moet nadenken over de e-mail, alvorens er op in te gaan...mee stoppen dus.

Ja, dat is zo. Een opgeruimd huis,heerlijk! Ik ruim meestal alleen op als er mensen langs gaan komen e volgende dag. Die klus duurt dan meestal tot diep in de nacht, met een overgave van een topsporter! Weer op de 'deadline', maar wel weer tot het perfect schoon is...

Heb even snel naar die site van Flyladies gekeken...maar had even geen zin om alles in het engels te lezen op die site. Ik ga dat topic wel even doorspitten.

Dank je!
pi_47842288
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:13 schreef wdn het volgende:
geenlogica NIET TYPEN OP FOK!. DOEN

lol
Haha...ja ik voel mij verplicht om iedereen eerst even netjes te antwoorden...(Anders schuldgevoel, ik weet het ziek...zeker bij mensen die total strangers zijn...)
pi_47842302
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:17 schreef geenlogica het volgende:

Ik ga dat topic wel even doorspitten.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')