Hmm... om je eerlijk te zeggen geloof ik niet zo in die diagnoses...Ik vermijd altijd bewust allerlei therapeuten, die je een stempel op kunnen plakken. Ik geloof dat de diagnoses gewoon een naam zijn voor een verzameling van kenmerken van een persoon. Ik wil die weg niet gaan. Ik zou best in het plaatje kunnen passen...Maar dan nog? Wat heb ik er dan aan? Niets. Ik zal toch mijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik wil niet het risico lopen om me te verschuilen achter een één of ander 'kwaaltje'.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:12 schreef Oproerkraaier het volgende:
Klink mij als ADD in de oren...
MEER DOEN IN PLAATS VAN EROVER DENKENquote:Op donderdag 29 maart 2007 09:24 schreef wdn het volgende:
Waar het eigenlijk om gaat is dat je moet beseffen dat het DOEN minder werk is dan het denken erover. Plus het uitstellen zorgt ervoor dat je jezelf slechter gaat voelen en het dus weer uitstelt. Het kost allemaal zoveel minder tijd dan je denkt dat het is.
Die opluchting komt niet vanwege het feit dat ik het dan als excuus wil gebruiken om maar zo door te gaan met mijn gedrag...Maar deze kijk, dat niet alles perse een PROBLEEM IS, vind ik erg bij bepaalde dingen echt wel nuttig! Mijn verwachtingen zijn ook doorgaans hoger dan die van andere mensen om mij heen. Dus in zulke situaties kan ik deze tip zeker gebruiken...quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
hier reageer je wel erg opgelucht, als of je een excuus zocht om gewoon door te kunnen blijven gaan met je patroon. Gelukkig wordt het in de rest van je reactie wel minder, maar toch...
Volgens mij is het vooral een patroon (of juist het gebrek daaraan) waar het bij jou aan schort. Je hebt teveel kans om met je verplichtingen te jongleren, en daar maak je lekker misbruik van. Misschien moet je juist iets zien te krijgen, een baan of zo, wat je verplicht om afspraken op tijd na te komen.
Ga een baan aan bij defensie! daar weten ze wat discipline is... schijnt het.![]()
Weinig verheffend wat ik hier zeg geloof ik, dit weet je allemaal al en anderen hebben het ook al gezegd, maar goed...!![]()
Waren je ouders in jouw ogen ook zo, vraag ik me af? Mijn ouders hebben in mijn ogen weinig structuur ook...Ik ben me echt los aan het vechten van deze aangeleerde chaos en wanorde...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:44 schreef kless het volgende:
Vroeger deed ik dingen gewoon, vanaf 3de jaar middelbare school niet meer. Om dat ik niet meer het idee had iets "goeds" te doen bij een deel van de dingen?
Luiheid, creatief problemen ontwijken, voor de lol? Het ontbreek aan aardigheid hebben aan de (kut)klusjes dus blijven ze liggen ofzo.
Wat is tvp? Sorry ik ben dus geen oerfokker...quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:42 schreef Norro-tje het volgende:
tvp
Nou als ik geen werk heb , heb ik hetzelfde, ook in tijden dat ik leukere banen heb...Het is dus niet persé gerelateerd aan het werk.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef most_wanted het volgende:
Het kan ook zijn dat je zo weinig te bieden krijgt op je werk dat je je gaat vervelen en dus op internet zoekt naar interessantere dingen?
Heb mijn vriend al gevraagd , dat als we samen in huis wonen, of hij mij af en toe wilt 'controleren' en naar bed wilt 'commanderen' als ik weer eens gefixeerd bezig ben met zinloos bezig zijn...(Hopelijk komen daar geen al te grote ruzies uit voortquote:Op donderdag 29 maart 2007 09:47 schreef von_manstein het volgende:
Laat een vriend/kennis de adult control op je PC (user account)/router instellen en dat je alleen maar tussen b.v. 16:00 en 19:00 mag internetten
Mocht dat niet helpen laat dan een vriend/kennis de complete ICT infrastructiuur mee nemen thuis.
Zo heb ik een maat geholpen die een soort download verslaving had.
Als dit niet werkt of je gaat jezelf voor de gek houden dan zou ik prof. hulp zoeken via de huisarts of zo.
Kwaad zijn moet zo nu en dan. Net zoals janken onder de douche ofzo.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kwaad is geen positief motiverend gevoel..
Oja, TS is vrouw.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:59 schreef kless het volgende:
Kwaad zijn moet zo nu en dan. Net zoals janken onder de douche ofzo.
Altijd lachen is namelijk niet mogenlijk.
Zelf denk ik dat elke verslaving synoniem is aan 'een uitweg uit het echte leven'...Dus helaas kan dit nog wel een s waar zijn wat VOn Manstein beweert...Ik wil mijn echte leven dus weer de moeite waard gaan maken, zodat een uitvlucht niet noodzakelijk is...ofzo...quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:50 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Je doet nu net of ie verslaafd is, ik krijg eerlijk gezegd het idee dat hij niet verslaafd is maar gewoon iets anders zoekt, hij gebruikt het internet als een soort van uitweg uit het echte leven. Dus dan heeft zoiets geen zin, want dan bedenkt ie toch gewoon weer iets anders?
Het monster met fluweelen handschoentjes aanpakken en verleiden mee naar bed te gaan slapenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:57 schreef geenlogica het volgende:
[..]
Heb mijn vriend al gevraagd , dat als we samen in huis wonen, of hij mij af en toe wilt 'controleren' en naar bed wilt 'commanderen' als ik weer eens gefixeerd bezig ben met zinloos bezig zijn...(Hopelijk komen daar geen al te grote ruzies uit voort)
Ja dus?quote:
Mannen huilen niet zomaar onder de douche.quote:
Mag ik vragen of je een doel hebt qua beroep? Want je zegt dat je de afgelopen 26 jaar alleen hebt toegewerkt naar 'kennis'...Zelf heb ik namelijk geen die hard doel voor ogen wat ik precies wil doen na de studie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:53 schreef kless het volgende:
ja euh mn leven zelf ik geen zak opgeschoten in die afgelopen 26 jaar, op een berg kennis na. Niet dat er een doel is ofzo van "dan is het af" 'T ontbreekt aan een vrouw in mn leven denk ik, ofzo.
Dankje voor de boekentip! 'Dromen, durven doen' heb ik eigenlijk al gelezen...dus de theorie zit al eeuwen in mijn kop. Het gaat nu gewoon om de moed en de praktijk.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:01 schreef Morpheuzzz het volgende:
Hoi
Heb niet alle reacties gelezen, dus misschien voor de 20ste keer
Maar je verhaal is heel herkenbaar, voor een deel heeft iedereen er last van. Een 100% oplossing is er niet, maar het heeft wel veel te maken met regelmaat. Dus niet je hele leven willen plannen, maar wel iedere avond om 12.00 naar bed.
Probeer verder te denken in wat je wel wilt doen en niet in negatieve termen wat je niet moet / mag doen.
Ik kan je het boek "Doen!" van Ben Tiggelaar aanraden, dat gaat helemaal over dit onderwerp.
Succes
Jij komt me over als een lekker ondernemend type. Ik moet zeggen dat ik daar altijd wel een beetje tegenop kijk op een bepaalde manier. Maar ik onthou van jou vooral de tip: METEEN OP REPLY klikken bij e-mails. Ik ben echt erg daarin. Daarom verwateren ook veel contacten, omdat ik gewoon niet snel genoeg reageer op e-mails. Ik vind namelijk altijd dat ik eerst uren moet nadenken over de e-mail, alvorens er op in te gaan...mee stoppen dus.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:05 schreef Ms.Poes het volgende:
Emails hetzelfde, meteen op die reply-knop rammen.
...en sinds mijn huis zo opgeruimd is, is het een veel stimulerender omgeving waar ik veel liever dingen in ga ondernemen.
er is in [LIF] ook een topic, Fok! FlyLadies of zo, misschien heb je daar wat aan?
Haha...ja ik voel mij verplicht om iedereen eerst even netjes te antwoorden...(Anders schuldgevoel, ik weet het ziek...zeker bij mensen die total strangers zijn...)quote:
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:17 schreef geenlogica het volgende:
Ik ga dat topic wel even doorspitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |