Die is goed já. Lesbos en Samos zijn de eiland te noorden en zuiden van Chios.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:15 schreef Mark_V het volgende:
chios
(is het enige eiland dat nog niet is genoemd zo onderhand)
Ah, ik heb het nu opgezocht en er wordt dus HOMERUS bedoeld.... ik vond het al zo vreemd omdat toch wel algemeen bekend was dat Columbus een italiaan was....quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:51 schreef BlaZ het volgende:
neen, hint : er wordt door sommige historici beweerd dat columbus afkomstig is van dit eiland.
Nee Columbus dus wel, Chios was tijdens de geboort van Columbus gebied van Genua. Columbus is op Chios een veelvoorkomende achternaam. Bovendien had Columbus kennis over het eiland Chios.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ah, ik heb het nu opgezocht en er wordt dus HOMERUS bedoeld.... ik vond het al zo vreemd omdat toch wel algemeen bekend was dat Columbus een italiaan was....
Chios klopt overigens als eiland van homerus, over die slaven heb ik nog ff niks kunnen vinden....
upd: slaven klopt inderdaad ook, maar het was in 1822, tijdens de onafhankelijkheidsstrijd, ik zat aan veel eerder te denken....
quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:26 schreef ChillyWilly het volgende:
Santa Maria
Barendsquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:30 schreef ChillyWilly het volgende:
Welke ontdekkingsreiziger bereikte als eerste de Zuidpool?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Amundsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |