Is het niet logischer dat het afbladdert omdat de vorige bewoner dit juist wél heeft geprobeerd? Dan kun je eigenlijk alleen maar de latexverf afsteken en dan al het overgebleven witkalk / veegvast met veel water van het plafond schrobben.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:55 schreef Marsepein het volgende:
Ik verwacht dat er op het plafond witkalk of veegvast zit. Probeer eens met een natte vinger of het afgeeft op je vinger? Als dat zo is, dat is er iets van veegvast of witkalk op gesmeerd de laatste keer. Daar kun je niet zomaar latex overheen zetten.
Ik zeg ook niet dat je een gewoon voorstrijk moet nemen, maar een voorstrijk die de kalklaag of veegvast laag fixeert. En ja die zijn erquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het niet logischer dat het afbladdert omdat de vorige bewoner dit juist wél heeft geprobeerd? Dan kun je eigenlijk alleen maar de latexverf afsteken en dan al het overgebleven witkalk / veegvast met veel water van het plafond schrobben.
En o ja, als je latex-verf over veegvast wil smeren, dan heb je echt wel iets beters nodig dan gewoon voorstrijkmiddel.
Uit http://www.praxis.nl/upload/42552c0102b136533a0155ea.pdfquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:47 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Hai, ik was alweer vergeten dat ik dit topic opende.
Bedankt voor de tips!![]()
Ik heb gekeken. En kan nou niet met zekerheid zeggen of er wat vanaf komt als ik er met een natte
vinger over strijk (kale gedeelte). Er komt wel "wat" vanaf (Beetje krijtig)
Anyhoe, wat moet ik nu precies doen? Ik ontkom er zeker niet aan om
1. alles afte steken
2. veegvast wegte schrobben
3. schoonmaken met st marcs?
pff..
edit: "Stuckprimer gebruiken over de veegvast/witkalk laag heen? Of moet ik die kalklaag alsnog eerst
weghalen?
Dank.![]()
quote:Als je met een andere soort verf dan veegvast aan de slag gaat en er wel al een laag veegvast op de te verven ondergrond is aangebracht (te herkennen aan het afgeven als je er met een natte vinger over een gaat), moet je deze verwijderen met een doek en schoon water. Andere verfsoorten hechten namelijk niet op deze poederondergrond. Ook kun je de laag insmeren met behanglijm en de veegvast, na het inweken, voorzichtig wegsteken met een plamuurmes. Een andere mogelijkheid is de bestaande laag veegvast te fixeren met een isoleermiddel.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:38 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat is een 'minderprettige' klus. De hele tijd boven je hoofd werken, je krijgt er zere schouders van en een zere nek. Maar wat is er beter dan na afloop op een stoel te gaan zitten, biertje erbij en dan gewoon 10 minuten staren naar het plafond.voldoening
Dankquote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:02 schreef Igen het volgende:
Je kunt ook proberen om het met de plantenspuit kletsnat te maken, en dan (na even laten intrekken) met de ramenwisser erover. Daarmee moet het meeste al eraf komen. De restjes kun je dan met een spons (en ook weer veel water) eraf wassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |