abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47804868
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:15 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Ja dat wel. Alleen blijft de map staan in program files.
Die map kan ik niet verwijderen, want ik wordt geblokkeerd om het te verwijderen.
Uiterst frustrerend.
Lekker laten staan, staat niet in de weg. Die 3kb die je bespaart als je het opruimt heb je ook niet nodig toch?
pi_47805261
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik bochten maken?
Tuurlijk, anders lees het nog eens goed door.

Ik kan Vista ook installeren op een P3 800mhz met de classic schil.
Dus wat is je punt?
Ik wil niet lullig doen, maar wat Ms nu doet met UAC bestaat al veel langer onder Linux, alleen zonder waarschuwing, zoals al aangehaald.
Niet door mij, dat klopt.
Dus ook dat klopt niet in je "relaas".
Bla bla bla bla bla.
Leer eens zelf lezen!

UAC is uit te zetten. Iedereen gaat dat doen. => UAC is nutteloos.
De mensen die hem wel aanlaten snappen niet wat ze goedkeuren.
UAC vraagt al om goedkeuring als je een scheet laat.

UAC => Kut

Lees eens het eerste advies dat in dit topic is gegeven (door Wise).
Kan dat ook in Linux?
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:11:11 #53
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_47806544
He wat een kostelijk topic.

Netsplitter begrijpt -naast zijn rare zinnen en hip-hop achtige uitspattingen- niet helemaal hoe het bedrijfsleven in elkaar zit.

Een belangrijk deel van Windows z'n verkoop is het bedrijfsleven (daarom is er ook een vista business editie).
Nu veel spul nog niet goed werkt op vista (Novell om maar iets te noemen) gaan veel bedrijven nog niet overstappen.
Tevens krijg je gezeik met veel programma's dat de hele GUI ineens van '3d' naar 2d springt (dat glaseffect plots weg en een kort zwart beeld etc.)

Om maar niet te beginnen over het ramgebruik in vista.

Zulke zaken zijn niet prettig in het bedrijfsleven (oke, veel zullen de glass interface uitschakelen binnen hun bedrijf...), daarbij ook nog eens dat aardig veel pc's specificaties rond de p3 of de amd duron hebben (of slechter), deze draaien dus aardig traag op vista. Vista wordt aangeraden met maarliefst 2 gig ram, terwijl je met xp genoeg hebt aan 512 mb.

Flame on.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 maart 2007 @ 21:26:00 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47807192
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:11 schreef cygnusx het volgende:
He wat een kostelijk topic.

Netsplitter begrijpt -naast zijn rare zinnen en hip-hop achtige uitspattingen- niet helemaal hoe het bedrijfsleven in elkaar zit.

Een belangrijk deel van Windows z'n verkoop is het bedrijfsleven (daarom is er ook een vista business editie).
Nu veel spul nog niet goed werkt op vista (Novell om maar iets te noemen) gaan veel bedrijven nog niet overstappen.
Tevens krijg je gezeik met veel programma's dat de hele GUI ineens van '3d' naar 2d springt (dat glaseffect plots weg en een kort zwart beeld etc.)

Om maar niet te beginnen over het ramgebruik in vista.

Zulke zaken zijn niet prettig in het bedrijfsleven (oke, veel zullen de glass interface uitschakelen binnen hun bedrijf...), daarbij ook nog eens dat aardig veel pc's specificaties rond de p3 of de amd duron hebben (of slechter), deze draaien dus aardig traag op vista. Vista wordt aangeraden met maarliefst 2 gig ram, terwijl je met xp genoeg hebt aan 512 mb.

Flame on.
Ik zit al 10 jaar in het bedrijfsleven dus ik weet dondersgoed hoe het er aan toe gaat.
Daarbij zit ik ook in de positie om te kunnen bepalen wat gebruikers te zien krijgen en wat niet.
Geen enkel bedrijf zal de komende tijd Vista gaan installeren op productiepc's.
En dat beweer ik ook nergens, lees maar na.
Ik heb trouwens nog nooit maar dan ook nooit een zwart beeld gehad met programma's omdat ik naar 3D ging?
Ik neem aan dat je die alternatieve alt-tab bedoeld?
Maar ik zal dan wel niet de goede programma's gebruiken niet?
Bij bijna elk groot bedrijf worden de pc's na verloop van tijd vervangen voor nieuwe modellen met een betere cpu, de normale upgrade ronde.
Eens in de drie a vier jaar gebeurd dat, tenzij men heel goed heeft bij gehouden welke machine waar staat en hoe oud die is kan je het per pc plannen, maar dan moet je wel een goede cmdb hebben.
Dus over een jaar of langer zijn alle oude pc's eruit gewerkt en staan er weer een zooitje nieuwe.
Dan is het tijd om de test fase in te gaan, en die duurt ook minimaal 6 maanden, zo niet langer.

Ow ja, dat Vista wordt aangeraden met 2Gb is bullshit.
Ik draai met 1Gb C&C3 alles hoog.
Daarbij probeer ik nog het een en ander te onderbouwen.
Het enige wat de rest kan is kankeren.
Wel Vista draaien maar ondertussen Ms van alles de schuld geven behalve zichzelf.
Nee, dat is een normale instelling.
Het lijkt er wel op dat wanneer je een tevreden Ms gebruiker bent dat je dan meteen vogelvrij verklaard wordt door de zielige kutkneuzen hiero die blijkbaar niks anders kunnen want zelf zijn ze totaal mislukt.

Dit is trouwens het laatste wat ik in dit topic te melden heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door Netsplitter op 29-03-2007 21:33:12 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_47808049
quote:
Wel Vista draaien maar ondertussen Ms van alles de schuld geven behalve zichzelf.
Die ligt allang in de prullenbak. En sinds ik die troep heb uitgeprobeerd weet ik dat ik daar dus nooit naar zal "upgraden". Ik ga linux leren. Over een jaartje ofzo.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:48:27 #56
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_47808223
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ow ja, dat Vista wordt aangeraden met 2Gb is bullshit.
Ik draai met 1Gb C&C3 alles hoog.
Ja, dat jij een of ander spelletje kunt spelen op 1 gig zal mij een worst wezen. Vista heeft minimaal het dubbele nodig aan ram dan XP, en 2 gig is daadwerkelijk aan te raden. Bovendien heb ik vista zelf getest, en is het verschil qua 1 of 2 gig geheugen heel goed te merken. 1 gig vond ik zelf niet echt lekker te doen (als je tenminste een aantal programmatjes aan hebt staan), 2 gig werkte wel redelijk.
quote:
Daarbij probeer ik nog het een en ander te onderbouwen.
Het enige wat de rest kan is kankeren zeuren.
Nee, dat is een normale instelling.
Het lijkt er wel op dat wanneer je een tevreden Ms gebruiker bent dat je dan meteen vogelvrij verklaard wordt door de zielige kutkneuzen hiero die blijkbaar niks anders kunnen want zelf zijn ze totaal mislukt.

Dit is trouwens het laatste wat ik in dit topic te melden heb.
Je bent wel snel aangebrand merk ik , en ik denk je dus niet helemaal het kritiek snapt van de rest rondom vista.
  • 2 gig geheugen nodig (in mijn optiek en die van vele anderen -waaronder analisten e.d.- ook)
  • Het kost hun zo'n 5 jaar om dit te produceren
  • Nog steeds regelmatig BSOD's, natuurlijk op de ene pc meer dan op de ander.
  • Veel grafische meuk en services waar velen niet op zitten te wachten.
  • Weinig definitieve verbeteringspunten waar mensen zo'n 200+ euro voor uitgeven.
  • Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_47808688
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 21:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik zit al 10 jaar in het bedrijfsleven dus ik weet dondersgoed hoe het er aan toe gaat.
    Daarbij zit ik ook in de positie om te kunnen bepalen wat gebruikers te zien krijgen en wat niet.
    Geen enkel bedrijf zal de komende tijd Vista gaan installeren op productiepc's.
    En dat beweer ik ook nergens, lees maar na.
    bij het bedrijf waar me vader werkt zijn ze momenteel al bezig om alle pc's over te zetten naar vista
    pi_47809594
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 21:57 schreef mschol het volgende:

[..]

bij het bedrijf waar me vader werkt zijn ze momenteel al bezig om alle pc's over te zetten naar vista
    Hier nog een bedrijf (>2500 computers) dat binnenkort overgaat. Moeten nieuwe hardware aanschaffen en dus zijn we redelijk verplicht om Vista te installeren.
    Daarom is het irritant dat we niet de keuze hebben door te gaan met XP tot alle software onder Vista werkt.

Ook vind ik deze reclame leuk:
    http://www.youtube.com/watch?v=80sWifG40B0
    Aardige samenvatting van dit topic...
      donderdag 29 maart 2007 @ 22:38:21 #59
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_47810441
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 22:18 schreef theiz het volgende:

[..]

Hier nog een bedrijf (>2500 computers) dat binnenkort overgaat. Moeten nieuwe hardware aanschaffen en dus zijn we redelijk verplicht om Vista te installeren.
    Daarom is het irritant dat we niet de keuze hebben door te gaan met XP tot alle software onder Vista werkt.

Ook vind ik deze reclame leuk:
    http://www.youtube.com/watch?v=80sWifG40B0
    Aardige samenvatting van dit topic...
    You're screwed...
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_47825691
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 18:10 schreef dagizmo het volgende:
    Help!
    ...
    Maar heeft iemand nog een concrete opmerking voor mij hoe ik dat nou verder kan oplossen? Ja UAC uitzetten, dat had ik al gezien.
    Maar ik wil graag leren hoe je dat soort dingen kunt beheren. Zou iemand mij stap voor stap ff kunnen beschrijven hoe ik voortaan dat soort dingen zelf kan doen?
    ...
    En niemand komt met een oplossing ...

Hier dan, probeer dit eens:
    Ga naar de eigenschappen van die folder, dan tabblad Beveiliging, button Geavanceerd, tabblad Eigenaar, button Bewerken.
    Kies daar nu je eigen inloggebruiker.
    Dan alles tot eigenschappen sluiten (je krijgt vanzelf al een waarschuwing dat dat moet)
    Nu kun je weer naar eigenschappen, tabblad Beveiliging, button Bewerken.
    Vink voor je eigen gebruiker alles onder 'Toestaan' aan
    Sluit vensters.
    Nu kun je met wat geluk de folder weggooien.

(ps: ik denk dat er nog wel ergens een bug in zit, waardoor soms de rechten niet volledig worden toegekend)
    pi_47827606
    Beter laat dan nooit.
    Als iemand Vista wil afzeiken of wil ophemelen zis iedereen meer dan welkom in klb, het vista topic, etc

Maar niet hier!
    Dit is nog al kut voor ts.
    pi_47827752
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:18 schreef Godlike02 het volgende:
    Beter laat dan nooit.
    Als iemand Vista wil afzeiken of wil ophemelen zis iedereen meer dan welkom in klb, het vista topic, etc

Maar niet hier!
    Dit is nog al kut voor ts.
    Was geen afzeiken, was een discussie of dat veiligheidsgebeuren nu wel/niet handig is voor Noobs.

Vista is een mooi OS (want lijkt als twee druppels water op OSX)
    pi_47827993
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 12:20 schreef Bright het volgende:

[..]

En niemand komt met een oplossing ...

Hier dan, probeer dit eens:
    Ga naar de eigenschappen van die folder, dan tabblad Beveiliging, button Geavanceerd, tabblad Eigenaar, button Bewerken.
    Kies daar nu je eigen inloggebruiker.
    Dan alles tot eigenschappen sluiten (je krijgt vanzelf al een waarschuwing dat dat moet)
    Nu kun je weer naar eigenschappen, tabblad Beveiliging, button Bewerken.
    Vink voor je eigen gebruiker alles onder 'Toestaan' aan
    Sluit vensters.
    Nu kun je met wat geluk de folder weggooien.

(ps: ik denk dat er nog wel ergens een bug in zit, waardoor soms de rechten niet volledig worden toegekend)
    Thanx. Dat heeft geholpen. Ik heb inmiddels veel geoefend en bekeken mbt vista en rechten. En op deze exacte map, stonden de eigenaarsrechten specifiek voor systeem en kon ik met mijn eigen gebruiker niet meer bij die map.

Hoe het ook zat, het is gelukt!! bedankt voor je ontopic reactie in ieder geval!
    pi_47828137
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:22 schreef theiz het volgende:

[..]

Was geen afzeiken, was een discussie of dat veiligheidsgebeuren nu wel/niet handig is voor Noobs.

Vista is een mooi OS (want lijkt als twee druppels water op OSX)
    Het was in elk geval offtopic dus is hier niet de plek er voor.
    Zijn genoeg topics voor.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')