abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57596949
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:22 schreef user_68910102 het volgende:

[..]Ik doe ook wel dingen die ik leuk vind, voor zo ver mijn tijd dat toelaat, maar om altijd de slechtste te zijn is niet leuk. Altijd ben ik degene die uitgelachen word, omdat ik er weer eens niet van bak. En vrienden bedoelen dat niet slecht en zo vat ik het ook niet op, maar als het áltijd maar is dan is het ook gewoon niet leuk meer.
Ik snap wat je bedoelt, dat is inderdaad lastig. Misschien dat je iets heel ongewoons kan doen, wat niet veel mensen kunnen? Doedelzak spelen ofzo
quote:
Op zich kan ik het prima met vrienden vinden, dus ik denk niet dat het de verkeerde mensen zijn. Anders had ik immers ook niet zo lang vrienden geweest. Trots op dingen die mij eigen zijn.. tja misschien als er ooit iets positiefs tussen zit. Verder heb ik ook wel een eigen mening hoor, best een sterke eigen mening zelfs.
Dat met die vrienden heb ik misschien niet helemaal goed gezegd: wat ik bedoelde is dat jouw vrienden, ondanks dat ze verder heel aardig zijn, jouw humor misschien niet hebben. Ga voor de grap eens naar een alternatieve vereniging ofzo, misschien is het wel wat voor jou daar zie je in ieder geval hoe divers mensen zijn en voel je je misschien wat minder gewoontjes?

O en nog een vraagje, zit je op het moment op een sport?
pi_57597009
is de TS al dood?
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_57597540
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:12 schreef lastresort het volgende:
O en nog een vraagje, zit je op het moment op een sport?
Yep ik sport minimaal 3x per week. Fitness en voetbal.
pi_57597923
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:40 schreef user_68910102 het volgende:

[..]

Yep ik sport minimaal 3x per week. Fitness en voetbal.
Dat is in ieder geval goed Vind je het ook leuke sporten om te doen? Anders zou je misschien een sport kunnen zoeken waar je meer passie voor voelt.
pi_58026539
We zijn drie weken verder. Hoe staat het leven TS?
pi_58027516
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:41 schreef Giechel_Ho het volgende:
We zijn drie weken verder. Hoe staat het leven TS?
100x erger dan 3 weken terug.

- Ja fuck dat gedoe met klonen enzo

Ben gestopt met studie enzo en heb werkelijk geen idee wat ik nog kan doen, anders dan voor een trein springen, wat ik dan weer niet durf.
  zondag 13 april 2008 @ 20:31:18 #232
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58027812
Waarom ben je met je studie gestopt? Misschien is 't 'n idee om toch gewoon te luisteren naar de adviezen van mensen in dit topic en professionele hulp te gaan zoeken? Kweenie hoor, maar klinkt toch wel als 'n goed idee en ik ben ook niet zo van voor alles al meteen naar de huisarts rennen voor pillen.

M.
Hallon!
pi_58028021
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:19 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

100x erger dan 3 weken terug.

- Ja fuck dat gedoe met klonen enzo

Ben gestopt met studie enzo en heb werkelijk geen idee wat ik nog kan doen, anders dan voor een trein springen, wat ik dan weer niet durf.
Dude. Wat is het toch met jullie Delft studenten. Zet een clubje op. Praat met de vele lotgenoten die hier op got rond hangen. HamsterSlayer is er een.
Maar serieus zoek hulp.
A little bit hateful
pi_58028186
Ik ga idd wel professionele hulp zoeken, op het moment voelt het alsof m'n leven gewoon voorbij is, behalve dat ik dan nog leef in letterijke zin.
  zondag 13 april 2008 @ 20:54:43 #235
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58028393
* BlueMage makes mental note om niet in Delft te gaan studeren

Maar serieus: veel succes, ik weet hoe 't voelt maar bedenk dat 't niet veel erger kan als nou, toekomst kan alleen maar beter zijn.

M.
Hallon!
pi_58028647
Reden dat ik gestopt ben met studie is trouwens de continue druk die ik heb. Ik kan dat gewoon niet meer aan. Ik heb ik de tentamenweken altijd al enorm veel moeite gehad om helder te blijven, en elke tentamenweken zitten wel wat momenten waarop het fout gaat. Dan kom ik er weer niet uit en als dat even aanhoudt gaat het gewoon fout, dan eindigt dat in een soort van korte maar erge dip. Als je dat dan elke tentamenweek een aantal keer hebt, dat 4 jaar lang, dan is het gewoon niet meer vol te houden.

Nu zou ik dinsdag een presentatie hebben, voor het vak presentatietechnieken, het wordt dus opgenomen en je wordt ws volledig de grond ingetrapt. Ik ben al enorm slecht in presentaties en het moet ook nog eens in het Engels, en laat ik nou ook net eens moeite hebben met Engels spreken. Dit is eigenlijk een beetje de druppel geweest. Ik ben er al vanaf donderdag, de dag dat ik hoorde dat ik moet, letterlijk ziek van. Dat betekent dus niet eten, niet slapen en overgeven. Van de voorbereiding is nog niets gekomen, elke keer als ik er aan begon ging het weer helemaal fout.

Vandaag meer dan 2 uur gebeld met m'n ouders en toch maar tot de conclusie gekomen om te stoppen. Iets wat m'n ouders me 3 jaar geleden overigens ook al aanraadden.

Maarja nu, ik val nu echt in een gat. Wat moet ik doen? Ik heb niet echt andere interesses. Vrienden zijn allemaal heel druk met studie dus die zal ik wel niet vaak spreken. De kracht om volgend jaar direct al een nieuwe studie te beginnen heb ik ws niet, tja wat dan.. werken? Ik heb dus alleen vwo, dus daar kan je werkelijk niets mee. Zou ik m'n leven dan inderdaad eindigen als vakkenvuller, in een heel klein huur flatje, zonder vrienden en zonder vriendin?
  zondag 13 april 2008 @ 21:18:13 #237
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58028922
Hmm ik ben geen psycholoog maar klinkt als 'n geval van extreme faalangst. Ik vind dan gelijk maar stoppen ook wel erg drastisch. Hoever ben je gevorderd met je studie? Heb je je propedeuse gehaald bijv? Je zou kunnen overwegen om 'ns contact op te nemen met 'n studieadviseur oid. Vaak zijn d'r ook mogelijkheden om als je vanwege allerlei omstandigheden tijdelijk moet stoppen om later weer verder te kunnen. Heb je in al die 3 jaar nooit aan iemand verteld dat je soms letterlijk ziek bent voor tentamens/examens?

M.
Hallon!
pi_58029128
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:18 schreef BlueMage het volgende:
Hmm ik ben geen psycholoog maar klinkt als 'n geval van extreme faalangst. Ik vind dan gelijk maar stoppen ook wel erg drastisch. Hoever ben je gevorderd met je studie? Heb je je propedeuse gehaald bijv? Je zou kunnen overwegen om 'ns contact op te nemen met 'n studieadviseur oid. Vaak zijn d'r ook mogelijkheden om als je vanwege allerlei omstandigheden tijdelijk moet stoppen om later weer verder te kunnen. Heb je in al die 3 jaar nooit aan iemand verteld dat je soms letterlijk ziek bent voor tentamens/examens?

M.
Na voor tentamens ben ik dan weer niet echt ziek. Alleen als ik zeg 's ochtends bezig ben met het leren van een tentamen en er lukken 4 sommen achter elkaar niet dan ga ik me zo ongelooflijk kut voelen, en dan kan ik de rest van de dag dus afschrijven. Soms ben ik dan echt gewoon boos (heb bijv m'n bed letterlijk in tweeen getrapt een keer ) Voor een tentamen zelf heb ik weer nooit echt angst. Het tegenstrijdige is dat ik meestal wel redelijk resultaten haal. Inmiddels ben ik 4e jaars en moet ongeveer nog 20 punten voor m'n Bsc. Maarja op deze manier wil ik ook echt niet meer verder, dit verpest echt m'n hele leven.
pi_58029207
Het stoppen op 20 punten verpest je leven nog meer
A little bit hateful
pi_58029441
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:26 schreef Liquidootje het volgende:
Tja eigenlijk is m'n leven al verpest. Studententijd zou de beste tijd van je leven moeten zijn.. zou dan wil ik niet weten wat voor hel de rest wordt.

Maar op deze manier doorgaan is geen optie meer voor mij. Ik heb altijd zoveel mogelijk gedaan alsof het allemaal prima ging, maar inmiddels ben ik gewoon op. Voor veel mensen komt het ws ook wel als een verrassing. Wat goede vrienden weten ws wel dat het niet al te makkelijk ging, maar ik denk niet dat ze het zo erg inschatten.
  zondag 13 april 2008 @ 21:33:56 #241
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58029462
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:26 schreef Liquidootje het volgende:
Eens. Kwestie van heel ff doorzetten dan heb je toch 'n beter toekomstperspectief. Niet te snel opgeven. Zeker niet nou je al zover gevorderd bent. Kijk als je in die 3 jaar nog niet eens je p zou hebben (zoals ik op de universiteit ) dan was 't 'n ander verhaal, maar nou lijkt 't me 'n gevalletje van 'even doorzetten en dan lekker gaan doen wat je zelf wil'

M.
Hallon!
pi_58029617
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Eens. Kwestie van heel ff doorzetten dan heb je toch 'n beter toekomstperspectief. Niet te snel opgeven. Zeker niet nou je al zover gevorderd bent. Kijk als je in die 3 jaar nog niet eens je p zou hebben (zoals ik op de universiteit ) dan was 't 'n ander verhaal, maar nou lijkt 't me 'n gevalletje van 'even doorzetten en dan lekker gaan doen wat je zelf wil'

M.
Dat nog net even doorzetten heb ik allang geprobeerd, maar dat houdt een keer op. Wat ik nog moet doen is echt een zware periode, sommigen zullen het als leuk ervaren, ik niet. We hebben een bachelor eindproject, wat gedaan wordt in een groep van 10 mensen. Dat is fulltime aanwezig zijn, van 9:00 tot 18:00. Je zit dan in een hokje opgesloten. We hebben ook nog eens een italiaan in de groep die geen Nederlands kan, dus alles moet in het Engels, maar dat kan ik niet. Schrijven, lezen en luisteren is geen enkel probleem, maar ik kan voor het spreken gewoon niet snel genoeg denken. Tijdens die vergaderingen zeg ik dus niets eigenlijk. Verder is de opdracht en het geen wat we moeten doen nogal vaag tot nu toe. En onzekerheid is nou net waar ik totaal niet tegen kan.

We hebben er nu 3 dagen van de 10 weken opzitten, maar nu al ben ik op, dit ga ik niet nog 9,5 weken volhouden.
pi_58030901
take it easy.. take a sisi
  zondag 13 april 2008 @ 22:34:25 #244
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58031378
Lijkt mij (no offense) dat je misschien toch wat eerder open had moeten zijn over hoeveel moeite je de hele studie kostte, TS. Lijkt mij 'n beetje alsof je alles hebt laten opstapelen waardoor 't nóg erger is geworden (en is gaan lijken). Misschien 'n wijze les die hieruit te leren valt?

M.
Hallon!
  zondag 13 april 2008 @ 22:35:17 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58031409
Het enige advies wat ik TS wil geven is zo snel mogelijk contact op te nemen met de hulpinstanties. Dit topic gaat dicht.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')