Wat ben je toch heerlijk meelevend OldJellerquote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef OldJeller het volgende:
Als je in Delft zit kan ik wel begrijpen dat je depressief bent.
Het is dan ook niet geheel vreemd dat je niet echt succes hebt met vrouwen, aangezien daar nauwelijks vrouwen zijn.
Ja eh, hallo sjef.. ik weet hoe het is in Delft dus probeer ik zijn probleem qua vrouwen te relativeren. Natuurlijk is het niet leuk, maar daar is het gewoon moeilijker op dat gebied.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:44 schreef kalemero het volgende:
[..]
Wat ben je toch heerlijk meelevend OldJeller![]()
In ieder geval hoop ik dat het voor even oplucht nadat TS het bericht geplaatst heeft.![]()
Uiteraard weet ik dat er nog van alles kan gebeuren, maar toch nemen je kansen ook wel af denk ik. Heb al veel topics gelezen hier, maar echt ermee opschieten doe ik volgens mij niet. En het is ook niet alleen dat ik nooit een vriendin heb gehad, maar ik heb ook nooit gezoend e.d. Dus hoe langer het duurt, des te onzekerder ik word.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:52 schreef base3ball het volgende:
Zo helemaal gelezen. Ik zal even een paar korte reacties geven, aangezien ik altijd nogal uitwijd en er uiteindelijks niks gelezen wordt![]()
Je bent 22 en nog geen vriendin gehad, dit is idd al wat later maar betekend absoluut niet dat je de enige bent getuige de vele topics hier op FOK en nog eens een heleboel mensen die er niet over durven te praten. Er lijkt nog steeds een soort van taboe op te zitten. Voor mij was het ook pas vorig jaar raak, was toen 24 dus jij bent iig nog twee jaar jonger![]()
Uitgaan doe ik regelmatig, maar ik ben nou niet echt het type om zomaar iemand aan te spreken. De gesprekken die ik heb gehad met meisjes zijn altijd met vriendinnen van een vriendin van een vriendquote:Er zijn vele topics over het contact met vrouwen, lees die even door, anders nog even een paar opmerkingen: ga er meer uit, probeer je eigenwaarde te verbeteren dat straal je dan meer uit, probeer er minder bij na te denken enz.
Thanks voor de tip. De keren dat ik dat heb gedaan wordt dat meestal afgedaan met een korte zin en gaat het gesprek al snel weer ergens anders over. Verder moet de situatie er ook wel een beetje naar zijn. Om nou midden op straat of op de TU zomaar een diepgaand gesprek te voeren werkt ook niet.quote:Probeer te peilen of je met iemand over je stemming kan praten. Er is al de standaardvraag, hoe gaat het? Voor 99% is dit beleefdheid, maar als jij antwoord met mwah zal er altijd wel eentje tussen zitten die echt geïnteresseerd is. Gooi dan niet in een keer alles eruit anders verzuip je die ander in je verhaal, doe dit dus gedoseerd.
Tja lastig. Ik weet dat het absoluut niet belangrijk is om te winnen. Maar voor je ego zou het weleens leuk zijn als er ook eens iets wil lukken. Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, aantal sporten, ook nog een tijdje keyboard gespeeld, en verder gewone dingen die je met vrienden tussendoor doet, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat ik het weer eens niet kan. Ik heb verder niet echt een idee wat ik nog kan proberen.quote:Als laatste over je 'verliezen'. Sport en spel is meestal niet echt belangrijk, je moet er plezier in hebben dan maakt het je minder uit dat je verliest. Winnen willen we allemaal wel, maar er moeten ook verliezers zijn. Heel sportief van je dat jij die rol op je neemt. Maar ga gewoon op zoek naar iets waar je wel goed in bent, of vraag desnoods iemand wat die denkt wat voor jou geschikt zou zijn. Want ik geloof heilig in wat er in mijn sig staat (de 1e) en als jij dat nou ook gaat doen dan ben je al een stuk verder.
Nee hoor, het wordt zeer op prijs gesteld.quote:Maar het zal allemaal wel weer voor de kat zijn viool zijn wat ik typ![]()
Ik veronderstelde in die tweede post inderdaad dat je daar studeerde.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef user_68910102 het volgende:
@OldJeller, er zijn in meer plaatsen technische studies dan in Delft.![]()
Ik heb wel vaker dat je een leuk meisje ziet, maar dan. Als ik er op af zou gaan, is er een kans dat ze een vriend heeft, ze me niet leuk vindt, geen zin in contact heeft, etc, etc. Daarbij ben ik meestal wel met een groepje uit, waarvan er dan altijd wel een aantal gaan lopen kijken hoe succesvol je wel, of eigenlijk vooral niet bent.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik veronderstelde in die tweede post inderdaad dat je daar studeerde.
Op wildvreemde vrouwen afstappen is voor niemand (in het begin) makkelijk, en bij niemand is het gegarandeerd succes. Maar niet geschoten is altijd mis. En als je een afwijzing niet persoonlijk neemt, kan je gerust blijven schieten tot het raak is.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat er nog van alles kan gebeuren, maar toch nemen je kansen ook wel af denk ik. Heb al veel topics gelezen hier, maar echt ermee opschieten doe ik volgens mij niet. En het is ook niet alleen dat ik nooit een vriendin heb gehad, maar ik heb ook nooit gezoend e.d. Dus hoe langer het duurt, des te onzekerder ik word.
[..]
Zoenen was voor mij maar een paar maanden eerder op mijn allereerste date ooit (dus ook op mijn 24e), dus er is nog steeds hoop haha. Maar ik snap wel wat je bedoeld, toch zul je de negatieve sleur moeten proberen te doorbreken.
Uitgaan doe ik regelmatig, maar ik ben nou niet echt het type om zomaar iemand aan te spreken. De gesprekken die ik heb gehad met meisjes zijn altijd met vriendinnen van een vriendin van een vriendoid, dus er is altijd wel iets van een link nodig. Ik zou verder niet echt weten wat ik tegen een wild vreemd meisje moet zeggen. En zo'n afgezaagde openinszin werkt ws ook niet echt.
[..]
En die vriendinnen van vriedinnen van enz zijn niet leuk? Of bezet oid? Openingszinnen zijn bijna altijd fout, omdat ze ingestudeerd zijn. Als je wat zegt, dan wat er op dat moment in je opkomt. Humor speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol.
Thanks voor de tip. De keren dat ik dat heb gedaan wordt dat meestal afgedaan met een korte zin en gaat het gesprek al snel weer ergens anders over. Verder moet de situatie er ook wel een beetje naar zijn. Om nou midden op straat of op de TU zomaar een diepgaand gesprek te voeren werkt ook niet.
[..]
Natuurlijk moet het moment wel daar zijn. Het slechte moment met de juiste persoon zou er alsnog voor zorgen dat je niet met diegene erover praat.
Tja lastig. Ik weet dat het absoluut niet belangrijk is om te winnen. Maar voor je ego zou het weleens leuk zijn als er ook eens iets wil lukken. Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, aantal sporten, ook nog een tijdje keyboard gespeeld, en verder gewone dingen die je met vrienden tussendoor doet, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat ik het weer eens niet kan. Ik heb verder niet echt een idee wat ik nog kan proberen.![]()
[..]
Er zijn ook nog andere dingen waarin je kunt uitblinken behalve sport en muziek. Wat dacht je van schrijven, tekenen, mensen helpen enz enz. Bedenk gewoon iets waar je goed in zou kunnen zijn, maar vooral wat je leuk vind! Wat dat mis jij vooral, de leuke kant van het leven. Het leven is leuk, jij moet er alleen nog even achter komen![]()
Nee hoor, het wordt zeer op prijs gesteld.![]()
Dat was ook wel bewust een beetje vet aangezet, omdat dat vaak gebeurd bij lange reply's. En ik de kans groter wilde maken dat je het las![]()
Dat heb je altijd, die kans bestaat nou eenmaal. Maar wanneer je constant aan 'als' denkt, zal je nooit het initiatief nemen. Probeer eerst anders gewoon een praatje te maken, zonder intentie. Als je iemand aanspreekt straalt niet meteen van je af dat je die persoon wil regelen, je kan ook gewoon vriendelijk zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:27 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker dat je een leuk meisje ziet, maar dan. Als ik er op af zou gaan, is er een kans dat ze een vriend heeft, ze me niet leuk vindt, geen zin in contact heeft, etc, etc.
Dat is gewoon grappig, tussen gasten.. moet je zelf ook om kunnen lachen. Waarom denk je dat hier een 'Post hier je versierblunders' topic is? Omdat het enorm grappig is! Maar daardoor moet je je niet uit het veld laten slaan.. of je hebt succes óf je hebt een mooi verhaal voor je vrienden of hier!quote:Daarbij ben ik meestal wel met een groepje uit, waarvan er dan altijd wel een aantal gaan lopen kijken hoe succesvol je wel, of eigenlijk vooral niet bent.Dus dat durf ik niet.
Als je een aanknopingspunt hebt is het inderdaad makkelijker, maar soms moet je gewoon een aanknopingspunt verzinnen.quote:Bij mij moet het meer natuurlijk gaan denk ik. Als een van de mensen van ons groepje een bekende tegenkomt en daar staan nog meer mensen bij, dan durf ik opeens weer wel een meisje aan te spreken, omdat ze dan wacht en niets doet. Hoop dat het nog te volgen is.![]()
Ja, het is meer dat het allerlei problemen bij elkaar zijn.. verliezen, vrienden, vriendin, (studie?), etc.. maar als je gewoon stap voor stap te werk gaat, wordt het vanzelf beter voor jou en je gevoel. Het is niet in één dag opeens goed. Werk b.v. eerst aan je vrienden, maak evt. nieuwe 'goede' vrienden waar je ook over problemen kan praten.quote:Verder is het niet hebben van een vriendin lang niet het enige probleem, anders had ik die enorme lap tekst niet hoeven schrijven. Vaak is het zo dat als er iets mislukt (ik verlies weer ofzo) dat ik me dan weer kut ga voelen. En ik lijk er maar niet uit te komen.
Precies. Sowieso ben je niet gemiddeld want je doet een universitaire opleiding. Je kan natuurlijk binnen die opleiding gemiddeld zijn, maar dat zijn er zoveel (zelfs onder gemiddeld) en die zijn niet ongelukkig!quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:38 schreef Overlast het volgende:
Dat je een universitaire studie doet wil al zeggen dat je meer doorzettingsvermogen/intelligentie hebt dan een groot deel van de Nederlandse jeugd. Puntjes voor jou dus. Door je posts kom je over als een doorsnee iemand. Je zegt nergens in uit te blinken. Welcome to the club zou ik zeggen. Probeer je pleziertjes te halen uit de kleine dingen. Je hebt in ieder geal geen "echte reden" om je slecht te voelen. Dan ligt het voornamelijk aan je instelling, ik hoop dat je die kunt veranderen. Succes.
waarom moeten er altijd weer van die dingen bijgehaald worden als mensen die sterven van de honger :Squote:Op woensdag 28 maart 2007 22:43 schreef havefun het volgende:
Mischien moet je ook is een beetje gaan relativeren. Er zijn mensen die op dit moment van de honger sterven, mensen die gemarteld worden enz. Vergeet ook niet dat een mens eigenlijk nooit echt tevreden is , een mens wil altijd wel weer meer. Dus mischien als je een vriendin gehad had en veel goede vrienden dan had je wel weer andere problemen. Dan zeikte je bijvoorbeeld over dat je vriendin alleen maar zeikte of iets dergelijks.
En ben jij nou ontevreden omdat je niet aan het ideaal beeld van de maatschappij kan voldoen, en ben je dus ongelukkig omdat je door anderen niet gezien wordt zoals je graag gezien zou worden?
Stel je voor dat de norm in de maatschappij was om weining vrienden te hebben , en pas laat een vriending te krijgen, was je dan nog steeds ontevreden?. Ik denk het al een stuk minder.
En daarnaast maakt het lezen van topics op innternet je ook niet echt vorlijker , daar wordt alleen maar in benadrukt wat voor een loser je bent als je op je 22ste nog geen vriendin gehad hebt.
Terwijl het eigenlijk geen reet uitmaakt of je er ooit een krijgt.
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwendquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:51 schreef Dhr_JJ het volgende:
[..]
waarom moeten er altijd weer van die dingen bijgehaald worden als mensen die sterven van de honger :S
Gefrustreerd ofzoquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:43 schreef havefun het volgende:
bla bla
Mensen zijn soms te verwend, maar niet iedereen sterft van de honger. TS zijn probleem gaat niet alleen over de meisjes, en wees eerlijk, het hoort er wel bij, alleen niet iedereen hoeft op zijn 16 al een vaste 'relatie' te hebben. Dit kan ook pas veel later.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:53 schreef sourcy het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwend
nee maar dit soort psychologische problemen, om het zo maar effe te noemen, zijn echt welvaartsziektes... als je dit zou vertellen aan iemand in afrika die sterft van de honger... eh, nee die zou zich doodlachen, dat is onverkoopbaarquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:54 schreef InProduction het volgende:
[..]
Gefrustreerd ofzo?
[..]
Mensen zijn soms te verwend, maar niet iedereen sterft van de honger. TS zijn probleem gaat niet alleen over de meisjes, en wees eerlijk, het hoort er wel bij, alleen niet iedereen hoeft op zijn 16 al een vaste 'relatie' te hebben. Dit kan ook pas veel later.
TS, misschien kom je volgend jaar een meid tegen waar je helemaal gelukkig mee gaat worden. Er is niet één ware...
Ja maar om je problemen met zulke dingen te gaan relatieveren. Dat slaat gewoon nergens op, dan stelt geen een probleem iets voor...quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:53 schreef sourcy het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwend
ik denk dat mensen met veel relativeringsvermogen (dus geen cynisme) veel gelukkiger zijn en losser en vrijer in het leven staan..quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:59 schreef Dhr_JJ het volgende:
[..]
Ja maar om je problemen met zulke dingen te gaan relatieveren. Dat slaat gewoon nergens op, dan stelt niets voor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |