abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47766191
Kloon enzo, te veel mensen kennen mij hier op het forum.

Na heel lang twijfelen toch een keer een eigen R&P topic.

Even een situatieschets van mijn leven zoals het nu is. Ik ben 22 jaar en doe een technische studie. Eigenlijk al m'n hele leven gaat het e.e.a. niet zo lekker. Ik heb nooit echt lekker in m'n vel gezeten, vaak depressief e.d. Toch is er niet echt een duidelijke reden voor te noemen. Ik heb geen slechte jeugd gehad, kan redelijk over weg met m'n ouders e.d. Ik woon nu een aantal jaar in een studentenhuis, meestal kan ik het goed vinden met de mensen, soms heb ik echter van die dagen dat ik zoveel vertrouwen in een keer kapot kan maken en gaat het weer een periode een stuk minder.

In m'n leven heb ik nooit veel vrienden gehad. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik geloof niet dat ik over het algemeen niet leuk ben om mee om te gaan. Ik heb zo af en toe weleens momentjes dat ik raar uit de bocht kan komen, vaak onder emoties, die ik niet goed kan controleren. Maar dat komt zelden voor en zou bij het maken van nieuwe contacten geen probleem moeten zijn.

Ik vind het moeilijk om met een groep om te gaan. Ik heb vrij weinig te vertellen, kan gesprekken amper volgen en algemene kennis is ook niet bijster goed. Gesprekken over films/series/muziek heb ik niets aan, zelfs al ken ik de film of serie, ik herken het te laat om ook echt deel te nemen aan het gesprek. Gevolg is dus dat ik eigenlijk de hele tijd stil ben in een groep. Een 1 op 1 gesprek gaat daarentegen wel weer prima. Het ligt natuurlijk ook wel aan de andere persoon, maar met de vrienden die ik heb kan ik dan goed overweg.

Een belangrijk iets voor mij is presteren. Iets wat ik totaal niet kan. Ik ben eigenlijk nergens goed in. Wat ik ook doe, karten, poolen, sporten, ik verlies altijd. Maar dan ook echt altijd. Ik word ook geen tweede of derde, nee steenvast laatste. Opzich zou me het niet uitmaken om een keer te verliezen, maar altijd is gewoon niet leuk meer, zo frustrerend. Ik wil ook gewoon iets goed kunnen, want dat is het, ik kan gewoon geen enkel ding goed. Nu zullen de meeste zeggen dat het komt doordat ik depressief ben en dat soort dingen, maar het is gewoon een feit. Ik heb lange tijd dingen vol vertrouwen gedaan, elke keer weer met goede hoop ergens aanbegonnen, maar het eindigt toch weer in een telleurstelling.

Verder ik heb ook nooit een vriendin gehad. Op zich ben ik niet heel lelijk oid, maar ik heb ws totaal geen uitstraling. Ik heb nooit een meisje aangeraakt, laat staan ook maar iets meer dan dat. Ik heb er nooit heel veel meegezeten, maar het laatste jaar begint het toch wel een beetje te knagen. Al die mooie dingen die ik mis, niet alleen seks, maar ook het houden van. Er zijn ook steeds meer mensen in m'n omgeving die een relatie hebben, ik begin me steeds meer alleen te voelen. Het gevoel dater niemand is die van je houd doet dan toch veel pijn. Langzamer hand wordt ik ook een beetje bang dat ik nooit iemand zal krijgen, want welk meisje wil er nou iets met een jongen die minder ervaring heeft dan de gemiddelde 13 jarige.

Dan studie. Tja, het gaat niet heel slecht, ik haal m'n vakken, maar het gaat allemaal niet van harte. Tentamens leren kost me ongelooflijk veel moeite en gaat gepaard met enorm veel tegenvallers, dagen lang. Vaak zijn dit ook de periode dat ik me extra kut voel. En vervolgens haal ik het tentamen toch weer. De studie vind ik opzich wel interessant, maar het studeren zelf vind ik allang niet leuk meer. Maar een alternatief heb ik totaal niet. Het liefst zou ik hebben dat alles gewoon wat makkelijker gaat. En dat is met alles, ik sla me met veel pijn en moeite door het leven, en af en toe heb ik het idee dat ik het nauwelijks aankan.

Ik heb vaak op het randje van zelfmoord gezeten, maar ik heb het nooit echt gedurfd, iets weerhoudt me op het laatste moment. De eerste 'poging' was toen ik een jaar of 8!! was. Niet dat het nou heel erg serieus was en het ooit had kunnen slagen, maar toch zegt het wel iets denk ik. Op die leeftijd daarmee bezig zijn is niet erg gezond. Een paar jaar geleden nog een momentje gehad, na veel te veel alcohol en rij een negatieve ervaringen die avond, ben ik bijna voor een trein gesprongen. Door samenloop van het e.e.a. (ik treed niet te veel in detail, ivm mogelijke herkenning van vrienden e.d.) is dat niet gelukt.

Na die dag heb ik een tijdje bij een psycholoog/psychiagater gelopen, maar dat was absoluut niet de oplossing ik ging me daar alleen veel slechter door voelen. Na een paar maanden ben ik daar gestopt. Ze benaderde alles heel negatief en alle negatieve dingen werden flink uitvergroot. Ik vond dat ze daar echt gevaarlijk bezig waren. Ik zou me goed voor kunnen stellen, dat dat iemand over het randje zou kunnen duwen.

Na een paar jaar aanmodderen en nog steeds verre van gelukkig zijn, ben ik nog steeds geen stap verder. Er zijn momenten dat ik me heel slecht voel, op sommige andere momenten denk ik er minder aan, maar voel me nog steeds niet erg gelukkig. De laatste dagen gaat het weer heel slecht, door een aantal tegenvallers icm tegenvallende tentamens, voel ik me nu diep ongelukkig. Inderdaad, het liefst zou ik er een eind aanmaken, maar waarschijnlijk durf ik dit toch weer niet.

Hoe het allemaal komt weet ik niet. Ik voel me vaak alleen en onbegrepen. Ik heb vroeger (toen ik een jaar of 10 was) al eens een tijdje bij een psycholoog gelopen. En dan die periode van een paar jaar terug. Ze hebben daar wel het vermoeden gehad dat ik het syndroom van Asperger zou hebben. Ik ben echter nooit officieel gediagnostiseerd en herken me lang niet in alle kenmerken hiervan, eigenlijk totaal niet. Ik kan erg slecht tegen het alleen zijn, vaak komen negatieve gedachten dan terug.

Wat bereik ik hier dan mee?
Nou ws niets, maar ik wil het gewoon eens kwijt. Er zijn weinig mensen met wie ik hier echt over kan praten. Goede vrienden heb ik niet. Als ik hierover zou beginnen, lopen ze ws hard weg. M'n ouders lijken er ook geen tijd en moeite voor te willen doen, verder dan 'je moet eens wat positiever zijn' komen ze niet. Ws krijg ik hier een aantal bash-reacties, die weggemodereerd worden en wat ondersteundende reactie die goedbedoeld zijn, maar waar ik toch niet echt iets mee kan. Maar ik ben het iig even kwijt.
pi_47766837
Als je in Delft zit kan ik wel begrijpen dat je depressief bent.
Het is dan ook niet geheel vreemd dat je niet echt succes hebt met vrouwen, aangezien daar nauwelijks vrouwen zijn.
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:44:23 #3
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47767202
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef OldJeller het volgende:
Als je in Delft zit kan ik wel begrijpen dat je depressief bent.
Het is dan ook niet geheel vreemd dat je niet echt succes hebt met vrouwen, aangezien daar nauwelijks vrouwen zijn.
Wat ben je toch heerlijk meelevend OldJeller

In ieder geval hoop ik dat het voor even oplucht nadat TS het bericht geplaatst heeft.
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:52:28 #4
140245 base3ball
State Of Mind
pi_47767604
Zo helemaal gelezen. Ik zal even een paar korte reacties geven, aangezien ik altijd nogal uitwijd en er uiteindelijks niks gelezen wordt

Je bent 22 en nog geen vriendin gehad, dit is idd al wat later maar betekend absoluut niet dat je de enige bent getuige de vele topics hier op FOK en nog eens een heleboel mensen die er niet over durven te praten. Er lijkt nog steeds een soort van taboe op te zitten. Voor mij was het ook pas vorig jaar raak, was toen 24 dus jij bent iig nog twee jaar jonger

Er zijn vele topics over het contact met vrouwen, lees die even door, anders nog even een paar opmerkingen: ga er meer uit, probeer je eigenwaarde te verbeteren dat straal je dan meer uit, probeer er minder bij na te denken enz.

Probeer te peilen of je met iemand over je stemming kan praten. Er is al de standaardvraag, hoe gaat het? Voor 99% is dit beleefdheid, maar als jij antwoord met mwah zal er altijd wel eentje tussen zitten die echt geïnteresseerd is. Gooi dan niet in een keer alles eruit anders verzuip je die ander in je verhaal, doe dit dus gedoseerd.

Als laatste over je 'verliezen'. Sport en spel is meestal niet echt belangrijk, je moet er plezier in hebben dan maakt het je minder uit dat je verliest. Winnen willen we allemaal wel, maar er moeten ook verliezers zijn. Heel sportief van je dat jij die rol op je neemt . Maar ga gewoon op zoek naar iets waar je wel goed in bent, of vraag desnoods iemand wat die denkt wat voor jou geschikt zou zijn. Want ik geloof heilig in wat er in mijn sig staat (de 1e) en als jij dat nou ook gaat doen dan ben je al een stuk verder.

Maar het zal allemaal wel weer voor de kat zijn viool zijn wat ik typ
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_47767675
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:44 schreef kalemero het volgende:

[..]

Wat ben je toch heerlijk meelevend OldJeller

In ieder geval hoop ik dat het voor even oplucht nadat TS het bericht geplaatst heeft.
Ja eh, hallo sjef.. ik weet hoe het is in Delft dus probeer ik zijn probleem qua vrouwen te relativeren. Natuurlijk is het niet leuk, maar daar is het gewoon moeilijker op dat gebied.
Van jouw posts werpen de vruchten zich af.

Maar goed, ik denk dat TS eerst moet richten om écht 'goede' vrienden te hebben. Je zegt dat je er een paar hebt, maar dat ze ook niet echt open staan voor je problemen als je er mee zou komen, niet echt 'goede' vrienden dus. Ook aangezien je niet graag alleen bent en liever mensen om je heen, zou dat helpen. Samen uitgaan, uitgaan = easy vrouwen.
Eventueel zou je bij een studentenvereniging kunnen gaan, aangezien Delft er veel van heeft en dus voor ieder wat wils, mét of zonder verplichtingen.
pi_47768859
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:52 schreef base3ball het volgende:
Zo helemaal gelezen. Ik zal even een paar korte reacties geven, aangezien ik altijd nogal uitwijd en er uiteindelijks niks gelezen wordt

Je bent 22 en nog geen vriendin gehad, dit is idd al wat later maar betekend absoluut niet dat je de enige bent getuige de vele topics hier op FOK en nog eens een heleboel mensen die er niet over durven te praten. Er lijkt nog steeds een soort van taboe op te zitten. Voor mij was het ook pas vorig jaar raak, was toen 24 dus jij bent iig nog twee jaar jonger
Uiteraard weet ik dat er nog van alles kan gebeuren, maar toch nemen je kansen ook wel af denk ik. Heb al veel topics gelezen hier, maar echt ermee opschieten doe ik volgens mij niet. En het is ook niet alleen dat ik nooit een vriendin heb gehad, maar ik heb ook nooit gezoend e.d. Dus hoe langer het duurt, des te onzekerder ik word.
quote:
Er zijn vele topics over het contact met vrouwen, lees die even door, anders nog even een paar opmerkingen: ga er meer uit, probeer je eigenwaarde te verbeteren dat straal je dan meer uit, probeer er minder bij na te denken enz.
Uitgaan doe ik regelmatig, maar ik ben nou niet echt het type om zomaar iemand aan te spreken. De gesprekken die ik heb gehad met meisjes zijn altijd met vriendinnen van een vriendin van een vriend oid, dus er is altijd wel iets van een link nodig. Ik zou verder niet echt weten wat ik tegen een wild vreemd meisje moet zeggen. En zo'n afgezaagde openinszin werkt ws ook niet echt.
quote:
Probeer te peilen of je met iemand over je stemming kan praten. Er is al de standaardvraag, hoe gaat het? Voor 99% is dit beleefdheid, maar als jij antwoord met mwah zal er altijd wel eentje tussen zitten die echt geïnteresseerd is. Gooi dan niet in een keer alles eruit anders verzuip je die ander in je verhaal, doe dit dus gedoseerd.
Thanks voor de tip. De keren dat ik dat heb gedaan wordt dat meestal afgedaan met een korte zin en gaat het gesprek al snel weer ergens anders over. Verder moet de situatie er ook wel een beetje naar zijn. Om nou midden op straat of op de TU zomaar een diepgaand gesprek te voeren werkt ook niet.
quote:
Als laatste over je 'verliezen'. Sport en spel is meestal niet echt belangrijk, je moet er plezier in hebben dan maakt het je minder uit dat je verliest. Winnen willen we allemaal wel, maar er moeten ook verliezers zijn. Heel sportief van je dat jij die rol op je neemt . Maar ga gewoon op zoek naar iets waar je wel goed in bent, of vraag desnoods iemand wat die denkt wat voor jou geschikt zou zijn. Want ik geloof heilig in wat er in mijn sig staat (de 1e) en als jij dat nou ook gaat doen dan ben je al een stuk verder.
Tja lastig. Ik weet dat het absoluut niet belangrijk is om te winnen. Maar voor je ego zou het weleens leuk zijn als er ook eens iets wil lukken. Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, aantal sporten, ook nog een tijdje keyboard gespeeld, en verder gewone dingen die je met vrienden tussendoor doet, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat ik het weer eens niet kan. Ik heb verder niet echt een idee wat ik nog kan proberen.
quote:
Maar het zal allemaal wel weer voor de kat zijn viool zijn wat ik typ
Nee hoor, het wordt zeer op prijs gesteld.

@OldJeller, er zijn in meer plaatsen technische studies dan in Delft.
pi_47769185
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef user_68910102 het volgende:

@OldJeller, er zijn in meer plaatsen technische studies dan in Delft.
Ik veronderstelde in die tweede post inderdaad dat je daar studeerde.
Op wildvreemde vrouwen afstappen is voor niemand (in het begin) makkelijk, en bij niemand is het gegarandeerd succes. Maar niet geschoten is altijd mis. En als je een afwijzing niet persoonlijk neemt, kan je gerust blijven schieten tot het raak is.
pi_47769689
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik veronderstelde in die tweede post inderdaad dat je daar studeerde.
Op wildvreemde vrouwen afstappen is voor niemand (in het begin) makkelijk, en bij niemand is het gegarandeerd succes. Maar niet geschoten is altijd mis. En als je een afwijzing niet persoonlijk neemt, kan je gerust blijven schieten tot het raak is.
Ik heb wel vaker dat je een leuk meisje ziet, maar dan. Als ik er op af zou gaan, is er een kans dat ze een vriend heeft, ze me niet leuk vindt, geen zin in contact heeft, etc, etc. Daarbij ben ik meestal wel met een groepje uit, waarvan er dan altijd wel een aantal gaan lopen kijken hoe succesvol je wel, of eigenlijk vooral niet bent. Dus dat durf ik niet.

Bij mij moet het meer natuurlijk gaan denk ik. Als een van de mensen van ons groepje een bekende tegenkomt en daar staan nog meer mensen bij, dan durf ik opeens weer wel een meisje aan te spreken, omdat ze dan wacht en niets doet. Hoop dat het nog te volgen is.

Verder is het niet hebben van een vriendin lang niet het enige probleem, anders had ik die enorme lap tekst niet hoeven schrijven. Vaak is het zo dat als er iets mislukt (ik verlies weer ofzo) dat ik me dan weer kut ga voelen. En ik lijk er maar niet uit te komen.
pi_47769951
Slechts acceptatie (een goede diagnose kan verhelderend zijn, zoek een goede psychiater. Goede psychiaters vind je niet bij Altrecht, GGZ of andere verschrikkelijke zorginstellingen die je van het kastje naar het muurtje sturen) en vertrouwen (in vrienden maar ook in hoop, dat is er heus nog wel ergens maar ik geloof ook dat het zich aan de andere kant van het heelal bevind en het licht zal de aarde pas over een biljoen lichtjaren bereiken.)

Ik heb het trouwens niet allemaal gelezen, ik ben van weinig woorden weet je.
Misschien kan je niet leven met het feit dat je weet dat je dood gaat. Ik blijf erbij dat het een kutstreek is. Lekker demotiverend.
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:30:20 #10
140245 base3ball
State Of Mind
pi_47769965
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef user_68910102 het volgende:

[..]

Uiteraard weet ik dat er nog van alles kan gebeuren, maar toch nemen je kansen ook wel af denk ik. Heb al veel topics gelezen hier, maar echt ermee opschieten doe ik volgens mij niet. En het is ook niet alleen dat ik nooit een vriendin heb gehad, maar ik heb ook nooit gezoend e.d. Dus hoe langer het duurt, des te onzekerder ik word.
[..]
Zoenen was voor mij maar een paar maanden eerder op mijn allereerste date ooit (dus ook op mijn 24e), dus er is nog steeds hoop haha. Maar ik snap wel wat je bedoeld, toch zul je de negatieve sleur moeten proberen te doorbreken.

Uitgaan doe ik regelmatig, maar ik ben nou niet echt het type om zomaar iemand aan te spreken. De gesprekken die ik heb gehad met meisjes zijn altijd met vriendinnen van een vriendin van een vriend oid, dus er is altijd wel iets van een link nodig. Ik zou verder niet echt weten wat ik tegen een wild vreemd meisje moet zeggen. En zo'n afgezaagde openinszin werkt ws ook niet echt.
[..]
En die vriendinnen van vriedinnen van enz zijn niet leuk? Of bezet oid? Openingszinnen zijn bijna altijd fout, omdat ze ingestudeerd zijn. Als je wat zegt, dan wat er op dat moment in je opkomt. Humor speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol.

Thanks voor de tip. De keren dat ik dat heb gedaan wordt dat meestal afgedaan met een korte zin en gaat het gesprek al snel weer ergens anders over. Verder moet de situatie er ook wel een beetje naar zijn. Om nou midden op straat of op de TU zomaar een diepgaand gesprek te voeren werkt ook niet.
[..]
Natuurlijk moet het moment wel daar zijn. Het slechte moment met de juiste persoon zou er alsnog voor zorgen dat je niet met diegene erover praat.
Tja lastig. Ik weet dat het absoluut niet belangrijk is om te winnen. Maar voor je ego zou het weleens leuk zijn als er ook eens iets wil lukken. Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, aantal sporten, ook nog een tijdje keyboard gespeeld, en verder gewone dingen die je met vrienden tussendoor doet, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat ik het weer eens niet kan. Ik heb verder niet echt een idee wat ik nog kan proberen.
[..]
Er zijn ook nog andere dingen waarin je kunt uitblinken behalve sport en muziek. Wat dacht je van schrijven, tekenen, mensen helpen enz enz. Bedenk gewoon iets waar je goed in zou kunnen zijn, maar vooral wat je leuk vind! Wat dat mis jij vooral, de leuke kant van het leven. Het leven is leuk, jij moet er alleen nog even achter komen

Nee hoor, het wordt zeer op prijs gesteld.
Dat was ook wel bewust een beetje vet aangezet, omdat dat vaak gebeurd bij lange reply's. En ik de kans groter wilde maken dat je het las
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:31:08 #11
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47770000
Oei, enige wat ik kan zeggen is blijven doorgaan en analyseren waar de 'fout' bij jou ligt. Een meisje krijg je denk ik vanzelf wel. Het is gewoon een kwestie van tijd en ik hoop voor je dat het snel gebeurd want ik gun het je. Denk dat het een verademing voor je zou zijn.

Voor de rest, richt je op de leuke dingen van het leven. Het leven draait niet om prestaties, maar lol hebben. Voor sommige mensen is er een gigantische overlap, maar misschien niet voor jou.
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
pi_47770268
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:27 schreef user_68910102 het volgende:

[..]

Ik heb wel vaker dat je een leuk meisje ziet, maar dan. Als ik er op af zou gaan, is er een kans dat ze een vriend heeft, ze me niet leuk vindt, geen zin in contact heeft, etc, etc.
Dat heb je altijd, die kans bestaat nou eenmaal. Maar wanneer je constant aan 'als' denkt, zal je nooit het initiatief nemen. Probeer eerst anders gewoon een praatje te maken, zonder intentie. Als je iemand aanspreekt straalt niet meteen van je af dat je die persoon wil regelen, je kan ook gewoon vriendelijk zijn.
quote:
Daarbij ben ik meestal wel met een groepje uit, waarvan er dan altijd wel een aantal gaan lopen kijken hoe succesvol je wel, of eigenlijk vooral niet bent. Dus dat durf ik niet.
Dat is gewoon grappig, tussen gasten.. moet je zelf ook om kunnen lachen. Waarom denk je dat hier een 'Post hier je versierblunders' topic is? Omdat het enorm grappig is! Maar daardoor moet je je niet uit het veld laten slaan.. of je hebt succes óf je hebt een mooi verhaal voor je vrienden of hier!
quote:
Bij mij moet het meer natuurlijk gaan denk ik. Als een van de mensen van ons groepje een bekende tegenkomt en daar staan nog meer mensen bij, dan durf ik opeens weer wel een meisje aan te spreken, omdat ze dan wacht en niets doet. Hoop dat het nog te volgen is.
Als je een aanknopingspunt hebt is het inderdaad makkelijker, maar soms moet je gewoon een aanknopingspunt verzinnen.
quote:
Verder is het niet hebben van een vriendin lang niet het enige probleem, anders had ik die enorme lap tekst niet hoeven schrijven. Vaak is het zo dat als er iets mislukt (ik verlies weer ofzo) dat ik me dan weer kut ga voelen. En ik lijk er maar niet uit te komen.
Ja, het is meer dat het allerlei problemen bij elkaar zijn.. verliezen, vrienden, vriendin, (studie?), etc.. maar als je gewoon stap voor stap te werk gaat, wordt het vanzelf beter voor jou en je gevoel. Het is niet in één dag opeens goed. Werk b.v. eerst aan je vrienden, maak evt. nieuwe 'goede' vrienden waar je ook over problemen kan praten.
Zoals wiskunde/natuurkunde; opbreken in kleine sommen/problemen en die oplossen, zodat je het grote probleem oplost.
pi_47770315
Wat ook wel helpt bij kl*te buien is goede muziek. En dan lekker hard
Voor frustraties is sporten zoals hardlopen of fitness wel een goede. Gewoon lekker afreageren.
Voor jezelf dingen opschrijven werkt zeker goed, en kun je je gedachten lekker ordenen.
Vooral nieuwe dingen ondernemen is ook wel lekker om te doen. Lekker actief bezig zijn, jezelf een beetje opfrissen, nieuwe kleren, leuk kapsel erbij.
Wat meer zelfvertrouwen uitstralen naar de dames. Vooral een gelukzalige glimlach (niet te overdreven)

Paar tips die werken bij mij en misschien ook wel bij jou. Het is gewoon lekker om even opnieuw te beginnen en jezelf vanuit een ander standpunt te zien.

Hoop dat je er wat aan hebt
Vergeet niet dat je ook nog een leven hebt.
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:36:24 #14
103012 Nies
Die hekse
pi_47770334
Als het leven niet kut is, dan is het wel kloten
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_47770485
Dat je een universitaire studie doet wil al zeggen dat je meer doorzettingsvermogen/intelligentie hebt dan een groot deel van de Nederlandse jeugd. Puntjes voor jou dus. Door je posts kom je over als een doorsnee iemand. Je zegt nergens in uit te blinken. Welcome to the club zou ik zeggen. Probeer je pleziertjes te halen uit de kleine dingen. Je hebt in ieder geal geen "echte reden" om je slecht te voelen. Dan ligt het voornamelijk aan je instelling, ik hoop dat je die kunt veranderen. Succes.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:42:32 #16
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_47770660
Het probleem is ook dat degenen die wel op hun 15'e voor het eerst gebatst of gezoend hebben ermee te koop gaan lopen. 'Wow, kijk eens hoe stoer ik ben', deze jongens vallen op. Er zijn zat jongens die niet zoenen/gezoend hebben tot aan een echte relatie.

Standaard openingszinnen werken niet! Punt uit. De leukste openingszinnen komen spontaan en zijn persoonsgebonden, heb het zelf meegemaakt op het werk. Meisje had wat meegemaakt, we waren allebei klaar, het flapte eruit voordat ik het doorhad, maar het heeft gewerkt. Zoals in de lange gequote post hierboven: Humor is belangrijk, en dan gaat het niet over droge standaard ingestudeerde humor.

Ga na dit topic niet wanhopig vrouwen aanspreken en aankijken in de kroeg/disco/whatever. Vrouwen blijven vrouwen en hebben dit simpelweg door. 'Oh, zie je dat zielige figuur? Die is op vrouwenjacht!'

Edit:
Met wanhopig bedoel ik niet gewoon gezellig kletsen, maar vrouw na vrouw aanspreken in de hoop dát...
joyridin' with police cars
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:43:53 #17
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47770715
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:38 schreef Overlast het volgende:
Dat je een universitaire studie doet wil al zeggen dat je meer doorzettingsvermogen/intelligentie hebt dan een groot deel van de Nederlandse jeugd. Puntjes voor jou dus. Door je posts kom je over als een doorsnee iemand. Je zegt nergens in uit te blinken. Welcome to the club zou ik zeggen. Probeer je pleziertjes te halen uit de kleine dingen. Je hebt in ieder geal geen "echte reden" om je slecht te voelen. Dan ligt het voornamelijk aan je instelling, ik hoop dat je die kunt veranderen. Succes.
Precies. Sowieso ben je niet gemiddeld want je doet een universitaire opleiding. Je kan natuurlijk binnen die opleiding gemiddeld zijn, maar dat zijn er zoveel (zelfs onder gemiddeld) en die zijn niet ongelukkig!
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
pi_47770719
Mischien moet je ook is een beetje gaan relativeren. Er zijn mensen die op dit moment van de honger sterven, mensen die gemarteld worden enz. Vergeet ook niet dat een mens eigenlijk nooit echt tevreden is , een mens wil altijd wel weer meer. Dus mischien als je een vriendin gehad had en veel goede vrienden dan had je wel weer andere problemen. Dan zeikte je bijvoorbeeld over dat je vriendin alleen maar zeikte of iets dergelijks.
En ben jij nou ontevreden omdat je niet aan het ideaal beeld van de maatschappij kan voldoen, en ben je dus ongelukkig omdat je door anderen niet gezien wordt zoals je graag gezien zou worden?
Stel je voor dat de norm in de maatschappij was om weining vrienden te hebben , en pas laat een vriending te krijgen, was je dan nog steeds ontevreden?. Ik denk het al een stuk minder.
En daarnaast maakt het lezen van topics op innternet je ook niet echt vorlijker , daar wordt alleen maar in benadrukt wat voor een loser je bent als je op je 22ste nog geen vriendin gehad hebt.
Terwijl het eigenlijk geen reet uitmaakt of je er ooit een krijgt.
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:47:08 #19
59897 sourcy
Sparkling...
pi_47770862
misschien moet je wat paddo's nemen
pi_47771107
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:43 schreef havefun het volgende:
Mischien moet je ook is een beetje gaan relativeren. Er zijn mensen die op dit moment van de honger sterven, mensen die gemarteld worden enz. Vergeet ook niet dat een mens eigenlijk nooit echt tevreden is , een mens wil altijd wel weer meer. Dus mischien als je een vriendin gehad had en veel goede vrienden dan had je wel weer andere problemen. Dan zeikte je bijvoorbeeld over dat je vriendin alleen maar zeikte of iets dergelijks.
En ben jij nou ontevreden omdat je niet aan het ideaal beeld van de maatschappij kan voldoen, en ben je dus ongelukkig omdat je door anderen niet gezien wordt zoals je graag gezien zou worden?
Stel je voor dat de norm in de maatschappij was om weining vrienden te hebben , en pas laat een vriending te krijgen, was je dan nog steeds ontevreden?. Ik denk het al een stuk minder.
En daarnaast maakt het lezen van topics op innternet je ook niet echt vorlijker , daar wordt alleen maar in benadrukt wat voor een loser je bent als je op je 22ste nog geen vriendin gehad hebt.
Terwijl het eigenlijk geen reet uitmaakt of je er ooit een krijgt.
waarom moeten er altijd weer van die dingen bijgehaald worden als mensen die sterven van de honger :S
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:53:55 #21
59897 sourcy
Sparkling...
pi_47771223
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:51 schreef Dhr_JJ het volgende:

[..]

waarom moeten er altijd weer van die dingen bijgehaald worden als mensen die sterven van de honger :S
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwend
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:54:30 #22
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_47771261
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:43 schreef havefun het volgende:
bla bla
Gefrustreerd ofzo ?
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:53 schreef sourcy het volgende:

[..]

Mensen zijn soms te verwend, maar niet iedereen sterft van de honger. TS zijn probleem gaat niet alleen over de meisjes, en wees eerlijk, het hoort er wel bij, alleen niet iedereen hoeft op zijn 16 al een vaste 'relatie' te hebben. Dit kan ook pas veel later.

TS, misschien kom je volgend jaar een meid tegen waar je helemaal gelukkig mee gaat worden. Er is niet één ware...
joyridin' with police cars
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:58:13 #23
59897 sourcy
Sparkling...
pi_47771472
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:54 schreef InProduction het volgende:

[..]

Gefrustreerd ofzo ?
[..]

Mensen zijn soms te verwend, maar niet iedereen sterft van de honger. TS zijn probleem gaat niet alleen over de meisjes, en wees eerlijk, het hoort er wel bij, alleen niet iedereen hoeft op zijn 16 al een vaste 'relatie' te hebben. Dit kan ook pas veel later.

TS, misschien kom je volgend jaar een meid tegen waar je helemaal gelukkig mee gaat worden. Er is niet één ware...
nee maar dit soort psychologische problemen, om het zo maar effe te noemen, zijn echt welvaartsziektes... als je dit zou vertellen aan iemand in afrika die sterft van de honger... eh, nee die zou zich doodlachen, dat is onverkoopbaar

pi_47771519
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:53 schreef sourcy het volgende:

[..]

Ja maar om je problemen met zulke dingen te gaan relatieveren. Dat slaat gewoon nergens op, dan stelt geen een probleem iets voor...
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:59:45 #25
59897 sourcy
Sparkling...
pi_47771543
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:59 schreef Dhr_JJ het volgende:

[..]

Ja maar om je problemen met zulke dingen te gaan relatieveren. Dat slaat gewoon nergens op, dan stelt niets voor...
ik denk dat mensen met veel relativeringsvermogen (dus geen cynisme) veel gelukkiger zijn en losser en vrijer in het leven staan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')