abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 24 april 2007 @ 20:06:39 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48679923
Ow getsie Fuente, ik hoop dat het niets vervelends is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_48680026
Nou het is niet duidelijk waarvandaan ze nu bloedt, omdat haar oortje vol met gestold bloed zit.
Hij wou haar nu niet doorverwijzen omdat het op dit moment niet bloedt. We moeten morgen via onze eigen HA een verwijzing naar de KNO arts krijgen, die moet haar oortje uitzuigen en kijken waar het vandaan komt.
Wij waren best even pissig dat we zo de nacht inmoeten, maar volgens hem 'bloedt ze niet in 1 nacht leeg' en daar konden we het mee doen!
Als ik nog maar 1 druppel bloed eruit zie komen gaan we naar de Eerste hulp want ik vertrouw dit voor geen meter.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:33:24 #253
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48680906
Fuente, ik hoop dat het meevalt. Domme reactie zeg.
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:46:30 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48683921
najah zeg Fuente als je niet vertrouwd lekker naar de eerste hulp wat een idioot
volg jullie gevoel meid
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48684473
a gossie Fuente, wat klote zeg.. en idd zodra je maar 1 druppie ziet, gewoon gaan hoor!
Dikke voor jullie 3tjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48684795
Net gechecked, ze ligt lief te slapen en ik zie geen bloed tot nu toe. Vannacht de wekker maar zetten om regelmatig te checken, bah, vind het echt niets zo!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48685241
Getsie Fuente... Groot gelijk heb je dat je dan naar de 1e hulp gaat. Het zou mij ook niet lekker zitten. Heeft de HAP wel dingen opgenoemd waar het vandaan zou kunnen komen? En heeft hij bepaalde dingen uitgesloten?
Ik zou ook ff gaan checken af en toe. Bah... lange nacht voor jullie...
pi_48685318
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:15 schreef Mammietje het volgende:
Getsie Fuente... Groot gelijk heb je dat je dan naar de 1e hulp gaat. Het zou mij ook niet lekker zitten. Heeft de HAP wel dingen opgenoemd waar het vandaan zou kunnen komen? En heeft hij bepaalde dingen uitgesloten?
Nee Hij heeft alleen gekeken of het buisje nog goed zit, die zit dus nog goed en verder kon hij niets zien, behalve gestold bloed in haar gehoorgang. Eerst zag hij helemaal niks, toen heeft hij met een soort pennetje een kijkgaatje gemaakt en dat was het. Niets uitgesloten verder, niets benoemd.
Sara
Merel
Ukje
pi_48685704
Lekkere huisarts... Aan de ene kant zal hij het wel weten of het kwaad kan, hij heeft er tenslotte voor geleerd en wil echt geen misser maken, zeker niet met een klein kind. Aan de andere kant zou wat informatieverstrekking en geruststelling aan jullie adres geen kwaad kunnen, lijkt me.
Ik heb wat gegoogled op dit onderwerp (doe jij maar niet!) maar zie nu dat ze buisjes heeft. Ben daar iets over tegengekomen dat dit lekkende oortjes met wat bloed kan geven de eerste periode... Heeft ze die buisjes al lang?
pi_48687907
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:25 schreef Mammietje het volgende:
Lekkere huisarts... Aan de ene kant zal hij het wel weten of het kwaad kan, hij heeft er tenslotte voor geleerd en wil echt geen misser maken, zeker niet met een klein kind. Aan de andere kant zou wat informatieverstrekking en geruststelling aan jullie adres geen kwaad kunnen, lijkt me.
Ik heb wat gegoogled op dit onderwerp (doe jij maar niet!) maar zie nu dat ze buisjes heeft. Ben daar iets over tegengekomen dat dit lekkende oortjes met wat bloed kan geven de eerste periode... Heeft ze die buisjes al lang?
Sinds 10 januari, al een aardig tijdje nu dus!
Heb zelf vanavond ook al gegoogled, ik lees wel over bloed dat bij de pus vermengd kan zitten bij een loopoor, maar dit was echt puur bloed, geen troep...
Sara
Merel
Ukje
pi_48688537
Vreemd Fuente... eerst continu die looporen en nu dit. Bah... wat zal je ongerust zijn. Ik leef met je mee, het kan je natuurlijk niet snel genoeg morgen zijn zodat je naar je eigen huisarts kan. Ik hoop dat ze vannacht lekker doorslaapt en dat je voor niets bij haar gaat checken.
pi_48693802
We kunnen om 11:10 terecht bij de andere HA in dezelfde praktijk, onze eigen zat tot het einde van de middag vol, dus dan hadden we pas rond 16:00 gekund.
Ze is inmiddels ook goed benauwd, heeft weer prutogen en is gewoon 'zielig'.
Haar oortje heeft gelukig niet meer gebloed vannacht.
Thnx allemaal voor jullie lieve berichtjes!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 april 2007 @ 08:51:29 #263
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48694321
Jeetje Fuente.. het houdt maar niet op he?
Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 april 2007 @ 10:46:19 #264
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48697508
Sjee Fuente.. Arme Saar..
Sterkte!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48699326
We zijn terug van de HA! Sara is helemaal geinspecteerd, beklopt, bevoeld beluisterd enz, en er is echt niet te zien waar het vandaan is gekomen. De HA vindt het niet normaal dat het zo gebloed heeft, en in combinatie met haar snot en snotoogjes denkt hij dat haar amandelen telkens de ontstekingen veroorzaken.
We hebben een verwijzing voor de KNO, 7 mei kunnen we terecht. Verder weer nieuwe oordruppels, geen AB-kuur want dit zien we zelf echt niet zitten. Haar longen zijn wel schoon, dus het slijm zit alleen maar hoog in de luchtpijp dus daar hoeven we voorlopig ook niets mee te doen.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 april 2007 @ 12:03:01 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48699999
he bah fuente ik gun jullie zoveel anders.
voor saartje dat ze niet meer zo ziekig is geen pijn nare hoestjes slijmpjes geen oorpijn meer gewoon niks.
voor jou en buuf dat jullie niet zo;n zorgen hoeven niet dat verdriet van jullie mooie dame te zien
pi_48700073
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:03 schreef _evenstar_ het volgende:
he bah fuente ik gun jullie zoveel anders.
voor saartje dat ze niet meer zo ziekig is geen pijn nare hoestjes slijmpjes geen oorpijn meer gewoon niks.
voor jou en buuf dat jullie niet zo;n zorgen hoeven niet dat verdriet van jullie mooie dame te zien
Thnx meis.. Het is gewoon dat gemodder, het schiet allemaal niet op. De HA zei nog dat Sara helemaal niet ziek overkwam, maar dat is nou net het punt, ze komt nooit ziek over! Ze is bijna altijd heel erg vrolijk en al helemaal bij de dokter, waar ze alles heel interessant vindt.
Nou we zien wel waar het schip strandt Ik ben al lang blij dat het bloeden gestopt is en er niets engs te zien was.
Sara
Merel
Ukje
pi_48700139
arm saraatje, ik vind 't ook erg veel zo steeds maar achter elkaar hoor. sterkte ermee! en betekent dit dat 7 mei haar amandelen verwijderd worden? of heb je dan alleen een gesprek bij KNO.
  woensdag 25 april 2007 @ 12:09:01 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48700168
ik herken het gedeeltelijk wel.
maar goed die kleintjes zijn dnek ik al zo aan enorme pijn gewend dat ze gewoon minder snel wat laten merken
alleen dat doktoren interessant vinden deelt arwen niet
pi_48700646
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:08 schreef bixister het volgende:
arm saraatje, ik vind 't ook erg veel zo steeds maar achter elkaar hoor. sterkte ermee! en betekent dit dat 7 mei haar amandelen verwijderd worden? of heb je dan alleen een gesprek bij KNO.
Nee op 7 mei is het gesprek. Waarschijnlijk worden er foto's gemaakt van haar hoofd om de weke delen te zien (zo zei de HA het). Daarop kunnen ze haar amandelen ook zien. Ze kunnen ook nog kijken met zo'n scope en dan wordt er pas gekeken of ze er echt uit moeten.

Evenstar, ik denk ook dat Sara gewoon bikkelig is, toen ze in november begon met d'r oortjes, en ze nog geen buisjes had (en het dus echt veel pijn moet hebben gedaan) gaf ze ook geen kik, ze werd alleen 's nachts wakker, maar verder niets.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 april 2007 @ 12:41:23 #271
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48701353
Fuente, wat een gedoe met Saartje en die oortjes elke keer zeg Hoop dat het snel allemaal eens ophoudt! Gelukkig blijft je meisje er wel vrolijk onder, dan kan je er als ouder ook wat beter tegen

AMber, wat goed dat je met de pot mee-eet

Pinquit, was je moeder er nog achter gekomen wat die blokjes op dat plasstripje betekende? Of heb ik daar overheen gelezen?

Robin heeft vorige week voor het eerst op het potje geplast Hij liep wat te keutelen met de po, dus ik dacht: laat ik hem er eens opzetten. Hij ging zitten, stond weer op en wees en ik dacht: ja hoor, tuurlijk. Zat er zowaar een plasje in Helaas dusver een eenmalige actie, maar hij snapt nu wel dat ie zittend iets op dat potje moet doen en niet in moet gaan staan

Gisteren bij het CB geweest. Robin weegt 13,0 kg en is 82 cm. Hij heeft wel veel reserves, maar ze spreken pas vanaf 2 jaar over overgewicht. Hij heeft een beetje een overbeet, dus we moeten binnenkort gaan stoppen met de speen. Aangezien hij 'm alleen nog heeft met slapen of als hij vreselijk overstuur is, kan dat nog leuk gaan worden
Robin lijkt nu al uitgesproken linkshandig te zijn en volgens het CB moeten we hier absoluut niet aan meewerken, maar tegenwerken en hem dus alles rechts aangeven. Pakt hij het over, so be it, maar voor de 2,5 jaar mag hij nog niet echt linkshandig zijn. Ben alleen vergeten te vragen waarom dat zo is. Weet iemand dat toevallig? Natuurlijk laten we Robin gewoon lekker zijn gang gaan.
Verder was ze tevreden over z'n ontwikkeling.
Heb haar ook nog even verteld dat ik een postnatale depressie heb gehad, daar schrok ze erg van en ze verweet zichzelf dat ze het niet opgemerkt heeft. Ze heeft wel 3x haar excuses aangeboden en me bedankt voor haar leermoment
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 25 april 2007 @ 12:45:21 #272
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48701500
Fuente, gaan ze dan de neus- en keelamandelen eruit halen? Bij Robin zijn de neusamandelen eruit gehaald en de oortjes doorgeprikt. Hij heeft meer last gehad van het roesje, hij was boos. De rest van de dag heeft hij nergens last van gehad, alleen snel geïrriteerd. Overigens is hij nu (6 weken na de ingreep) bijna niet meer verkouden iets wat hij daarvoor wel al maaaaaanden was
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_48702440
Wennie, ik heb geen idee waarom kinderen voor 2,5 niet linkshandig mogen zijn, dat is toch aangeboren? Hoe oud is hij nu dan?
De HA had het alleen over de neusamandel, de keelamandelen zijn niet absurd groot nu, en de klieren in haar hals ook niet.
Het roesje bij de buisjes van Sara ging ook supergoed, ze heeft die dag wat meer geslapen dan anders, maar verder hebben we echt niets gemerkt! Heeft hij geen pijn gehad nadien? En wel fijn dat het zo goed geholpen heeft, dat geeft moed!
Sara
Merel
Ukje
pi_48703296
Ik ben eigenlijk speciaal even ingelogd om te kijken hoe het met Sara is, maar je klinkt een stuk geruster Fuente. Wel eng dat het niet te achterhalen is waar het vandaan kwam. Maar gelukkig nam deze arts je een stuk serieuzer en kan je (relatief) vlot bij de KNO-arts terecht. Hopen dat dat duidelijkheid en een oplossing biedt. Bikkel of niet, dit heeft wel lang genoeg geduurd, toch?!
  woensdag 25 april 2007 @ 14:14:47 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48704813
Arwen is slim
had hara op de aanrecht egzet even.
Pakt ze haar flesje die gevuld is met water
ik zo ja drink maar hoor.
Sipt er een aand, trekt smerig gezicht kijkt naar links en slaat op het blikje van de neocate met een big smile gehaaide tante
pi_48711133
Hihihi wat is Arwen een slimmerd! Ze hebben vaak al veel meer door dan wij soms denken he?

Mammietje, lief dat je speciaal voor Saartje inlogt Ze is een bikkel, maar het heeft inderdaad lang genoeg geduurd
Sara
Merel
Ukje
pi_48714660
Sara's oor bloedt dus weer, er komt gewoon helder bloed uit. Het is niet dat het er nu uitstroomt, maar als ik haar oorschelp schoonmaak loopt er gewoon weer meer in. Manlief zit op zijn werk, 15 km verderop en moet tot 22:00 werken, en nu twijfel ik dus. Manlief wil de KNO arts afwachten, maar we kunnen toch niet 2 weken doorgaan zo? Ik zou het liefst nu naar de EHBO gaan, maar op de HApost deden ze gisteren ook niets, sjezus wat een gedoe dit..
Sara
Merel
Ukje
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 25 april 2007 @ 19:32:36 #278
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48714887
Fuente, volg je gevoel. Als jij naar de EHBO wil, gewoon doen! Ik denk dat ik hetzelfde zou doen hoor, bloed klinkt echt niet goed
  woensdag 25 april 2007 @ 19:44:22 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_48715354
Fuente, misschien is nog een 'tussenweg' om morgenochtend de KNO-arts te bellen en vragen of je dezelfde dag nog mag komen? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan, en ik denk dat de KNO-arts toch de persoon is bij wie je moet zijn.
Ik snap heel goed dat je het bloed eng vindt, en zou het ook begrijpen als je nu naar de EHBO gaat, maar als het vooral is om 7 mei te lang duurt kan je misschien het bovenstaande proberen. Ook omdat ik niet goed weet wat ze acuut voor je kunnen doen op de eerste hulp.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_48715919
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:44 schreef Lemijn het volgende:
Fuente, misschien is nog een 'tussenweg' om morgenochtend de KNO-arts te bellen en vragen of je dezelfde dag nog mag komen? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan, en ik denk dat de KNO-arts toch de persoon is bij wie je moet zijn.
Ik snap heel goed dat je het bloed eng vindt, en zou het ook begrijpen als je nu naar de EHBO gaat, maar als het vooral is om 7 mei te lang duurt kan je misschien het bovenstaande proberen. Ook omdat ik niet goed weet wat ze acuut voor je kunnen doen op de eerste hulp.
Dat is eigenlijk wel een goede!
Ik ga d'r nu gewoon elk uur even checken en als het echt erg wordt dan alsnog naar de ehbo. En morgen dan de KNO maar bellen, dat zou inderdaad moeten lukken lijkt me.
Sara
Merel
Ukje
pi_48716027
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:32 schreef Yoni het volgende:
Fuente, volg je gevoel. Als jij naar de EHBO wil, gewoon doen! Ik denk dat ik hetzelfde zou doen hoor, bloed klinkt echt niet goed
Ik vind het ook zo'n rotidee. Zo zag het er voor het badje uit:

En in badje heb ik het schoongespoeld (op advies van de HA vanmorgen) en even later zag het er weer vergelijkbaar uit met de foto.
Manlief is om 22:00 vrij, als het er dan nog zo uitkomt gaan we toch maar. Voor nu maar even aankijken dan.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 april 2007 @ 20:35:16 #282
3011 E.T.
pi_48717478
Wat een rotgezicht zeg

Fuente, volg je moederinstinct hoor Als jij naar de EHBO wilt, gewoon zorgen dat je daar komt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 april 2007 @ 20:38:07 #283
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48717604
Ow Saartje Inderdaad gewoon naar de EHBO gaan als jij het gevoel hebt dat dat nodig is hoor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48718008
Als het te naar is om te zien haal ik 'm weg hoor! Had er even niet bij stilgestaan dat dit misschien niet zo prettig is, roep maar als ik 'm weg moet halen hoor!
Ik heb net nog even gekeken, het is nog precies zo, het is niet erger geworden gelukkig. Ik blijf gewoon checken.
Sara
Merel
Ukje
pi_48719262
Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal maar ik zet het toch maar even neer, Fuente.

Bij mijn nichtje kwam vorige week ook ineens bloed uit haar oren . Mijn zus heeft hierover contact gehad met de KNO-arts van het AMC. Mijn nichtje komt daar geregeld voor controles ivm schisis - ze zijn dus heel voorzichtig omdat ze een verhoogd risico heeft op oorontstekingen bijvoorbeeld. Ook heeft ze buisjes.
Maar de arts gaf aan dat het (nog) niet nodig was om langs te komen. Het hoort bij een loopoor volgens hem. Bij mijn nichtje begon het vorige week donderdag. Eerst zag het er net zo uit als bij Sara. Nu zie je ook wat andere troep meekomen. A.s. vrijdag heeft mijn zus weer een belafspraak met de KNO-arts en als het tussentijds slechter gaat, mag ze langskomen.
O, en mijn nichtje heeft geen pijn (ze is 3,6 jaar en zegt het wel als ze pijn heeft).

Wij schrokken ook heel erg toen we dit bij mijn nichtje zagen, maar door de KNO-arts heb ik het idee dat het minder erg is dan het lijkt. Niet dat ik niet begrijp dat je ongerust bent hoor. Het is ook goed om alert en kritisch te zijn. En als jij naar de EHBO wilt, zou ik gewoon gaan.
Misschien kun je daarnaast morgen telefonisch contact hebben met een KNO-arts en hem/haar vertellen wat er aan de hand is? Wie weet, kun je dan inderdaad ook eerder terecht.
pi_48719331
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:18 schreef sombie het volgende:
Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal maar ik zet het toch maar even neer, Fuente.

Bij mijn nichtje kwam vorige week ook ineens bloed uit haar oren . Mijn zus heeft hierover contact gehad met de KNO-arts van het AMC. Mijn nichtje komt daar geregeld voor controles ivm schisis - ze zijn dus heel voorzichtig omdat ze een verhoogd risico heeft op oorontstekingen bijvoorbeeld. Ook heeft ze buisjes.
Maar de arts gaf aan dat het (nog) niet nodig was om langs te komen. Het hoort bij een loopoor volgens hem. Bij mijn nichtje begon het vorige week donderdag. Eerst zag het er net zo uit als bij Sara. Nu zie je ook wat andere troep meekomen. A.s. vrijdag heeft mijn zus weer een belafspraak met de KNO-arts en als het tussentijds slechter gaat, mag ze langskomen.
O, en mijn nichtje heeft geen pijn (ze is 3,6 jaar en zegt het wel als ze pijn heeft).

Wij schrokken ook heel erg toen we dit bij mijn nichtje zagen, maar door de KNO-arts heb ik het idee dat het minder erg is dan het lijkt. Niet dat ik niet begrijp dat je ongerust bent hoor. Het is ook goed om alert en kritisch te zijn. En als jij naar de EHBO wilt, zou ik gewoon gaan.
Misschien kun je daarnaast morgen telefonisch contact hebben met een KNO-arts en hem/haar vertellen wat er aan de hand is? Wie weet, kun je dan inderdaad ook eerder terecht.
Dank je wel voor je verhaal! Ik denk ook dat het minder erg is dat het lijkt, onze HA was verder ook heel rustig en niet paniekerig. Hij heeft ons inderdaad ook doorverwezen naar de KNO met het idee dat er gewoon naar gekeken moet worden. Dat scheelt ook wel. Het is gewoon zo'n eng idee he? Het komt uit d'r hoofd en dat maakt het eng denk ik.
In ieder geval heel erg bedankt voor je verhaal, het stelt me wel wat gerust.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 april 2007 @ 21:33:36 #287
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48719867
Saartje Fuente, ik zou ook heengaan als je het niet vertrouwd.
  woensdag 25 april 2007 @ 22:17:15 #288
3011 E.T.
pi_48722008
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:48 schreef Fuente het volgende:
Als het te naar is om te zien haal ik 'm weg hoor! Had er even niet bij stilgestaan dat dit misschien niet zo prettig is, roep maar als ik 'm weg moet halen hoor!
Ik heb net nog even gekeken, het is nog precies zo, het is niet erger geworden gelukkig. Ik blijf gewoon checken.
nee hoor, ik bedoelde meer 'rotgezicht' als in rot voor Sara om haar zo te zien
pi_48723086
A gossie Saartje toch. Het houdt echt niet over zeg... Balen hoor!
ik vertelde het tegen Michel en die zei gelijk, gewoon naar de EHBO gaan, de HApost niet eens bellen.. ze mogen je toch niet weigeren in het zh... hebben jullie geen kinderziekenhuis?

Wennie, wat een onzin van het CB. Als Robin linkshandig is, so be it. Waarom zijn ze zo gefocussed op rechtshandigheid? Alsof linkshandig zijn een afwijking is.

Arwen, slimme meid!!

Als Amber iets hoort doet ze haar handje bij haar oor en zegt ze HOORT
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48723494
Sara, stoppen nu hoor! Maak je moeder niet zo ongerust!
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers: naar de EHBO gaan als je het niet vertrouwt. Al zou het maar zijn omdat je gerust gesteld bent als zij je naar huis sturen en niets doen. Overigens, als je naar de KNO-arts belt, zal je waarschijnlijk met de assistente/secretaresse van doen krijgen, die eventueel overlegt met de arts en je later terugbelt. Maak voordat je belt even een lijstje met praktische vragen die je weten wilt, bijv.: wat kan ik verwachten, waar moet ik op letten en wanneer moet ik meteen contact opnemen.
pi_48724204
Oh Fuente, want een naar gezicht! Hopelijk is Saartje snel weer beter.

Wennie, de reden dat je kinderen op deze leeftijd nog niet benadrukt in hun linkshandigheid is omdat heel veel mensen "een beetje links" zijn en op deze leeftijd nog alles door elkaar gebruiken.
Linkshandigheid is nou eenmaal niet ideaal, hoewel het natuurlijk ook geen ramp is. Maar als je kan kiezen tussen de twee dan heeft rechts de voorkeur. Dat heeft te maken met het verschil tussen de twee hersenhelften, even heel simpel gezegd.

Als een kind nog op de leeftijd is dat de keuze tussen linkshandig en rechtshandig nog niet helemaal gemaakt is dan kan het helpen door in ieder geval niet de focus te leggen op de linkshandigheid en een heel klein beetje te sturen richting rechts.
Niet te veel, er hoeft niet gedwongen te worden natuurlijk en op een gegeven moment is het echt wel bepaald of en kind links of rechts is en dan zou het onzin zijn om het de andere kant op te duwen.
Hopelijk heb je hier wat aan
pi_48728570
Nou we hebben net de KNO poli nog weer gebeld. De secretaresse vindt dat we eerst de nieuwe oordruppels moeten uitproberen en dan verderkijken. Ik ben er niet supergelukkig mee, maar goed. Volgens haar kon het geen kwaad, het bloeden (neuh zei ze).
Sara
Merel
Ukje
pi_48728642
Pff jeetje Fuente, schiet ook weer niet echt op... Hoop dat de nieuwe druppeltjes aanslaan.

Amber hoest momenteel weer behoorlijk en ze heeft bijna geen stem meer... Klinkt wel schattig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 april 2007 @ 09:57:52 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48729892
Klinkt allemaal naar zeg, Fuente... lijkt me best eng als je kindje uit het oor bloedt ... ik zou ook heeeel erg schrikken! Schrok er ook van toen ik het las van jou.
Hopelijk gaan de druppeltjes werken, wat een getob bij jullie... Dikke kus voor Sara en jou

Evenstar, wat een slimme Arwen leuk is dat he. Wel erg naar dat ze van het brood een vervelende reactie kreeg (toch weer he... ) ...
Hoe gaat dat nu?

Amber ook al zo aan het hoesten, zielig is dat. Zo'n schor stemmetje is idd wel schattig, maar ik hoop dat het (ook bij Emma) toch wel overgaat hoor. Het blijft bij haar een beetje lijkt het, ook omdat ze nog vaak krijst.
  donderdag 26 april 2007 @ 10:02:41 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48730014
Oh ja, Emma maakt af en toe al een zinnetje! Gisteren zei ze: 'Taatje poepe' (tandjes poetsen )

En als je vraagt of ze wil eten, drinken of iets anders zegt ze vaak: 'JA!' terwijl ze met haar hoofdje knikt. Zo lief ...
Noa en Emma kunnen daar heel veel plezier aan beleven ... 'Emma wil je toetje?' vraagt Noa dan... en Emma: 'JA!' knik knik... Noa weer...'Emma wil je toetje?' etc. en uiteindelijk liggen ze dan beiden in een deuk ... (terwijl ik het toetje klaarmaak )
  donderdag 26 april 2007 @ 12:12:48 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48734277
fuente wat sneu ik zou echt panish zijn met zoiets
enna ik zou er hebben uitgehaald taartje poepen

ambertje weer verkouden gossie

en wennie ik zou me niet al te durk maken om het linkshandige, bied het gewoon rechtshandig aan meer zou ik niet doen.
  donderdag 26 april 2007 @ 12:58:17 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48735855
Arwen, pienter meiske

Fuente, Robin heeft na de ingreep nergens last van gehad. Sara's oortje ziet er trouwens precies hetzelfde uit als toen bij Robin z'n oortjes waren doorgeprikt (tegelijkertijd met verwijderen neusamandelen). Dat heeft de KNO-arts toen gedaan omdat er vocht achter zat. Maarja, toen waren wij er op voorbereid en als je zoiets dan spontaan ziet, gaat je niet in de koude kleren zitten.. Sterkte!

Owlet, wij hebben altijd dingen rechts aangegeven omdat mijn man en ik ook rechts zijn en het was ons natuurlijk al opgevallen dat hij alles met links overpakt. Het is ook niet zo dat wij nu alles links aangeven hoor, maar als hij zelf de keuze moet maken is het met links. En inderdaad is links zijn minder handig dan rechts zijn, maar geen onoverkomelijk iets en ik ga hem niet iets opdringen wat voor hem niet natuurlijk is.
In ieder geval bedankt voor de info!

Suzanna, leuk hè dat dat geklets nu ook echt gepraat gaat worden! Af en toe vraag ik me af of ik het wel goed heb gehoord als hij echt iets zegt

Robin heeft zijn eerste schaafplekken opgelopen Hij zat in zo'n huisje te spelen bij m'n moeder in de tuin en hij leunde van binnen uit tegen dat deurtje aan en die ging natuurlijk open, hij viel over de drempel en hup, schaafplek 1 en 2 Hij wordt een echte knul zo
Mijn afvalstrijd!
  zondag 29 april 2007 @ 10:47:31 #298
105850 Fuente
mamamuts
pi_48826802
Vicky, hoe is het met Amber haar stem, en het hoesten?
Suzanna, wat leuk dat Emma zinnetjes maakt! En knap hoor
Evenstar, hoe is het met Arwen?
Wennie, dank je wel voor je uitleg En schaafplekjes zijn wel stoer he al kan ik me indenken dat het minder stoer voor je moederhart is

Het gaat goed met Saartje! De druppels doen hun werk dit keer. Haar rechteroortje 'pust' nog en haar linkeroortje niet, komen alleen wat droge stukjes oud bloed uit. Ze is heel vrolijk en ondeugend en ze heeft gister voor het eerst in haar leven gezeild! We waren bij mijn moeder op bezoek, mijn jongste broertje was jarig en 's middags hebben we een stukje gezeild. Sara vond het geweldig, ze zat bij mij op schoot (zwemvest aan) en we gingen ontzettend schuin, en leuk dat ze het vond
Sara
Merel
Ukje
  zondag 29 april 2007 @ 21:15:42 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48849201
max zit in een ik-wil-niks-anders-eten-dan-spinazie-en-andijvie-fase.

helemaal niet erg, maar vanwege de nitraat mag ie dat maar 2 keer per week

en hij wil niet gaan slapen
maar hij liep net wel los
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_48851999
Gelukkig Fuente. Een stuk relaxter om op deze manier je afspraak bij de KNO-arts af te wachten.

Wauw, die Max! Loslopen, dat is pas cool zeg! Dan heb je ook wel opblijven verdiend! (En gewoon tegen je moeder zeggen dat je zo goed los kan lopen omdat je sterk in je beentjes wordt van spinazie!)

Tinka doet het ook lekker. Ze is erg vrolijk en drinkt eindelijk uit een flesje (wel één soort fles en niet anders) maar helaas alleen ranja... Voor melk haalt ze ECHT haar neus op, ze wil alleen een beetje pap smorgens en savonds eten en natuurlijk de hele nacht door bv van mama! Buiten spelen vindt ze helemaal te gek, vooral in de zandbak en het zand dan boven je hoofd laten regenen! Vraag me iedere keer weer af hoe het zand met bakken tegelijk in haar luier komt, maar dit zal er wel mee te maken hebben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')