Natuurlijk moet dit geen V&A topic worden, het gaat mij om tips, wat moet ik wel doen en wat niet. Evt kan ik hier een paar modelletjes plaatsen welke mij danwel nieuw danwel 2e hands opvallen.quote:Ik ben dus op zoek naar een airco met de volgende vereisten:Goed genoeg voor een kamer van zo'n 35m3 Relatief goedkoop, ik zat te denken rond de 200 euro ergens (omdat hij niet zo'n supergrote ruimte hoeft te koelen moet dat toch wel ergens te doen zijn. Een echte airco, niet zo'n ijsblokjes of 'luchtkoeler' geval waar ik wel eens van hoor Niet al te luidruchtig, ik ben wel wat gewend met een pc die dag en nacht aan heeft gestaan vroegah, maar het moet wel een constant (niet irritant) geluid zijn. Graag niet al te superveel stroomverbruik, natuurlijk is een airco niet zuinig maar ik wil mijn ouders niet opzadelen met stroomrekeningen van weet ik hoeveel. ![]()
Je begrijpt vast wel dat ik overdag niet in een pikkedonkere kamer wil werken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
MLP
tip: doe overdag je ramen dicht! en blindeer ze!
wat is er mis met een lampje aan doen? das nog goedkoper dan je Airco :pquote:Op zondag 1 april 2007 17:59 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Je begrijpt vast wel dat ik overdag niet in een pikkedonkere kamer wil werken.
ja nou ja, dat werkt alsnog niet goed genoeg.quote:Op zondag 1 april 2007 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat is er mis met een lampje aan doen? das nog goedkoper dan je Airco :p
oh die zien er wel simpel uit om te monteren :-Pquote:Op maandag 2 april 2007 17:45 schreef klipper het volgende:
http://www.chigoairco.nl/
Kijk maar op marktplaats, er worden er genoeg aangeboden voor 200 euro.
Tevens worden ze bij diverse bouwmarkten verkocht.
Letop: Ga er niet vanuit dat deze units jaren ongestoord draaien, met deze prijzen moet je ze vergelijken met wegwerpproducten.
Ook het geluidsniveau ligt vaak wat hoger en er zal hoogstwaarschijnlijk geen "inverter"techniek inzitten.
(ofwel de unit gaat aan of uit en moduleerd dus niet)
Ach je moet maar zo bedenken, voor deze prijzen kun je je haast geen buil vallen, en daarbij mocht ie binnen een paar jaar defect zijn dan nog ben je goedkoper uit. ( sterker nog je kan hem minstens 6 keer vervangen in verhouding met verschillende betere merken)quote:Op maandag 2 april 2007 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh die zien er wel simpel uit om te monteren :-P
dat is zeker zoquote:Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Ach je moet maar zo bedenken, voor deze prijzen kun je je haast geen buil vallen, en daarbij mocht ie binnen een paar jaar defect zijn dan nog ben je goedkoper uit. ( sterker nog je kan hem minstens 6 keer vervangen in verhouding met verschillende betere merken)
plat dak FTW :-) alleen dr zijn buren xDquote:Op maandag 2 april 2007 22:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb een Climatronic met buis van Amcor gekocht voor 145 euro via marktplaats 9000 BTU meen ik, 840 Watt. Werkt prima. Wel heel veel lamwaai.
't liefst had ik een splitunit, maar die zijn +1000 euro.
En die goedkope splitunits.. Ik denk dat de buren dat niet leuk vinden. Die buiten unit moet of op het dak, maar je kan het niet maken zo'n goedkope in de tuin te zetten.
ik heb een flat onder een plat dak en ramen blinderen en geen licht binnen laten helpt echt niet hoor. Misschien wel bij een woning maar niet bij een flat/kamer onder een plat dak waar de hele dag de zon vol op staat. Leuke tip, dat wel maar ik heb het al eens een tijdje geprobeerd en het hielp niet echt. Dus ik moet eigenlijk ook een airco, voor zo'n 200 a 300 euro. Ook geen koeler, maar een echte zoals Cyg al zegt. Mijn kamer is 5 bij 5 dus voor dat geld moet dat ook kunnen, denk ik.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
MLP
tip: doe overdag je ramen dicht! en blindeer ze!
nja plat dak heb ik onder mn raam, maar ik denk dat de buren welke aan de andere kant van t plat dak zitten het toch minder geslaagt vinden danquote:Op maandag 2 april 2007 22:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb een Climatronic met buis van Amcor gekocht voor 145 euro via marktplaats 9000 BTU meen ik, 840 Watt. Werkt prima. Wel heel veel lamwaai.
't liefst had ik een splitunit, maar die zijn +1000 euro.
En die goedkope splitunits.. Ik denk dat de buren dat niet leuk vinden. Die buiten unit moet of op het dak, maar je kan het niet maken zo'n goedkope in de tuin te zetten.
platdak is idd altijd warm, zeker als je er geen grind oid op hebt liggenquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:44 schreef sieske het volgende:
[..]
ik heb een flat onder een plat dak en ramen blinderen en geen licht binnen laten helpt echt niet hoor. Misschien wel bij een woning maar niet bij een flat/kamer onder een plat dak waar de hele dag de zon vol op staat. Leuke tip, dat wel maar ik heb het al eens een tijdje geprobeerd en het hielp niet echt. Dus ik moet eigenlijk ook een airco, voor zo'n 200 a 300 euro. Ook geen koeler, maar een echte zoals Cyg al zegt. Mijn kamer is 5 bij 5 dus voor dat geld moet dat ook kunnen, denk ik.
Oh je bedoelt die rijdende dingen met die slang/buis naar buiten. Ik ken ze en heb gehoord dat het koelen ook wel meevalt als je de ramen gewoon wagenwijd open laat staan. De oplossing schijnt te zijn dat je een manier moet vinden om die slang/buis zo vast te zetten dat het helemaal afgesloten is van de rest van de kamer en er geen warme lucht naar binnen kan komen. Ik zel heb sinds kort een airco laten installeren in mijn slaapkamer en studie en het is een zegen kan ik je vertellen straks in de zomer.quote:Op donderdag 12 april 2007 19:01 schreef R-Alph het volgende:
Die werkt met een unit buiten en eentje binnen. Energiekosten zijn veelal goedkoper dan een verwarming. Een airco kan namelijk ook verwarmen. Maar het ligt natuurlijk aan het type dat je wilt aanschaffen.
en hoeveel mag dat kosten? want daar is men ook benieuwd na natuurlijkquote:Op zondag 22 april 2007 11:55 schreef klipper het volgende:
Nou de kogel is door de kerk.
Dit jaar neem ik dus ook airco.
Het word een multi-split unit.
Ofwel 1 buiten unit met 4 binnen units.
Ik heb gekozen voor Daikin, mede omdat deze gewoon fluisterstil is en deze een electronisch expansieventiel heeft in de buitenunit.
Wat veel beter is dan een mechanisch expansieventiel of dat deze in de binnen unit zit.
Ook vind ik het wel een voordeel dat je de buiten unit s`nachts 3 decibel lager kan laten draaien ( dan hebben buren er ook geen last van als ze met open ramen slapen.)
Nu nog even afwachten wanneer hij binnenkomt.
Een ruime 4000 euro, maar dit is natuurlijk absoluut geen prijsvergelijking voor de gewone consument.quote:Op zondag 22 april 2007 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en hoeveel mag dat kosten? want daar is men ook benieuwd na natuurlijk
Nee bedoel echte modules die aan de wand worden bevestigd en waarin een buitenunit het 'echte' werk doet. Deze zijn vele male krachtiger dan een rijdende airco namelijk. Daarnaast heb je niet veel geluidsoverlast omdat het apparaat dat het meeste lawaai maakt buiten staat.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:42 schreef sanni het volgende:
[..]
Oh je bedoelt die rijdende dingen met die slang/buis naar buiten. Ik ken ze en heb gehoord dat het koelen ook wel meevalt als je de ramen gewoon wagenwijd open laat staan. De oplossing schijnt te zijn dat je een manier moet vinden om die slang/buis zo vast te zetten dat het helemaal afgesloten is van de rest van de kamer en er geen warme lucht naar binnen kan komen. Ik zel heb sinds kort een airco laten installeren in mijn slaapkamer en studie en het is een zegen kan ik je vertellen straks in de zomer.[afbeelding]
Tofquote:Op zondag 22 april 2007 11:55 schreef klipper het volgende:
Nou de kogel is door de kerk.
Dit jaar neem ik dus ook airco.
Het word een multi-split unit.
Ofwel 1 buiten unit met 4 binnen units.
Ik heb gekozen voor Daikin, mede omdat deze gewoon fluisterstil is en deze een electronisch expansieventiel heeft in de buitenunit.
Wat veel beter is dan een mechanisch expansieventiel of dat deze in de binnen unit zit.
Ook vind ik het wel een voordeel dat je de buiten unit s`nachts 3 decibel lager kan laten draaien ( dan hebben buren er ook geen last van als ze met open ramen slapen.)
Nu nog even afwachten wanneer hij binnenkomt.
Hoe heb je geblindeerd: aan de binnenkant of aan de buitenkant?quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:44 schreef sieske het volgende:
[..]
ik heb een flat onder een plat dak en ramen blinderen en geen licht binnen laten helpt echt niet hoor. Misschien wel bij een woning maar niet bij een flat/kamer onder een plat dak waar de hele dag de zon vol op staat. Leuke tip, dat wel maar ik heb het al eens een tijdje geprobeerd en het hielp niet echt. Dus ik moet eigenlijk ook een airco, voor zo'n 200 a 300 euro. Ook geen koeler, maar een echte zoals Cyg al zegt. Mijn kamer is 5 bij 5 dus voor dat geld moet dat ook kunnen, denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |