Ik heb nu UPC Extreme (20mbit), wat ik ook behoorlijk gebruik zegmaar.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef jslavenburg het volgende:
www.orange.nl <<< (20 M/bit + telefonie voor 25 euro)
40 Mbit vind ik nog een beetje onwaarschijnlijk, dus dat zal wel 4Mbit zijn
4Mbit : 8 (zo is de formule altijd) = 0,5 oftewel met 500kb/s downloaden
Ik heb zelf vroeger 4 Mbit gehad van UPC, en ik vond het wel lekker snel. Maar wat doe jij precies allemaal met je internet?
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1470604quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:51 schreef jslavenburg het volgende:
Zou je een link kunnen geven naar de aanbieding?
lees dit is http://nl.wikipedia.org/wiki/Mbit/squote:Op woensdag 28 maart 2007 11:30 schreef Rutger1983 het volgende:
ik heb net wederom kpn gebeld met de vraag hoeveel MEGABIT dit abonnement is.
het briljante antwoord: 4000MBIT
Wat moet ik hier nou mee.. Zitten er hier mensen met ervaring met dit abonnement?
Het feit waar ik op doel is die 4MB/s, die staat vermeld. Is dit ook daadwerkelijk 4mb/s of bedoelen ze 4mbit?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:33 schreef daanski82 het volgende:
waar haal jij 40mbit vandaan ???
laat ik even voor op stellen dat KPN eerst IPB uitrolt dat dat geen problemen meer geeft waarna ze aan value added services werken en evt een upgrade kunnen gaan uitvoeren.
Aangezien jij je zelf mis spreekt lijkt het me verstandig dat jij eerst gaat uitzoeken wat ADSL 2 inhoud en kijken of op jou locatie wel mogelijk is want na een bepaald aantal KM is het gewoon weg NIET mogelijk om zo'n hoge snelheid tehalen.
en tevens wil ik je er op wijzen dat de maximum van adsl2 op 24Mbit ligt tot 0.7KM van de wijkcentrale. (bron http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2)
vandaar dat KPN nu bezig is om ook zelf een GLASNET te bouwen.
dus het is gewoon een principe questie ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:29 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Het feit waar ik op doel is die 4MB/s, die staat vermeld. Is dit ook daadwerkelijk 4mb/s of bedoelen ze 4mbit?
Heb vaak genoeg meegemaakt dat bedrijven hiermee gaan lopen knoeien.
Nee, ik wil graag ZEKER weten wat voor abonnement ik afsluit, voordat ik wordt afgescheept met een 4mbit verbinding. Juist omdat ik zie staan dat ik met 4MB/s kan gaan downloaden. (voor ¤34,95 per maand)quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
dus het is gewoon een principe questie ?
Zo is de formule inderdaad. Echter, bij internet moet je de overhead meerekenen, dus dan moet je delen door ongeveer 10. Zou beteken dat je met ongeveer 400kb/s kan downloaden, echter zal het vaak nog minder zijn aangezien bij ADSL de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper van belang is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef jslavenburg het volgende:
www.orange.nl <<< (20 M/bit + telefonie voor 25 euro)
40 Mbit vind ik nog een beetje onwaarschijnlijk, dus dat zal wel 4Mbit zijn
4Mbit : 8 (zo is de formule altijd) = 0,5 oftewel met 500kb/s downloaden
Ik heb zelf vroeger 4 Mbit gehad van UPC, en ik vond het wel lekker snel. Maar wat doe jij precies allemaal met je internet?
Als je met een 4mbit lijn een halve meg per sec haalt dan mag je een gat in de lucht springen. Die 500kb/s haal je nooit. Ik denk dat je met 350 tot 400 kb/s al blij mag zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:16 schreef Poit het volgende:
Het is 4Mb (Megabit) en geen 4MB(MegaByte)
Notitie die KPN gebruikt klopt als een bus. En zoals eerder vermeld komt dat neer op ongeveer 500 kBps.
Klopt, toch is het de theoritische rekensom die zo klopt natuurlijk. In de praktijk wijst het helaas anders uit. Haal zelf een goede 330 uit een 3Mbit lijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Als je met een 4mbit lijn een halve meg per sec haalt dan mag je een gat in de lucht springen. Die 500kb/s haal je nooit. Ik denk dat je met 350 tot 400 kb/s al blij mag zijn.
Naar de verhouding gaan kijken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:41 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Nee, ik wil graag ZEKER weten wat voor abonnement ik afsluit, voordat ik wordt afgescheept met een 4mbit verbinding. Juist omdat ik zie staan dat ik met 4MB/s kan gaan downloaden. (voor ¤34,95 per maand)
En al helemaal omdat ze bij kpn me geen duidelijk antwoord kunnen geven op deze vraag..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |