quote:
Op zondag 1 april 2007 00:31 schreef CrazyTaxi het volgende:En jullie hebben dan gradatie van slechte tot zeer slechte verleidingen? Ik bedoel, jullie zitten wel achter het internet, maken hoogstwaarschijnlijk gebruik van allerlei verderflijk westerse materialen (gsm, magnetron).
Het "westerse" aspect lijkt mij meer een politiek aspect en niet een religieus aspect.. Wat is er zo slecht aan een gsm of magnetron vanuit religieus oogpunt?
quote:
Deze gradaties moeten door een hogere instantie worden gemaakt, want anders zie ik het nut er niet van in.
Waarom moet dat door een instantie worden bepaald? Wat is er mis met je eigen geweten en eventuele ingave van de Heilige geest of soortgelijke middelen?
quote:
Bij mij is het eerder iets van ethische waarden, wat elk individu doet. In welke vorm helpt dan het aanbidden van iemand? Want er zijn ook vele individuen die het zonder aanbidden toch deze verleidingen kunnen weerstaan. Hebben jullie extra hulp nodig om deze verleidingen te weerstaan?
De verleidingen weerstaan doen gelovigen omdat het Gods wil is en niet omdat het de wil van mensen is, dat is het verschil.