Ik vroeg alleen heo het was gemaakt hoor.... ik wou niemand beledigen...quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:47 schreef Pracissor het volgende:
Dit is niet persoonlijk bedoeld (misschien wel voor een Burakius en KB), maar de verkeerde kennis onder moslims over het ontstaan van de bijbel is weer groot... ik kan ook allerlei bronnen aanroepen over het ontstaan van de koran die jullie op z'n minst tegen de borst zullen stoten. Net zoals jullie geloven dat het boek ontstaan is onder God's supervisie, geloven christenen dat ook bij hun bijbel, direct of indirect, God werkt door mensen heen.
Voor de rest ga ik niet mee in deze discussie, ik vind het vooral tekenend op welke manier het ontstaan van de bijbel geschiedenis wordt verdraaid door sommige die zelf beter zouden moeten weten.
Niet zo vriendelijke groeten.
Ik voel me niet beledigd, ik vraag het toch zelf aan jullie. Jullie weten veel meer over de Islam dan ik, dus jullie kunnen beoordelen of het klopt dat ontzag voor God meer aandacht krijgt dan liefde voor God.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leven, zonder je te willen beledigen, maar ik denk dat de factor onwetendheid een grote rol speelt. Ontzag is zeker een punt, maar zeker niet ondergeschikt aan barmhartigheid. Even neuzen in de verzen leert ons als dat barmhartigheid een zeer grote rol speelt.
Waar zou ik me volgens jou op moeten focussen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je dat denkt, onwetendheid, weet ik niet, zou ik eerst al je kennis over de Islam moeten weten, ik denk wel dat je je op een bepaalde gedeelte teveel gefocust hebt .
Ik denk dat je de discussie eerlijk moet houden, gaan we bronnen aanhalen die door het 'reguliere' christendom als onchristelijk zijn bestempeld, zo ja, werkt dat ook bij de geschriften die door de 'reguliere' islam als onislamitisch zijn bestempeld, dan wordt het dus een vervuilde discussie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik vroeg alleen heo het was gemaakt hoor.... ik wou niemand beledigen...
Wie het heeft opgeschreven is dus verschillend per boek. De boeken hebben gemeen dat ze allen geinspireerd zijn door Goddelijke ervaring (Althans, dat wordt geloofd).quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
ja maar wie heb het dan opgeschreven .. en 'verzonnen' om het even zo in deze context te zeggen. niet beledigend bedoeld he!
Want in de Islam is het duidelijk. Allah-->Gabriël--> Muhammad --> Haviz
Het is maar een aanname hé, ik weet niet waar je je op gefocust hebt, maar de Koran zit vol met 'liefdevolle' verzen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:52 schreef Leven het volgende:
[..]
Waar zou ik me volgens jou op moeten focussen?
Er staat weinig specifiek over liefde en liefhebben in. Wel kan er gevonden worden dat anderen zoveel mogelijk naar hun ideeen moeten leven, heeft de partij iets tegen homoseksuelen, zouden mannen en vrouwen geen gelijke kansen moeten krijgen en wil men de doodstraf opnieuw invoeren. Zaken die ik persoonlijk allemaal niet bijzonder liefhebbend vind..quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:47 schreef Leven het volgende:
[..]
ik moet toegeven dat ik die visie helemaal niet kenwat staat daar over liefde/liefhebben dan en wat zegt de sgp daarover?
Graag gedaan.quote:In het OT staat meer over Gods toorn, wat angst bij mensen oproept, maar of dat ook betekent dat God toen Zijn gezag ook daadwerkelijk heeft willen vestigen op die angst... ik weet het echt niet. Ik ga daar zeker verder over nadenken, dus bedankt hiervoor.
oke sorry was niet mijn bedoeling. überhaupt kon dit niet mijn intentie zijn vanuit gaand dat wij moslims ook in de Bijbel geloven. onder voorbehoud getyptquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik denk dat je de discussie eerlijk moet houden, gaan we bronnen aanhalen die door het 'reguliere' christendom als onchristelijk zijn bestempeld, zo ja, werkt dat ook bij de geschriften die door de 'reguliere' islam als onislamitisch zijn bestempeld, dan wordt het dus een vervuilde discussie.
Hetzelfde geldt voor het onstaan van de bijbel en de koran, hou je de officiele geschiedenis van de koran aan, doe dat dan ook bij de bijbel. Niemand heeft het WARE bewijs voor het onstaan voor zijn of haar heilige boek, daarom is het ook een kwestie van geloven.
Dat ze denkbeelden hebben die niet overeenkomen met jouw idee van liefde, wil denk ik niet zeggen dat die liefde er bij hun ook daadwerkelijk niet is...quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er staat weinig specifiek over liefde en liefhebben in. Wel kan er gevonden worden dat anderen zoveel mogelijk naar hun ideeen moeten leven, heeft de partij iets tegen homoseksuelen, zouden mannen en vrouwen geen gelijke kansen moeten krijgen en wil men de doodstraf opnieuw invoeren. Zaken die ik persoonlijk allemaal niet bijzonder liefhebbend vind..
[..]
Voor veel christenen geldt dat toch ook net zo? Ook binnen de islam zijn er veel verschillende stromingen die allemaal weer net iets andere opvattingen hebben over het geloof dan de andere stromingen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:03 schreef Leven het volgende:
mmm dat is wel heel breed
maar dat de Koran vol met liefdevolle verzen staat, wil ik meteen van je aannemen, maar de manier waarop overkomt op mij dat er door moslims mee omgegaan wordt, lijkt ondergeschikt aan het hebben van ontzag voor God.
Natuurlijk is die liefde er. Ieder mens (behoudens een zeer enkele uitzondering) kent liefde en uit liefde naar andere mensen. Daarin zijn christenen niet uniek. Juist om die reden zou ik verwachten dat wanneer christenen liefde als hun handelsmerk gebruiken, zij met hun liefde verder gaan dan waar veel anderen stoppen. Maar misschien is mijn valkuil dat ik te idealistisch ben op dat gebied en dat projecteer op christenen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:11 schreef Leven het volgende:
[..]
Dat ze denkbeelden hebben die niet overeenkomen met jouw idee van liefde, wil denk ik niet zeggen dat die liefde er bij hun ook daadwerkelijk niet is...
klopt, het ging mij ook om de algemene indruk.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor veel christenen geldt dat toch ook net zo? Ook binnen de islam zijn er veel verschillende stromingen die allemaal weer net iets andere opvattingen hebben over het geloof dan de andere stromingen.Het lijkt inderdaad wel zo te zijn dat de nadruk op Gods liefde in grote christelijke stromingen voorkomt en in mindere mate in grote islamitische stromingen..
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat de sgp (om dat voorbeeld maar even aan te houden) er van overtuigd is, dat ze handelen uit Gods liefde. Ik denk dat ze oprecht geloven dat ze juist niet uit Gods liefde zouden handelen als ze bijvoorbeeld niet tegen homosexualiteit zouden ageren. Ik zeg niet dat ze gelijk hebben. Ook christenen kunnen zich vergissen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk is die liefde er. Ieder mens (behoudens een zeer enkele uitzondering) kent liefde en uit liefde naar andere mensen. Daarin zijn christenen niet uniek. Juist om die reden zou ik verwachten dat wanneer christenen liefde als hun handelsmerk gebruiken, zij met hun liefde verder gaan dan waar veel anderen stoppen. Maar misschien is mijn valkuil dat ik te idealistisch ben op dat gebied en dat projecteer op christenen.
Zoals ik het al zei, mijn vrees voor Allah overwin ik door me te overgeven aan zijn liefde, als ik zijn liefde heb hoef ik niet voor zijn toorn te vrezen, ontzag is er voor Allah om je te weerhouden van zonden en hem Goddelijk te vereren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:03 schreef Leven het volgende:
mmm dat is wel heel breed
maar dat de Koran vol met liefdevolle verzen staat, wil ik meteen van je aannemen, maar de manier waarop overkomt op mij dat er door moslims mee omgegaan wordt, lijkt ondergeschikt aan het hebben van ontzag voor God. En een echt antwoord of ik dit nu wel of niet goed zie heb ik nog niet gekregen, maar misschien moet ik het ook anders vragen, als dat mag. Hoe ervaar jij dat persoonlijk?
tnx voor je toelichting, maar ik denk dat je net eigenlijk wel heel erg gelijk had. Waarom ik me opeens aan het focussen was op dit ene aspect weet ik eigenlijk ook niet, nou ja, kwam bij me op n.a.v. de discussies in de beide topics, maar ik denk dat ik er op deze manier onze beide geloven tekort mee doe.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik het al zei, mijn vrees voor Allah overwin ik door me te overgeven aan zijn liefde, als ik zijn liefde heb hoef ik niet voor zijn toorn te vrezen, ontzag is er voor Allah om je te weerhouden van zonden en hem Goddelijk te vereren.
Uiteraard zullen ze zelf de indruk hebben dat ze goed bezig zijn met wat ze doen, maar heeft niet iedereen dat?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:20 schreef Leven het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat de sgp (om dat voorbeeld maar even aan te houden) er van overtuigd is, dat ze handelen uit Gods liefde. Ik denk dat ze oprecht geloven dat ze juist niet uit Gods liefde zouden handelen als ze bijvoorbeeld niet tegen homosexualiteit zouden ageren. Ik zeg niet dat ze gelijk hebben. Ook christenen kunnen zich vergissen.
Nee in dit topic is het meer Christenen en Moslims die het elkaar vragen...quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:16 schreef CrazyTaxi het volgende:
Deze topic begint aardig te lijken op answering the islam, is dat de bedoeling?
Gelukkig, want daar staan toch verbazingwekkende en wellicht zorgelijke quotes en uitspraken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee in dit topic is het meer Christenen en Moslims die het elkaar vragen...
In answering Islam is het anders omdat je meer met atheïsten heb te maken.
quote:Allah s boodschapper zei: Door Hem Allah, in wiens hand mijn ziel is, zal de zoon van Maria [Isa (Jezus)] zeker binnenkort onder u mensen (moslims) neerdalen, en hij zal de mensheid berechten bij de wet van de koran (als de juiste bron) en hij zal het kruis breken, de varkens doden en de djizja [een belasting] afschaffen (Boechari, Volume 3, Boek 43, Nummer 656)
klinkt anders rechtvaardig?quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:28 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Gelukkig, want daar staan toch verbazingwekkende en wellicht zorgelijke quotes en uitspraken.
[..]
![]()
Ik dacht vooral christen-fundi'squote:Op donderdag 29 maart 2007 13:20 schreef Burakius het volgende:
In answering Islam is het anders omdat je meer met atheïsten heb te maken.
Niet als je de ware interpretatie bekijkt?quote:
Welke vorm van rechtvaardigheid zie je? Rechtvaardig voor wie?quote:Dus moslims geloven dat Christus als een soort moslim zal terugkeren, het kruis breken op een symbolische wijze om aan te tonen dat de christenen het bij het verkeerde eind hadden, en de varkens doden, onreine dieren voor moslims, maar die christenen mogen eten. Moslims geloven niet dat Christus op het kruis stierf, maar dat iemand anders zijn plaats innam. Het eigenaardige geloof dat Jezus niet aan het kruis is gestorven.
same here.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik dacht vooral christen-fundi's
Rechtvaardig voor moslims die het dus bij het rechte eind hadden. Weet niet hoe Jezus(vzmh) het nog duidelijker kan maken aan de Christenen dat ze fout zitten door het kruis te breken? jij wel?quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:31 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Niet als je de ware interpretatie bekijkt?
[..]
Welke vorm van rechtvaardigheid zie je? Rechtvaardig voor wie?
ah.. ik was vergeten psychopaten erbij te zetten.. my badquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik dacht vooral christen-fundi's
Nee, jij implicieert n.a.v. het geschrift dat Jezus fout erkent en daarmee de gehele christelijke bolwerk omverwerpt. Kortom, dan stel je dus dat jouw geloof superieur is aan het christelijke geloof. Dat is nogal wat. Het begint te inhoudelijk op een discussie te lijken, maar het bevestigd wel de vooroordelen. Dat is in mijn opinie spijtig. Of wellicht dat ik het verkeerd begrijp, my bad.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Rechtvaardig voor moslims die het dus bij het rechte eind hadden. Weet niet hoe Jezus(vzmh) het nog duidelijker kan maken aan de Christenen dat ze fout zitten door het kruis te breken? jij wel?
als een soort beloning voor het onderwerpen ?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Rechtvaardig voor moslims die het dus bij het rechte eind hadden.
door het gewoon te zeggen ?quote:Weet niet hoe Jezus(vzmh) het nog duidelijker kan maken aan de Christenen dat ze fout zitten door het kruis te breken? jij wel?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
ah.. ik was vergeten psychopaten erbij te zetten.. my bad
edit: De Islam is de vervolmaking van het Abrahamistische geloof. Dat zal hij komen vertellen. De Christenen hebben Muhammad (vzmh) niet als zegel der profeten geaccepteerd.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:27 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Nee, jij implicieert n.a.v. het geschrift dat Jezus fout erkent en daarmee de gehele christelijke bolwerk omverwerpt. Kortom, dan stel je dus dat jouw geloof superieur is aan het christelijke geloof. Dat is nogal wat. Het begint te inhoudelijk op een discussie te lijken, maar het bevestigd wel de vooroordelen. Dat is in mijn opinie spijtig. Of wellicht dat ik het verkeerd begrijp, my bad.![]()
quote:
Het verhaal achter de revolutie leest als een griekse tragedie, daarom en niet om de ideologie, noch het misbruiken van de ideologie, vind ik het icoonwaardig.quote:
Of dat de dwaas denkt dat de andere een dwaas isquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:03 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het verhaal achter de revolutie leest als een griekse tragedie, daarom en niet om de ideologie, noch het misbruiken van de ideologie, vind ik het icoonwaardig.
Maar je hebt door waar de ironie ligt? De ene dwaas die een dwaas van het andere kamp uitmaakt voor psychopaat.![]()
Voor de geintresseerden: http://www.groene.nl/2007/13/Interview_met_Hans_Jansenquote:‘Kijk, in het christendom heb je ook mensen die vinden dat je zeven keer per dag moet bidden. Wat doet de katholieke kerk met die mensen? Die worden in een klooster gestopt, die worden buiten de maatschappij gehouden. Dat klinkt nou een beetje hard, maar zo is het in feite. Maar in de islam worden zulke mensen imam, ayatollah of moefti, of hoe ze dat ook noemen. Die staan gewoon in de wereld, die proberen de gelovigen ervan te overtuigen dat iedereen zo moet leven als zij. Dat doen die gelovigen natuurlijk niet, die gaan gewoon hun gang. In de katholieke kerk worden de fanaten afgezonderd van de gewone gelovigen, in de islam loopt dat allemaal door elkaar. Terwijl gevraagd wordt wat de islam inhoudt zijn gewone moslims bezig met de afwas of gaan naar hun werk. Het zijn de beroepsmoslims die je dan wel even zullen uitleggen wat het precies is. En dan kom je natuurlijk uit op een veel harder, veel rechtlijniger geloof dan wanneer je het aan de gewone gelovigen zou vragen.’
Vanuit mijn kennis en mijn wereldbeeld kan ik niets anders concluderen dat je een dwaas bent. Dat ik je ook daadwerkelijk een dwaas noem, komt vooral door je houding ten opzichte van Christenen, waarin je stelt dat jij de ultieme waarheid in pacht hebt. Ik kan wanneer ik historisch de ontwikkeling van ieder (semi-)grote religie naast elkaar leg niet anders concluderen dat je verstikt wordt door een middeleeuwse leer. Daarnaast weet ik iets teveel van biologie en natuurkunde om nog in een almachtige god te geloven. Dus, conclusie: ik ben verlicht met de kennis, jouw blik is verduisterd door een oud boekje waar net iets teveel research naar is gedaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Of dat de dwaas denkt dat de andere een dwaas is, terwijl de dwaas zelf de grootste dwaas is die er maar bestaat
Dat weet hij zelf ook niet, daarom staat er 'of hoe ze dat ook noemen'.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wist niet dat ik imam, ayatollah of moefti was
De mensen die 7x per dag bidden kiezen er zelf voor buiten de maatschappij te staan. Kloosters zijn gewoon een historisch religieus fenomeen. 'De KK kiest ervoor ze buiten de maatschappij te houden.'quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:20 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Dat weet hij zelf ook niet, daarom staat 'of hoe ze dat ook noemen'.![]()
Maar het moraal van dit verhaal, dat lijkt mij wel een juiste inschatting? Anders kan die meneer Jansen zich beter geen hoogleraar meer noemen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:22 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De mensen die 7x per dag bidden kiezen er zelf voor buiten de maatschappij te staan. Kloosters zijn gewoon een historisch religieus fenomeen. 'De KK kiest ervoor ze buiten de maatschappij te houden.'![]()
geinig .. ik weet ook veel van natuurkunde en biologie, maar geloof nog steeds in de Islam.. dat is raar.. .. jij bent juist de dwaas. maar ik ga er geen woorden aan vuil maken. We zien het wel in het hiernamaalsquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:18 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Vanuit mijn kennis en mijn wereldbeeld kan ik niets anders concluderen dat je een dwaas bent. Dat ik je ook daadwerkelijk een dwaas noem, komt vooral door je houding ten opzichte van Christenen, waarin je stelt dat jij de ultieme waarheid in pacht hebt. Ik kan wanneer ik historisch de ontwikkeling van ieder (semi-)grote religie naast elkaar leg niet anders concluderen dat je verstikt wordt door een middeleeuwse leer. Daarnaast weet ik iets teveel van biologie en natuurkunde om nog in een almachtige god te geloven. Dus, conclusie: ik ben verlicht met de kennis, jouw blik is verduisterd door een oud boekje waar net iets teveel research naar is gedaan.![]()
Dat is inderdaad raar, je bent een grote uitzondering. Heb je ook een universitaire studie ernaar gedaan?quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
geinig .. ik weet ook veel van natuurkunde en biologie, maar geloof nog steeds in de Islam.. dat is raar.. .. jij bent juist de dwaas. maar ik ga er geen woorden aan vuil maken. We zien het wel in het hiernamaals
veel praten, maar kom dan met je argumenten.. in natuurkunde en biologie vs Islamquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:43 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar, je bent een grote uitzondering. Heb je ook een universitaire studie ernaar gedaan?
Daar wilde ik langzaam naartoe werkenquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:40 schreef Roku het volgende:
WIj moslims bidden 5x perdag en zitten lekker midden in de maatschapij, veel socialer.
ja die 25 minuten die je mist op een dagquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daar wilde ik langzaam naartoe werkenVolgens onze hoogleraar is het namelijk onmogelijk om en zo vaak te bidden en midden in de maatschappij te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |