abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47737797
quote:
Congolees Eric mag waarschijnlijk blijven

DEN HAAG (ANP) - De 17-jarige Eric Fuanani uit Congo kan waarschijnlijk in Nederland blijven. Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) dinsdag gemeld. De afgelopen weken is campagne gevoerd voor de Congolees, voor wie scheiding van zijn familie dreigde.

De staatssecretaris stelt de jongen nu op basis van een hardheidsclausule vrij van de verplichting om een zogenoemde machtiging tot voorlopig verblijf te tonen. Dat betekent dat Eric een verblijfsvergunning krijgt als hij voldoet aan de overgebleven voorwaarden, die bijvoorbeeld voorschrijven dat iemand een schoon verleden moet hebben. Albayrak heeft dat aan de Tweede Kamer geschreven in reactie op vragen van SP'er Jan de Wit.

Onder aanvoering van Defence for Children International is actie gevoerd om Eric bij zijn moeder in het Brabantse dorp Klundert te houden. De kinderrechtenorganisatie vindt dat zijn recht op een gezinsleven werd geschonden.

Een woordvoerster reageerde dinsdagavond dan ook tevreden op het besluit van Albayrak. ,,We zijn erg blij met de opening die wordt geboden.'' Voor woensdag stond al een ludieke actie op het Plein voor het parlementsgebouw in Den Haag gepland. Die gaat gewoon door, maar nu als oproep voor de rechten van alle kinderen.

De moeder van Eric ontvluchtte in 1993 Congo, waar toen een burgeroorlog woedde. Haar zoon bleef achter. Jaren later kwam ook de jongen naar Nederland. In tegenstelling tot zijn moeder heeft hij nog geen Nederlands paspoort, waardoor uitzetting dreigde.
Wat een fantastisch nieuws voor al die mensen die zich zo voor hem hebben ingezet. Het was een krankzinnig verhaal en het is zo logisch dat die jongen hier gewoon mag en moet blijven.

Heb het gevoel dat het weer een beetje normaal wordt - dat er weer naar mensen wordt gekeken in plaats van naar regels. Een hele goede beslissing dit
pi_47738347
Heel goed dit. Ik zag gisteren in Hart van Nederland ( ) een reportage over een meisje van 12 dat een jaar lang noodgedwongen met haar moeder naar Armenië moest om een MVV te regelen, terwijl haar vader en broer in Nederland bleven. Ondanks dat ze in Nederland is geboren en opgegroeid en ondanks dat het gezin prima geintegreerd is. De moeder sprak perfect Nederlands, was overblijfmoeder op de school van haar dochter en gaf pianoles aan kinderen, maar moest ook nog eens in het land van herkomst een inburgeringscursus doen voordat ze weer terug moest.

Het wordt tijd voor een nieuw beleid waarin niet alleen maar wordt gekeken naar de regeltjes maar ook naar de persoonlijke omstandigheden.
pi_47739183
Pff, is het komkommertijd ofzo?
pi_47739257
Goed zo
pi_47739408
Belachelijk. Is het oorlog in Congo?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47739513
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.
pi_47739701
quote:
Ja.

Lees eens wat ander nieuws dan wat je voorgeschoteld krijgt, zou ik zeggen. Dat gaat namelijk uitsluitend over het Midden-Oosten, omdat daar economische belangen zijn en zo.
pi_47739890
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.

Sentimenteel gejank altijd met dit soort zaken: "Het zijn [insert hysterisch stemmetje]mensen hoor."
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47740011
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.

Sentimenteel gejank altijd met dit soort zaken: "Het zijn [insert hysterisch stemmetje]mensen hoor."
Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)

Waarom hoort hij hier niet?
pi_47740061
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:02 schreef jaoka het volgende:
Lees eens wat ander nieuws dan wat je voorgeschoteld krijgt, zou ik zeggen. Dat gaat namelijk uitsluitend over het Midden-Oosten, omdat daar economische belangen zijn en zo.
Welke economische belangen hebben de media in het Midden-Oosten?
pi_47740114
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)
Vrij kansloze club..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:18:07 #12
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_47740211
17 is bijna volwassen
toen ik 17 was woonde ik al op mezelf

er wordt hier gedaan alsof het klein kind is
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_47740300
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef type_29 het volgende:
17 is bijna volwassen

Hij kwam hier als kind.
pi_47740426
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Welke economische belangen hebben de media in het Midden-Oosten?
De media zenden uit wat mensen interessant vinden, maar vooral wat machtige mensen. Die bepalen namelijk hun subsidie bij publieke omroepen, zijn vaak bevriend met de directeuren van omroepen (met alle belangen vandien) en bepalen wat de bevoegdheden van de media zijn. Zou ik nog bijna vergeten dat de media vaak afhankelijk zijn voor scoops.

Gut, moet ik doorgaan?

Dacht je nou echt dat de media totaal onafhankelijk is?
pi_47740589
quote:
Is het oorlog in Congo?
Lig je onder een steen?
pi_47740636
quote:

[..]

Aggut, wat ben jij een kleinzielig mens met al je aannames. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom deze jongen hier mag / moet blijven. Maar nee, jij gooit het maar weer eens op 'het is vol'. Deze jongen is op z'n vijfde z'n moeder kwijtgeraakt en heeft die pas op z'n twaalfde weer teruggevonden. Maar nu zeg jij doodleuk dat ie weer weg moet. Heel moedig van je kereltje, zo achter je toetsenbord.
pi_47740684
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef type_29 het volgende:
17 is bijna volwassen

Oh nee ja dan kan het wel. Ook totaal vergelijkbare situaties. Je hebt me in een keer om! Je kwam ook zeker nooit meer terug bij je ouders na je 17de omdat er een afstandje Nederland - Congo tussen jou en je familie zat?
pi_47740705
Het is trouwens wel vermoeiend dat je in dit soort topics altijd te maken hebt met rechtse klonen.
pi_47740746
Naar wat ik begrijp woont deze minderjarige jongen al vele jaren in Nederland met zijn moeder, die hier mag blijven. Aangezien hij echter pas later is gekomen, is dat niet in een moeite afgehandeld, waardoor hij risico loopt wel ongewenst te worden verklaard. Dat lijkt mij een uitermate onwenselijke situatie, terechte beslissing derhalve.
pi_47740758
quote:

[..]

Dus, als je al het sentimentele geschreeuw van jou er af trekt, wat zeg je nu eigenlijk:

- De jongen uit de OP is kansloos tuig. Bron?
- De verzorgers haden hun zaakjes beter moeten regelen. Hoe?
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:35:52 #21
62729 type_29
pi_47740773
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh nee ja dan kan het wel. Ook totaal vergelijkbare situaties. Je hebt me in een keer om! Je kwam ook zeker nooit meer terug bij je ouders na je 17de omdat er een afstandje Nederland - Congo tussen jou en je familie zat?
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?
Dat dat de reden is waarom die jongen hier moet blijven.

Nou, het is helemaal geen kind.
En vuile hufter die je de bent, wie weet zijn mijn ouders wel dood.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_47740869
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef jaoka het volgende:

[..]

De media zenden uit wat mensen interessant vinden, maar vooral wat machtige mensen. Die bepalen namelijk hun subsidie bij publieke omroepen, zijn vaak bevriend met de directeuren van omroepen (met alle belangen vandien) en bepalen wat de bevoegdheden van de media zijn. Zou ik nog bijna vergeten dat de media vaak afhankelijk zijn voor scoops.

Gut, moet ik doorgaan?

Dacht je nou echt dat de media totaal onafhankelijk is?
Nee hoor, het was gewoon een vraag. Ik vind je antwoord alleen niet echt overtuigend.
pi_47740896
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:35 schreef type_29 het volgende:

[..]

En vuile hufter die je de bent, wie weet zijn mijn ouders wel dood.
Ten eerste, je kan niet iets aansuggereren. Maar goed.

Het is geen kind? Jij hebt hem ontmoet? Hij is 17, dus wettelijk nog een kind. Rechts is toch altijd zo van de wet uitvoeren en regels zijn regels? Nou, volgens de regels is hij een kind, ongeacht wat jouw mening is.

Vuile hufter Ga je nu ineens sentimenteel doen over wellicht dode ouders? Hou toch op man.
pi_47740902
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:35 schreef type_29 het volgende:

[..]

Hij is 17. Dan ben je in Nederland nog een kind. Daarbij verblijft hij hier al een tijd.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:51:18 #25
62729 type_29
pi_47741249
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ten eerste, je kan niet iets aansuggereren. Maar goed.

Het is geen kind? Jij hebt hem ontmoet? Hij is 17, dus wettelijk nog een kind. Rechts is toch altijd zo van de wet uitvoeren en regels zijn regels? Nou, volgens de regels is hij een kind, ongeacht wat jouw mening is.

Vuile hufter Ga je nu ineens sentimenteel doen over wellicht dode ouders? Hou toch op man.
Och, bijdehandje.

Welke sukkel zit hier nou sentimenteel te doen?
Als er geen probleem is in congo kan die wat mij betreft gewoon terug.

Volgens de regels zou die ook op moeten zouten, dus kom jij maar helemaal niet met regels.
Dom dat je eerst beweert dat de 'rechtsen' zich te goed aan de regels houden maar als het je uitkomt dan gelden regels in één keer weer wel.
Typisch links weer zeg!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')