Wat een fantastisch nieuws voor al die mensen die zich zo voor hem hebben ingezet. Het was een krankzinnig verhaal en het is zo logisch dat die jongen hier gewoon mag en moet blijven.quote:Congolees Eric mag waarschijnlijk blijven
DEN HAAG (ANP) - De 17-jarige Eric Fuanani uit Congo kan waarschijnlijk in Nederland blijven. Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) dinsdag gemeld. De afgelopen weken is campagne gevoerd voor de Congolees, voor wie scheiding van zijn familie dreigde.
De staatssecretaris stelt de jongen nu op basis van een hardheidsclausule vrij van de verplichting om een zogenoemde machtiging tot voorlopig verblijf te tonen. Dat betekent dat Eric een verblijfsvergunning krijgt als hij voldoet aan de overgebleven voorwaarden, die bijvoorbeeld voorschrijven dat iemand een schoon verleden moet hebben. Albayrak heeft dat aan de Tweede Kamer geschreven in reactie op vragen van SP'er Jan de Wit.
Onder aanvoering van Defence for Children International is actie gevoerd om Eric bij zijn moeder in het Brabantse dorp Klundert te houden. De kinderrechtenorganisatie vindt dat zijn recht op een gezinsleven werd geschonden.
Een woordvoerster reageerde dinsdagavond dan ook tevreden op het besluit van Albayrak. ,,We zijn erg blij met de opening die wordt geboden.'' Voor woensdag stond al een ludieke actie op het Plein voor het parlementsgebouw in Den Haag gepland. Die gaat gewoon door, maar nu als oproep voor de rechten van alle kinderen.
De moeder van Eric ontvluchtte in 1993 Congo, waar toen een burgeroorlog woedde. Haar zoon bleef achter. Jaren later kwam ook de jongen naar Nederland. In tegenstelling tot zijn moeder heeft hij nog geen Nederlands paspoort, waardoor uitzetting dreigde.
Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Belachelijk. Is het oorlog in Congo?
Ja.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Belachelijk. Is het oorlog in Congo?
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.
Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.
Sentimenteel gejank altijd met dit soort zaken: "Het zijn [insert hysterisch stemmetje]mensen hoor."
Welke economische belangen hebben de media in het Midden-Oosten?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:02 schreef jaoka het volgende:
Lees eens wat ander nieuws dan wat je voorgeschoteld krijgt, zou ik zeggen. Dat gaat namelijk uitsluitend over het Midden-Oosten, omdat daar economische belangen zijn en zo.
Vrij kansloze club..quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)
Hij kwam hier als kind.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef type_29 het volgende:
17 is bijna volwassen
toen ik 17 was woonde ik al op mezelf
er wordt hier gedaan alsof het klein kind is
De media zenden uit wat mensen interessant vinden, maar vooral wat machtige mensen. Die bepalen namelijk hun subsidie bij publieke omroepen, zijn vaak bevriend met de directeuren van omroepen (met alle belangen vandien) en bepalen wat de bevoegdheden van de media zijn. Zou ik nog bijna vergeten dat de media vaak afhankelijk zijn voor scoops.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Welke economische belangen hebben de media in het Midden-Oosten?
Lig je onder een steen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Is het oorlog in Congo?
Aggut, wat ben jij een kleinzielig mens met al je aannames. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom deze jongen hier mag / moet blijven. Maar nee, jij gooit het maar weer eens op 'het is vol'. Deze jongen is op z'n vijfde z'n moeder kwijtgeraakt en heeft die pas op z'n twaalfde weer teruggevonden. Maar nu zeg jij doodleuk dat ie weer weg moet. Heel moedig van je kereltje, zo achter je toetsenbord.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.
Sentimenteel gejank altijd met dit soort zaken: "Het zijn [insert hysterisch stemmetje]mensen hoor."
Oh nee ja dan kan het wel. Ook totaal vergelijkbare situaties. Je hebt me in een keer om! Je kwam ook zeker nooit meer terug bij je ouders na je 17de omdat er een afstandje Nederland - Congo tussen jou en je familie zat?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef type_29 het volgende:
17 is bijna volwassen
toen ik 17 was woonde ik al op mezelf
er wordt hier gedaan alsof het klein kind is
Dus, als je al het sentimentele geschreeuw van jou er af trekt, wat zeg je nu eigenlijk:quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh nee ja dan kan het wel. Ook totaal vergelijkbare situaties. Je hebt me in een keer om! Je kwam ook zeker nooit meer terug bij je ouders na je 17de omdat er een afstandje Nederland - Congo tussen jou en je familie zat?
Nee hoor, het was gewoon een vraag. Ik vind je antwoord alleen niet echt overtuigend.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef jaoka het volgende:
[..]
De media zenden uit wat mensen interessant vinden, maar vooral wat machtige mensen. Die bepalen namelijk hun subsidie bij publieke omroepen, zijn vaak bevriend met de directeuren van omroepen (met alle belangen vandien) en bepalen wat de bevoegdheden van de media zijn. Zou ik nog bijna vergeten dat de media vaak afhankelijk zijn voor scoops.
Gut, moet ik doorgaan?
Dacht je nou echt dat de media totaal onafhankelijk is?![]()
Ten eerste, je kan niet iets aansuggereren. Maar goed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:35 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?
Dat dat de reden is waarom die jongen hier moet blijven.
Nou, het is helemaal geen kind.
En vuile hufter die je de bent, wie weet zijn mijn ouders wel dood.
Hij is 17. Dan ben je in Nederland nog een kind. Daarbij verblijft hij hier al een tijd.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:35 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?
Dat dat de reden is waarom die jongen hier moet blijven.
Nou, het is helemaal geen kind.
Och, bijdehandje.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ten eerste, je kan niet iets aansuggereren. Maar goed.
Het is geen kind? Jij hebt hem ontmoet? Hij is 17, dus wettelijk nog een kind. Rechts is toch altijd zo van de wet uitvoeren en regels zijn regels? Nou, volgens de regels is hij een kind, ongeacht wat jouw mening is.
Vuile hufterGa je nu ineens sentimenteel doen over wellicht dode ouders? Hou toch op man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |