Mijn ouders hebben die keus namelijk vanwege het werk dat mijn vader doet.
Erg relaxed want ik krijg ieder jaar een business ticket naar waar ze ook gaan wonen
Maar ik wil natuurlijk even goed informeren waar je het beste kan gaan wonen. Want het kan er wel erg mooi zijn maar als er niets te doen is heb je het er ook snel gezien. Misschien zijn er nog mensen hier die in Venezueala of Fiji geweest zijn.
quote:Was er niet een coup gepleegd op Fiji vorig jaar...
Op maandag 28 januari 2002 19:59 schreef ExtReMisT het volgende:
Fiji lijkt me zelf ook leuker. Enige nadeel is dat het zo ver weg is en dus ook erg duur is..., dus erg veel vaker dan 1 keer per jaar zal ik er niet naartoe gaan.Maar ik wil natuurlijk even goed informeren waar je het beste kan gaan wonen. Want het kan er wel erg mooi zijn maar als er niets te doen is heb je het er ook snel gezien. Misschien zijn er nog mensen hier die in Venezueala of Fiji geweest zijn.
Misschien is Zwitserland wel iets voor ze
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 28-01-2002 20:29]
quote:Mijn vader zit nu in Haiti dus hij is wel wat gewend...
Op maandag 28 januari 2002 20:02 schreef BobRooney het volgende:[..]
Was er niet een coup gepleegd op Fiji vorig jaar...
Waar ik in het begin heel bang voor was, was het 'eilandgevoel'. Zoiets als 'ik zit hier, ik kan de overkant van het eiland bijna zien, en ik kan niet zomaar even weg'. Dat bleek echter ontzettend mee te vallen. Een vriend van me heeft het overigens een jaar of 9 geleden een tijd lang heel goed naar z'n zin gehad op Fiji. De Fiji'anen die ik hier heb leren kennen zijn zonder uitzondering erg prettige mensen: vrolijk, hartelijk en niet vies van een feestje.
En over Venezuela weet ik helemaal niets, wat op zich al een goede reden is om ervoor te kiezen
Ik ben er een maand of wat geleden voor een paar weken geweest en het is echt fantastisch! Zoals gezegd, Fiji ken ik niet, maar de variëteit aan landschappen, mensen en dingen die je er kunt doen is zo gigantisch dat ik me afvraag of een klein landje als Fiji daar tegenop kan!
Hierboven maakt iemand melding van de criminaliteit. Ik weet vrij zeker dat deze beperkt blijft tot het grensgebied met Colombia (het bekende drugsprobleem) en Caracas, de hoofdstad. De rest van het land is rustig en veilig. De meeste gebieden zou ik zonder enige twijfel ook alleen en 's avonds doorreizen!
Over die variëteit die ik zoeven al noemde: Merida, met enorme Andes-pieken (zelf niet geweest), de beeldschone stranden bij Henri Pitier NP, Los Roques, piepkleine eilandjes waar je kunt duiken en snorkelen, de woestijn bij Coro, de Sabana Grande met de hoogste waterval ter wereld, de Salto Angel, het dierenleven op de pampas van los Llanos, de Orinoco/Amazone delta met jungle en indianen, het uitgaansleven van Caracas....Ik hoop dat je ouders er een poos blijven wonen, want er is zóveel te doen en te zien!
De criminaliteit in Caracas is een gegeven, maar zelf heb ik geen problemen met die stad, integendeel! De mensen zijn supervriendelijk, het metrosysteem is schoon, veilig en goed, massa's taxis die je overal heen kunnen brengen, het uitgaansleven is geweldig en het stikt van de musea en mooi gerestaureerde oude gebouwen. Natuurlijk moet je uitkijken en kun je 's nachts niet óveral in je eentje gaan lopen, maar als je je een beetje orienteert is veiligheid echt geen enkel probleem, zéker niet voor iemand die een beetje ervaring heeft in dit soort landen, zoals je vader.
Nog wat plaatjes:
Salto Angel:
Het strand in Choroni, Henri Pitier NP: (zo ziet het er dus écht uit!! )
Merida:
Los Roques:
Orinoco:
Caracas:
Het wordt zo wel steeds moeilijker om te kiezen.
Uiteindelijk wordt er voor mijn ouders bepaald waar ze heen moeten maar ze kunnen wel hun voorkeur opgeven zodat daar rekening mee gehouden kan worden.
Een kennis van mij is in Venezuela en in Fiji geweest. Hij zei dat Venezuela een fantastisch mooi land was maar toen hij een paar jaar later naar Fiji ging vond hij dat nog veel mooier...
We zien dus wel wat het gaat worden. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Wie kan me iets vertellen over Caracas?? Of het een leuke gezellige stad is, hoe het openbaar vervoer is, of je er lekker kan uitgaan, of er leuke stranden in de buurt zijn, etc....
Caracas heeft een paar busstations met bussen die je overal heen kunnen brengen. De bussen variëren van krakkemikkig en oud, tot heel modern, voorzien van airco en video (geen aanbeveling op een nachtelijke rit! ). De krakkemikkige bussen hebben vaak één onderdeel dat erg goed werkt: de stereo...die staat vaak zo hard dat het horen en zien je vergaat!
Strand? Het strand van Choroní, dat prachtige strand waarvan hierboven een plaatje staat ligt niet al te ver van Caracas. Dichterbij zijn ook nog stranden geloof ik, maar die zullen wat minder mooi en drukker zijn. Overigens ligt Caracas zelf niet echt aan zee, dat zijn meer de échte buitenwijken.
Over de rest van Venezuela schreef ik al eerder. Het land is prachtig en ik ben echt stikjaloers dat je de kans krijgt om er regematig naartoe te gaan! Vergeleken met de rest van Zuid Amerika zijn de tickets ook niet al te duur trouwens...
De volgende sites zijn wellicht nog leuk:
http://www.lonelyplanet.com/destinations/south_america/venezuela/
http://www.venezuelatuya.com/
Spreek je al een beetje Spaans trouwens?
Spaans spreek ik nog niet maar ik ga er zeker een paar maanden naartoe om het te leren...
En dan neem ik er ook meteen wat salsa lessen
quote:*Jaloers is*
Op donderdag 31 januari 2002 21:21 schreef ExtReMisT het volgende:
Spaans spreek ik nog niet maar ik ga er zeker een paar maanden naartoe om het te leren...
En dan neem ik er ook meteen wat salsa lessen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |