1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | function input_dag($dag){ $output = " <select name="dag"> <option value="">dag</option>"; for ( $day = 1; $day <= 31; $day += 1) { if($day == $dag) { $output .= " <option value="$day" selected>$day</option>";} else { $output .= " <option value="$day">$day</option>";} } $output .= " </select>"; return $output; } ?> |
Na hij verkleind is, en je hem niet nodig hebt:quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:57 schreef super-muffin het volgende:
Hoe kan ik een bestand voor een bepaalde tijd geupload hebben? Dus iemand upload een foto, word verkleint en krijg die weer voorgeschoteld in de browser, en daarna word de afbeelding van de server verwijderd.
1 2 3 | unlink($filename); ?> |
1 2 3 4 | <voornaam>Hans</voornaam> <achternaam>Anders</achternaam> </persoon> |
Optie 1: http://nl2.php.net/XMLquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:20 schreef Geqxon het volgende:
Gelijk nog een vraagje: Ik wil graag een XML achtig bestand parsen, en met eregi gaat dat dus te traag. De opbouw is in de trant van:
[ code verwijderd ]
Op het moment kijk ik lijn voor lijn wat voor data de lijn bevat, maar dat is dus behoorlijk traag. Ik zat zelf te denken aan een preg_match_all op <persoon>(*.)</persoon>, en binnen de array van matches te preg_matchen op <voornaam(*.)</voornaam>. Ik ben alleen totaal geen held als het op regexs en preg_match neer komt, dus heeft iemand misschien een klein duwtje in de goede richting? Alvast bedankt
1 2 3 4 5 | $pslfile = file_get_contents("/files/persoonlijst.psl"); preg_match_all('#<persoon>(.*)</persoon>#Ui',$pslfile, $output); print_r($output); ?> |
1 2 3 4 5 | ---------+--------+-------+-------+ 1 | test | 0 | 5 | 2 | child | 1 | 2 | 3 | child2 | 3 | 4 | |
1 2 3 4 5 6 | COUNT( parent.name ) AS depth FROM nested_menu AS node, nested_menu AS parent WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.menu_id ORDER BY node.lft |
1 2 3 4 | Column 'node.name' is invalid in the select list because it is not contained in either an aggregate function or the GROUP BY clause. Column 'node.lft' is invalid in the select list because it is not contained in either an aggregate function or the GROUP BY clause. Column 'node.rgt' is invalid in the select list because it is not contained in either an aggregate function or the GROUP BY clause. |
gebruik de s modifier om ervoor te zorgen dat . ook newlines matched. Dat doet ie standaard nietquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben al met de XML parser aan de gang gegaan, maar in verband met een database koppeling, en omdat mijn file vrij simpel is, wil ik het het liefst zelf parsen
Ik ga even met optie twee aan de slag, bedankt!
Edit:
[ code verwijderd ]
Dit is waar ik zelf aan zat te denken, alleen vindt hij daar niks op. En ja, het laden van $pslfile gaat prima. Wat doe ik hier eigenlijk fout?
De /s-modifier is voor de punt, die matcht vervolgens ook newlines. Maar ik mag hopen dat er geen ouders zijn geweest die hun kind met een newline in hun voornaam hebben laten registreren op het gemeentehuisquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:08 schreef ralfie het volgende:
[..]
gebruik de s modifier om ervoor te zorgen dat . ook newlines matched. Dat doet ie standaard niet![]()
Er is een simpele regel in SQL-land die door MySQL absoluut niet nageleefd wordt maar waar je je waar mogelijk wel aan zou moeten houdenquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
mysql -> mssql migratie probleempje.
Ik heb een table:
[ code verwijderd ]
Waarmee je een hierarchisch model kan bouwen.
In mysql betrek je alle nodes in de juiste hierarchische volgorde met de volgende query:
[ code verwijderd ]
In mssql krijg ik daarmee echter de volgende foutmelding(en)
[ code verwijderd ]
En ik ben even volledig blanco hoe ik dat kan oplossen.
Iemand een bijdrage?
1 2 3 | FROM tabel voorbeeld GROUP BY b |
1 2 3 | FROM tabel voorbeeld GROUP BY b, c |
"Mijn kind heet Hans backslash n Anders"quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
De /s-modifier is voor de punt, die matcht vervolgens ook newlines. Maar ik mag hopen dat er geen ouders zijn geweest die hun kind met een newline in hun voornaam hebben laten registreren op het gemeentehuis
Dat zijn delimiters en die mag je zelf kiezenquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nu rijst bij mij weer de vraag: Waarom werkt preg_match_all met hekjes, en preg_match met slashes?
Dit geeft inderdaad geen foutmeldingen meer:quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er is een simpele regel in SQL-land die door MySQL absoluut niet nageleefd wordt maar waar je je waar mogelijk wel aan zou moeten houdenen hij luidt:
Bij een GROUP BY moet je alle kolomnamen die je niet in een aggregaatfunctie gebruikt maar wel wilt ophalen noemen.
Dus het volgende gaat fout:
[ code verwijderd ]
En het volgende gaat goed:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 | COUNT( parent.name ) AS depth FROM nested_menu AS node, nested_menu AS parent WHERE node.lft BETWEEN parent.lft AND parent.rgt GROUP BY node.menu_id,parent.name, node.name,node.lft,node.rgt ORDER BY node.lft |
Je moet niet zomaar alle kolommen in de GROUP BY gooien, als je bepaalde waarden verwacht voor een kolom kun je ze soms beter in een aggregaatfunctie stoppenquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit geeft inderdaad geen foutmeldingen meer:
[ code verwijderd ]
Maar geeft wel mijn child 2 keer terug
En mijn depth gaat niet goed....
Dat vermoeden had ik al :Pquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je moet niet zomaar alle kolommen in de GROUP BY gooien
Nou, met deze data:quote:, als je bepaalde waarden verwacht voor een kolom kun je ze soms beter in een aggregaatfunctie stoppen :)
1 2 3 4 | ---------+--------+-------+-------+ 1 | test | 1 | 4 | 2 | child | 2 | 3 | |
1 2 3 | test 1 test 1 4 1 child 2 child 2 3 2 |
1 2 3 4 | test 1 test 1 4 1 child 2 child 2 3 1 child 2 child 2 3 1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | (SELECT TOP 1 m.name FROM nested_menu m WHERE n.lft BETWEEN m.left AND m.right ORDER BY m.left DESC) AS parent_name FROM nested_menu AS p INNER JOIN nested_menu AS n ON n.lft BETWEEN p.lft AND p.rgt GROUP BY n.menu_id, n.name, n.lft, n.rgt ORDER BY n.lft |
Ja dat werkt perfect, komt zelfs van mysql websitequote:Op vrijdag 6 april 2007 16:20 schreef SuperRembo het volgende:
Je kunt niet op die manier de naam van de parent er bij krijgen zonder de group te verzieken. Ik vraag me af of dat in MySQL op deze manier wel echt goed werkt.
ga ik proberenquote:In MSSQL kan je de parent er wel met een subselect bij zoeken:
[ code verwijderd ]
Nou, het werkt bij jou. Maar een kolom die niet in een group by en niet in een aggegate staat is niet goed gedefinieerd. De waarde die je terug krijgt kan van allerlei dingen afhangen zoals de indexen op de tabel of zelfs de volgorde waarin de regels in de tabel gezet zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat werkt perfect, komt zelfs van mysql website
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |