Oh ja, dat is waar. Maar lees even in plaats van die LIMIT een CURSOR in een SPquote:Op donderdag 12 april 2007 11:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dan klapt je query omdat LIMIT niet bestaat.
Als je PK een AUTO_INCREMENT kolom is (of als je 'm zelf elke keer netjes ophoogt) gaat dat helemaal goed jaquote:Op donderdag 12 april 2007 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah! Maar zo is 'ie dan toch goed? Nu is de volgorde van de getoonde items altijd in orde, zowel met als zonder LIMIT geeft 'ie de nieuwste items eerst en altijd op dezelfde volgorde.
Dan wel, ja.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar. Maar lees even in plaats van die LIMIT een CURSOR in een SP
Ja, dat is zoquote:Op donderdag 12 april 2007 11:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als je PK een AUTO_INCREMENT kolom is (of als je 'm zelf elke keer netjes ophoogt) gaat dat helemaal goed ja
Ja, ik vind het prettiger werken dan iets als phpMyAdmin ofzo. Helaas zit ik vaak op school te werken en daar hebben ze een hele strenge firewall, waardoor je niet gewoon een MySQL-verbinding mag maken en je dus wel met iets browser-based moet werkenquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | error_reporting( E_ALL ); function _exec($cmd) { $WshShell = new COM("WScript.Shell"); $oExec = $WshShell->Exec("cmd /c $cmd"); return $oExec; } _exec("test.exe -nr:123456789 -text:'dit is een test'"); ?> |
Dat zul je toch echt grotendeels zelf moeten doen. De query heb je al (en die klopt ook), en als de plek waar je het in moet voegen een probleem is zul je toch eerst eens de basis van PHP moeten lerenquote:Op donderdag 12 april 2007 14:55 schreef nieklebbink het volgende:
Heey mensen,
Kan iemand mij helpen?
Ik heb al een topic:
[PHP] Aantal berichten in gastenboek E107
Hoop dat iemand kan helpen? info staat in topic!
Bedankt!![]()
Volgens mij is het resizen van animated gifs goed mogelijk via ImageMagickquote:Op donderdag 12 april 2007 15:39 schreef hornage het volgende:
Ik wil voor een website een de mogelijkheid hebben om animated gifs die geupload worden te resizen.
Nu ben ik er na kort zoeken al achter gekomen dat dit erg lastig wordt met php en gd omdat dit niet standaard wordt ondersteund.
Toch lijkt het me iets wat niet praktisch onmogelijk is.
Iemand dus toevallig een class of link waarin dit wel mogelijk is?
Google eens op imagemagick + php, dan kom je er welquote:Op donderdag 12 april 2007 15:39 schreef hornage het volgende:
Ik wil voor een website een de mogelijkheid hebben om animated gifs die geupload worden te resizen.
Nu ben ik er na kort zoeken al achter gekomen dat dit erg lastig wordt met php en gd omdat dit niet standaard wordt ondersteund.
Toch lijkt het me iets wat niet praktisch onmogelijk is.
Iemand dus toevallig een class of link waarin dit wel mogelijk is?
Ik kan wel een service voor je makenquote:Op donderdag 12 april 2007 15:58 schreef hornage het volgende:
Ik was al op imagemagick gekomen jah. Ik host de site alleen niet zelf. Hij staat bij xs4all. In hun phpinfo staat niets over imagemagick
Als de string altijd dat formaat heeft kun je gebruik maken van substr() om de afzonderlijke delen te scheiden (of nog makkerlijker: explode() op een spatie) en vervolgens kun je met mktime() je timestamp makenquote:Op donderdag 12 april 2007 18:06 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable genaamd $OldDate.
De waarde hiervan is "6 Juli 2006 09:35:52"
Hoe kan ik met PHP deze datum omrekenen naar Unix timestamp?
1 2 3 | include('variables.php'); include('includes.php'); |
1 2 3 4 5 6 7 | //QTOP50 - Selects the TOP 50 ringtones $qtop50 = "SELECT TOP 50 * FROM ringtones"; //RTOP50 - Return the result of Query QTOP50 $rtop50 = mysql_query($qtop50); ?> |
1 2 3 4 5 6 | while($row = mysql_fetch_assoc($rtop50)) { echo $row[TIMESTAMP]; }; ?> |
1 |
Bedankt, weer wat geleerdquote:Op donderdag 12 april 2007 18:46 schreef HuHu het volgende:
Zet er ` omheen (backticks, linksboven op je toetsenbord).
Het commando TOP bestaat niet in MySQL.quote:The LIMIT clause can be used when you would use TOP in Access or MS SQL.
Klopt was ook het probleemquote:Op donderdag 12 april 2007 18:54 schreef HuHu het volgende:
[..]
Het commando TOP bestaat niet in MySQL.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <tr><td><font face = verdana size = 1>Achternaam:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='anaam' MAXLENGTH='25' SIZE='25'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Tussenvoegsel(s):</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='tvoeg' MAXLENGTH='8' SIZE='8'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Voornaam:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='vnaam' MAXLENGTH='25' SIZE='25'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Titel:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='titel' MAXLENGTH='15' SIZE='15'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Bedrijfsnaam:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='bedrijfsnaam' MAXLENGTH='35' SIZE='35'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Adres:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='adres' MAXLENGTH='25' SIZE='25'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Woonplaats:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='wplaats' MAXLENGTH='25' SIZE='25'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Postcode:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='postc' MAXLENGTH='6' SIZE='6'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Telefoon 1:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='tel1' MAXLENGTH='15' SIZE='15'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Telefoon 2:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='tel2' MAXLENGTH='15' SIZE='15'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Email:</font></td> <td><INPUT TYPE='text' NAME='email' MAXLENGTH='50' SIZE='35'> </td></tr> <tr><td><font face = verdana size = 1>Notitie:</font></td> <td><textarea rows='3' cols='20' name='notes'></textarea></td></tr> </table> <INPUT TYPE='submit' VALUE='Plaats' ></form>"; echo""; |
euh, hoe wat waar en waarom?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:37 schreef mschol het volgende:
\n (new line charachter) of \r (carrige return) achter de juiste tags zetten?
aaahh stom! Tqquote:Op donderdag 12 april 2007 22:38 schreef wonderer het volgende:
Je form tag mist een afsluitend haakje.
ik dacht dat je je gegenereerde code niet netjes vond in IEquote:Op donderdag 12 april 2007 22:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
euh, hoe wat waar en waarom?![]()
![]()
Het gaat mij er om dat de omschrijving van een veld er voor komt te staan, en de velden netjes boven elkaar komen te staan. Mozilla doet dit prima. IE doet net of er geen tabel is.
Eigenlijk zou IE het wel en FF het niet moeten laten zien dan..quote:Op donderdag 12 april 2007 22:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
aaahh stom! Tq* LeeHarveyOswald probeert
is je user wel goed? cocaomysql werkt perfect hierquote:Op donderdag 12 april 2007 13:08 schreef Geqxon het volgende:
Heb je misschien tips hoe dat CocaoMysql werkt? Ik kan maar niet connecten, ik krijg telkens de error: "Acces denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)" , een voor mij bekende error, terwijl ik het wachtwoord goed type
Ja! Toen ik nog met MSSQL werkte was dat zo'n beetje mijn grootste struikelblok. En het feit dat er niet een handig webtooltje a la PMA bijzat.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mis LIMIT wel ernstig in MSSQL. Dat hebben ze bij MySQL beter voor elkaar
Ik heb ergens een keer een functie gevonden die LIMIT x,x in MSSQL nabootst, zal 'm wel eens posten.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja! Toen ik nog met MSSQL werkte was dat zo'n beetje mijn grootste struikelblok. En het feit dat er niet een handig webtooltje a la PMA bijzat.
Ik heb 1 user, root / password. Werkt met PHP prima, maar met CocoaMySQL nietquote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
is je user wel goed? cocaomysql werkt perfect hier
vreemd, zoveel valt er niet in te stellen in cocaqmysql. Misschien conflict met de versie van mysql?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb 1 user, root / password. Werkt met PHP prima, maar met CocoaMySQL niet
Query Analyzerquote:Op donderdag 12 april 2007 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb ergens een keer een functie gevonden die LIMIT x,x in MSSQL nabootst, zal 'm wel eens posten.
En ems maakt prachtige freeware database managers voor zo'n beetje elke database. Van MySQL en MSSQL tot postgresql, interbase en oracle
Dat was ook wat ik verwacht hadquote:Op donderdag 12 april 2007 22:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Eigenlijk zou IE het wel en FF het niet moeten laten zien dan..Maar goed. Ik vraag me ook af hoe netjes die enkele aanhalingstekens zijn bij de attributen... volgens mij hoort dat niet. Je kunt het beter andersom doen, echo met enkele aanhalingstekens en dan kun je de html gewoon met dubbele doen. Je moet dan alleen je variabelen buiten de string zetten, maar dat kan sowieso geen kwaad om dat te doen.
Freeware? Op hun site staat dat het trial versies zijn die je 30 dagen lang kunt gebruiken?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En ems maakt prachtige freeware database managers voor zo'n beetje elke database. Van MySQL en MSSQL tot postgresql, interbase en oracle
http://nl2.php.net/manual/en/function.array-rand.phpquote:Op donderdag 12 april 2007 23:14 schreef Piles het volgende:
Even een kort vraagje over random waardes:
Ik heb een array van bijvoorbeeld 30 onderdelen. Daaruit wil ik 5 willekeurige, maar het moeten allemaal verschillende zijn. Hoe doe ik dat het makkelijkste?
Microsoft SQL Server.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja! Toen ik nog met MSSQL werkte was dat zo'n beetje mijn grootste struikelblok. En het feit dat er niet een handig webtooltje a la PMA bijzat.
Die zitten ook in MySQL, dus wat dat betreft is het niet ideaalquote:Op vrijdag 13 april 2007 08:35 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Microsoft SQL Server.![]()
In dat limit is inderdaad jammer, daarentegen heeft MSSQL/SQL Server wel een hele leuke feature: Stored Procedures.
1 |
die generated in kan je hiervinden:quote:Op zondag 15 april 2007 13:50 schreef JortK het volgende:
Ik zie weleens bij sites dit staan:
[ code verwijderd ]
Hoe krijg je dit voor elkaar?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | //benchmark.php class benchmark { var $tm=array(); function benchmark() { $this->start(); } function start($handle="__MAIN") { list($usec,$sec)=explode(" ",microtime()); $this->tm[$handle]=(float)$usec+(float)$sec; } function stop($handle="__MAIN") { list($usec,$sec)=explode(" ",microtime()); return ((float)$usec+(float)$sec)-$this->tm[$handle]; } } $benchmark=new benchmark(); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | //test.php include("benchmark.php"); $benchmark->start('generate array'); $arr=array(); for ($x=0;$x<100000;$x++) { $arr[$x]=rand(); } echo "making the array took ".$benchmark->stop('generate array')." seconds<br>"; $benchmark->start('for-loop'); for ($x=0;$x<sizeof($arr);$x++) { $arr[$x]=$arr[$x]*2; } echo "changing the array in a for-loop ".$benchmark->stop('for-loop')." seconds<br>"; $benchmark->start('for-loop:one check'); $s=sizeof($arr); for ($x=0;$x<$s;$x++) { $arr[$x]=$arr[$x]*2; } echo "changing the array in a for-loop ".$benchmark->stop('for-loop:one check')." seconds when checking size only once<br>"; $benchmark->start('foreach-loop'); foreach($arr as $x => $y) { $arr[$x]=$y*2; } echo "changing the array in a foreach-loop ".$benchmark->stop('foreach-loop')." seconds<br>"; echo "the entire script took ".$benchmark->stop()." seconds!"; ?> |
1 2 3 4 5 | date_format(people_birthday, '%d %m') AS verjaardag FROM people WHERE people_birthday != 'NULL' ORDER BY verjaardag ASC |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |