En daarom hou ik van editors die gelijk haakjes afsluitenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:31 schreef splendor het volgende:
[..]
$prijs = (($incl_btw / (100+$btw)) * 100);
Haakje teveel aan het einde.
Edit: oh ook aan het begin, zo dan.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef Nielz. het volgende:
[..]
Volgens mij is het echt een moeilijke, heb al iemand even op MSn gesproken en die kwam er ook niet uit
1 2 3 | echo "<center><P><font color="ffffff" size=4 face=verdana>Beste ".$naam.",<P> Bedankt voor het versturen van het aanmeldformulier! <P> ?> |
1 2 3 | echo '<center><p><font color="ffffff" size=4 face=verdana>Beste ' . $naam . ',<p> Bedankt voor het versturen van het aanmeldformulier! <p>'; ?> |
Welke editor gebruik jij eigenlijk?quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En daarom hou ik van editors die gelijk haakjes afsluiten
TextMate. Kost dacht ik iets van 30 dollar. Heerlijk, ondersteund een stuk of 30 talen, kan met PHP een pagina live "compilen", mooi stukje softwarequote:Op donderdag 29 maart 2007 20:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Welke editor gebruik jij eigenlijk?
Ik Dreamweaver 8 maar die vind ik alleen handig vanwege de ingebouwde FTP.
Zou je misschien even dan de volledige code weer kunnen kopieren want ik heb nog steeds niet helemaal door wat er bedoeld wordt :pquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:08 schreef HuHu het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dat kan natuurlijk niet hè. Die kleur staat tussen ", maar dat staat de echo ook. Met syntax highlighting zie je meteen dat die echo dus verkeerd wordt afgebroken.
[ code verwijderd ]
Het is de laatste regel van je code.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:18 schreef Nielz. het volgende:
[..]
Zou je misschien even dan de volledige code weer kunnen kopieren want ik heb nog steeds niet helemaal door wat er bedoeld wordt :p
1 2 3 4 5 | echo "Hoi "onbekend", hoe gaat het?"; // FOUT echo 'Hoi "onbekend", hoe gaat het?'; // GOED echo "Hoi \"onbekend\", hoe gaat het?" // GOED ?> |
1 2 | ?> |
1 2 | ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | function markeertext ($str, $hex = '#FFAAAA') { if(strlen($hex) != 7 || substr($hex, 0, 1) != "#") { return false; } elseif (empty($str) || empty($hex)) { return false; } elseif (strlen($hex) == 7 && substr($hex, 0, 1) == "#") { $highlight = "<span style="background-color: " . $hex . "">" . $str . "</span>"; $replace = str_replace($str, $highlight, $str); return $replace; } else { return false; } } // wat code if (mysql_num_rows($result) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($result)) { //$bericht = substr($row[nieuws_bericht], 0, 100); $bericht = $row[nieuws_bericht]; //$titel = markeertext($HTTP_POST_VARS[zoekterm]); //$bericht = markeertext($HTTP_POST_VARS[zoekterm]); echo "Titel: $row[nieuws_titel]<br />n"; echo "Bericht: $bericht<br /><br />nn"; } } else { echo "Er is zijn geen resultaten gevonden met de zoekterm <i>$HTTP_POST_VARS[zoekterm]</i>.n"; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if(strlen($hex) == 7 && substr($hex, 0, 1) == "#" && !empty(str)) { return $code; } else{ return false } ?> |
Of simpel (als het btw percentage 19% is, voor 6% 1.06):quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Deze formule om van een totaal bedrag INCL btw een bedrag EXCL btw te maken, klopt toch?
$prijs = ((($incl_btw / (100+$btw)) * 100));
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function highligthText($string,$keyword){ $highlight = "<span style="background-color: #FF9900">" . htmlspecialchars($keyword) . "</span>"; return str_ireplace($keyword, $highlight, $string); } echo highligthText("Mijn naam is hans","Hans") ?> |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | MySQL Support enabled Active Persistent Links 0 Active Links 0 Client API version 5.0.22 Directive Local Value Master Value mysql.allow_persistent On On mysql.connect_timeout 60 60 mysql.default_host no value no value mysql.default_password no value no value mysql.default_port no value no value mysql.default_socket no value no value mysql.default_user no value no value mysql.max_links Unlimited Unlimited mysql.max_persistent Unlimited Unlimited mysql.trace_mode Off Off mysqli MysqlI Support enabled Client API library version 5.0.22 Client API header version 5.0.22 MYSQLI_SOCKET /tmp/mysql.sock Directive Local Value Master Value mysqli.default_host no value no value mysqli.default_port 3306 3306 mysqli.default_pw no value no value mysqli.default_socket no value no value mysqli.default_user no value no value mysqli.max_links Unlimited Unlimited mysqli.reconnect Off Off |
uiteraard, mysql stond al geinstalleerd, en er wordt ook gebruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:19 schreef Geqxon het volgende:
MySQL al geinstalleerd?
mysql extensie geactiveerd?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:21 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
uiteraard, mysql stond al geinstalleerd, en er wordt ook gebruik van gemaakt.
Er draaiden eerder echter alleen .asp sites op de server en nu willen er er ook een php script op zetten.
Als dat het probleem was geweest, herkende php de functie mysql_connect() niet eens. Gezien de fout die optreedt zie je dus dat het niet aan z'n .ini file ligt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:42 schreef ralfie het volgende:
[..]
mysql extensie geactiveerd?
in php.ini:
;extension=php_mysql.dll
de ; verwijderen
Beiden bedankt, maar is het zeker dat dit het is? Ik heb het nu erin staan, maar hij geeft de error:quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:20 schreef Geqxon het volgende:
Vergeet niet te eindigen met een
[ code verwijderd ]
De ?> mag je aan het einde van het bestand weglaten.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:43 schreef smesjz het volgende:
Beetje triviale fout...?> ontbreekt.
Had je met een beetje PHP editor allang zelf kunnen zien.
En dat zippen suckt. Gaat ie van 5k naar 1k
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:33 schreef HuHu het volgende:
[..]
De ?> mag je aan het einde van het bestand weglaten.
Zo te zien mist er nog een } aan het einde op regel 136. Of een { teveel op regel 125.
1 |
1 |
1 |
quote:...for the right syntax to use near ''0', 15'
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | echo "<tr> <td><input type='checkbox' name='checkbox[]' value=$Artikelcode /></td> <td><input type='textfield' name='textfield[]' size='2' maxlength='4''/></td> <td><a href='artikel_info.php?artikelcode=$Artikelcode' target='blank'>$Artikelcode</a></td> <td>$Omschrijving</td> <td>$Aantal</td> <td>€ $VerhPincBTW</td> <td>€ $VerzPincBTW</td> <td>$Beschikbaar</td> </tr>n"; } echo "</table><br>"; echo "<input name='submit_artikel' type='submit' class='knop' id='submit_artikel' value='Voeg toe'> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if (isset($_POST['submit_artikel'])) { foreach($_POST['checkbox'] as $name => $value) { mysql_query("INSERT INTO reserveren ( Artikelcode, Klantnummer, Stuks ) VALUES ('{$_POST['checkbox'][$name]}', '$Klantnummer', '{$_POST['textfield'][$name]}');"); } } ?> |
Bij de LIMIT moeten de getallen niet tussen ' staan. In je code staat echter wel:quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:05 schreef SkaterSam het volgende:
Ik heb een functie gemaakt om bepaalde elementen, zoals user input te escapen. Dat doe ik door bijvoorbeeld het volgende aan te roepen:
[ code verwijderd ]
De :1 (en alle cijfers daarna) worden vervangen door variabelen door de volgende code aan te roepen:
[ code verwijderd ]
In deze functie gebeurt het volgende:
[ code verwijderd ]
Waarbij :1 dus vervangen wordt.
Het probleem is nu echter dat ik telkens MySQL Error 1064 krijg, omdat hij het getal dat in :1 zit (een 0 of een 10 of een 18, whatever, tussen haakjes plaatst. Het zelfde geldt trouwens voor tabel namen bijvoorbeeld, die van user input komen. Van "normale" variabelen in een query heb ik verder geen last. Alleen van die twee types. Is er een manier om daar mee te werken, om dat te herkennen ?
Dit is de error btw (zoals je ziet staat de 0 tussen haakjes:
[..]
1 |
1 2 3 | FOUT: SELECT * FROM table WHERE key = value LIMIT 0, 10; FOUT: SELECT * FROM table WHERE key = 'value' LIMIT '0', '10'; |
1 2 3 4 5 6 | $query = "SELECT COUNT(*) AS number FROM comment GROUP BY cid"; $resource = mysql_query($query); $answer = mysql_fetch_assoc($resource); echo $answer['number']; ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |