$prijs = (($incl_btw / (100+$btw)) * 100);quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Deze formule om van een totaal bedrag INCL btw een bedrag EXCL btw te maken, klopt toch?
$prijs = ((($incl_btw / (100+$btw)) * 100));
Het is altijd handiger om eerst te vermenigvuldigen en daarna pas te delen. Dus:quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Deze formule om van een totaal bedrag INCL btw een bedrag EXCL btw te maken, klopt toch?
1 2 3 | $prijs = $incl_btw * 100 / (100 + $btw); ?> |
1 2 | 1 * 200 / 100 = 2 |
1 2 3 4 5 6 | $incl_btw = 23.95; $btw = 19; $prijs = $incl_btw * 100 / (100 + $btw); ?> |
Volgens mij is het echt een moeilijke, heb al iemand even op MSn gesproken en die kwam er ook niet uitquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:13 schreef Nielz. het volgende:
Bedankt, maar nu krijg ik dan deze error:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /home/httpd/vhosts/nordicwalking3provincientocht.nl/httpdocs/aanmeldform.php on line 135
dus ik denk niet dat het die was
En daarom hou ik van editors die gelijk haakjes afsluitenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:31 schreef splendor het volgende:
[..]
$prijs = (($incl_btw / (100+$btw)) * 100);
Haakje teveel aan het einde.
Edit: oh ook aan het begin, zo dan.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef Nielz. het volgende:
[..]
Volgens mij is het echt een moeilijke, heb al iemand even op MSn gesproken en die kwam er ook niet uit
1 2 3 | echo "<center><P><font color="ffffff" size=4 face=verdana>Beste ".$naam.",<P> Bedankt voor het versturen van het aanmeldformulier! <P> ?> |
1 2 3 | echo '<center><p><font color="ffffff" size=4 face=verdana>Beste ' . $naam . ',<p> Bedankt voor het versturen van het aanmeldformulier! <p>'; ?> |
Welke editor gebruik jij eigenlijk?quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En daarom hou ik van editors die gelijk haakjes afsluiten
TextMate. Kost dacht ik iets van 30 dollar. Heerlijk, ondersteund een stuk of 30 talen, kan met PHP een pagina live "compilen", mooi stukje softwarequote:Op donderdag 29 maart 2007 20:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Welke editor gebruik jij eigenlijk?
Ik Dreamweaver 8 maar die vind ik alleen handig vanwege de ingebouwde FTP.
Zou je misschien even dan de volledige code weer kunnen kopieren want ik heb nog steeds niet helemaal door wat er bedoeld wordt :pquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:08 schreef HuHu het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dat kan natuurlijk niet hè. Die kleur staat tussen ", maar dat staat de echo ook. Met syntax highlighting zie je meteen dat die echo dus verkeerd wordt afgebroken.
[ code verwijderd ]
Het is de laatste regel van je code.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:18 schreef Nielz. het volgende:
[..]
Zou je misschien even dan de volledige code weer kunnen kopieren want ik heb nog steeds niet helemaal door wat er bedoeld wordt :p
1 2 3 4 5 | echo "Hoi "onbekend", hoe gaat het?"; // FOUT echo 'Hoi "onbekend", hoe gaat het?'; // GOED echo "Hoi \"onbekend\", hoe gaat het?" // GOED ?> |
1 2 | ?> |
1 2 | ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | function markeertext ($str, $hex = '#FFAAAA') { if(strlen($hex) != 7 || substr($hex, 0, 1) != "#") { return false; } elseif (empty($str) || empty($hex)) { return false; } elseif (strlen($hex) == 7 && substr($hex, 0, 1) == "#") { $highlight = "<span style="background-color: " . $hex . "">" . $str . "</span>"; $replace = str_replace($str, $highlight, $str); return $replace; } else { return false; } } // wat code if (mysql_num_rows($result) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($result)) { //$bericht = substr($row[nieuws_bericht], 0, 100); $bericht = $row[nieuws_bericht]; //$titel = markeertext($HTTP_POST_VARS[zoekterm]); //$bericht = markeertext($HTTP_POST_VARS[zoekterm]); echo "Titel: $row[nieuws_titel]<br />n"; echo "Bericht: $bericht<br /><br />nn"; } } else { echo "Er is zijn geen resultaten gevonden met de zoekterm <i>$HTTP_POST_VARS[zoekterm]</i>.n"; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if(strlen($hex) == 7 && substr($hex, 0, 1) == "#" && !empty(str)) { return $code; } else{ return false } ?> |
Of simpel (als het btw percentage 19% is, voor 6% 1.06):quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:28 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |