abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63107868
Kan iemand mij vertellen waarom in godsnaam de roostervrije dag niet meer lijkt te bestaan? Ik heb nu ineens 10 uur (!) meer les en ik mis gofterdomme m'n vrije maandag In de jaren dat ik op 't GLR zat heb ik dit nooit meegemaakt, is dit nieuw ofzo?
  zondag 23 november 2008 @ 19:23:00 #202
236105 Soe.
Boe. Moehaha!
pi_63457144
Hallo!

Ik zou volgend jaar heel graag naar het Grafisch Lyceum Rotterdam willen gaan om de opleiding Media Vormgeven(/Art&Design) te doen. Ik heb op glr.nl gekeken en heel leek me echt super! Maar ik heb geen idee of ik wel goed genoeg ben. Ik zou ook niet weten wat ik van de toelatingstest moet verwachten. Ook heb ik nog helemaal geen ervaring met alter effects/html/flash-gebeuren. Ik heb geen idee waar dat laatste allemaal over gaat. En ook is Photoshop niet mijn sterkste punt.

Ik zou graag later naar de Kunstacademie, HKU, willen. Dat lijkt me echt helemaal geweldig! En dit leek mij wel een goede voorbereiding, maar ik weet niet of je van die programma's al wat af moet weten voor de opleiding en ook niet of ik wel goed genoeg ben.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Groetjes!
pi_63457926
Toelatingstest stelt niet zo heel veel voor, volgens mij is het nog steeds storyboard maken, collage/tekening maken over hoe je je leven na het GLR ziet en dat colablikje natekenen Dan kijken ze of je meteen toegelaten wordt, of je een take-in gesprek moet doen of dat je niet toegelaten bent.

Enne, mocht je toegelaten worden: maak je geen zorgen over je kennis over Photoshop e.d., dat word je allemaal aangeleerd Ik zit nu weer in het tweede jaar Digital Media Design (volgend jaar Design & Technology) en ik krijg nu bijvoorbeeld basis HTML en CSS. Echt vanaf het begin dus. Wel jammer want ik ken HTML en CSS al van binnen en buiten
  maandag 24 november 2008 @ 17:07:44 #204
236105 Soe.
Boe. Moehaha!
pi_63482533
Oke, heel erg bedankt voor de info! maar ik heb alleen nog een klein probleempje: ik zit nu in het 3e jaar van het Gymnasuim (Ik ben géén stuud! xD). Je mag mbo doen als je een overgangsbewijs hebt van de derde naar de vierde klas. Maar mijn mentor zegt dat ik me misschien niet thuis zal voelen tussen die mensen omdat ze ouder zijn. De meesten zullen namelijk 1 of 2 jaar ouder zijn. Maar ondanks dat wil ik er zelf wel nog heel graag naartoe. Maar het kan wel zijn dat ik minder leuk vind als ik eenmaal in zo'n klas zou zitten. Ik heb geen idee. M'n mentor zegt ook dat ik me misschien ga vervelen. Hoewel mij lijkt van niet als ik kijk naar de info over de opleiding op de site. Het lijkt mij echt geweldig!

En dan moet ik ook nog even voor een overgansbewijs zien te zorgen naar de 4e klas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soe. op 24-11-2008 17:22:17 ]
pi_63483339
Joh, er zitten mensen van alle leeftijden Ik ben 21 en de op 2 na oudste van de klas. De andere 2 oudsten zijn 28 (ja echt!) en 23; de jongste is net 17 geloof ik. Dus zo raar is het niet

Wat verwacht je eigenlijk van die opleiding?
  maandag 24 november 2008 @ 19:55:37 #206
236105 Soe.
Boe. Moehaha!
pi_63487149
Oke... Maar ik ben nu pas 14 en ik word pas 15 aan het begin van het nieuwe schooljaar...

Maar wat ik ervan verwacht... Tsja, ik weet het niet precies. Ik zou dan Media Vormgeven willen doen en dan de richting Art & Design. Dan doe je veel met illustreren, schilderen, fotografie, animatie en video en nog meer. En al deze dingen vind heel erg leuk om te doen! Ik wil dus graag naar de kunstacademie en dit is dan wel een goede voorbereiding. Omdat je ook een portfolio opbouwt enzoo.

Ik doe nu gymnasium, maar ik ben dr eigenlijk helemaal klaar mee, ook met mijn school. Ze doen hier bijna niks aan kunst, alleen beeldende vorming, maar dat is voornamelijk begrippen leren... Ik had al gekeken naar andere middelbare scholen die er wat meer aan deden, maar in gouda, waar ik woon, kon ik niet veel vinden. Mijn broer zit ook op het grafisch lyceum, 1e jaar mbo, maar dan niveau 2. En daardoor kwam ik op het idee om te kijken naar opleidingen van het glr en daar kwam dus Media Vormgeven uit. Maar ik had eerst ook bedacht om het gymnasium af te maken en dan later te kijken naar een vooropleiding van een kunstacademie, maar ik overleef het gymnasium waarschijnlijk nooit als ik doorga zoals het nu gaat en die vooropleiding kan er dan echt niet bij.

Dus ja.... Ik wist het effe niet meer

Maargoed, dit lijkt mij echt iets dat ik wil doen, maar ik weet dus eigenlijk zelf niet echt of ik goed genoeg ben en ik zou dan ook over moeten gaan van klas 3 naar 4.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soe. op 24-11-2008 20:41:04 ]
pi_63620218
Had me vorig jaar aangemeld voor grafiscyh lyceum utrecht, was aangenomen! Maar ik ging toch over naar HAVO5 dus ga ik daar nu ook voor (had me aangemeld als vlucht als ik niet over ging) Nu ga ik me aanmelden voor de hogeschool van de kunsten utrecht, iemand ervaringen mee? & als vlucht (2 op de 80 wordt maar aangenomen, dus dan lijkt me een vluchtoptie verstandig) weer grafisch lyceum utrecht. Anyway, iemand mening over hogeschool van de kunsten utrecht? (

offtopic inderdaad, maar een nieuw topique starten had ik geen zin in
Graphics created by myself: www.graphicmania.6x.to
pi_66245746
Hai daar,

Ik had even wat vraagjes betreffende het GLR.

Ik ben al ruimweg 4 jaar (on and off) bezig met illustrator, photoshop, indesign...noem maar op.

Het is dus voor mij vrij voor de hand liggend dat ik een grafische opleiding ga doen. Helaas kom ik hier een beetje laat achter.

Enfin, de reden van mijn reactie is dat ik niet zo goed weet wat ik moet verwachten bij de toelatingstoets voor Mediavormgeven Grafisch Vormgever.

Ik ben namelijk geen tekenaar, ik kan geen mooie dingetjes maken met potlood en papier. Mijn digitale illustratie skills zijn however vrij gevorderd voor iemand die nog nooit grafisch les heeft gekregen.

Ik las eerder in dit forum, na aanleiding van iemand anders die een soortgelijke vraag had, dat je bijvoorbeeld een colablikje of dergelijks moet natekenen. DAT zou mij dus helemaal niet lukken, however, geef me een dagje achter de computer en ik maak het mooiste cola blikje dat je ooit gezien hebt

Mijn vraag is dus eigenlijk;
word er bij dit soort toelatingstoetsen rekening gehouden met mensen die wel grafisch inzicht hebben, en er mee bezig zijn, maar die niet per se "kunstzinnig" zijn ingesteld? Ik voel er bar weinig voor om verschillende potloodsoorten te kennen etc.. En ik weet zeker dat ik mij absoluut niet zou thuisvoelen op een "teken/kunst" school. Ben veel meer into het computer gedeelte van graphic design.

Bij voorbaat dank voor reacties

edit:
whoa zie nu pas dat ik een jaar oud topic bump..mijn excuses hiervoor.
pi_70484147
Schopje

Vandaag introductiedag voor mediavormgever opleiding gehad, maar is een Macbook nou nodig voor deze opleiding?
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_70484489
Niet nodig, maar een laptop is wel handig. Een USB-stick of externe HDD is wel nodig.
pi_70484827
quote:
Op maandag 29 juni 2009 17:10 schreef Chanty87 het volgende:
Niet nodig, maar een laptop is wel handig. Een USB-stick of externe HDD is wel nodig.
Mjaa, heb vandaag al een stickje van 2 GB gekregen, maar ik denk dan dat ik gewoon een externe harde schijf ga halen. Mentor zei trouwens dat een macbook heeel handig zou zijn.
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_70486325
quote:
Op maandag 29 juni 2009 17:20 schreef Onorgineel het volgende:

[..]

Mjaa, heb vandaag al een stickje van 2 GB gekregen, maar ik denk dan dat ik gewoon een externe harde schijf ga halen. Mentor zei trouwens dat een macbook heeel handig zou zijn.
2GB is niet echt genoeg denk ik idd Ikzelf heb een WD Digital Passport. Via school kun je trouwens korting krijgen op een Macbook, mocht je die willen aanschaffen (een laptop met Windows kan trouwens ook gewoon hoor ). Uit nieuwsgierigheid: wie is je mentor?
pi_72523509
Wij zijn op zoek naar 1 of 2 studenten die in staat zijn interactieve (wrs flash) afbeeldingen te maken voor op een educatieve website. Het gaat om meerdere objecten. Heeft er iemand interesse? Over de voorwaarden kan altijd worden gesproken. Ook in stage verband kan er over gesproken worden.
pi_74256193
(Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal)
Ik wil echt heel graag naar het GLR maar ik ben zo onzeker, daarom vroeg ik me af of iemand misschien een foto had van zijn/haar cola blikje. Ook wilde ik nog weten of iemand misschien tips voor me heeft hoe ik het beste die thuisopdrachten kan uitvoeren, waar ik op moet letten enzo.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Kadoe
  maandag 9 november 2009 @ 11:17:47 #215
257114 ciscotjuh
I'm creative...
pi_74534801
Je hoeft je niet zo heel druk te maken over die toelating.
Stelt niet zo heel veel voor.
Gewoon doen wat je zelf leuk vind en hoe je het zelf wil. Dan zit je al snel goed.
Cola blikje is goed te doen, zo perfect hoeft dat ding nu ook weer niet te zijn als het maar probeert.
Er zijn heel veel mensen doorgekomen met een slecht blikje je hoeft je geen zorgen te maken.
pi_77180954
Hey,

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal.
Gisteren heb ik de brief ontvangen van het GLR waarin staat wat mijn thuisopdrachten zijn. Ik ben meteen begonnen .

Wat ik mij afvroeg is wat de opdrachten zijn die je daar krijgt? Ik weet enkel dat je een cola blikje moet tekenen. Is er trouwens toevallig ook nog iemand die wat tips voor me heeft?

Groetjes.
pi_77870730
Hoe zie je jezelf over 5 jaar, en een verhaal in 6 foto's waren mijn opdrachten.
pi_80629061
Bump!

Maar eh, ook ik ben aangenomen (AV-Productie). Vind het wel heel spannend, aangezien ik al 2 andere MBO's hiervoor heb gedaan, en niet afgerond.. dus, fingers crossed!

'T enige nadeel een beetje, is dat ik eind dit jaar al weer 23 word, en dikke kans dat ik de oudste straks zal zijn in de klas. Iemand ervaring hier mee? Zo ja, hoe ging je daar mee om?
,, Be my heart a well of love, Flowing free so far above ,,
pi_80632567
Ik ben 22 en zit in de derde, en ik ben nog niet eens de oudste Niks mis mee hoor, komt wel vaker voor. Bij mij in de klas zitten er nog een aantal van mijn leeftijd.
pi_80635525
Ah ok, thanks voor je reactie!
Weet gewoon totaal niet wat ik kan verwachten...
Maar ja, we zien wel!
Heb er iniedergeval wel heel veel zin in.

M'n vorige studie was echt qua manier van onderwijs. Je moest werkelijk alles zelf doen. Je stageplek zelf regelen, je moest er aangeven WAT je precies wilde leren, etc. Zal voor sommigen heel prettig zijn, maar voor mij was dat totaal niet.

Hoe gaat het er eigenlijk aan toe op een GL? Volgens mij krijg je er wel veel individueel aandacht of niet?
Nja, het kan er niet erger zijn dan m'n vorige school
,, Be my heart a well of love, Flowing free so far above ,,
pi_85101093
Hallo allemaal,

Over een paar dagen ga ik beginnen met de opleiding mediavormgeving op het GLR. Helaas ben ik echt heel erg verlegen en daarom zie ik echt onwijs op tegen die intro dagen. Daarom vroeg ik me af of iemand mij zou kunnen vertellen wat je precies gaat doen tijdens de intro dagen.

Alvast heel erg bedankt!
pi_85421850
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:00 schreef Kadoe het volgende:
Hallo allemaal,

Over een paar dagen ga ik beginnen met de opleiding mediavormgeving op het GLR. Helaas ben ik echt heel erg verlegen en daarom zie ik echt onwijs op tegen die intro dagen. Daarom vroeg ik me af of iemand mij zou kunnen vertellen wat je precies gaat doen tijdens de intro dagen.

Alvast heel erg bedankt!
Je gaat als het ware simpelweg een beetje kennismaken met je klasgenoten door middel van verschillende activiteiten. That's all.
pi_85429699
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:12 schreef Oronar het volgende:
Bump!

Maar eh, ook ik ben aangenomen (AV-Productie). Vind het wel heel spannend, aangezien ik al 2 andere MBO's hiervoor heb gedaan, en niet afgerond.. dus, fingers crossed! :Y

'T enige nadeel een beetje, is dat ik eind dit jaar al weer 23 word, en dikke kans dat ik de oudste straks zal zijn in de klas. Iemand ervaring hier mee? Zo ja, hoe ging je daar mee om?
Ik was 22 toen ik aan het GLR begon. De oudste van mijn klas was toen 26. In een andere klas zat er destijds zelfs iemand van 30. Grote kans dat jij ook in de klas komt te zitten met iemand die ouder is. Dus maak je daar maar geen zorgen over!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bachalo op 18-08-2010 12:11:26 ]
pi_85429927
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:00 schreef Kadoe het volgende:
Hallo allemaal,

Alvast heel erg bedankt!
Dat is volgens mij verschillend per klas. Het is juist heel erg leuk omdat de meeste mensen elkaar nog niet kennen. Ik denk dat iedereen er wel een beetje tegen op kijkt, dus je bent denk ik niet de enige. Ik zou er gewoon naar toe gaan als ik jou was. Misschien maak je daar al nieuwe vrienden. En dat is heel erg goed voor het verdere verloop van je opleiding.

Wij gingen destijds naar een museum, en daar kregen we teken opdrachten. Was erg gezellig en leerzaam.
pi_85539487
Ik ga een stadswandeling doen, wat moet ik me daarbij voorstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')