abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47702123

Ik las net een stukkie over Tiger Woods en dacht: laat ik nu maar effe een topic over The Masters openen. De tradtionele eerste Major van het seizoen staat voor volgende week al weer op het programma.

Het toernooi wordt van 5 tot en met 8 april gehouden op de wereldberoemde Augusta National GC, in de Amerikaanse staat Georgia. Er wordt gestreden om het beroemde groene colbertje, dat in de prijsuitreiking door de uittredend kampioen aan de nieuwe kampioen wordt overhandigd.

Augusta National, vanuit de helikopter:

De recordkampioen op Augusta is de legendarische Jack Nicklaus. Hij won 6 titels. Tiger Woods en Arnold Palmer wonnen er ieder 4.

Voor eigen publiek waren de Amerikanen het vaakst succesvol, maar met name in de jaren 80 en 90 timmerden de Europeanen aan de weg. Verder wonnen er ook golfers uit Canada, Fiji en Zuid - Afrika dit toernooi. De huidige kampioen is Phil Mickelson uit de Verenigde Staten.

Een erelijst met winnaars kun je hier vinden: http://www.masters.org/en_US/history/records/champions.html

De Nederlanders hebben niet vaak kunnen deelnemen. The Masters is een invitatietoernooi met zeer strenge deelname-eisen. De top 50 van de wereld, alle oud-kampioenen, de Major - winnaars van de vorige vijf jaren, de top 16 van de vorige Masters, de Amerikaanse en Britse Amateurkampioenen en nog wat meer mogen deelnemen aan dit toernooi.

Voor zover mij bekend is mocht namens Nederland alleen Rolf Muntz als Amerikaans of Brits Amateurkampioen eens meedoen aan dit toernooi.

Wie zijn de favorieten voor dit jaar?

Tiger Woods is wat mij betreft wel dé te kloppen man. Winnaar van de laatste twee Majors, nummer 1 van de wereld. Dit seizoen heeft Woods weliswaar wat wisselvallig gepresteerd. Zo won hij het meest recente toernooi, maar het toernooi daarvoor speelde hij echt twee heel matige rondes.

Maar Tiger zou Tiger niet zijn als hij niet constant op zoek is naar verbeteringen en zijn spel bijschaaft. Ik heb weinig twijfel dat we in Augusta de beste Tiger zullen zien. En als hij op zijn absolute top speelt en weinig fouten maakt, moet een ander wel héél briljant spelen om hem te kloppen.

Phil Mickelson is dit seizoen ook niet altijd even stabiel voor de dag gekomen. Maar in Augsuta speelt hij eigenlijk altijd wel erg sterk en hij is natuurlijk de titelverdediger. Dat geeft hem wellicht wat extra's.

Jim Furyk is de huidige nummer 2 van de wereld. Deze Amerikaan is een steengoede golfer die al eens een Major won (US Open), maar toch altijd een beetje in de schaduw staat van Tiger en Phil. Een Masters - titel zou hem misschien de erkenning geven die hij verdient.

Vijay Singh. Deze soms ietwat norse man uit Fiji (voormalig nummer 1 van de wereld en winnaar van drie Majors) heeft op Augusta ook een uitstekende staat van dienst. Hij won het toernooi in 2000 en zat vaak in de top 10. Op de Bay Hill Invitational, die hij won, was hij in superieure vorm, dus Vijay is een taaie klant op Augusta.

Good old Ernie Els heb ik de laatste tijd weinig in actie gezien, maar hij is toch een man voor de Majors. Ondanks vele ereplaatsen heeft de Zuid - Afrikaan dit toernooi nog nooit gewonnen. Hij wil toch nog eens the green jacket aan zijn garderobe toevoegen.

De Zweed Henrik Stenson is de coming man van de Europeanen. Vorig jaar maakte hij de winnende putt in de Ryder Cup en sindsdien gaat het crescendo. Dit jaar won hij al het WK Matchplay en de Dubai Desert Classic en op de wereldranglijst is hij opgestuwd naar plek 6. Om een Major-titel heeft hij voorlopig nog niet echt kunnen meestrijden, maar hij wil zich zeker van zijn beste kant laten zien op The Masters.

Uiteraard zijn er veel meer kanshebbers, maar daar kom ik eventueel later op terug.

Wie o wie wint The Green Jacket?

Tot slot nog even de officiele site voor alle info en achtergronden: http://www.masters.org/en_US/index.html
pi_47737683
Woods liet een grootse vorm zien in de Tavistock Cup. Met een ronde van 64 (8 under) had hij de beste individuele score van allemaal.

Tiger lijkt dus helemaal klaar voor The Masters.
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:48:40 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47739356
Woods is weer helemaal terug, van hem verwacht ik het meest. Mickelson deed het vorig jaar formidabel, dus hopen op een mooi toernooi.
pi_47742283
Oh wat een heerlijk toernooi is dit toch. De Wimbledon van het Golf...

Heb er zin in als ik tijd weet te vergaren om het te kijken
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47767605
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:23 schreef Norrage het volgende:
Oh wat een heerlijk toernooi is dit toch. De Wimbledon van het Golf...

Heb er zin in als ik tijd weet te vergaren om het te kijken
Yep, de uitstraling van dit toernooi is echt onovertroffen.

Okay, The Open staat op gelijke hoogte.

Heb er echt al weer zin in. Benieuwd of Tiger al weer een stapje dichter bij het record van Nicklaus (18 Majors, maar ook 6 Masters) kan komen.

Ik gun Tiger alle succes en hoop ook dat ie die records haalt. Maar het moet ook weer niet te snel gaan. Hoe langer het duurt en hoe meer kansen hij gaat missen, hoe groter de spanningsboog wordt. En dat maakt het record ook des te waardevoller en de hype voor de golfsport groter.

Maar whatever the outcome will be. Tiger.
pi_47771535
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Yep, de uitstraling van dit toernooi is echt onovertroffen.

Okay, The Open staat op gelijke hoogte.

Heb er echt al weer zin in. Benieuwd of Tiger al weer een stapje dichter bij het record van Nicklaus (18 Majors, maar ook 6 Masters) kan komen.

Ik gun Tiger alle succes en hoop ook dat ie die records haalt. Maar het moet ook weer niet te snel gaan. Hoe langer het duurt en hoe meer kansen hij gaat missen, hoe groter de spanningsboog wordt. En dat maakt het record ook des te waardevoller en de hype voor de golfsport groter.

Maar whatever the outcome will be. Tiger.
zou wel mooi zijn als hij het gewoon met een playoff gaat winnen of zo. Lekker spannend zoals 2 jaar terug...

Die ene putt (op de 13e was het niet??)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47779584
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

zou wel mooi zijn als hij het gewoon met een playoff gaat winnen of zo. Lekker spannend zoals 2 jaar terug...

Die ene putt (op de 13e was het niet??)
Ik weet welke je bedoeld, die was op de 16e dacht ik.

In ieder geval die korte hole met die vijver.

Die putt was echt. Eén van de meest legendarische golfslagen ooit.
  zondag 1 april 2007 @ 01:04:53 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47880096
Blij dat ik dit jaar het topic niet hoefde te openen.
Dat wordt weer een paar dagen lekker genieten op de BBC.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 april 2007 @ 01:10:33 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47880279
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:45 schreef Leatherface het volgende:

Voor zover mij bekend is mocht namens Nederland alleen Rolf Muntz als Amerikaans of Brits Amateurkampioen eens meedoen aan dit toernooi.
Brits Amateurkampioen was ie, waardoor hij mocht meespelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_47983875
Overmorgen begint het al.

De BBC is er zoals gebruikelijk weer live bij.

http://www.bbc.co.uk/blog(...)he_2007_masters.html

Hoop weer een spectaculair en spannend toernooi met geweldig golf te zien, zoals zo vaak op Augusta.
pi_48005144
Is dit nou de minst besproken sport op fok?
  woensdag 4 april 2007 @ 15:04:50 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48005509
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:53 schreef Norrage het volgende:
Is dit nou de minst besproken sport op fok?
Nee hoor.
Poef.....gone! ©golfer
pi_48006659
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor.
Inderdaad.

Voor golf is op sport relatief meer aandacht dat veel wintersporten.
pi_48006687
Misschien moeten we trouwens Adam Scott ook tot de kanshebbers rekenen.

Die Aussie was recentelijk goed op dreef op de Houston Open.
pi_48033552
Heerlijk naar de BBC kijken naar het golf op misschien wel de mooiste baan van de wereld.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_48033654
En we hebben gewoon het hele weekend vrij en ik heb geen ene reet te doen
Wat is er dan beter dan Golf kijken?

Ik heb geen idee van de kanshebbers hier behalve the usual few...maar ik hoop op een ontzettend spannend toernooi waar Tiger een paar onkarakteristieke foutjes maakt (een voorsprong op de laatste dag uit handen geven en dan toch nog nipt winnen via een playoff (of misschien zelfs wel nipt verliezen)...
  donderdag 5 april 2007 @ 17:10:28 #17
30919 mitt
Michael Corleone
pi_48048776
Tiger

Ik gun het die jongen echt.

BBC
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_48051091
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:10 schreef mitt het volgende:
Tiger

Ik gun het die jongen echt.

BBC

Wat in Tiger spreekt jou eigenlijk precies aan?

Zijn uitstraling? Het feit dat hij baanbrekend bezig is (in allerlei opzichten)?

Just curious.
  donderdag 5 april 2007 @ 18:56:56 #19
30919 mitt
Michael Corleone
pi_48052094
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:22 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat in Tiger spreekt jou eigenlijk precies aan?

Zijn uitstraling? Het feit dat hij baanbrekend bezig is (in allerlei opzichten)?

Just curious.
Zijn mythische grootsheid, zoals Jordan die ook had.

Op en top puurheid als je hem ziet spelen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 5 april 2007 @ 19:09:50 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48052491
Verheug me al op vanavond laat.
Zal het allereerste begin op de BBC om 22:00 uur missen, maar vanaf 23:00 uur ben ik van de partij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_48052587
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:56 schreef mitt het volgende:

[..]

Precies. Als hij op de baan staat, zelfs al zou je hem niet kennen, weet je dat je een fenomeen aan het werk ziet. Ook de manier waarop het publiek altijd op hem reageert geeft het echt mythische proporties...Dat heb ik bij een Federer bijvoorbeeld niet...Jordan is dan een betere vergelijking.
pi_48052856
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:56 schreef mitt het volgende:

[..]

Mee eens.

Ik vind het altijd leuk om te horen wat mensen drijft om iemand te bewonderen.
  donderdag 5 april 2007 @ 20:29:06 #23
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_48055313
Dikke vette TVP. Dit worden weer een paar mooie avondjes BBC

mooie OP Leatherface

btw, Els en Mickelson staan er niet goed voor
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_48059331
Nu op BBC2.
pi_48059825
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:05 schreef Leatherface het volgende:
Nu op BBC2.
Ook ingeschakeld
pi_48059835
Hmmm tiger op +1 na 8
  donderdag 5 april 2007 @ 22:58:21 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48061766
Ik schakel vanaf nu ook in.
Lastig vandaag, zo te zien aan de scores.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 5 april 2007 @ 23:36:23 #28
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_48063313
echt genieten dit
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  donderdag 5 april 2007 @ 23:36:43 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48063323
We gaan verder op BBC1.
Poef.....gone! ©golfer
pi_48068566
De Engelsman Justin Rose en de Amerikaan Brett Wetterich delen na de eerste ronde de leiding met een score van -3.

Leuk dat Rose het weer eens goed doet. Die werd negen jaar geleden als 17-jarige broekie eens vanuit het niets vierde op The Open. Hij werd toen getipt om een heel grote te worden. Dat is er voorlopig nog niet echt uitgekomen, alhoewel hij af en toe fraaie dingen laat zien, zoals hier op The Masters. Ook 3 jaar geleden stond hij volgens mij eens een tijdje bovenaan het leaderboard in dit toernooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')