Keihip manquote:Op maandag 26 maart 2007 22:20 schreef Paaskonijn het volgende:
Hipom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hm, je kunt zeggen wat je wilt, maar zo'n reconstructie van Shackleton's reis is misschien net iets te authentiek.quote:Op zondag 25 november 2007 20:51 schreef aloa het volgende:
Het schip was toen een week onderweg op een 19-daagse reis, waarin de route werd gevolgd die ontdekkingsreiziger Ernest Henry Shackleton van 1914 tot 1916 aflegde.
Ook Shackleton kwam destijds vast te zitten in het ijs, waarop zijn schip zonk. De ontdekkingsreiziger en zijn 28-koppige bemanning kwamen ook veilig thuis.
Nog een foto (Alleen de kranen hebben hier een andere kleur...):quote:
quote:Bergingsbedrijf Smit krijgt maandagmiddag bij het vlottrekken van het gestrande vrachtschip Zhen Hua 10 op de Maasvlakte hulp van een Duitse zeesleper.
quote:Eerste file dit jaar naar het strand
ROTTERDAM - Gezien de vele dagjes mensen die kwamen kijken hoe het schip bij de Maasvlakte zou worden vlotgetrokken, was het voor het eerst dit jaar file rijden naar het strand.
Nu staat ie er tussen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:31 schreef Frutsel het volgende:
Andrea Doria dat deze er nog nie bij stond
[ afbeelding ]
Italiaans cruiseschip dat door de mist vlak voor de amerikaanse kust in botsing komt met de 'stockholm'
http://home.scarlet.be/jo(...)amp_andrea_doria.htm
[ afbeelding ]
Officiële website http://portal.pomorska-so(...)drea%20doria%203.jpg
Het lijkt me een sterk verhaal dat die burgemeester het schip laat slopen. Dat is ook niet zo snel gebeurd. Mooie toeristische attractie.quote:Vlottrekken Nederlands schip mislukt
LES SABLE D'OLONNE - De derde poging om het Nederlandse schip Artemis dat in Frankrijk op het strand ligt vlot te trekken, is mislukt. Dat zeiwoensdag rederij Amasus Shipping, beheerder van het schip.
Het lege schip probeerde maandagochtend de haven van Les Sables-d'Olonne in Bretagne binnen te varen, maar raakte uit koers en liep vast op het strand.
Eerdere pogingen
Twee eerdere pogingen om de kustvaarder vlot te trekken mislukten ook. Woensdagavond ondernam een sleepboot een derde poging, maar de sleepkabel tussen het schip en de sleepboot knapte. De Artemis kwam dan ook geen centimeter van haar plaats. Mede ook omdat de vloed veel minder hoog kwam dan maandag, toen het schip vast kwam te zitten.
Beraden
Hoe het nu verder gaat, is nog niet bekend. Een nieuwe sleepactie is in ieder geval nog niet gepland. "We gaan ons eerst beraden", aldus een zegsman van de rederij.
nu.nl
quote:Nederlands schip op Franse kust vlotgetrokken
LES SABLE D'OLONNE - Het Nederlandse schip Artemis dat op de Franse kust bij de Bretonse plaats Les Sables d'Olonne was vastgelopen, is donderdag vlotgetrokken. Dat heeft een woordvoerder van rederij Amasus Shipping, beheerder van het schip, gezegd.
Drie keer eerder werd geprobeerd het lege schip vlot te trekken, maar dat mislukte steeds. Het schip liep op 10 maart vast op het strand toen het de haven van Les Sables d'Olonne probeerde binnen te varen, maar uit koers raakte.
Volgens de zegsman hebben twee sleepboten rond 16.00 uur het schip losgetrokken. Artemis is nu onderweg naar de haven van La Palice, ruim 90 kilometer verderop.
Slopen
Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat liet weten dat plannen om het schip te slopen nu van de baan zijn. De burgemeester van Les Sables d'Olonne had eerder aangegeven dit te overwegen, als het niet snel vlot zou komen.
nu.nl
bronquote:The irony leaves us cold
LEE TRELOAR
Special to The Globe and Mail
May 24, 2008
Iam on the bridge of the massive Russian icebreaker Kapitan Khlebnikov, and the tension is palpable. We have hit ice - thick ice.
We are travelling from the northeastern corner of Russia, across the Bering Sea and the top of Canada to Resolute Bay in Nunavut. At least that's the plan. We haven't even reached Canadian waters and we are already in trouble.
The ice master studies the mountains of white packed around the ship while the 24,000-horsepower diesel engines work at full throttle to open a path. The ship rises slowly onto the barrier of ice, crushes it and tosses aside blocks the size of small cars as if they were ice cubes in a glass. It creeps ahead a few metres, then comes to a halt, its bow firmly wedged in the ice. After doing this for two days, the ship can go no farther.
The ice master confers with the captain, who makes a call to the engine room. The engines are shut down. He turns to those of us watching the drama unfold, and we are shocked by his words: "Now, only nature can help this ship." We are doomed to drift.
What irony. I am a passenger on one of the most powerful icebreakers in the world, travelling through the Northwest Passage - which is supposed to become almost ice-free in a time of global warming, the next shipping route across the top of the world - and here we are, stuck in the ice, engines shut down, bridge deserted. Only time and tide can free us.
The first day or two are a novelty. We take photos and enjoy the adventure. After all, isn't this what many polar explorers went through?
In the distance, a polar bear, puzzled by this huge intruder in its territory, provides a welcome diversion for an hour.
By the third day, the novelty wears off and conversation at the dinner table is strained. On the fourth day, when the crew tells us we may not be able to complete the entire Northwest Passage journey to Resolute in time, most passengers are deeply disappointed. The Khlebnikov sails to both polar regions but not necessarily via the same routes each season.
By days five and six, the tension is rising. The situation is getting serious. Many of us have deadlines and other commitments. The ship's bar does a brisk business.
Then, on the seventh day, just as quickly as the ice had come in at 3 a.m. a week earlier, our captor sets us free. The engines are turned on and soon we are racing to make up time.
The ice master was right: This waterway may look like an easily navigable shortcut across the top of the globe, but we are not in charge of the itinerary. This is still an unpredictable passage.
bron: BBCquote:Eco-sailors rescued by oil tanker
An expedition team which set sail from Plymouth on a 5,000-mile carbon emission-free trip to Greenland have been rescued by an oil tanker.
Raoul Surcouf, Richard Spink and skipper Ben Stoddart sent a mayday because they feared for their safety amid winds of 68mph (109km/h).
...
The team, which left Mount Batten Marina in Plymouth on 19 April in a boat named the Fleur, aimed to rely on sail, solar and man power on a 580-mile (933km/h) journey to and from the highest point of the Greenland ice cap.
The expedition was followed by up to 40 schools across the UK to promote climate change awareness.
But atrocious weather dogged their journey after 27 April, culminating with the rescue on 1 May after the boat was temporarily capsized three times by the wind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop