abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47685555
mijn broer heeft 2 labradors die zojuist de voedselvoorraad geplunderd hebben.
ze hebben 4 kg voedsel naar binnen gewerkt.kan dit erg veel kwaad?
wat nu te doen?
wheeeeeeeeelp!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  maandag 26 maart 2007 @ 20:36:55 #2
103012 Nies
Die hekse
pi_47686162
Ik geef je een erg goeie kans dat het er zo wel uitkomt, zo niet, dan doet een eetlepel zout ook wonderen.
Ff in de gaten houden dat die maag geen rare dingen doet (draaien) anders is er denk ik weinig an de hand.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  maandag 26 maart 2007 @ 20:38:15 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47686234
Even de dierenarts bellen? Volgens mij kan het wel problemen geven, maar hoe groot dat risico is weet ik niet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 26 maart 2007 @ 20:50:26 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47686836
Geen zout geven hoor!!

Bel gewoon even je dierenarts en vraag advies.
Ik weet niet hoeveel kwaad het kan, 4 kg is best veel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47687019
uiteraard de dierenarts ondertussen al gebeld.
maar toch bedankt voor de tips!
mijn broer is u dankbaar :-)
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  Moderator maandag 26 maart 2007 @ 20:55:41 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47687084
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:54 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
uiteraard de dierenarts ondertussen al gebeld.
maar toch bedankt voor de tips!
mijn broer is u dankbaar :-)
Ja zeg

Wat zei de dierenarts?
pi_47687289
Ze gaan of overgeven of de volgende dag een hele grote drol draaien, of beide natuurlijk.
En degene die een lepeltje zout als advies gaf die is niet helemaal wijs.

Ik zou wel de voedselvoorraad beter opbergen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:10:42 #8
103012 Nies
Die hekse
pi_47687787
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:00 schreef longinus het volgende:
Ze gaan of overgeven of de volgende dag een hele grote drol draaien, of beide natuurlijk.

Pak een telefoongids en bel @ random een aantal dierenartsen en vertel dat je hond teveel heeft gevreten, wat denk je dat de dierenarts zegt?

Je voelt 'm vast wel aankomen; "Geef 'm een eetlepel zout en hij kotst 't er vanzelf weer uit"

En nee, dat is niet zelf bedacht.... dat is het advies dat ik van meerdere dierenartsen kreeg toen die van mij zich had vervreten
pi_47688679
Heel erg rustig houden, dan loopt het misschien wel los, je loopt een aardig gevaar op een maagtorsie(maagdraaiing), daar moet je binnen een half uur bij zijn, anders wordt de schade permanent en gaat de hond dood.

Je herkent dit door de zwelling van de buik, net alsof er een strandbal achter zijn ribben wordt opgeblazen.
Mocht dit gebeuren, onmiddelijk naar de dierenarts, onmiddelijk ingrijpen is noodzakelijk!

Bij voorkeur laat je het niet zover komen, pak de bus zout uit de kast, gooi een eetlepel zout in de bek van de hond en zet de hond buiten, binnen een aantal minuten kotst hij alles uit, let op dat hij het niet gelijk weer opvreet(jummy, al lekker smeuig zal de hond denken ).

Iig niet rennen, niet springen, niet spelen, niet wandelen, RUST houden nu!!!!!!
Dat minimaal een aantal uren na dit gebeuren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator maandag 26 maart 2007 @ 21:30:10 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47688773
Hmm Nies, het lijkt erop dat ik mijn fout moet erkennen over het zout toedienen.
Het klinkt niet echt als een goede actie maar ik lees het inderdaad op meerdere sites.
pi_47688809
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:00 schreef longinus het volgende:

Niet wijs????
Een lepeltje zout zorgt ervoor dat ze alles eruit gooien, ideaal als je hond iets heeft gevreten wat niet goed voor hem is(zonder dat het de slokdarm brand dan he!) of bij veelste veel vreten.

Zo heeft wunna(spreek uit woena) eens ingebroken in de kelderkast toen we er niet waren, de ton met voer zat half vol, een kilo of 10, die was bijkans lees, eieren gevreten, chips, snoep, mayonaise, ze leek hoogzwanger toen we thuiskwamen, echt alsof ze een stuk of 10 pups in haar buiki had die ieder moment ter wereld konden komen.

Lepeltje zout, buiten zetten, 10 minuten later was het probleem over, gevaar voor maagtorsie weggenomen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47688917
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:30 schreef senesta het volgende:
Hmm Nies, het lijkt erop dat ik mijn fout moet erkennen over het zout toedienen.
Het klinkt niet echt als een goede actie maar ik lees het inderdaad op meerdere sites.
De dierenarst vond het anders een geweldig idee, adviseerd het zelf ook in dat geval, ze gaan toch kwatten, dus je hoeft je geen zorgen te maken om hun nieren enzo, de boel is er binnen een paar minuten weer uit...
pi_47689286
de dierenarts zei hetzelfde als jullie senesta.vandaar mijn/zijn dank!
pi_47689965
Dan neem ik ook mijn woorden terug, ik zou het nooit in mijn hoofd halen zout aan een hond te geven maar een hond is blijkbaar anders als mensen

Sorry dus
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47696246
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef longinus het volgende:
maar een hond is blijkbaar anders als mensen
Gelukkig wel, zeg !

soms gaat die verhumanisering toch wel erg ver
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:06:49 #16
103012 Nies
Die hekse
pi_47696642
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef longinus het volgende:
Dan neem ik ook mijn woorden terug, ik zou het nooit in mijn hoofd halen zout aan een hond te geven maar een hond is blijkbaar anders als mensen

Sorry dus
Niet zoveel anders...
Als jij er een theelepel zout ingooit kots je ook gegarandeerd alles weer uit, wedden..?
pi_47703435
Onze hond heeft wel eens anderhalf brood op gegeten. Dan poept hij s'avonds wat meer
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_84453970
http://www.parttimepartner.nl/zout/braakmiddel.

Ik zou jullie toch willen aanraden dit artikel even door te nemen alvorens zout in de muil van de geliefde viervoeters te deponeren. Zout kan inderdaad de hond doen braken wat goed is om een maagkanteling te voorkomen wanneer ze veel teveel gegeten hebben maar er is ook goed mogelijk dat het zout de hond niet doet braken waardoor zoutintoxicatie optreed. Dit is een levensbedreigende situatie voor de hond en moet meteen behandeld worden. Het is dus misschien beter bij risicosituaties om meteen naar de dierenarts te rijden en je huisdier daar laten behandelen in plaats van zelf zout toe te dienen.

In ieder geval is het heel belangrijk je hond tot minstens 1 uur nadat hij eten heeft gehad in het oog te houden, de hond mag in dat uur ook zeker niet spelen. Wilde beweging na de maaltijd verhoogt de kans op een maagkanteling aanzienlijk en moet dus zeker vermeden worden.
Bij honden die zoveel voer hebben binnengekregen als hier het geval is golden deze regels dus zeker. Goed in het oog houden wanneer zoiets gebeurt en zorgen dat ze niet onnodig bewegen.
Wanneer de buik na het eten opzet, de hond onrustig of sloom wordt, het dier moelijk lijkt adem te halen en braakneigingen heeft zonder echt te braken dan moet er meteen worden ingegrepen en moet de hond zo snel mogelijk naar de dierenarts gebracht worden. Probeer het dier zo min mogelijk te verplaatsen aangezien dit de pijn van het dier slechts verhoogd en de situatie erger maakt dan ze al is.

Ik weet dat mijn post erg lang na datum is, maar ik hoop toch dat iemand er nog wat aan heeft.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:24:01 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84457277
Ja, het is kiezen of delen natuurlijk. Niemand hier zegt ook dat zout goed zou zijn, maar ik gooi ook wat zout in mijn hond als ie een kilo chocolade eet of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:20:41 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84460753
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:24 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, het is kiezen of delen natuurlijk. Niemand hier zegt ook dat zout goed zou zijn, maar ik gooi ook wat zout in mijn hond als ie een kilo chocolade eet of zo.
Ik heb t laatst nog gedaan toen er iets klem zat in zn keel waardoor ie dreigde te stikken.
Schepje zout, hoppa, twas dr weer uit.
Op de momenten dat je t doet is t altijd kiezen tussen twee kwaden.
Maar 4 kilo voer op 2 labjes valt ook nog wel reuze mee, dat is geen reden tot paniek hoor.
Gewoon een dagje laten vasten en opgelost!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84468518
Vanuit natuurlijk oogpunt gezien is het juist heel goed dat een hond zichzelf letterlijk volvreet tot hij niet meer kan. Vervolgens kan hij daar dan een paar dagen op teren, tot de maag weer leeg is en dan gaat hij weer op jacht/zoek naar de volgende prooi/voedselbron.

However gaat dit dan ook wel om natuurlijke voedselbronnen (lees prooidieren) en niet om gefabriceerde brokjes waar veel onnatuurlijke ingredienten inzitten. Echter als de honden dit altijd al te eten hebben gehad is de maag daar ook wel aan gewend en zal het allemaal zo'n vaart niet lopen. Ik zou de honden wel even flink laten rusten en geen grote wandelingen maken of drukke spelletjes doen.
Ze poepen het er vanzelf wel weer uit. Ik zou ze zeker niet laten kotsen. Als een hond iets kwijt wil omdat het hem dwars zit kunnen ze prima zelfstandig iets uitbraken.
pi_84468530
Ok, waarom reageer ik op een topic van 3 jaar oud? :')
pi_84468817
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:08 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ok, waarom reageer ik op een topic van 3 jaar oud? :')
HA-HA :')
pi_84469203
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:16 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

HA-HA :')
Genuked moeten die kutnewbies worden }:| genuked!! Weer 3 minuten van mijn leven weg aan Fok! :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')