FOK!forum / Klaagbaak / Veolia
Ruytermaandag 26 maart 2007 @ 16:10
Vanmorgen er weer lekker vroeg uit om naar college te gaan. Eindelijk een keer op tijd bij de bushalte, ik wachten en wachten... Komt er geen bus!!! En toen GVD ook nog de trein gemist

En dan gaat de docent ook nog lopen zeiken dat ik te laat ben!!

Allemaal door die rot Veolia
Relneger18maandag 26 maart 2007 @ 16:11
Dat krijg je ervan als je viola holt verkracht
yosandermaandag 26 maart 2007 @ 16:12
Ik dacht aan een parfum bij het lezen van de TT.
BossFightmaandag 26 maart 2007 @ 16:13
Ik ken het. Mega irritant sinds hier in regio Breda Veolia het overgenomen heeft van BBA is het op tijd komen, en zelfs het komen opdagen van de bussen echt om te janken! Vaak genoeg dat ik gewoon een half uur langer moet wachten omdat er een bus gewoon niet komt.
zatoichimaandag 26 maart 2007 @ 16:13
Is dat niet zo'n bloem? Of was het nou drugs?
zatoichimaandag 26 maart 2007 @ 16:14
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:13 schreef BossFight het volgende:
Ik ken het. Mega irritant sinds hier in regio Breda Veolia het overgenomen heeft van BBA is het op tijd komen, en zelfs het komen opdagen van de bussen echt om te janken! Vaak genoeg dat ik gewoon een half uur langer moet wachten omdat er een bus gewoon niet komt.
Mijn voorstel: dien een klacht in! Dan weten ze bij Violet ook dat er wat aan de hand is...
Ruytermaandag 26 maart 2007 @ 16:15
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:14 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Mijn voorstel: dien een klacht in! Dan weten ze bij Violet ook dat er wat aan de hand is...
Net al gedaan, hopelijk doen meer mensen het!
BossFightmaandag 26 maart 2007 @ 16:16
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:14 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Mijn voorstel: dien een klacht in! Dan weten ze bij Violet ook dat er wat aan de hand is...
Tjah opzich, misschien geen slecht idee. Tenminste, als veel mensen het doen wil het misschien nog wel effect hebben anders ook niet. Maar het is iig wel ernstig gesteld met deze nieuwe eikels.
EricGmaandag 26 maart 2007 @ 16:17
Leg een bom in zoeen bus dan
zatoichimaandag 26 maart 2007 @ 16:18
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:17 schreef EricG het volgende:
Leg een bom in zoeen bus dan
Ja maar die bus kwam dus niet
BossFightmaandag 26 maart 2007 @ 16:19
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:18 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja maar die bus kwam dus niet
Precies! Sta je dan met je bom....
Ruytermaandag 26 maart 2007 @ 16:32
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:17 schreef EricG het volgende:
Leg een bom in zoeen bus dan
Maar dan rijd er nog een bus minder
Vodka_Limemaandag 26 maart 2007 @ 16:32
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:13 schreef zatoichi het volgende:
Is dat niet zo'n bloem? Of was het nou drugs?
ben wel benieuwd ja, wtf is veolia
SuperRogiermaandag 26 maart 2007 @ 16:38
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:32 schreef Vodka_Lime het volgende:

[..]

ben wel benieuwd ja, wtf is veolia
quote:
U hebt gezocht op veolia:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Ofwel; ik heb geen fokkin idee
Koenholiomaandag 26 maart 2007 @ 16:59
wtf is veolia
Koenholiomaandag 26 maart 2007 @ 16:59
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:32 schreef Vodka_Lime het volgende:

[..]

ben wel benieuwd ja, wtf is veolia
dat dus
Ruytermaandag 26 maart 2007 @ 17:06
Veolia is een nieuwe busmaatschappij..
Mr.Noodlemaandag 26 maart 2007 @ 17:12
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef Ruyter het volgende:
Veolia is een nieuwe busmaatschappij..
En "verzorgd" treinverkeer tussen Roermond - Nijmegen
Spacemonkehmaandag 26 maart 2007 @ 17:24
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:12 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

En "verzorgd" treinverkeer tussen Roermond - Nijmegen
Heb hun treintjes een keer gezien vanuit boxmeer... wat een bende
Ruytermaandag 26 maart 2007 @ 17:24
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:12 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

En "verzorgd" treinverkeer tussen Roermond - Nijmegen
Inderdaad "verzorgd", rijden ze nog steeds met van die afgedankte NS treinen?
Mr.Noodlemaandag 26 maart 2007 @ 17:26
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:24 schreef Ruyter het volgende:

[..]

Inderdaad "verzorgd", rijden ze nog steeds met van die afgedankte NS treinen?
Het lijken net treinen uit WWII, alleen dit keer vanuit Polen terug richting NL
zure_applemaandag 26 maart 2007 @ 22:03
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:26 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Het lijken net treinen uit WWII, alleen dit keer vanuit Polen terug richting NL
Bla bla bla domme mensen. Veolia heeft allang 8 treinstellen besteld, zodra ze hoorden dat ze het vervoer in limburg mochten regelen. Tot jullie verbazing is een trein echter niet in 2 dagen gemaakt, dat duurt even. Eind dit jaar hebben ze nieuwe treinen.
Peterseliemandinsdag 27 maart 2007 @ 00:04
Ze hebben zelfs 16 stellen voor de maaslijn besteld. Die worden eind dit jaar geleverd. Iets wat best snel is. Een jaar later volgen 8 stellen voor de heuvellandlijn.
Ruyterdinsdag 27 maart 2007 @ 00:43
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben zelfs 16 stellen voor de maaslijn besteld. Die worden eind dit jaar geleverd. Iets wat best snel is. Een jaar later volgen 8 stellen voor de heuvellandlijn.
Maaslijn? Heuvellandlijn? Van waar tot waar is dat?
Mr.Millsdinsdag 27 maart 2007 @ 00:57
Maaslijn geloof ik Roermond - Nijmegen, Heuvellandlijn is Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum.
Ruyterdinsdag 27 maart 2007 @ 00:58
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:57 schreef Mr.Mills het volgende:
Maaslijn geloof ik Roermond - Nijmegen, Heuvellandlijn is Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum.
Ah ok, ben benieuwd..
bugeye1dinsdag 27 maart 2007 @ 01:00
hoi
Mr.Noodledinsdag 27 maart 2007 @ 01:14
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:03 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Bla bla bla domme mensen. Veolia heeft allang 8 treinstellen besteld, zodra ze hoorden dat ze het vervoer in limburg mochten regelen. Tot jullie verbazing is een trein echter niet in 2 dagen gemaakt, dat duurt even. Eind dit jaar hebben ze nieuwe treinen.
Werk je bij Veolia ofzo

Maar goed, fijn dat ze die dinger besteld, maar in die treinstellen die ze nu hebben past nog minder volk in dan dat de NS al had, het zijn gewoon onverzorgde afgedankte treinen. Altijd vechten (als in stevig dringen) geblazen om die trein in te komen en stampvol

Hadden ze daar geen afspraken over kunnen maken, dat NS een jaar lang langer rijdt met hun treinen, zodat Veolia de treinen krijgt waar ze op wachten om meteen te kunnen inzetten. Of dat ze fatsoenlijker materieel kregen/huren/konden over kopen (al zal dit geen optie geweest zijn omdat NS zelf al te kampen heeft met materiaal tekort)

Uiteindelijk is je kaartje er niet echt goedkoper op geworden en je krijgt minder.
Maar we zien aan het eind van het jaar wel wat het brengt...

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 27-03-2007 01:20:09 ]
zure_appledinsdag 27 maart 2007 @ 08:04
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 01:14 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Werk je bij Veolia ofzo

Maar goed, fijn dat ze die dinger besteld, maar in die treinstellen die ze nu hebben past nog minder volk in dan dat de NS al had, het zijn gewoon onverzorgde afgedankte treinen. Altijd vechten (als in stevig dringen) geblazen om die trein in te komen en stampvol

Hadden ze daar geen afspraken over kunnen maken, dat NS een jaar lang langer rijdt met hun treinen, zodat Veolia de treinen krijgt waar ze op wachten om meteen te kunnen inzetten. Of dat ze fatsoenlijker materieel kregen/huren/konden over kopen (al zal dit geen optie geweest zijn omdat NS zelf al te kampen heeft met materiaal tekort)

Uiteindelijk is je kaartje er niet echt goedkoper op geworden en je krijgt minder.
Maar we zien aan het eind van het jaar wel wat het brengt...
Haha nee!

Maar sommige mensen zijn zo kortzichtig... ze hebben in juli (dacht ik) te horen gekregen dat ze vanaf december het vervoer mochten doen. Met veel geluk heb je dan 6 maanden de tijd om treinen te regelen, chauffeurs te regelen heel veel bussen te kopen etc. etc.

Maar weet ik denk dat het is.... Veolia is helemaal niet zo slecht, maar het zit in Limburg, en als Limburgers ergens niet van houden is het veranderingen. Limburgers zijn namelijk nogal bekrompen
Ruyterdinsdag 27 maart 2007 @ 08:53
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:04 schreef zure_apple het volgende:

[..]
..

Maar weet ik denk dat het is.... Veolia is helemaal niet zo slecht, maar het zit in Limburg, en als Limburgers ergens niet van houden is het veranderingen. Limburgers zijn namelijk nogal bekrompen
Tja, waaarom veranderen als het goed gaat...
JDudedinsdag 27 maart 2007 @ 09:13
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:13 schreef BossFight het volgende:
Ik ken het. Mega irritant sinds hier in regio Breda Veolia het overgenomen heeft van BBA is het op tijd komen, en zelfs het komen opdagen van de bussen echt om te janken! Vaak genoeg dat ik gewoon een half uur langer moet wachten omdat er een bus gewoon niet komt.
Ehm. Veolia = BBA. Zelfde kantoor, zelfde voertuigen, zelfde mensen, andere naam .

En mijn verbinding (8x/uur) rijdt nog lekker op tijd .
zure_appledinsdag 27 maart 2007 @ 09:24
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:53 schreef Ruyter het volgende:

[..]

Tja, waaarom veranderen als het goed gaat...
Omdat het ook beter kan. De bussen sluiten na de nieuwe dienstregeling aan op de treinen, de bussen zijn superdeluxe, de bussen zijn eens een keer gevuld (ipv altijd leeg zoals bij hermes) etc. etc.

Als je die houding ook op je werk aanneemt zul je nooit ver komen
Peterseliemandinsdag 27 maart 2007 @ 10:26
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:57 schreef Mr.Mills het volgende:
Maaslijn geloof ik Roermond - Nijmegen, Heuvellandlijn is Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum.
Klopt helemaal
Ruyterdinsdag 27 maart 2007 @ 12:21
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Omdat het ook beter kan. De bussen sluiten na de nieuwe dienstregeling aan op de treinen, de bussen zijn superdeluxe, de bussen zijn eens een keer gevuld (ipv altijd leeg zoals bij hermes) etc. etc.

Als je die houding ook op je werk aanneemt zul je nooit ver komen
Ik heb liever een lege bus dan zn overvolle waar je bijna niet bij kan...Ze zijn dan inderdaad wel een beetje luxer
Mr.Noodledinsdag 27 maart 2007 @ 12:27
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Omdat het ook beter kan. De bussen sluiten na de nieuwe dienstregeling aan op de treinen, de bussen zijn superdeluxe, de bussen zijn eens een keer gevuld (ipv altijd leeg zoals bij hermes) etc. etc.

Als je die houding ook op je werk aanneemt zul je nooit ver komen
Ik weet niet hoe het zit met de bussen, maar de treinen tussen Roermond-Nijmegen zaten altijd al stampvol toen de NS het nog deed, daar was iedereen al over aan het klagen. Nou snap ik de visie heus wel, het kan beter. Maar in godsnaam, rijdt dan of vaker met de trein, of breidt het aantal treinstellen uit (iig de zitplaatsen) qua zitplaatsen is het nu echt sowieso minder. Syntustreinen zijn dan nog zelfs beter.
Los van het feit dat ze er misschien vertieft en afgedankt uit zien.
JDudedinsdag 27 maart 2007 @ 12:39
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar in godsnaam, rijdt dan of vaker met de trein, of breidt het aantal treinstellen uit (iig de zitplaatsen) qua zitplaatsen is het nu echt sowieso minder.
Dat gaat ook gebeuren, maar de termijn waarbinnen zo'n aanbesteding verloopt is te kort om al nieuwe treinstellen gereed te hebben op het moment dat de concessie ingaat.
En geen enkel bedrijf gaat natuurlijk al nieuwe treinstellen aanschaffen zonder te weten of ze er daadwerkelijk mee mogen gaan rijden. NS kan dat opvangen met hun materieelreserve, maar Veolia is een nieuwe speler op de Nederlandse markt die nog niet beschikt over treinen die voorzien zijn van bijvoorbeeld het Nederlandse beveiligingssysteem (ATB). Daarom moeten ze het even doen met NS-afdankertjes.
zure_appledinsdag 27 maart 2007 @ 14:00
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:21 schreef Ruyter het volgende:

[..]

Ik heb liever een lege bus dan zn overvolle waar je bijna niet bij kan...Ze zijn dan inderdaad wel een beetje luxer
Als er alleen maar legen bussen reden, had je al snel helemaal geen bus meer
Apfeldonderdag 29 maart 2007 @ 10:01
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:24 schreef zure_apple het volgende:
Als je die houding ook op je werk aanneemt zul je nooit ver komen
Nee, bel je baas eens iedere dag dat de trein van 8.45 niet rijdt.
Dan kom je op je werk ook niet ver.... dan kom je niet eens op je werk.

Het wachten goede treinen is het niet. Ik vraag mij alleen af wie die treinen inplant.
In de ochtendspits naar Nijmegen zit alles bomvol in een treinstel van 2 treinstellen.
Ondertussen komt er een lege trein vanuit Nijmegen, Boxmeer binnen rijden. Van wel 5 treinstellen lang.

Als je dag in dag uit sinds december 2006, zo naar je werk vervoerd wordt.
Dan heb je best reden tot klagen! Zeker als het de eerdere 5 jaar zonder problemen is verlopen.


Maandkaart is al duur genoeg
Peterseliemanvrijdag 30 maart 2007 @ 00:41
Meer rijvaardig materieel hebben ze momenteel niet
YPruevrijdag 30 maart 2007 @ 02:47
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:13 schreef BossFight het volgende:
Ik ken het. Mega irritant sinds hier in regio Breda Veolia het overgenomen heeft van BBA is het op tijd komen, en zelfs het komen opdagen van de bussen echt om te janken! Vaak genoeg dat ik gewoon een half uur langer moet wachten omdat er een bus gewoon niet komt.
Hier komen de bussen standaard minstens 10 minuten te laat of helemaal niet waardoor je weer een half uur kunt wachten op de volgende (te late) bus.
Eergister kwam er een bus aanrijden, de chauffeur liet de mensen voor de halte eruit en reed toen (leeg) weer weg, terwijl dat juist de buslijn was waar alle mensen bij die halte op stonden te wachten. Konden we weer een half uur wachten. En het dan vreemd vinden dat de volgende bus zo stampvol zit. Mja, is ook een manier om de bussen vol te krijgen he?
MREnzaterdag 31 maart 2007 @ 00:24
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:39 schreef JDude het volgende:
Daarom moeten ze het even doen met NS-afdankertjes.
NS heeft die troep al eeuwen geleden weggedaan naar NorodNed/Arriva
JDudezaterdag 31 maart 2007 @ 12:31
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:24 schreef MREn het volgende:

NS heeft die troep al eeuwen geleden weggedaan naar NorodNed/Arriva
Dat bedoel ik .
sebabjezaterdag 31 maart 2007 @ 15:34
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:01 schreef Apfel het volgende:

[afbeelding]
Hmm valt nog mee met de drukte... Ik maak het erger mee
Apfelzaterdag 31 maart 2007 @ 20:27
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:34 schreef sebabje het volgende:

[..]

Hmm valt nog mee met de drukte... Ik maak het erger mee
Ja dit is in de trein van Roermond naar Nijmegen.
Vanaf Venray naar Boxmeer, ik moet er daar gelukkig al uit.
Maar wat daar dan instapt nog
sebabjezondag 1 april 2007 @ 00:19
Ga maar eens in de spits Baarn -> Amsterdam Centraal doen in een Vlavlip dan kan je lachen... Of Weesp - Hoofddorp als ze een mDDM inzetten
sungaMsunitraMzondag 5 augustus 2007 @ 16:02
Veolia, wat een naam

Eerder een naam voor een patiëntenvereniging voor longziekten ofzo
Yildizzondag 5 augustus 2007 @ 16:09
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Veolia, wat een naam

Eerder een naam voor een patiëntenvereniging voor longziekten ofzo
!
Juicyhilzondag 5 augustus 2007 @ 17:09
Limburg
TheNeedlezondag 5 augustus 2007 @ 17:30
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:57 schreef Mr.Mills het volgende:
Maaslijn geloof ik Roermond - Nijmegen, Heuvellandlijn is Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum.
Heuvelland
Kerkrade / Kirchraai

Veolia is echt te stumperig voor woorden. die lui hangen tabellen op met van waar tot waar elke buslijn rijdt, maar zetten er dan niet bij waar de bus allemaal stopt....
GVRuudzondag 5 augustus 2007 @ 17:36
Maar het is niet voor niets Veolia Transport ipv Veolia Vervoer... Gelukkig reis ik niet zo vaak over die Maaslijn.. Kan me nog wel herinneren dat de verwarming ook aan ging toen het in het voorjaar zo warm was...
Peterseliemanzondag 5 augustus 2007 @ 21:54
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:36 schreef GVRuud het volgende:
Maar het is niet voor niets Veolia Transport ipv Veolia Vervoer... Gelukkig reis ik niet zo vaak over die Maaslijn.. Kan me nog wel herinneren dat de verwarming ook aan ging toen het in het voorjaar zo warm was...
Dat in het voorjaar was nog niets. Ga er maar eens op een warme zomerdag in een wadloper zitten
GVRuudzondag 5 augustus 2007 @ 23:37
Aiii..... Vandaag/gisteren er in gezeten? Ik pak de fiets wel naar nijmegen.
MREnmaandag 6 augustus 2007 @ 17:17
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:36 schreef GVRuud het volgende:
Maar het is niet voor niets Veolia Transport ipv Veolia Vervoer... Gelukkig reis ik niet zo vaak over die Maaslijn.. Kan me nog wel herinneren dat de verwarming ook aan ging toen het in het voorjaar zo warm was...
Dat komt omdat die boemels zo in elkaar zitten dat de motorwarmte wordt gebruikt voor verwarming van de trein. Probleem in de zomer is dan natuurlijk wel dat je zowel de opwarming van de zon hebt als de hitte van de motoren...
Peterseliemanmaandag 6 augustus 2007 @ 22:39
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:37 schreef GVRuud het volgende:
Aiii..... Vandaag/gisteren er in gezeten? Ik pak de fiets wel naar nijmegen.
Nee, ik blijf wel in het noorden des lands
Eyondinsdag 7 augustus 2007 @ 04:58
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, ik blijf wel in het noorden des lands
Nee, Arriva is goed !

Afgelopen vrijdag was ik in Limburg, waarbij ik gebruik moest maken van Veolia. Op de haltetijdentabel hebben ze staan dat de bus elk half uur komt; 07 en 37! Ik sta om 03 (!) bij de halte. Niet te laat voor de bus van 07, toch? Maar ach, wat maakte het uit, ik moest toch nog pinnen en 37 komt 'ie wel weer. Dus niet... 07 pas weer. Dus een uur van mijn tijd verkloot door die tering Veolia.
sjarreltjedinsdag 7 augustus 2007 @ 06:04
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:37 schreef GVRuud het volgende:
Aiii..... Vandaag/gisteren er in gezeten? Ik pak de fiets wel naar nijmegen.
zaterdag- én zondagmiddag .. Gelukkig rijden er 's avonds nooit meer conducteurs mee en heb ik zo de afgelopen maanden al honderden euro's bespaard . Maar wat ben ik blij als die nieuwe treinstellen er eindelijk rijden. De trein hier in Venray (naar nijmegen) is áltijd te laat. Als ik geluk heb is het 'enkele minuten', maar meestal is het meer en dan moet ik meteen ook in vierlingsbeek én in boxmeer nog wachten op de trein die de van de andere kant komt.