abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47709170
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:12 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, maar wat mi veel erger is zijn niet de gevolgen voor het individu, die heeft er immers zelf voor gekozen om die pil, borrel, sigaret of whatever te gebruiken .. wat mij veel belangrijker lijkt zijn de gevolgen voor de maatschappij, hoeveel schade lijden wij dagelijks door overmatig alcoholgebruik ? En dan heb ik het over doden in het verkeer, huiselijk geweld, knokpartijen in het uitgaansleven etc etc
idd, en als je op die manier gaat kijken zijn sigaretten en alcohol de ergste, dat was laatst nog in het nieuws!
pi_47709188
wat ik mij trouwens afvraag .. welke moeder laat haar 17-jarige dochter nou zonder begeleiding van volwassenen naar Amsterdam gaan ?
pleased to meet you
pi_47709578
dezelfde mensen die denken dat amsterdam een land is..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_47709823
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:14 schreef moussie het volgende:
wat ik mij trouwens afvraag .. welke moeder laat haar 17-jarige dochter nou zonder begeleiding van volwassenen naar Amsterdam gaan ?
toen jij 17 was mocht je nog niet zonder ouders oid op vakantie?
pi_47709915
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:14 schreef moussie het volgende:
Inderdaad.

Ze weten toch wat daar te vinden is? Ze ging daar heus niet naartoe voor de musea.
Maar wel achteraf klagen, stom gezeik.

Bovendien hoort een zeventienjarige wel te weten dat het schadelijk kan zijn hoor, het is geen kind van 5 dat paddo's mocht meenemen.

Vind sowieso het gezeik van ouders over waar kinderen mee in aanraking komen op tv en het internet vaak overtrokken. Ze hebben zelf verantwoording om hun kinderen daar tegen te beschermen.
pi_47711957
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:29 schreef rival het volgende:

[..]

toen jij 17 was mocht je nog niet zonder ouders oid op vakantie?
toen ik 17 was ging je niet zonder je ouders op vakantie ..

maar dat even terzijde, je bent als ouder toch wel achterlijk als je je kind alleen op vakantie laat gaan naar een van die plekken waarvan je als ouder weet/hoort te weten waarom de jeugd erna toe wil, ze willen nou echt niet naar Texel voor de schapen, of naar Salou voor het zonnetje, en die 17-jarige die naar Amsterdam wil voor de musea moet ik nog tegenkomen
pleased to meet you
pi_47713348
Voor de volledigheid, Bill Hicks:
quote:
Always that same LSD story, you’ve all seen it. “Young man on acid, thought he could fly, jumped out of a building. What a tragedy.” What a dick, fuck him! He’s an idiot. If he thought he could fly, why didn’t he take off from the ground first? Check it out. You don’t see ducks lining up to catch elevators to fly South. They fly from the ground, you moron. Quit ruining it for everybody. He’s a moron, he’s dead, good. We lost a moron, fucking celebrate. Boy I just felt the world get lighter - we lost a moron. Put on the Hammer album, I’m ready to dance! [dances] “We lost a moron.” I don’t mean to sound cold or cruel or vicious, but I am so that’s the way it comes out. Professional help is being sought.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_47718099
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:35 schreef Aurelianus het volgende:
En onze hooggewaardeerde politici staan na één incident alweer klaar om te roepen dat we paddo's 'hard' moeten 'aanpakken'. Bah, waan van de dag.
Geweldig he? Ze staan ineens vooraan als experts om ons te zeggen hoe slecht die paddestoeltjes voor ons zijn! Hebben ze het zelf geprobeerd? Vast niet.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:36 schreef Aurelianus het volgende:
Bovendien, dagelijks sterven er weet ik veel hoeveel mensen aan alcoholvergiftiging en longkanker. Gaan we nu ook bier en sigaretten verbieden?
Natuurlijk niet, daar verdient de overheid geld aan
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:18:04 #209
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47722006
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Van alcohol ga je niet zomaar dood, tenzij je gigantische hoeveelheden tot je neemt, en ook daarop zouden uitbaters van bijv kroegen moeten letten.
Van paddo's ook niet.

Lekker je smoel houden over zaken waar je geen weet van hebt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:46:31 #210
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47723094
quote:
Kamer wil alle paddo's verbieden (2)

N i e u w bericht, meer informatie DEN HAAG (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat er een verbod komt op de verkoop van alle paddo's, een verzamelnaam voor paddestoelen die hallucinaties veroorzaken. Gedroogde paddo's vallen al onder de opiumwet en zijn verboden, voor verse geldt dat nog niet. CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de ChristenUnie willen nu ook die verbieden. De oproep komt na de dood van een 17-jarig Frans meisje dat vorige week na het eten van paddo's van een brug in Amsterdam sprong en overleed. Donderdag bespreekt de Kamer de opiumwet. De dood van het Franse meisje bewijst voor VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven dat de paddo's vanwege hun hallucinerende werking ervoor kunnen zorgen dat mensen ,,gek in hun hoofd'' worden. GroenLinks en D66 zien niets in een verbod. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dinsdag het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevraagd zo spoedig mogelijk onderzoek te doen naar de precieze werking en mogelijke schadelijkheid van paddo's. Naar verwachting zijn de resultaten er over een aantal maanden.
Alle drugsinstanties zijn vrijwel unaniem mild over paddo's, dus hopelijk gaat dit van de baan.
Jankpolitiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloomsday op 27-03-2007 20:02:44 ]
And he came fifth and lost the job.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:03:12 #211
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_47723774
quote:
De studente overleed vorige week zaterdag nadat ze van een brug bij het wetenschapsmuseum Nemo de Amsterdamse IJ-tunnel insprong.
Wat hebben die paddo's daar godverdomme mee te maken.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:06:00 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47723888
dudes. heb je nog ergens een meterkast, of andere kleine en misschien iets vochtige ruimte?

dan kan je alle paddo's maken die je wil. ook de truffel variant, philosofer stones.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:07:50 #213
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47723958
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
dudes. heb je nog ergens een meterkast, of andere kleine en misschien iets vochtige ruimte?

dan kan je alle paddo's maken die je wil. ook de truffel variant, philosofer stones.
Alsof ik zin heb om illegale drugs te gaan verbouwen in mijn meterkast.
pi_47723986
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:46 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Alle drugsinstanties zijn vrijwel unaniem mild over paddo's, dus hopelijk gaat dit van de baan.
Jankpolitiek.
Haha wow. Dat is wel erg snel allemaal. 1 Dode die misschien met de werkzame stof van de paddestoel te maken heeft (is nog niet eens bewezen) en heel de 2e kamer gaat overstag, maar alcoholdoden, ach.. Daar kijken we al lang niet meer van op. Ergens zou je dus kunnen zeggen dat de 2e kamer bloed aan haar handen heeft.
pi_47724120
Teringpolitiek.
Echt een lachertje.

Lekker in de illegaliteit drukken, lijkt me nog leuk ook met met simpele middelen zelf paddotjes te gaan kweken. Het is echt niet moeilijk.

Waarschijnlijk straks ook verkrijgbaar bij iedere dealer op elke straathoek, hopelijk worden ze lekker massaal gekweekt, wellicht nog goedkoper dan in de smartshops nu.

Blijft natuurlijk een groot schandaal dat iedereen zich (letterlijk) de kanker rookt, kapot zuipt, in dronken toestand mensen in elkaar slaat, anderen doodrijdt, vernielt en ga zo maar door. Maar alcohol een gevaarlijke drug? Nee hoor! Zolang die volgevreten harken in de Kamer hun wijntje en biertje maar kunnen drinken. In combinatie met het sigaretje, uiteraard.

Paddo's, die zijn gevaarlijk, joh! Laatst pleegde een labiel Frans pubermeisje zelfmoord onder invloed van paddo's. Levensgevaarlijk dus.
pi_47724257
waarom gaan ze het btw nog een keer onderzoeken er is in 2000 al een onderzoek geweest dat heeft bepaald dat paddo's absoluut geen gevaar opleveren voor de samenleving... een dode idioot minder roept iedereen ineens dat het wel schadelijk zou zijn hypocriete kut overheid..
wie start de handtekeningenactie?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:22:09 #217
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47724580
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:14 schreef IrfieJ het volgende:
wie start de handtekeningenactie?
Zeker zo'n lame online-petitie ding. . Dat maakt echt geen indruk.
pi_47724662
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:22 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Zeker zo'n lame online-petitie ding. . Dat maakt echt geen indruk.
idd een grote demonstratie op het binnenhof zou meer uithalen maar weinig kans dat die junkies/hippies van hun stoel af komen...
je kan altijd iets proberent e doen.. dat alleen maar kankeren op onze kanslose overheid haalt ook niet veel uit..
pi_47724705
Wel bizar dat de tweede kamer nu alle paddo's wil verbieden, een maatregel die de ouders van het meisje niet eens vragen.
quote:
De Franse ouders eisen van de Nederlandse overheid dat er betere voorlichting op de pakjes komt en dat aan de verkoop van paddo’s een hogere leeftijdsgrens wordt verbonden. ‘Deze drugs mogen niet verkocht worden aan jongeren onder de 21. Die zijn veel te kwetsbaar. Bovendien moet er op de pakjes worden gewaarschuwd voor de dodelijke risico’s bij gebruik.’
pi_47724766
onze overheid bestaat uit 2 christelijke partyen een een party die net doet alsof ze een mening hebben... die lui willen al veel langer alle drugs verbieden dit is een mooie kans voor ze...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:28:59 #221
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47724845
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:24 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

idd een grote demonstratie op het binnenhof zou meer uithalen maar weinig kans dat die junkies/hippies van hun stoel af komen...
je kan altijd iets proberent e doen.. dat alleen maar kankeren op onze kanslose overheid haalt ook niet veel uit..
Tja, da's wel waar. Ik zou wel mee willen doen aan een grote demonstratie op het Binnenhof, maar ik wil niet eindigen onder het torentje met een handjevol benevelden die zaken als "Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken" en "Vrijheid van het individu is een groot goed" zeggen met daarnaast een paranoïde figuur die iets over "mind control" hijgt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:29:44 #222
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47724871
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:25 schreef Doderok het volgende:
Wel bizar dat de tweede kamer nu alle paddo's wil verbieden, een maatregel die de ouders van het meisje niet eens vragen.
[..]
Waar haal je die quote vandaan?
pi_47724921
idd.. we hebben andere cliche's nodig... andere aanpak dan 40 jaar geleden... we kunnen ook doen zoals de rest van de wereld en het binnenhof gewoon opblazen... maar dat is niet echt de paddo spirit enzo...

hoi aivd
pi_47724951
Op de pakjes met paddo's die ik hier koop staat weldegelijk een waarschuwing. Iets met niet deelnemen aan het verkeer. Van een brug springen past wat mij betreft prima binnen die definitie. .
Yes!
pi_47725015
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:24 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

Ik heb op de juiste partij gestemd. Aan mijn handen kleeft geen bloed.
Yes!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:33:45 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47725034
stelletje hippies hier

en dat het een one day issue kabinet zou worden was ook wel duidelijk ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47725094
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:33 schreef Ballenende het volgende:

[..]

de illusie dat je macht hebt als je stemt is ook al een beetje achterhaald..
sowieso was de uitkomst heel anders geweest als iedereen in nl shrooms had gedaan...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:36:33 #228
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725139
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:33 schreef Ballenende het volgende:

[..]

Idem dito.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:37:36 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47725175
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:25 schreef Doderok het volgende:
[..]
idd

ik heb me zwaar vergist in de christenen, maar ik had dan ook nooit de cu erbij verwacht. wat een armetierig kutkabinet. waar is pvda eik?

waar is de oppositie? vvd loopt met de anderen mee. nepliberalen.

wilders kan steeds harder brallen.

die actie van het verbieden van de helemaal niet-aanstootgevende donorcampagne was voor mij een eye-opener.
pi_47725208
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:35 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

de illusie dat je macht hebt als je stemt is ook al een beetje achterhaald..
sowieso was de uitkomst heel anders geweest als iedereen in nl shrooms had gedaan...
Niet alleen als meer mensen paddo's zouden nuttigen. Ook wanneer christenen niet de ziekelijke behoefte hadden anderen naar hun eigen wetten te laten leven, wanneer de VVD nu eens echt liberaal zou zijn en de vrijheid na zou streven, Partij voor de Vrijheid zich in de handen zou wrijven dat er een allochtoon minder in Nederland verkeert, etcetera!
Yes!
pi_47725282
best triest eik als je ziet wat er gebeurt met het meest vrije land van de wereld...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:40:58 #232
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725321
Wanneer ging dat kabinet ook alweer vallen?
pi_47725360
Sowieso he, Partij voor de Vrijheid die vrijheden wil inperken, stukje kunst.
Yes!
pi_47725421
na het debat hier over...als dat een beetje goed gevoerd wordt en er feiten op tafel komen... beter pakken ze gelijk het hele hypocriete drugs beleid aan en legaliseren ze ook gelijk cannabis helemaal.. en E en acid etc... power to the people
pi_47725446
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:38 schreef Ballenende het volgende:

Ook wanneer christenen niet de ziekelijke behoefte hadden anderen naar hun eigen wetten te laten leven,
over die wetten gesproken... waar in de bijbel staat dat je geen paddestoelen mag nuttigen?
pi_47725453
Een ouwe lullen politiek is het tegenwoordig in Den Haag, niets minder.
pi_47725472
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:41 schreef Ballenende het volgende:
Sowieso he, Partij voor de Vrijheid die vrijheden wil inperken, stukje kunst.
de kunst zit hem erin dat die dude serieus genomen wordt door een groot deel van nederland... en dat met zo een kapsel en slechte one liners..
pi_47725524
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:43 schreef Yorrit het volgende:

[..]

over die wetten gesproken... waar in de bijbel staat dat je geen paddestoelen mag nuttigen?
op dezelfde pagina waar staat dat de dino's nooit bestaan hebben..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:46:39 #239
93522 Blivox
Run along
pi_47725578
Zeg, heeft iemand trouwens enig idee hoeveel mensen er gestorven zijn ter gevolge van paddo's, en hoeveel mensen door alcohol? Die cijfers tegen elkaar zetten levert vast leuke informatie op.

En cool dat Groen Links er tegen is, treehugging hippie crap !
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:46:48 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47725582
was Pim er nog maar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:46:49 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47725583
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:43 schreef Nee het volgende:
Een ouwe lullen politiek is het tegenwoordig in Den Haag, niets minder.
ik wil dat mensen als samsom meer zeggenskracht krijgen en de boegbeelden van de partijen een wat minder boegbeeld zouden zijn.

ik wil matigheid en eerlijkheid in de ruimste zin van het woord van de mensen die mijn land leiden.
pi_47725605
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:45 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

op dezelfde pagina waar staat dat de dino's nooit bestaan hebben..
daar schijnt trouwens wel iets overin te staan!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:47:32 #243
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725616
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:43 schreef IrfieJ het volgende:
na het debat hier over...als dat een beetje goed gevoerd wordt en er feiten op tafel komen... beter pakken ze gelijk het hele hypocriete drugs beleid aan en legaliseren ze ook gelijk cannabis helemaal.. en E en acid etc... power to the people
Als het om persoonlijke gezondheidsrisico's moet gaan dan is het inderdaad heel raar dat LSD verboden is en tabak legaal.
pi_47725670
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:46 schreef Blivox het volgende:
Zeg, heeft iemand trouwens enig idee hoeveel mensen er gestorven zijn ter gevolge van paddo's, en hoeveel mensen door alcohol? Die cijfers tegen elkaar zetten levert vast leuke informatie op.
rechtstreeks aan de tociciteit van paddo's, 0

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_health1.pdf

raport komt uit 2004 denk dat er in 3 jaar tijd niet veel veranderd is..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:52:01 #245
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725822
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:48 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

rechtstreeks aan de tociciteit van paddo's, 0

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_health1.pdf

raport komt uit 2004 denk dat er in 3 jaar tijd niet veel veranderd is..
quote:
This drug is not associated with physical or psychological dependency, acute toxicity is
largely limited to possible panic and anxiety attacks and, in terms of chronic toxicity, the worst
that can happen are flashbacks. Consequently, the use of paddos (hallucinogenic
mushrooms) does not, on balance, present any risk to the health of the individual.
En dat moet verboden worden. .
Ik hoop dat die oude christelijke lullen in het kabinet gewoon luisteren naar de adviesbureau's, want er is nog nooit aangetoond dat paddo's slecht zijn.
pi_47725862
2.5Qualitative and quantitative enumeration of scores
The table below displays the final score for each risk category. The figures reflect the average
of the scores awarded for each criterion. The words express the verbal rating allocated to the
scores achieved. It is important to note that the scores are an aid for the risk assessment
process. For the final verbal rating, primary importance is attached to the (qualitative)
arguments raised during the risk assessment. As a basic guideline, a score of 1 to 2 is given
a rating of no risk, a score of 2 to 3 is a low risk, 3 to 4 is a possible risk, 4 to 5 a high risk and
above 5 a very high risk.

Risk categoryScoreRating

I. Health of the individual 1.8 no risk
II. Public health/society 2.9 low risk
III. Public order and security 2.5 low risk
IV. Criminal involvement 1.8 no risk
Total score 9. (of 20)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:52:53 #247
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725868
Ik typte "labinet" in plaats van "kabinet", maar ik vond het eigenlijk bestwel een goede typfout.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:54:22 #248
93522 Blivox
Run along
pi_47725942
Ach, ik hoop erop dat ze de leeftijd verhogen naar 21 jaar en gewoon strenger moeten gaan controleren op leeftijd. Iedereen blij toch.

(En buitenlanders die te gaar zijn om een Engelse tekst te lezen over de mogelijke gevaren van paddo's moet je weigeren te verkopen)

En als het toch verboden wordt, sporenprintjes kan je niet verbieden omdat er geen stoffen in zitten die op de opiumlijst voorkomen. Lekker zelf thuis kweken.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:55:14 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47725984
sinds wanneer worden incidenten aangegrepen? springen er in amsterdam jaarlijks honderden mensen van gebouwen na paddos? moet amsterdam dan ook niet zo netjes zijn om marokkanen te verbieden? want daar komt het dan wel op neer.

ja ja, ik ben de eerste om het woord marokkaan te gebruiken in dit topic. maar ik bedoel het dus als vergelijking om aan te tonen hoe debiel de politiek nu is. kap eens ff met dat christelijke gelul.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:55:36 #250
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47726002
Fucking vrijheidshatend paternalistisch christentuig en dito hypocriete jankzaknoknow Wilders weer eens door de bocht zeg. Get...a...fucking...clue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')