abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66870292
Ziet er erg leuk uit!

(Blijf het wel zitten?)
Ik hou zelf niet van knotjes; maar het ziet er echt heel leuk uit
pi_67546527
Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen

Ik ben ook weer lekker in de bui om sieraden te gaan maken. Nu ben ik op zoek naar leer (in stroken of evt. een lap waar ik die zelf van kan maken), minimaal 1cm breed en toch wel 40 cm lang (de meeste zijn van die enkele armbanden, maar ik heb langere stukken nodig). Iemand enig idee welke online shop dit verkoopt? En ook inslagplaatjes voor het leer heeft?
En verder zoek ik nog een online shop die een redelijk uitgebreid assortiment Swarovski plaksteentjes heeft. Ik heb Kralenkraam.nl gevonden, maar misschien weet iemand er eentje die nog meer verkoopt.

Ik hoop dat iemand hier iets weet .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_67546997
Hmm.
Eens denken. Ik weet dat er een site bestaat die leer heeft voor leerschuiven. Dat is deze
Maar anders zou je denk ik ook naar de markt kunnen gaan voor een lap leer en deze in stukken knippen.
De inslagplaatjes voor het leer kan je ook wel vinden op die site denk ik.

En eum, voor swarovski plaksteentjes kan ik er maar eentje aanraden. Alleen... die zit in China.
Anybeads is de naam van die webwinkel.
Prima kwaliteit Swarovski, dat wel. Heb ondertussen een zending onderweg.

Nja, ik denk dat het ervan afhangt welke kleuren plakstenen je wilt, het formaat enzovoort om je een goeie site te geven.
Anybeads is de enige die ik weet; maar verder gebruik ik geen plakstenen.
pi_67843828
Zo ondertussen is het wel zo'n beetje gelukt. Ik had ook nog wat dingen thuis liggen en ben weer eens lekker aan de gang gegaan.
Resultaat: een paar armbanden:

... een handsieraad:

... en een aantal telefoon-/sleutelhangers:

(niet allemaal voor mezelf maar o.a. voor de webwinkel van mijn zus ).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_67844700
wat is de link vind ze echt fantastisch
Tap tap tap
  woensdag 8 april 2009 @ 22:07:18 #256
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67845207
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:56 schreef CherryLips het volgende:
wat is de link vind ze echt fantastisch
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_67845690
Serieus, ik doe het zowat in m'n broek van die armbanden .
Tap tap tap
pi_67846144
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:17 schreef CherryLips het volgende:
Serieus, ik doe het zowat in m'n broek van die armbanden .
Ze staan nog niet online maar je kunt me ook een pm sturen

De bandjes van de armbanden zijn 6mm breed (leer).

Ik vind het zo heerlijk om lekker te frobelen met die sieraden ben voor mezelf ook een armband aan het maken die ik in de winkel had gezien maar die daar wel erg duur was. Probeer hem nu zelf na te maken (bijna klaar mee ).
pi_72198015
Ik probeerde net een nieuw topic te openen hierover omdat ik geen oude kon vinden,ik kopieer m maar hierheen dan....

Ik weet niet of er meer mensen zijn die dat doen,Ik kwam net een topic tegen over Haken en dacht,Dat is leuk! Mensen die elkaar helpen met patronen en zo,Misschien dat er ook interesse is in een sieradenmaken topic!
(Met tips voor goedkope materialen en zo...)

Hier zijn wat van mijn voorbeelden.

Ik heb op dit moment alleen foto's van mijn armbanden, kettingen heb ik nog niet online staan.Ben nog niet zo heel lang bezig ermee maar lijkt me zo leuk als er meer mensen zijn die het doen.

Leuke patronen en voorbeelden vind je op deze site of hier en hier vnd je ook nog wat uitleg over de verschillende technieken.

Oké, hopelijk is dit goed genoeg voor een openingspost!

Oh ja, ook nog oorbellen (sorry voor de slechte foto) van halfedelsteentjes.

Ben benieuwd!
pi_72198488
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ze staan nog niet online maar je kunt me ook een pm sturen

De bandjes van de armbanden zijn 6mm breed (leer).

Ik vind het zo heerlijk om lekker te frobelen met die sieraden ben voor mezelf ook een armband aan het maken die ik in de winkel had gezien maar die daar wel erg duur was. Probeer hem nu zelf na te maken (bijna klaar mee ).

Maak je deze leuke armbandjes nog steeds? Waar zijn ze eventueel te koop? Ze zien er prachtig uit!
pi_72198679
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:29 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Maak je deze leuke armbandjes nog steeds? Waar zijn ze eventueel te koop? Ze zien er prachtig uit!
In 'r profiel staat een linkje . Ik vind ze ook nog steeds ontzettend leuk .
Tap tap tap
pi_72199669
Het topic leeft
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_72290824
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:29 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

ze zijn online te koop in de webwinkel van mijn zus .
pi_72290875
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:03 schreef kleinzusje het volgende:
Het topic leeft
KZ! Ik zag je kralen die je een enorme tijd geleden naar mij PM'de laatst in de winkel ;o
pi_72393848
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:03 schreef kleinzusje het volgende:
Het topic leeft

Daar lijkt het anders niet op
pi_72398868
Ik heb 11 sept een gala. Ik wil een mooie ketting maken, maar weet niet zo goed wat voor 1. Ik ben nog niet heel erg gedreven,dus het moet ook niet te moeilijk zijn:)
Ik heb een armband met zwarte en zilvere rocailles....dus iets in die kleuren zou wel mooi zijn.
Iemand tips??
pi_72401086
Poeh....Denk dat ik daar een foto van de armband zelf voor moet zien,om te "oordelen"wat ik erbij zou doen.

Overigens,Ik was beetje bezig geweest vandaag, zaterdag markt hier:

en toen heb ik meteen mijn doos met zelfgemaakte spullen uitgeruimd om te kijken wat daarvan wegkan ( )
pi_72403309
Ga ik voor zorgen, even kijken waar ik even een foto kan uploaden om hier neer te zetten
pi_72496811
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:27 schreef nieky het volgende:
Ik heb 11 sept een gala. Ik wil een mooie ketting maken, maar weet niet zo goed wat voor 1. Ik ben nog niet heel erg gedreven,dus het moet ook niet te moeilijk zijn:)
Ik heb een armband met zwarte en zilvere rocailles....dus iets in die kleuren zou wel mooi zijn.
Iemand tips??
Het ligt er voornamelijk aan wat voor een soort jurk je hebt. Ik had zelf een enorm opvallende; waarbij het eigenlijk niet nodig was.
pi_72505359
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:16 schreef Crientj het volgende:

[..]

Het ligt er voornamelijk aan wat voor een soort jurk je hebt. Ik had zelf een enorm opvallende; waarbij het eigenlijk niet nodig was.
http://www.suitsyouwell.c(...)fd386c465b2d9706d450

Dit is de jurk!
Voor een foto van de armband moet ik nog even kijken hoe ik dat ga oplossen.
pi_72506509
Daar zou ik voorzichtig mee zijn met een armband of ketting omdat er al veel kraaltjes opzitten.Ga je daar ook nog een (drukke) (kralen)armband en ketting bij doen dan word het wel heel erg druk denk ik!

Wat ik laatstheb gedaan, had ook een "simpele"ketting nodig, is een zwevende maken.Heb er helaas even geen foto van,maar je neemt draad en "groepjes"kralen van een stuk of drie. ik had vijf groepjes, op een kwart van de draad begonnen.(vanaf de achterkant zeg maar), dan een knijpkraal,dichtknijpen,drie kralen,weer een knijpkraal. stukje verder, hetzelfde. precies in het midden een grote kraal met aan weerszijden een kleintje, steeds knijpkraal,kralen,knijpkraal.

Had lichtroze met witte halfedelsteentjes gebruikt maar met niet te grote kralen kan je alles eigenlijk gebruiken.Je hebt dan bij wijze van spreken een dunne draad om je nek en een paar "zwevende"kralen.Was echt heel mooi en kan je in dezelfde kralen doen als je armband, én is niet te druk.Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
pi_72506611
Zo dus maar dan in groepjes van drie (of meer, of minder, net hoe jij het wil)

pi_72511337
Ah. Met zo'n jurk mag je eigenlijk geen ketting of armband dragen, omdat het geheel dan te druk wordt. (Is mij verteld door de persoon waarbij ik mijn jurk kocht)

Ik had toen zelf oorbellen gemaakt, hele lange met swarovski steenjtes in de kleur van mijn jurk.

Edit;

pi_72512055
Hmm geen ketting/armband dus eigenlijk....
Dat is wel gek, ben ik niet gewend
Ik zal wel eens wat uitproberen, zoals de zwevende ketting (thanks Tammymara)
Bedankt voor de tips!
pi_72517629
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:49 schreef nieky het volgende:
Hmm geen ketting/armband dus eigenlijk....
Dat is wel gek, ben ik niet gewend
Ik zal wel eens wat uitproberen, zoals de zwevende ketting (thanks Tammymara)
Bedankt voor de tips!
Het hoeft niet hoor, het was alleen wel aan mij verteld.
maar eum, dit was ook mijn jurk;
http://i271.photobucket.com/albums/jj160/Cariina-/Gala1.png
Dus misschien daarom wel

Stomme biervlekken, ik wil die prachtjurk nog een keer aan
pi_72518301
Wat een superjurk!
pi_72522908
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:18 schreef Tammymara het volgende:
Wat een superjurk!
Dankje!
pi_72905717
Vierdraadsarmband met halfedelsteentjes en glaskralen , cadeautje voor mijn zusje.

Zit Amethyst in,afrikaanse jade, olijfjade,bergkristal, en van de rest ben ik even de naam vergeten.
Niet helemaal mijn smaak maar zij zal m geweldig vinden.
pi_75089566
Tvp

Ik zou binnenkort wat creaties van mij zelf erop zetten!
  zondag 29 november 2009 @ 13:21:48 #280
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_75107490
Mijn eerste zelfgemaakte kralen

Ik heb ze aan een Trollbeads ketting geregen met Pandora's ertussen

Met flits zie je de glinstertjes goed

*trots*
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_75134792
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:21 schreef mmascha het volgende:
Mijn eerste zelfgemaakte kralen
[ afbeelding ]

Ik heb ze aan een Trollbeads ketting geregen met Pandora's ertussen
[ afbeelding ]

Met flits zie je de glinstertjes goed
[ afbeelding ]
*trots*
Zijn het fimokralen?
Zien dr leuk uit!
pi_75137320
ik heb ook een par armbandjes gekregen van iemand, die ze zelf had gemaakt.
maar....... ze "zitten"gewoon niet lekker, ik vind ze gewoon te zwaar.
het materiaal is glas denk ik.
op curacao heb ik voor 1 gulden een armband gekocht van ander materiaal en die zit lekker.
het materiaal lijkt wel wat op bonen, in ieder geval een stuk lichter.
  maandag 30 november 2009 @ 13:10:38 #283
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_75140251
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zijn het fimokralen?
Zien dr leuk uit!

Dankdank
Ik had um gister om en ik kreeg leuke reacties.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:30:02 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88166274
Even een schopje! Zijn we nog actief met het maken van sieraden?
Jammer dat dit topic niet actief is gebleven, wie weet nu wel?? :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_88166502
Ik nog steeds hoor, Ik heb de laatste weken echt veel gemaakt, (Had veel kralen gekregen van iemand) even kijken of ik foto's heb (ergens) Dus er komt een fotospam aan..

glaskralen

glaskralen,afrikaanse Jade en millefiore (Of zoiets) kralen (met die bloemetjes..)

(glaskralen met halfedelsteentjes)

Glaskralen, geketteld op Jasseron. Ik krijg nog pijn aan mijn vingers als ik eraan denk!

Het is niet veel bijzonders,maar in elk geval wat "leven"in het topic ;)
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:44:29 #286
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88166543
Ik vind het er super uitzien Tammymara. Ik zal straks zelf nog even foto's hier neer zetten. Ben echt maar een hobbyist, maar vind ze zelf wel goed gelukt....
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:34:33 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88167764
Een van mijn eerste creaties; steentje onderaan komt van Texel en naar het schijnt zit er een stukje duingras in...

Gisteren gemaakt... hell of a job!

Ook 1 van mijn eerste:

Gemaakt voor de dochter van een vriendin:

Deze draag ik met veel plezier:

Vind het wel grappig, iedere keer wanneer ik aan het rommelen ben, vraagt mijn vriend voor wie die is... lekker voor mezelf dus! :D Soms dus wel eens voor iemand anders, wanneer diegene dat leuk vind dan...
pi_90799308
Schopje CRE ;)
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90807802
Ik heb al in verschillende kleuren op de volgende wijze een armband gemaakt, foto's volgen.

De benodigdheden:

Een plastic fles
Crêpepapier in een kleur naar keuze
Een doorzichtig plastic tasje
Plakband
(Stanley)mes
Schaar
Eventueel schuurpapier

Stap 1:

Zorg dat de fles goed uitgespoeld is en snij met een stanleymesje een schijf uit de fles, deze kun je zo dik maken als je wilt. Eventueel even bijknippen met een schaar en wat schuren met schuurpapier.

Stap 2:

Maak de armband op maat. Knip hem door en op de juiste lengte en maak hem weer aan elkaar met plakband.

Stap 3:

Knip een reep crêpepapier af. Als je dit in de breedte doet, heb je al een rolletje en kun je makkelijk wikkelen. Zet het beginnetje van het crêpepapier met een plakbandje vast en wikkel rond, als het stukje crêpepapier bijna op is zet je hem aan de binnenkant weer vast met plakband en ga je weer verder met een nieuw rolletje. Ga zo één of twee keer rond, dat ligt aan de dikte van het crêpepapier. Ook het laatste stukje weer vastplakken met plakband.

Stap 4:

De armband is in principe nu klaar. Als je wilt kun je er nog een bloemetje of iets dergelijk oplakken, of er met een andere kleur papier strepen op maken. Net wat bij je kleren past en je smaak is! Als je helemaal tevreden bent met je armband, kun je beginnen met stap vijf.

Stap 5:

Crêpepapier is natuurlijk heel dun en niet waterbestendig, daarom moet je de armband ook nog omwikkelen met plastic. Het beste werkt om repen te knippen van een plastic tasje, en hiermee de armband op dezelfde manier als met het crêpepapier te omwikkelen. Het is belangrijk dat er een flinke overlap is tussen wikkeling één en wikkeling twee, om te voorkomen dat de armband stuk gaat of toch uitloopt. Als je klaar bent met wikkelen, weer even vastzetten met een plakbandje En af is je armband!

Simpel en snel te maken, maar daarom niet minder leuk! Zo heb je altijd een bijpassende unieke- armband!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_91033423
ik ben geen kralenmens als het gaat om het make van sieraden, ik giet voorwerpen in tot sieraden ;)

gedroogde bloemen

een liefheersbeestje

aardbeien van fimoklei
pi_91034984
Doe je dat met giethars? Lijkt me leuk om ook een keer te doen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
pi_91035620
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:10 schreef Aspergermeisje het volgende:
Doe je dat met giethars? Lijkt me leuk om ook een keer te doen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
ik ben begonnen met youtube flimpjes te kijken hierover ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:55:44 #293
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_91291413
EilandjeOnline, wat mooi!
pi_91299719
bedankt :) :)
pi_91348336
Turkish round. (heb er ook een ketting bij maar die kwam niet goed op de foto :) )

Hanger gemaakt op de cursus

Dragonscale
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2011 @ 01:05:46 #296
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_91353605
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:36 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik ben geen kralenmens als het gaat om het make van sieraden, ik giet voorwerpen in tot sieraden ;)

Waar koop je die giethars? En wat voor mallen gebruik je?
Gaaf !
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:04:37 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91357956
Ik vind dat gieten ook zeer mooi EilandjeOnline!
pi_91371577
zo een topic naar mijn hart geweldig.
alleen ben zelf niet zo'n actiefe poster ik lurk meer:P
maar ik zal ook is proberen wat foto's te plaatsen.

de foto's zijn niet zo scherp aangezien ze met mobieltje zijn gemaakt :{
  maandag 17 januari 2011 @ 13:54:40 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91460831
Dat vind ik wel mooi Hadassa! Wat een gepriegel (?) moet dat zijn... ik ben meer van het wat grovere werk zeg maar.
pi_91541143
ah een gepriegel valt wel mee susie het ligt er alleen aan hoe je het doet :9 ik vind die 1 na en de laatste van jou super schattig :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')