Met Vriendelijke Groeten,
FireFly
Zie je wel er gebeurt niets dus het was allemaal nutteloos. Net al banden wisselen, zie je wel ik krijg geen klapband, was dat ook niet nodig geweest.
Maakt het je wat uit of je verwarmings ketel het 1900 of 2000 denkt te vinden ?
ff Serieus.
Bij de banken waren er inderdaad problemen die zonder al dat geld niet opgelost waren. En zo zijn er nog veel meer dingen die inderdaad over de kop zouden zijn gegegaan zonder een fanatieke oplossing. Het probleem lag echter niet bij het feit dat het programma dacht dat het 1900 was maar de fout was er op het moment dat er een datumvergelijking gedaan werd zoals bij een renteberekening ofzoiets.
Er was dus wel een probleem
F. Jole =
Telling some one that he can go to hell in such a way that he is looking forward to the trip
quote:
op 01-04-2000 om 03:05 AM schreef Guus Muisarm het volgende:
jaaaaaaaaaaa , dat kan je niet precies zeggen ...............Maakt het je wat uit of je verwarmings ketel het 1900 of 2000 denkt te vinden ?
Misschien hooguit in de rekening?
quote:
op 01-04-2000 om 09:03 AM schreef Knut het volgende:
Ik ben zelf werkzaam in de it sector
Bestaat die discotheek nog dan ?
Ik bedoelde te zeggen met dat over die verwarming dat het probleem misschien te groots is aangepakt.
Banken en ziekenhuizen en dat soort computersysteemen als ze daar gebruiken wel , maar dat ze in fabrieken machines en dat soort dingen milleniumproof maken ....
Wat kan het jou verrekken dat je draaibank in 1900 leeft ?
quote:
op 01-04-2000 om 03:05 AM schreef Guus Muisarm het volgende:
jaaaaaaaaaaa , dat kan je niet precies zeggen ...............Maakt het je wat uit of je verwarmings ketel het 1900 of 2000 denkt te vinden ?
Wel als de ketel afhankelijk is van deze datum voor wat betreft het onderhoud. Dat zou dan dus voor het laatst 99 jaar geleden gebeurd zijn.
Dennis
quote:Ik gok dat dat http://www.2525.com/ is en dat die meneer Francisco van Jole heet. Het intikken van het woord "Jole" in vindex geeft een behoorlijke stapel links naar artikelen door en over een internet-journalist met die naam.
op 01-05-2000 om 08:34 AM schreef Is2Funky het volgende: (...)Ik zou best wel eens met jole willen discussieren over zijn stelling. Iemand bekend met zijn eventuele webpagina (als "internetdeskundige' moet hij die toch hebben?) kan ik hem wat vraagjes stellen misschien...
quote:
op 01-04-2000 om 04:52 PM schreef Guus Muisarm het volgende:
Bestaat die discotheek nog dan ?
eigenlijk moet ik er niet op reageren maar toch doe ik het.
it sector = Informatie Technologie Sector duh
Graag zou ik van u wat steekhoudende argumenten mogen vernemen (op webpagina of andere wijze) over de door u geventileerde uitspraken dat er teveel aan de y2k bug uitgegeven zou zijn. 'Ik ben niet de enige die dat vind' is geen argument (door u geuit in het programma B&W).
Zonder deze argumenten is uw stelling vergelijkbaar met:
Ik vervang alle vier de banden van mijn auto. Ik krijg vervolgens geen lekke band. Had ik die banden ook niet hoeven te verwisselen...
Ik hoop dat u enige serieuze argumenten (en niet die kleinzielige puberale onzin van nu) te berde kan brengen op uw pagina anders valt u wat mij betreft erg door de mand...
Met dank aan Gert
>From: Francisco van Jole <fvjole@xs4all.nl>
>To: "Dennis van der Valk" <yellowfever77@hotmail.com>
>Subject: Re: y2kbug te duur of welbesteed?
Reactie van Francisco van Jole:
>Zoals je wellicht weet, is het onmogeljk te bewijzen dat iets niet
>bestaat.
>Een gegeven waar ufologen, helderzienden en anderen al jaren
>dankbaar
>gebruik van maken. Ik wil als voorbeeeld noemen de rampenoefeningen
>die in
>veel gemeenten zijn gehouden om de Y2K-bestendigheid van alle
>apparatuur
>(tot en met de ir-detectie van de deuren) te testen. Een ander
>opmerkelijk
>gegeven is dat de Y2K-bug echt nergens serieus op grote schaal heeft
>toegeslagen, terwijl dit wel alom voorspeld was.
>
>In ruil zie ik nu graag van jou enkele voorbeelden noemen van de
>manier
>waarop de Y2K-bug het leven van burgers (daar gaat het bij mij om)
>bedriegde en hoe dit is aangepakt.
>
>
>
>
>groet, groet,
>
>Francisco van Jole
>
>http://www.2525.com
>webcam - e-zine - etc.
>
>Mijnreactie daarop:
Geachte heer van Jole,
Levensbedreigende situaties, daarin moet ik u gelijk in geven, zullen zich op een aantal cruciale lokaties na, ik noem verkeersleidingen en dienst/ spoorregelingen NS, niet zo snel voordoen. Daarvoor is de rol in van PC in de computergestuurde samenleving niet groot genoeg. Levensverstorende incidenten zijn er echter wel voorgekomen. Incidenten die zonder aanpassingen op een veel grotere schaal hadden kunnen gebeuren. Op databaseniveau bijvoorbeeld zijn er, zonder in details te treden, wel degelijk voorbeelden te noemen van y2k gerelateerde storingen. Storingen die ervoor zorgen dat dankzij de relationele principes van een database een ketting van fouten kan veroorzaken die de gemeenschap ook veel geld zou zijn gaan kosten. (Herstel achteraf PLUS de nodige rectificaties) Omdat veel bedrijven en overheidsinstanties hun automatiseringsinnovatie verwaarlozen (met name overheden) is gekozen voor een grootse aanpak. Budgetten zijn gebruikt om naast aanpassing gelijk een vernieuwingsslag te maken. Zowel op automatiseringsgebied alswel in het kader van de zgn noodvoorzieningen. Dit alles om ongemakken voor de burger te voorkomen. Waarom ik overigens op uw optreden in pers e.a. media reageer is de boute bewering dat er 'helemaal geen milleniumprobleem bestaat'. U impliceert kwader trouw en volksmenning, zonder enige vorm van onderbouwing.
Als ik de vraagstelling eens omdraai en u vraag hoe u gereageerd zou hebben wanneer er (niet levensbedreigend uiteraard, laten we het daar over eens zijn) iets binnen uw of ieder andere burger persoonlijke levenssfeer was voorgevallen wat y2k gerelateerd zou zijn, hoe futiel ook, en de overheid (lees: milleniumplatform) helemaal niets had gepubliceerd om u daarvoor te waarschuwen, zouden daar geen vragen over gesteld worden?
Ik heb de testen gezien, gedaan en ook de diverse publicaties, inventarisaties met eventuele (! want programmeurs konden het ons niet vertellen) risico's gelezen. Europa was (vooral administratief) een kleine puinhoop geweest wanneer er geen maatregelen zouden zijn genomen. Nederland heeft uitgegeven en naar mijn mening succesvol de boel aangepast.
Over de hoeveelheid geld die ermee gemoeid is (is de inzet van maatschappelijke discussie) laat ik de verantwoordelijkheid bij de bedrijven die het uitgegeven hebben.
De vraag die me door het hoofd speelt trouwens is, hoe u aan de wijsheid komt dat er niets aan de hand zou zijn? als u die kennis vooraf met wereld gedeeld had, was er een hoop geld bespaard en hadden we dat kunnen gebruiken voor een enorm standbeeld van u ;-)
Achteraf kijkt men namelijk een koe in de reet..
Ter afsluiting; geen levensbedreigende situaties, wel administratieve problemen. Gezien de testen (zelf gezien) geen overbodige luxe geweest om een bewustwordingscampagne te starten en geen onzin geweest om
1. de risico's te elimineren
2. dit moment aan te pakken om de inhaalslag te maken
de thuisgebruiker heeft er nog het meest last van. Zijn of harr 486-je heeft wel te lijden.. :-(
Met dank voor uw reactie verblijf ik met vriendelijke groet,
Dennis van der Valk
Telling some one that he can go to hell in such a way that he is looking forward to the trip
Prima brief, Dennis! Voor een journalist maakt FJ trouwens nog opvallende schrijffouten
At 11:54 05-01-2000 +0100, you wrote:
>alles om ongemakken voor de burger te voorkomen. Waarom ik overigens op
uw optreden in pers e.a. media reageer is de boute bewering dat er
'helemaal geen >milleniumprobleem bestaat'. U impliceert kwader trouw en
volksmenning, zonder enige vorm van onderbouwing.
'helemaal geen milennium-probleem bestaat'? Dat heb ik nooit beweerd. Ik
heb me altijd alleen maar verzet tegen het feit dat de gemiddelde
particulier allerlei doemscenario's voorgeschoteld kreeg. In oktober nog
vertelde iemand van het millennium-platform me nog 'off the record' dat ze
zich zorgen maakten dat er helemaal niks zou gebeuren.
>De vraag die me door het hoofd speelt trouwens is, hoe u aan de wijsheid
komt dat er niets aan de hand zou zijn? als u die kennis vooraf met wereld
gedeeld had, >was er een hoop geld bespaard en hadden we dat kunnen
gebruiken voor een enorm standbeeld van u ;-)
De eerste keer dat ik hierover uitgebreid mijn mening heb gegeven was in
een tv-programma van de TROS op 5 januari 1999. Ik heb dat daarna nog enige
malen herhaald, d elaatte keer op 30 december in het Radio 1 journaal. Hoe
denkt u dat het Journaal of B&W anders bij mij terecht zouden zijn gekomen?
>de thuisgebruiker heeft er nog het meest last van. Zijn of harr 486-je
heeft wel te lijden.. :-(
Het lijkt me geen kwaad kunnen dat die oude troep wordt opgeruimd. Ik kan
trouwens nog steeds geen fatsoenlijke browser vinden voor mijn cp/m
computer uit 1985. Het is een schande.
Veel plezier verder.
groet, groet,
Francisco van Jole
http://www.2525.com
----------------------------------
Mag ik hieraan tovoegen dat de heer van Jole wel kan roepen dat het er is niet is, maar dat het gaat om de onderbouwing, het bewijs, de 'facts', redenen etc.
Ik kan ook roepen dat het morgen 30 graden celsius gaat worden. Mooi meegenomen als dat ook zo is! maar heeft geen poot om op te staan zo'n kreet!
Verder waren de woorden misschien niet exact 'dat er geen milleniumprobleem is' maar de opmerking 'ga je schamen' aan het eind van het interview impliceren toch echt een andere mening...
Ik laat de mailwisseling (pun intended) voor wat ie is met dhr. van Jole. Lijkt erop dat we het niet eens zijn. Overtuiging van zijn gelijk of een motivatie heb ik niet gekregen. Hoeft ook niet...
Francisco in ieder geval bedankt voor zijn bijdragen..
Iemand lust om Maurice de Hond te vragen naar zijn redenen om de wereld op te roepen te gaan hamsteren?
Dennis
------------------
It ain't over 'till the fat lady sings...
[Dit bericht is gewijzigd door Is2Funky (Datum 05 Januari 2000).]
In ieder geval bedankt voor je moeite om het voortouw in dit issue te nemen!
Meteen de APK, uitstrijkjes, meteorologisch onderzoek, en examens afschaffen, want volgens de redenering van die journalist (hmpfff) zijn tests nutteloos.
Net als die eikelige burgemeester van Borssele (of all places) die gaat lopen roepen dat 't gevaar van zo'n kerncentrale schromelijk overschat werd. Aan een niet millennium-proof beademingsapparaat met die vent, en graag vorig jaar nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |