Blues for the red sun vind ik ECHT zwaar ruig!
Zijn er nog meer mensen die van deze muziek houden en hebben die mischien nog tips voor andere stonerrock bands?
Verder zijn Monster Magnet, Queens of the Stone Age tamelijk bekend.
Maar Kyuss is op zich genoeg, als je dat al niet leuk vindt, dan hoef je die andere bands niet te proberen
quote:Praat eens met Doc, die houdt ook van stonerrock en van K3!
Op vrijdag 28 december 2001 22:06 schreef LenL het volgende:
K3
quote:Koel...
Op vrijdag 28 december 2001 22:14 schreef Beatrice het volgende:[..]
Praat eens met Doc, die houdt ook van stonerrock en van K3!
quote:Favoriete Stonerrock bands
Op zaterdag 29 december 2001 11:50 schreef Theeboon het volgende:
Wat is stonerrock nou...?
Verder ben ik het niet met beatrice eens, Monster magnet lijkt niet op kyuss en je kan absoluut eerstgenoemde diggen en laatstgenoemde niet. * kama digt allebei
Wat ik bedoelde is dat als je Kyuss niets vindt, stonerrock uberhaupt niet jouw genre is.
Maar wie weet, misschien zijn er wel mensen die inderdaad Kyuss niets vinden en MM helemaal te gek (hoe is het mogelijk? )
quote:Ik zal je uit de twijfel halen, ik ken er persoonlijk enkele. Tsja, de MM sound is toch ook niet naast die van kyuss te leggen (nog afgezien van de zang!)? Een naast familielid van me (jaja..) vind kyuss toonloos gebrom met een monotone zanger die zijn microfoon niet weet te vinden. Daarnaast vind hij MM inmiddels (door moi) geweldig! Ik kan het hem niet uitleggen, it's like that ha! and that's the way it issss
Op zaterdag 29 december 2001 12:20 schreef Beatrice het volgende:
Maar wie weet, misschien zijn er wel mensen die inderdaad Kyuss niets vinden en MM helemaal te gek (hoe is het mogelijk?)
quote:We can work it out, we can work it ouhout...
Op zaterdag 29 december 2001 14:05 schreef Zanderrr het volgende:
hoewel ik nog een aantal 'essentiele' titels mis in mijn platenkast
[*btw-mode] Opastoner BS rules gorillabutts (don't smoke them)[/*btw-mode]
Stonerrock in Amsterdam
Stonerrock
Queens of the Stone Age
Dozer meeting 23/11/2001
En een onmisbare site voor de doorgewinterde en beginnende fan: www.stonerrock.com
Denk overigens dat Fok's No1 stonerrock Fan B1tchwax is
(heeft meer Stonerrock CDs dan ik en ik heb er ook al wel een stel )
quote:Behoorlijk verschillend zijn ze. Blues for the Red Sun is wat rauwer. Welcome to sky valley de meest "easy listening".
Op zaterdag 29 december 2001 18:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Blues for the Red sUN??vIND JE Welcome to sky valley niet beter>????
... And the circus leaves town (de meest 'rock'-achtige) is even goed.
Zou geen keus tussen de albums kunnen maken als beste. Verschilt per moment. Nu denk ik "Blues for the red sun" maar dat kan morgen dus weer anders zijn .
oja leuke stonersite is die van roadburn maar weet ff het adres nie meer maar is goeie site ook met tourdata van verschillende bands enzo
Maar voor andere stoner... Natuurlijk Celestial season - Chrome. En voor de wat rustigere stoner het album Lunchbox diaries (mijn favo van celestial).
Wat ook wel lekker is, maar niet helemaal stoner is Lawn - Lawn-dro-mat.
Zij komen uit groningen en hebben net hun cdtje uitgebracht. Errug relexed. Beetje mengelmoesje van Stoner/Motorpsycho-Mogwai/Smashing Pumkins en nog wat bandjes...
enne.. tip voor de mensen die het net als ik leuk vinden: as zaterdag speelt suimasen in de melkweg en alhoewel zij meer op motorpsycho lijken: spoiler staat in het voorprogramma en die maken toch zeker onvervalste stonerrock (maar dan wel weer afgekeken van 7zmua7).
quote:hahaha en twee van die ouwe 7zuma7 leden zitten nu in suimasen dus
Op zondag 30 december 2001 15:35 schreef piep het volgende:
enne.. tip voor de mensen die het net als ik leuk vinden: as zaterdag speelt suimasen in de melkweg en alhoewel zij meer op motorpsycho lijken: spoiler staat in het voorprogramma en die maken toch zeker onvervalste stonerrock (maar dan wel weer afgekeken van 7zmua7).
quote:Ooohh.. *zich vereerd voelt!*
Op zaterdag 29 december 2001 18:36 schreef Doc het volgende:
Check deze topics eensStonerrock in Amsterdam
Stonerrock
Queens of the Stone Age
Dozer meeting 23/11/2001En een onmisbare site voor de doorgewinterde en beginnende fan: www.stonerrock.com
Denk overigens dat Fok's No1 stonerrock Fan B1tchwax is
(heeft meer Stonerrock CDs dan ik en ik heb er ook al wel een stel)
Als je Kyuss kewl vind moet je zeker de volgende zooi checken
Unida - Band van zanger Garcia.. heeeelll erg gelijkend..
Slo Burn - Band van zanger Garcia tussen Kyuss en Unida.. ZOOO dicht bij Kyuss als deze plaat zal het niet snel komen
Queens of the stoneage - Band van Josh homme, nick Oliveri en sinds kort ook weer Brant Bjork!! Nieuwe plaat gaat songs for the deaf heten.. en zal ongetwijfeld vet worden
Lowrider - Ode to IO is welliswaar een kyuss clone.. maar dan wel een heel goede! nog genialer is de split met nebula (wat overigens ook een vette band is -> to the centre is een kewl album)
Desert sessions: Josh Homme's op zijn best.. werken veel getalenteerde mensen aan mee ... beste om op te picken zijn 1/2 en 7/8 .. de rest is overigens ook OK
Orange Goblin: Klinkt niet als Kyuss.. maar is wel vet.. En met guest-Vocals van Garcia op hun aankomende plaat (die geproduceerd word door reeder) kan deze NOG beter dan hun anderen worden
Erm.. eigelijk moet je ff lang www.stonerrock.com gaan.. mooie site
quote:en Mark Lanegan
Op dinsdag 01 januari 2002 21:17 schreef B1tchwax het volgende:
Queens of the stoneage - Band van Josh homme, nick Oliveri en sinds kort ook weer Brant Bjork!!
quote:Urban Coyote is bijvoorbeeld een zeer sterker CD en ligt compleet in het verlengde "And the Circus leaves town". Meer de rock richting, waar Josh Homme meer de alternative richting op gaat dan Kyuss, imho.
Op dinsdag 01 januari 2002 21:17 schreef B1tchwax het volgende:Unida - Band van zanger Garcia.. heeeelll erg gelijkend..
quote:Top!
Queens of the stoneage - Band van Josh homme, nick Oliveri en sinds kort ook weer Brant Bjork!! Nieuwe plaat gaat songs for the deaf heten.. en zal ongetwijfeld vet worden
quote:Zelf vind ik 1&2 en 5&6 de sterkste
Desert sessions: Josh Homme's op zijn best.. werken veel getalenteerde mensen aan mee ... beste om op te picken zijn 1/2 en 7/8 .. de rest is overigens ook OK
quote:OK dan!
Orange Goblin: Klinkt niet als Kyuss.. maar is wel vet.. En met guest-Vocals van Garcia op hun aankomende plaat (die geproduceerd word door reeder) kan deze NOG beter dan hun anderen worden
En OG is zaterdag 2 maart in Arnhem. (En daar ga ik dus zeker heen ) Anybody else? Voor de 4e(?) Fok! stonerrock meeting
.
quote:En niet vergeten natuurlijk de site www.stonerrock.com !
Op dinsdag 01 januari 2002 21:17 schreef B1tchwax het volgende:Erm.. eigelijk moet je ff lang www.stonerrock.com gaan.. mooie site
O ja.. Ook het album van Che speelt Brant op mee.. en ik dacht ook Alfredo Hernandez.. ook een mooi albumpie..
Dezelfde Hernandez doet eerdaags ook een soort Desert sessions kloon die ook interessant lijkt te worden: Orchesta del desierto... ook checken als je de desert sessions serie OK vind
quote:Onder voorbehoud. Vind OG zeker te vreten, maar kan weer op mijn snowboard richting ravijn koersen tegen die tijd...
Op woensdag 02 januari 2002 20:28 schreef Doc het volgende:
En OG is zaterdag 2 maart in Arnhem. (En daar ga ik dus zeker heen
) Anybody else? Voor de 4e(?) Fok! stonerrock meeting
.
[..]
quote:Van de waanzinnige site www.stonerrock.com (krijg nou eindelijk een note voor spam aan m'n broek of hoe zit het
Op woensdag 02 januari 2002 20:56 schreef B1tchwax het volgende:
Ook leuk om op te picken is het solo album van Brant Bjork: Jamalanta. Is een soort latin muziek.. maar dan wel met de woestijn-sound.. Werkt beter dan ik op het eerste moment dacht.. Hij doet op het album werkelijk alles alleen.. echt een aanradertjeO ja.. Ook het album van Che speelt Brant op mee.. en ik dacht ook Alfredo Hernandez.. ook een mooi albumpie..
Hij heet "Muchas Gracias" en hij stond ineens bij Kroese, waar ik naartoe was gegaan om een Kyuss CD te kopen, ik wist alleen niet welke want ik vind ze allemaal leuk. Dus toen had ik maar besloten om degene te nemen waar "Demon cleaner" op staat.
Is er ineens een best of! En ja, demon cleaner staat er ook op
Wel toevallig is, dat de best of vooral B-sides zijn van hun singles .. en een aantal live tracks van the pools of mercury... beetje geld klopperij.. maar ja, dat hield mij ook niet tegen het te kopen.. alleen al voor de nummers shine en UN sandpiper
quote:Die laatste twee tracks had ik weer van die geweldige site (had ik 'm al genoemd?) www.stonerrock.com
Op donderdag 03 januari 2002 21:12 schreef B1tchwax het volgende:
Muchas Gracias is een best geinig iets voor de verzamelaarsWel toevallig is, dat de best of vooral B-sides zijn van hun singles
.. en een aantal live tracks van the pools of mercury... beetje geld klopperij.. maar ja, dat hield mij ook niet tegen het te kopen.. alleen al voor de nummers shine en UN sandpiper
Fatso Forgetso is mijn favo van de verzamel CD (samen met Flip the Phrase), maar die had ik al staan op de Kyuss/QueensOf TheStoneAge CD (waarop ook Into the Void en 3 QOTSA demoos). En die had ik dus al .
Heb Muchos Gracias dus nog niet, maar zal 'm wel eens kopen wanneer ik een enorme CD kooplust heb en vind dat er te weinig goede nieuwe CDs zijn
Lawn is momenteel weer aan het touren.
Binnenkort speelt de mij onbekende band The Heads in Nederland. Het schijnt leuk te zijn, en ze spelen samen met Astrosoniq, dus dat komt wel goed
QOTSA is wel erg cool btw
Ook te vinden via www.stonerrock.com
quote:Och geldklopperij, ik vind het wel een aardig geslaagde "Best of".
Op donderdag 3 januari 2002 21:12 schreef B1tchwax het volgende:
Muchas Gracias is een best geinig iets voor de verzamelaarsWel toevallig is, dat de best of vooral B-sides zijn van hun singles
.. en een aantal live tracks van the pools of mercury... beetje geld klopperij.. maar ja, dat hield mij ook niet tegen het te kopen.. alleen al voor de nummers shine en UN sandpiper
Un sandpiper, geweldig nummer.
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:33 schreef Fogerty het volgende:
Even wat stoner-concerttipjes:Lawn is momenteel weer aan het touren.
Binnenkort speelt de mij onbekende band The Heads in Nederland. Het schijnt leuk te zijn, en ze spelen samen met Astrosoniq, dus dat komt wel goed
quote:Queens valt niet echt onder stoner, de gemiddelde stoner band is veel langzamer en zwaarder.
Op maandag 27 januari 2003 19:37 schreef Koen.Sadza het volgende:
uhm heb geen idee wat stonerrock psies inhoud, maar vind Queens of the stone age zeer vet en heb dan ook hun laatste album.
quote:Queens of the stoneage vloeit voor uit Kyuss -> Veel meer stoner dan dat kan het niet worden. Stonerrock is een heel breed begrip waar al snel veel bands invallen. Zo valt een band als 35007 binnen stonerrock, maar ook bijvoorbeeld Electric Wizard.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:31 schreef Summoner het volgende:[..]
Queens valt niet echt onder stoner, de gemiddelde stoner band is veel langzamer en zwaarder.
Persoonlijk vind ik QOTSA zeker wel stoner.. Dat het wat toegankelijker is, houd niet in dat het iets anders is nu
"Met veel trots presenteert Doornroosje Hermano: één van de projecten van de legendarische Kyuss zanger John Garcia. Hermano borduurt verder op de heavy rock uit de Californische woestijn. Rock met de nodige psychedelica erdoorheen en een bijzonder indrukwekkende zanger. De band bestaat al sinds 1999, maar debuteerde pas vorig jaar met Only A suggestion. Op zich niets nieuws onder de brandende zon, maar onvermijdelijk voor de liefhebber. Die kan zijn geluk niet op, want begin volgend jaar staat de nieuwste plaat gepland."
quote:Ik heb ergens in de laatste maand gelezen dat ze met een nieuw album komen
Op maandag 27 januari 2003 17:18 schreef brother52 het volgende:
Vreemd dat nog niemand Blind Dogheeft genoemd, imo beter dan QOTSA. Ze hebben vorig jaar een geweldig optreden gegeven in Vera. Net of je 25 jaar te laat bij een Black Sabbath concert bent.
Ook te vinden via www.stonerrock.com
Maar Over dat Hermano in Doornroosje... die datum gaan we maar even vrijhouden! daar gaan we zeker ff heen
Kent iemand btw het album Astroqueen - Into Submission?
Erg gave en snelle stonerrock. Nog net niet zo hard en lomp als Bongzilla (ja dat is een echte naam) Maar wel erg gaaf. Tegenwoordig zijn veel bands met echte grunts en alles die zich stoner durven te noemen, nou ik vin dat dus echt nix.
maar Astroqueen is zeker het beluisteren waard!
quote:Jammer maar helaas, ik ging even naar de Doornroosje-site om te kijken wanneer het concert ook alweer was. Is het afgelast
Op woensdag 16 april 2003 07:59 schreef Betse het volgende:
Maar Over dat Hermano in Doornroosje... die datum gaan we maar even vrijhouden! daar gaan we zeker ff heen
quote:Dat is inderdaad een teleurstelling.
Op zondag 4 mei 2003 17:23 schreef Fogerty het volgende:[..]
Jammer maar helaas, ik ging even naar de Doornroosje-site om te kijken wanneer het concert ook alweer was. Is het afgelast
quote:Ik noem gewoon ff wat namen.
Op woensdag 7 mei 2003 20:24 schreef amnesiac het volgende:
Ik heb alleen alle cd's van QOTSA en wat mp3-tjes van Kyuss ... heeft iemand nog wat meer goede tips
Jij moet bepalen of je het leuk vindt en welke kant je op wilt.
Atomic Bitchwax
Fu Manchu
Blind Dog
Beaver
Dozer
Electric Wizard
Nebula
Orange Goblin
Monster Magnet
Lowrider
Mastodon
Check www.stonerrock.com en www.roadburn.com eens.
quote:O ja van Fu Manchu heb ik ook al een aantal mp3tjes.
Op woensdag 7 mei 2003 20:31 schreef nipeng het volgende:[..]
Ik noem gewoon ff wat namen.
Jij moet bepalen of je het leuk vindt en welke kant je op wilt.
Atomic Bitchwax
Fu Manchu
Blind Dog
Beaver
Dozer
Electric Wizard
Nebula
Orange Goblin
Monster Magnet
Lowrider
MastodonCheck www.stonerrock.com en www.roadburn.com eens.
thnx voor deze namen
Hieruit maak ik op dat het stonerrock is of in ieder geval daarop lijkt. Iemand die deze bands kent en/of live heeft gezien? De moeite waard?
quote:Van Bongzilla heb ik het album "Stash", een aardige stoner plaat. Dit is stoner van het allerzwaarste kaliber (het zit tegen de sludge aan), en vocaal is er meer sprake van krijzen dan zingen. Ik ga ze zeker bekijken als ze in Vera staan.
Op donderdag 18 september 2003 17:40 schreef Haribo het volgende:
Hieruit maak ik op dat het stonerrock is of in ieder geval daarop lijkt. Iemand die deze bands kent en/of live heeft gezien? De moeite waard?
quote:bol.com???
Op zaterdag 20 september 2003 16:08 schreef cupasoup het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik Dessert sessions kan kopen? Kan ze namelijk nergens vinden.
Los Natas is een Argentijnse stonerrock band, ik heb een paar mp3's geluisterd, klinkt echt zeer vet. Astrosoniq heb ik nog nooit gezien of geluisterd.
Atak programma url
All Music url
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |