quote:Moet iemand die zo liegt over een titel als PF niet onmiddelijk geroyeerd worden? Moet het mogelijk zijn dat iemand die de boel zo bedondert in de tweede kamer terecht kan komen? Is het niet tijd voor fatsoenlijke politici?
Balkenende: Fortuyn geen professorVan onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Kandidaat-lijsttrekker Pim Fortuyn van Leefbaar Nederland noemt zich volgens CDA-leider Jan-Peter Balkenende ten onrechte 'professor'. Volgens de CDA'er mag Fortuyn die titel eigenlijk niet voeren omdat hij geen hoogleraar meer is."Fortuyn is gewoon doctorandus. De enige professor die lijsttrekker is, ben ikzelf", aldus Balkenende, die nog steeds bijzonder hoogleraar is aan de Vrije Universiteit in Amsterdam
Maar laat die man zijn titel aanpassen (en laat hem gaan schreeuwen naar dat-ie verstand heeft (of door zijn titel schijnt te hebben))
quote:Hij zit er nog niet... en misschien komt ie helemaal niet in de Tweede Kamer. (Aanslag).
Op maandag 24 december 2001 14:23 schreef Ulx het volgende:
uit de telegraaf. (nee, da's geen links blad.)
[..]Moet iemand die zo liegt over een titel als PF niet onmiddelijk geroyeerd worden? Moet het mogelijk zijn dat iemand die de boel zo bedondert in de tweede kamer terecht kan komen? Is het niet tijd voor fatsoenlijke politici?
quote:Je hebt reeds plannen?
Op maandag 24 december 2001 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
(Aanslag).
Ik vind het behoorlijk fout om je als professor/hoogleraar te presenteren als je het niet bent, maar eigenlijk is dat in het geval van Pim Fortuyn oud nieuws toch?
Hoeveel mensen die eigenlijk ing. zijn zetten er ipv ing. ir. neer
Als je op status geilt dan doe je zoiets. De meeste mensen weten daar wel doorheen te prikken. En nogmaals:
Foei Pim niet meer zeggen dat je professor bent he stouterd.
en over je vraag over fatsoenlijke politicie: Bestaan die dan wel
[Dit bericht is gewijzigd door Christus op 24-12-2001 14:40]
quote:Heb je ook een citaat van Pim Fortuyn waarin hij zegt dat hij professor is? Dat maakt het wat makkelijker.
Op maandag 24 december 2001 14:23 schreef Ulx het volgende:
uit de telegraaf. (nee, da's geen links blad.)
[..]Moet iemand die zo liegt over een titel als PF niet onmiddelijk geroyeerd worden? Moet het mogelijk zijn dat iemand die de boel zo bedondert in de tweede kamer terecht kan komen? Is het niet tijd voor fatsoenlijke politici?
Dit laat alleen maar weer zien hoe ongeloofwaardig Fortuyn als politicus is, mocht het dus het geval zijn dat hij die titel helemaal niet mag aannemen.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 24-12-2001 14:49]
Hoogleraar is daatentegen een functie in actieve dienst.
Als Pimmetje dus ook maar buitengewoon hoogleraar, deeltijd, onbezoldigd aan de universiteit van Brugge met een 0 uren contract is geweest maar wel zijn Oratie heeft gehouden is er niets aan de hand.
Als hij de Uni alleen maar kent van het invoeren van de OV studentenkaart is er wel een probleem.
quote:Nope (naar mijn mening dan), Prof is een titel, net las Dr, Drs etc, Hoogleraar is een baan.
Op maandag 24 december 2001 15:13 schreef aa het volgende:
Professor is hetzelfde als hoogleraar, derhalve als je geen hoogleraar meer bent, ben je ook geen professor meer.
De baan gaat voorbij, de titel blijft.(Maar dat is natuurlijk niet de kern van het issue)
Is Pimmetje ooit ergens hoogleraar geweest?
quote:Het is hier geen kwestie van jouw mening of niet.
Op maandag 24 december 2001 15:15 schreef abraham het volgende:[..]
Nope (naar mijn mening dan), Prof is een titel, net las Dr, Drs etc, Hoogleraar is een baan.
quote:(Thanks voor het opzoekwerk)
Op maandag 24 december 2001 15:16 schreef aa het volgende:[..]
Het is hier geen kwestie van jouw mening of niet.
Als je het op zoekt in Van Dale vind je hetzelfde resultaat.
Professor = hoogleraar.
Wat vind Ministerie OC&W er van?
Mij zal het boeien maar toch vreemd dat mijn feitenkennis me in de steek laat.
quote:Is het niet al 500 jaar tijd voor fatsoenlijke politici?
Is het niet tijd voor fatsoenlijke politici?
Waar blijven ze dan? Is het een natuurwet dat iedereen die zich in de politiek werpt, onmiddelijk het eigenbelang voorop stelt?
En laat die mensen die roepen dat er fatsoenlijke politici moeten komen zelf ook eens in actie komen (ik ben er ook mee bezig...)
Verdiep jezelf in politieke historie, en volg alle shit.. en kijk hoe het verloopt etc. Tiz allemaal moeilijk genoeg.
Als we schreeuwen dat er iets moet gebeuren, en vervolgens zelf geen actie ondernemen, zijn we net zo hypocriet als alle politici die dat doen....
ACTIE ACTIE!!!!
3. Eervol ontslagen hoogleraren behouden nog gedurende vijf jaren na hun ontslag het recht als promotor op te treden.
4. De hoogleraren zijn gerechtigd de titel professor te voeren. De oud-hoogleraren aan wie om gezondheidsredenen, wegens vrijwillig vervroegd uittreden dan wel bij of na het bereiken van de voor de openbare dienst geldende functionele leeftijdsgrens eervol ontslag als hoogleraar is verleend, zijn eveneens gerechtigd deze titel te voeren.
het lijkt er dus op dat pimmetje zichzelf nog wel professor mag noemen.
quote:Ja hoor: aan de Erasmus-uni in R'dam. Daarvoor universitair hoofddocent aan de RU Groningen.
Op maandag 24 december 2001 15:15 schreef abraham het volgende:[..]
Is Pimmetje ooit ergens hoogleraar geweest?
Veel drukte om niks dus (en bovendien oud nieuws)!
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 03-01-2002 12:45]
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 12:18 schreef ThE_ED het volgende:
volgens mij is professor een vrije titel... daarom mocht ook de concierge(of wat z'n functieomschrijving ook was) op de TUD niet zijn comun schrijven als ir. of drs. (wat hij nl. niet was) maar wel als prof. ...
quote:Welke gezondheidsredenen dan?
Op maandag 24 december 2001 15:31 schreef bruut het volgende:
toch maar even opgezocht. uit de Staatscourant (Artikel 9.19 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek)3. Eervol ontslagen hoogleraren behouden nog gedurende vijf jaren na hun ontslag het recht als promotor op te treden.
4. De hoogleraren zijn gerechtigd de titel professor te voeren. De oud-hoogleraren aan wie om gezondheidsredenen, wegens vrijwillig vervroegd uittreden dan wel bij of na het bereiken van de voor de openbare dienst geldende functionele leeftijdsgrens eervol ontslag als hoogleraar is verleend, zijn eveneens gerechtigd deze titel te voeren.het lijkt er dus op dat pimmetje zichzelf nog wel professor mag noemen.
Maar ook al vind ik het geen prettige man, hij heeft zelf laatst ook eens gezegd dat hij zichzelf geen professor meer noemt, maar dat anderen, zoals bijvoorbeeld Harry Mens, dat wel doen.
quote:Krankzinnigheid.
Op donderdag 03 januari 2002 12:50 schreef Jimmy het volgende:[..]
Welke gezondheidsredenen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |