abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2577483
Bron: www.volkrant.nl
quote:
Daders en slachtoffers van groepsverkrachtingen worden steeds jonger. Dit zeggen deskundigen op dit gebied bij de rechtbank, het Openbaar Ministerie en de advocatuur in Rotterdam.

Kinderrechter S. de Pauw Gerlings ziet steeds vaker daders van 14 jaar of nog jonger. Ook officier van justitie L. Bonsel, belast met jeugdzaken in Rotterdam, komt in toenemende mate 'uitschieters naar beneden' tegen. Het gaat in dat geval meestal om daders die jonger zijn dan 14 jaar.

Advocaten onderschrijven de observaties. In Rotterdam lopen meerdere zaken waarbij meisjes van 12 jaar slachtoffer zijn geworden van groepsverkrachting of aanranding.

In zeker één geval zijn alle tien verdachten minderjarig. In een ander recente zaak was een van de daders een 11-jarig jonge tje.

Harde cijfers over zedenzaken met minderjarigen ontbreken, omdat dergelijke strafzaken zoveel mogelijk buiten de publiciteit worden gehouden.

Volgens alle betrokkenen zijn de daders vrijwel zonder uitzondering allochtone jongens uit achterstandswijken.

'Blanke jongens zijn soloverkrachters', zegt De Pauw Gerlings. 'Dat gaat meestal om de sneue sukkel.' Bijna alle slachtoffers zijn autochtone meisjes.

Het strafrecht biedt slechts beperkte mogelijkheden om de jeugdige zedendelinquenten aan te pakken. Daders tot 16 jaar kunnen veroordeeld worden tot maximaal 12 maanden. In het geval waarbij de dader een jongen van 11 jaar was, gaat dit echter niet op. Hij is te jong om onder het strafrecht te vallen.

Boeiend dat ze het erbij zetten, maar dat wisten we al

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 22-12-2001 13:57]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2577507
heb je er zelf ook nog iets op te zeggen Strollie

Als het bewezen wordt dat de daders allochtoon zijn is het des te meer reden om ze op een fatsoenlijk manier in de samenleving op te nemen en niet nog langer te "verstoten" en "onderdrukken".
En voor de blanke daders geldt overigens hetzelfde maar minstens net zo streng aanpakken

pi_2577518
het is trouwens volkSkrant
pi_2577519
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:51 schreef calvobbes het volgende:

Als het bewezen wordt dat de daders allochtoon zijn is het des te meer reden om ze op een fatsoenlijk manier in de samenleving op te nemen en niet nog langer te "verstoten" en "onderdrukken".
En voor de blanke daders geldt overigens hetzelfde maar minstens net zo streng aanpakken

waarom er niet gewoon uitgooien, als jij ergens op visite komt, breek je toch ook niet alles af?
die blake moeten ze flink straffen
pi_2577529
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:52 schreef hielkej het volgende:

waarom er niet gewoon uitgooien, als jij ergens op visite komt, breek je toch ook niet alles af?
die blake moeten ze flink straffen

ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Als de daders gekleurde mensen zijn moeten we ze gewoon het land uitzetten, en als het blanke daders zijn dan moeten ze alleen maar gestraft (=cel) worden.
Bedoel je dat
  zaterdag 22 december 2001 @ 13:55:27 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2577531
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:52 schreef hielkej het volgende:
waarom er niet gewoon uitgooien
... omdat ze vrijwel allemaal een Nederlands paspoort hebben?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2577543
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:51 schreef calvobbes het volgende:

Goed idee, we geven ze een riant inkomen, auto, vrijstaand huis + inrichting en een mobieltje om een blank hoertje te bellen. Als ze dàn nog niet zijn opgenomen weet ik het ook niet meer.
pi_2577548
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

Goed idee, we geven ze een riant inkomen, auto, vrijstaand huis + inrichting en een mobieltje om een blank hoertje te bellen. Als ze dàn nog niet zijn opgenomen weet ik het ook niet meer.

Overdrijven is ook een vak
pi_2577565
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak

Je bent zeker ook verstoten en onderdrukt? Niet zo zielig doen hoor!
pi_2577567
Constatering van een probleem: jonge allochtone jongens doen aan groepsverkrachtingen
Jullie oplossing: eruit met die gasten!

Ten eerste vind ik het schrijnend dat er überhaupt sprake is van verkrachtingen door kinderen en ten tweede vind ik de reacties hierboven betreurenswaardig. Waar ligt de oorzaak van dergelijk gedrag en wat is het verschil tussen allochtone en autochtone jongens (er staat duidelijk niet dat 'nederlandse' kinderen van die leeftijd niet ook meisjes verkrachten). Als je oorzaken kan achterhalen is er misschien ook wat aan te doen, of zie ik dat nou verkeerd? Loze kreten scanderen op dit forum heeft nog nimmer effect gehad. (goh?)

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_2577569
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:55 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

... omdat ze vrijwel allemaal een Nederlands paspoort hebben?

Dan hebben we ergens duidelijk een fout gemaakt
quote:
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Als de daders gekleurde mensen zijn moeten we ze gewoon het land uitzetten, en als het blanke daders zijn dan moeten ze alleen maar gestraft (=cel) worden.
Bedoel je dat
Je snapt het idd niet. Als het mensen uit het BUITENLAND zijn, dan gaan ze weer terug. Dat mensen uit het buitenland vaak een kleur hebben doet er niet toe.
Als het mensen uit NEDERLAND zijn (maar ja, dan moet je natuurlijk niet elke debiel die hier komt een nederlands paspoort geven) zijn ze ons probleem.

Laten we eens een start maken met het NIET meer toekennen van een nederlands paspoort aan al die mensen die ons land komen leegroven, maar ze een identiteitskaart met verblijf onder voorwaarden. Daar lijkt het me wel tijd voor.
Niet gedragen? Oprotten dan maar weer, je was van tevoren gewaarschuwd.

[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
  zaterdag 22 december 2001 @ 14:04:48 #12
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2577572
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 13:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

een mobieltje om een blank hoertje te bellen.

Dan weet je tenminste zeker dat het met dat verkrachten afgelopen is!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2577595
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

Je bent zeker ook verstoten en onderdrukt? Niet zo zielig doen hoor!

Waarop basseer je dat nou weer

Ik heb het over beter integreren en jij gaat cynisch roepen dat we ze dan maar alles moeten geven...

pi_2577596
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Constatering van een probleem: jonge allochtone jongens doen aan groepsverkrachtingen

Ten eerste vind ik het schrijnend dat er überhaupt sprake is van verkrachtingen door kinderen en ten tweede vind ik de reacties hierboven betreurenswaardig. Waar ligt de oorzaak van dergelijk gedrag en wat is het verschil tussen allochtone en autochtone jongens (er staat duidelijk niet dat 'nederlandse' kinderen van die leeftijd niet ook meisjes verkrachten). Als je oorzaken kan achterhalen is er misschien ook wat aan te doen, of zie ik dat nou verkeerd? Loze kreten scanderen op dit forum heeft nog nimmer effect gehad. (goh?)

Haha, uberhaupt NIETs wat op dit forum aangedragen heeft zal ooit tot een oplossing leiden in dit soort dingen, dus kom daar nou maar niet mee aan zeg.

Wat ik schrijnend vind is dat we helaas moeten constateren dat de verkrachters niet alleen minderjarig zijn, maar vrijwel zonder uitzondering allochtoon.
Dat mensen dan dit soort dingen niet roepen over autochtonen is volkomen normaal, want blijkbaar doen die zoiets niet.

Ik snap niet dat wij nederlanders op elk front alle risico´s proberen uit te sluiten als er ergens een paar gewonden vallen (brandje in een cafe: hup alle kerstbomen verbieden, om een voorbeeld te noemen), maar dat we met die allochtonen die zich niet kunnen gedragen blijkbaar WEL een moeizaam proces willen blijven proberen te doorlopen om misschien OOIt eens een keer een paar normale mensen te hebben rondlopen. Onderwijl, terwijl we daarmee bezig zijn, zullen de verkrachtingen en andere shit niet ophouden, maar dat risico wil iedereen dan maar nemen?
Flikker ze er allemaal maar uit, en laat ze dan maar weer één voor één binnenkomen, maar wel onder bepaalde voorwaarden.

pi_2577605
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dan weet je tenminste zeker dat het met dat verkrachten afgelopen is!

Kunnen ze dáár met zijn tienen opklimmen? En verkrachten? Zouden ze wel willen betalen naderhand, of moet dat ook nog even door de overheid gedaan worden
  zaterdag 22 december 2001 @ 14:15:21 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2577631
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Nou als het even zou kunnen.... ben je gelijk van het gezeik af.
quote:
Ten eerste vind ik het schrijnend dat er überhaupt sprake is van verkrachtingen door kinderen en ten tweede vind ik de reacties hierboven betreurenswaardig. Waar ligt de oorzaak van dergelijk gedrag en wat is het verschil tussen allochtone en autochtone jongens (er staat duidelijk niet dat 'nederlandse' kinderen van die leeftijd niet ook meisjes verkrachten).
Misschien de gedachte dat ongesluierde Nederlandse meisjes toch maar hoeren zijn?
quote:
Als je oorzaken kan achterhalen is er misschien ook wat aan te doen, of zie ik dat nou verkeerd? Loze kreten scanderen op dit forum heeft nog nimmer effect gehad. (goh?)
Ik heb liever dat men de tijd besteed aan het slachtoffertje, ipv de daders te knuffelen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 22 december 2001 @ 14:16:16 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2577635
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:10 schreef PocketRocket het volgende:

[..]

Kunnen ze dáár met zijn tienen opklimmen? En verkrachten? Zouden ze wel willen betalen naderhand, of moet dat ook nog even door de overheid gedaan worden

Kom kom, daar is via GL en de SP vast wel een subsidiepotje voor te regelen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2577665
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:08 schreef PocketRocket het volgende:

[..]

Haha, uberhaupt NIETs wat op dit forum aangedragen heeft zal ooit tot een oplossing leiden in dit soort dingen, dus kom daar nou maar niet mee aan zeg.

Oké, maar wat loop je dan hier te blaten?
quote:
want blijkbaar doen die zoiets niet.
quote:
Flikker ze er allemaal maar uit, en laat ze dan maar weer één voor één binnenkomen, maar wel onder bepaalde voorwaarden.
Wie precies? Asielzoekers of Nederlanders van allochtone afkomst?
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_2577700
ja je moet het zo kijken.. niet alle buitenladers zijn associaal, wel veel associale mensen zijn buitenlands, gewoon omdat ze zich niet willen aanpassen... ik heb ik me klas echt hele aardige buitenlanders zitten, maar dat zijn ook niet de achterstandsjeugd (hbo), die achterstands buitenlanders zijn soms zo enorm associaal echt niet normaal gewoon, ik durf me vriendin echt niet meer alleen naar huis te laten gaan hoor.... en ik denk nog wel terecht ook
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  zaterdag 22 december 2001 @ 14:27:56 #20
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_2577710
Ik weet niet hoor, maar dit staat ook al een tijdje op de frontpage...
pi_2577742
Pracht topic! Je laat je weer van je beste kant zien Strolie!
uit
  zaterdag 22 december 2001 @ 14:34:07 #22
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_2577745
Ik ben het met X-Ray eens....

T'is weer ZO POTSIERLIJK om naar de 'reden erachter' te gaan zoeken.

Mensen die daar mee komen, DIE VERGETEN ook, dat de meeste succesvolle immigranten (Dus bv europeanen die na WO2 naar amerika gingen, nederlanders die naar Australie gingen) *GEEN* hulp kregen bij de immigratie.

Ze konden het gewoon zelf uitzoeken.

Een kennis van mij, is nu al een aantal jaar geleden naar Italie verhuist, ze heeft ALLES zichzelf eigen moeten maken. De gemiddelde Italiaan had haar UITGELACHEN als ze met vragen naar een 'inburgeringscursus' had gekomen.

ENKEL in nederland, heb je hele volksstammen die het al voor NORMAAL zien, dat allochtonen hier in de watten worden gelegd, en bij voorbaat de SCHULD bij NEDERLAND neerleggen als er weer iets niet goed gaat.

Zo'n zelfde iets gaat eigenlijk op voor :"We kunnen ze niet terugsturen omdat ze in NL geboren zijn en een NL paspoort hebben".

Totale onzin.

Meeste allochtonen uit islamitische landen hebben een DUBBELE nationaliteit. Puur vanwege onwil bij de respectievelijke overheden en de allochtonen dat een allochtoon 'zijn eigen nationaliteit niet kan opgeven'.

Mensen die deze argumenten bezigen verwarren POLITIEKE ONWIL met iets ONHAALBAARS.

Je kan als overheid zeggen "KIEZEN OF MOVEN", maar ja, daar voelen we ons te links voor.

T'is dus ONWIL, geen onmogelijkheid. Stel je voor, dat er straks op jaarbasis geen 100.000den allochtonen bij komen, dan heeft onze vriend van het antidiscriminatiebureau/ vluchtelingenwerk medewerker/ asielavocaat/ VUL MAAR IN/ straks geen riante baan meer! En dat zijn toch onze **trouwste stemmers**!

Maar daarom gaan we straks dus allemaal zo rechts mogelijk stemmen, zodat we een overheid krijgen die wel wil heeft.

zaterdag 22 december 2001 @ 14:34:38 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_2577749
Eigenlijk zou je moeten zeggen " Als een man het recht heeft om een leven te geven, heeft hij ook het recht om een leven te nemen"
Want dat zou ik doen bij stuk voor stuk van die gasten... opsluiten in een penitiare inrichting op de afdeling serial killers.
Maandje moeten ze daar wel redden nog denk.
The truth was in here.
  zaterdag 22 december 2001 @ 14:47:39 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2577820
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:33 schreef dalai het volgende:
He SP er.

Lekker 80% belasting op de hogere inkomens he?

Goed plan, van de SP!

(ik dacht dat dat diefstal was, maar aangezien het van Marx mocht zal het wel goedzijn...)

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2577993
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 14:33 schreef dalai het volgende:
Welja, de verkrachtingen zijn ook al de schuld van Strolie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')