Op een beweeglijk standpunt sta je het sterkst (J.A. Deelder)
De boeken die hij geschreven heeft met Steve Pieczenik (powerplay, netforce, op-center) daar heb er eentje van gelezen, maar die mist toch duidelijk iets, ten opzichte van zijn "solowerk". Ze zijn duidelijk geschreven voor tv, dus simpele verhalen met weinig verhaallijnen.
Beste boek: sum of al fears
quote:
op 01-01-2000 om 10:13 PM schreef MrBig het volgende:
Tsja, datzelfde vraag ik me af bij lezers van boeken van Agatha Cristie of Baantjer
Dat zou ik niet te snel zeggen, mijn moeder heeft literatuur gestudeerd en was van plan als onderwerp voor haar doctoraaldinges (ben even vergeten hoe dat heet) "de detectiveroman als conventie" te gebruiken.
Dus de detective roman als hedendaagse (of eigenlijk al niet meer) populaire literaire stroming om je te uiten over ethiek en de maatschappij ed.
En ze is (natuurlijk) behoorlijk fan van detective-romans, dus ze heeft een redelijke achtergrond kennis om haar stelling op te baseren. Het proefschrift (of whatever) is er nooit gekomen, maar het is dus wel zo dat
detective romans heel veel diepgang kunnen hebben.
En welke schrijvers lezen jullie nooit meer? John le Carre (niet door te komen, zat totaal geen tempo in)
De nooit meer lijst van mij:
Adriaan van Dis, Lulu Wang etc..., Maarten 't Hart, praktisch alle Duitse schrijvers, D.H. Lawrence.
Ik heb net Ereschuld (Debt of Honor) uitgelezen. Wat een geweldig goed boek. Ik ben nu bezig in het vervolg, Uitstel van Executie (Executive Orders), en dat begint ook al lekker... Ik ga die hele Ryan-reeks maar eens kopen.
quote:ow, die vond ik juist best aardig.
Op zaterdag 28 juli 2001 23:37 schreef Phoenix-Arizona het volgende:
"De Metziers" van Hugo Claus!!!
Ik heb het inmiddels al bijna een jaar liggen en kan me er niet toe zetten om verder te gaan.
quote:Yup klopt is ook van Tom Clancy ism Gen. bd. Chuck Horner. Is ook nog een vervolg op mmv. een andere generaal (Powell dacht ik). Geen idee zo hoe die heet
Op zaterdag 28 juli 2001 23:54 schreef spookvrouw het volgende:
Ik heb nu even geen zin om naar beneden te rennen, maar volgens mij is Desert Storm ook van hem, en daar is niet doorheen te komen. Is meer een autobiografie van een van de generaals dan dat het daadwerkelijk om de oorlogsvoering gaat.
Favo zijn de Netforce series
Maar het onderliggende verhaal zit weer leuk in elkaar.
quote:Ik zag SSN liggen bij de boekhandel. Het boek zat in een box samen met een stukje software. Daarmee kun je zelf die zee-oorlog uitvoeren. Het leek me wel interessant. Ik heb toen eerst even op Amazon.com gekeken en daar kreeg het boek ook zeer slechte recensies. Daarom heb ik het niet gekocht
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:08 schreef Spohr het volgende:
Ik vind SSN tot nog toe zijn minste boek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |