abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2001 @ 13:23:39 #1
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2327100
uit de Limburger:

Afwijzing Weert nekslag voor Dynamo

Frank Clevers en Cristel Collard
WEERT - Openluchtfestival Dynamo Open Air (DOA) gaat volgend jaar niét door. Mojo concerts, de organisator van het hardrock festival, kan geen geschikte locatie vinden. De laatste hoop was gevestigd op Weert. Maar het gemeentebestuur, dat er aanvankelijk positief tegenover stond, wil niet meewerken aan de komst van het rockfestival.
Dit is gisteren bekendgemaakt door P. Verkennis van de stichting Bospop uit Weert. Hij is door Mojo gevraagd om het draagvlak voor een dergelijk evenement op het OLS-terrein in de Weerter wijk Boshoven te onderzoeken. Verkennis is door burgemeester K. Majoor op de hoogte gesteld van het besluit.

"Het valt ons nogal rauw op het dak', zegt R. Trommelen van Mojo na het telefoontje van Verkennis. "Vorige week maandag hebben we een uitgebreide presentatie gehad voor een delegatie van de gemeente. Ik kreeg de indruk dat ze nogal positief waren. Alle signalen wezen er tenminste op.'

De gemeente wil niet zeggen waarom Dynamo niet welkom is. Volgens een woordvoerder is het nog te vroeg om een reactie te geven omdat eerst alle betrokken partijen schriftelijk op de hoogte gesteld moeten worden.

Volgens Verkennis was de afsluiting van de Eindhovenseweg een doorn in het oog van het gemeentebestuur. Maar Verkennis geeft aan dat afsluiting helemaal niet nodig is. Ook schijnt Majoor bang te zijn dat zich problemen voordoen zoals bij het Dance Valley-festival in Spaarnwoude waarbij honderden jongeren onderkoeld raakten. Mojo voelt zich 'zwaar beledigd' door deze opmerking omdat zij niks te maken heeft met de organisatie van dit evenement.

Volgens Trommelen is het nu te kort dag geworden om nog op zoek te gaan naar een nieuwe locatie voor het festival dat op 31 mei en 1 en 2 juni plaats zou vinden. Trommelen: "Wij hebben alle kaarten op Weert gezet. Natuurlijk hebben we wel meer plaatsen bekeken, zoals bijvoorbeeld de Eemshaven bij Delfzijl in noord-Groningen. Daar had het gekund. Maar dat zie ik niet zitten. Dat ligt overal te ver vanaf.'

Ook de gemeente Lichtenvoorde (Gelderland) maakte in het verleden geen bezwaar tegen Dynamo. Hier zou het festival dit jaar plaatsvinden, maar is niet doorgegaan in verband met de mkz-crisis. Mojo is ook niet helemaal tevreden over de locatie omdat deze aan de krappe kant is. Bovendien is het nog maar de vraag of de gemeente op zeer korte termijn mee wil werken. Trommelen: "Het blijft sukkelen met Dynamo. Dit jaar is het niet doorgegaan, volgend jaar niet en het jaar daarvoor hadden we ook al grote problemen. Je verliest op deze manier credits. Ik zie het heel somber in voor Dynamo.'
donderdag 29 november 2001

Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2001 @ 13:24:07 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2327105
das dus mooi kut....
  donderdag 29 november 2001 @ 13:30:20 #3
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_2327158
quote:
Op donderdag 29 november 2001 13:24 schreef Tokus het volgende:
das dus mooi kut....
je haalt de woorden uit mijn mond!
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_2327185
tja, ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht... kut voor de DOA-fans, maar daar reken ik mezelf al jaren niet meer toe...
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_2327219
GVD alweer!??!!
had ik WEER gratis backstage kaartjes
  donderdag 29 november 2001 @ 13:37:50 #6
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_2327231
Ze kunnen net zo goed stoppen denk ik met een locatie zoeken. Het is nu wel duidelijk dat Nederland niet meer op zo'n groot metal-festival zit te wachten

Hoezo is Groningen trouwens te ver? Pinkpop wordt toch ook gehouden in het uiterste zuiden van het land

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2001 @ 13:38:08 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2327233
quote:
Op donderdag 29 november 2001 13:33 schreef TrashNSk8 het volgende:
tja, ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht...
ik ook niet eigenlijk
pi_2327243
quote:
Op donderdag 29 november 2001 13:37 schreef Kipman het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat Nederland niet meer op zo'n groot metal-festival zit te wachten
Dit kan niet los staan van alle vooroordelen die er zijn
pi_2327318
quote:
Op donderdag 29 november 2001 13:39 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Dit kan niet los staan van alle vooroordelen die er zijn

Vooroordelen en Dynamo gaan best wel hand in hand hoor, maar alles wat daat mis gaat is de schuld van de Duitsers die naar Dynamo komen, toch
pi_2327557
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_2329092
Dit geeft maar weer eens aan in wat voor een klote land we wonen.
pi_2329237
Triest dat een festival waar zoveel animo voor is niet gewoon doorgang kan vinden. Ik denk inderdaad dat het vooral met vooroordelen te maken heeft.

Ik ben zelf geen metalfreak, maar ben één keer op Dynamo geweest (1998) en daar heb ik met eigen ogen kunnen zien dat het gewoon een ultra relaxt festival is. Waarschijnlijk weten die gemeentemensen niet eens waar ze over praten en asocieren ze alles wat lange haren heeft met tuig (niet dat alle metalfans lange haren hebben, ik wil niet gaan generaliseren

Hmmzz....
pi_2329284
Blackball, the new disease!
  donderdag 29 november 2001 @ 16:44:38 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2329319
Nou, er zijn toch de afgelopen jaren aardig wat incidenten geweest rond Dynamo. Nu weet ik ook wel dat het merendeel van de bezoekers gewoon relaxed zijn en alleen voor de muziek komen, maar de 'slechte naam' die Dynamo kennelijk bij veel gemeenten heeft is niet uitsluitend op vooroordelen gebaseerd...

Toch is het zonde, natuurlijk.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2329362
quote:
Op donderdag 29 november 2001 16:36 schreef -Wepeel2- het volgende:
Triest dat een festival waar zoveel animo voor is niet gewoon doorgang kan vinden. Ik denk inderdaad dat het vooral met vooroordelen te maken heeft.

Ik ben zelf geen metalfreak, maar ben één keer op Dynamo geweest (1998) en daar heb ik met eigen ogen kunnen zien dat het gewoon een ultra relaxt festival is. Waarschijnlijk weten die gemeentemensen niet eens waar ze over praten en asocieren ze alles wat lange haren heeft met tuig (niet dat alle metalfans lange haren hebben, ik wil niet gaan generaliseren

wow
1998, dat was toch het 10jarig jubileum? met zo'n 150 000 bezoekers ofzo?
  donderdag 29 november 2001 @ 17:05:39 #16
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_2329529
FUUUUUCK!

Niet weer!

Vorig jaar zou mijn eerste keer worden. --> Ging niet door.
Dit jaar dan --> Gaat misschien ook niet door.

Dan toch maar kijken of ik naar Wacken kan ofzo ...

pi_2329567
Is idd erg klote, ben vorig jaar geweest, was korter en kleiner maar nog steeds ultra-relaxed. Zonde, doodzonde.
For great justice!
  donderdag 29 november 2001 @ 17:16:02 #18
13783 Anthraxx
pi_2329644
quote:
Op donderdag 29 november 2001 17:09 schreef QyRoZ het volgende:
Is idd erg klote, ben vorig jaar geweest, was korter en kleiner maar nog steeds ultra-relaxed. Zonde, doodzonde.
Vorig jaar? Je bedoelt in 1999?
  Admin donderdag 29 november 2001 @ 17:17:45 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2329660
Wacken wordt het dus nu definitief!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_2329848
quote:
Op donderdag 29 november 2001 17:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Vorig jaar? Je bedoelt in 1999?

Neeh, vorig jaar = 2000, en in dat jaar was er WEL een Dynamo
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  donderdag 29 november 2001 @ 17:34:04 #21
13783 Anthraxx
pi_2329860
quote:
Op donderdag 29 november 2001 17:17 schreef yvonne het volgende:
Wacken wordt het dus nu definitief!!
Ik zou wel willen, alleen ik denk dat het met het openbaar vervoer niet echt te bereiken is (Duitsland toch?).

Ik zie wel tegen die tijd

donderdag 29 november 2001 @ 18:05:26 #22
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_2330236
Jammer....

Ging altijd met een hele groep uit de kroeg hier heen. We vulden met zn allen ongeveer 2 legertenten. Was altijd onwijs gezelli....

Hier baal ik echt onwijs van!!!!

Dan toch maar een vakantie ofzo boeken....

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
pi_2330279
quote:
Op donderdag 29 november 2001 16:44 schreef Zanderrr het volgende:
Nou, er zijn toch de afgelopen jaren aardig wat incidenten geweest rond Dynamo.
Heb ik nooit wat van gehoord, maar het kan me ontgaan zijn. Vertel eens?
pi_2330704
Het laatste jaar dat ik ben geweest (98??) was naast de vuilnisstortplaats in Mierlo..of een ex-stortplaats, geen idee meer eigenlijk, weet wel dat het er erg stonk, en gigantisch stoffig was.
Dat jaar waren er behoorlijk veel brandjes, onder anderen een heel dixie"park" wat in vlammen opging. Tenten, waar de mensen nog inlagen, die in brand werden gestoken. Ik vond dat echt een belabberd jaar.

Eerdere jaren waren er ook wel incidenten..het laatste jaar op de vliegbasis hadden ze op de laatste avond ook een deel van de grote tent in brand gestoken, en waren er relletjes.

Maar over het algemeen was het gewoon superrelaxt.
Dit jaar wordt het dan weer Wacken als Dynamo weer niet doorgaat, vorig jaar voor het eerst daar geweest en dat was echt geweldig

I feel like a hoochiemumma
  donderdag 29 november 2001 @ 21:23:13 #25
12008 maanmeisje
is irritant wazig..
pi_2332135
shitshitshit..

*BOEEEEEEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE*

stomme oude gemeentemensen.. ze moeten eens met hun tijd mee gaan..

ja... wat moet ik hier nou op zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')