quote:Dit is dus punt 9 van het 25 punten pamflet van LEEFBAAR NEDERLAND!!!
Het is een revolutionair plan. Maar het kan niet ontkend worden dat er bij het onderwijs een grote achterstand is ontstaan op het gebied van de moderne communicatie. Menig scholier werkt thuis met eigentijdse apparatuur, terwijl hij op school leert hoe het vroeger was. Voor de toekomst is het enorm belangrijk dat er een forse inhaalslag komt. Het gebruik van computers en Internet wordt volledig in het onderwijs ingepast. Vandaar het revolutionaire idee elke scholier vanaf 12 jaar een gratis laptop ter beschikking te stellen. Omdat een maatregel voor alle scholieren ineens te kostbaar zou worden, kan dit in vijf achtereenvolgende jaren bereikt worden door steeds de 12-jarigen hiervan te voorzien. Dit project heeft hoge prioriteit en de middelen moeten hiervoor dan ook vrijgemaakt worden. Geld kan terugverdiend worden door minder aanschaf van computers en lesmateriaal op de scholen.
hoor ik iemand klagen?........
quote:Komop hee, een gemiddelde school heeft 1 computer op 25 leerlingen ofzo. En lesmateriaal? De boeken betalen de leerlingen veelal zelf. Moeten ze dat laptopje ook zelf gaan betalen? Wat de school zelf aan lesmateriaal betaalt zijn vooral kopieerkosten. Nou DAT is veel per leerling! Een gulden of 30 op jaarbasis?
Geld kan terugverdiend worden door minder aanschaf van computers en lesmateriaal op de scholen
Ik ben dus toch wel benieuwd waar de rest van het geld voor de laptopjes vandaan moet komen volgens LN
nederland heeft net zoveel ambtenaren als engeland, engeland heeft alleen 3 x zoveel inwoners
doen ze hier, verder niks
[Dit bericht is gewijzigd door ThaPimP op 26-11-2001 00:27]
quote:3x nu ineens?
Op maandag 26 november 2001 00:24 schreef ThaPimP het volgende:
nederland heeft net zoveel ambtenaren als engeland, engeland heeft alleen 7 x zoveel inwoners![]()
Nou heb ik in Engeland wel eens achterlijk lang in een rij staan wachten omdat er ergens maar 1 loket open was en 20 wachtenden ofzo ![]()
Noem jij dat leefbaar? ![]()
Maar, serieus, in dat punt 9 van het partijprogramma staat toch alleen maar dat ze het geld willen vrijmaken door te bezuinigen op computers en leermiddelen? Nou dat lijkt me bij lange na niet genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 26-11-2001 00:28]
quote:Ja maar dat zeg jij, dat zegt LN niet. LN zegt in het door jou gequote stuk alleen maar dat ze het bij computers/leermiddelen vandaan gaan halen
Op maandag 26 november 2001 00:30 schreef ThaPimP het volgende:
Het is idd een duur plan maar als je eens goed kijkt waar allemaal op bezuinigd kan worden... en als dat geld nou eens aan NUTTIGE dingen besteeds wordt!
quote:ze zijn o.a. vergeten en tussen te plaatsen
Maar, serieus, in dat punt 9 van het partijprogramma staat toch alleen maar dat ze het geld willen vrijmaken door te bezuinigen op computers en leermiddelen? Nou dat lijkt me bij lange na niet genoeg.
nee even zonder gein het is toch een fantastisch plan en ze hebben er echt wel over nagedacht...
quote:De TU in Eindhoven is daar een paar jaar geleden als eerste mee begonnen. Iedere student heeft daar een laptop. Die moeten ze idd zelf betalen, maar dat gaat tegen een bijzonder aantrekkelijke prijs (niet zo gek, als je bedenkt dat de TU dus jaarlijks een paar duizend van die dingen bestelt). Gedurende je studie betaal je volgens mij ieder jaar 500 gulden voor dat ding. Totaal dus 2.500, voor een computer die in de winkel waarschijnlijk meer dan het dubbele kost.
Op maandag 26 november 2001 00:36 schreef Vork het volgende:
Op sommige hogescholen is het al zo dat alle leerlingen een eigen laptop hebben alleen moeten ze die wel zelf betalen aan 't begin van hun opleiding (indien opleiding afgerond krijgen ze volgens mij wel een deel terug)..
wel leefbaar wat mij betreft
Volkomen onhaalbaar plan dus. Of LN moet ouwe meuk willen uitdelen, maar dat is volgens hun program ook niet zo.
Op de school van mijn zoontjes staan zo'n 50 computers.
15 in het computerhok en in elke klas nog 2 of 3.
Er zitten ongeveer 270 kinderen.
Deze computers komen bijna allemaal uit het bedrijfsleven. De oude computers (486) worden door de school verkocht aan particulieren.
Hiervan wordt weer software aangeschaft voor de lessen.
Het wordt dus voor alle kinderen mogelijk om een pc thuis te hebben. Waarvoor zou je dan een laptop moeten hebben, die na een paar jaar versleten is.
Daarbij, als je kijkt hoe middelbare scholieren met hun tassen gooien, denk ik niet dat zo'n laptop het op en neer sjouwen van huis naar school lang overleeft.
quote:Engeland heeft ook de slechtste Public Services van heel Europa, vinden ze zelf en ze gaan er de komende jaren vele miljarden inpompen om 'het Europese gemiddelde' te behalen.
Op maandag 26 november 2001 00:24 schreef ThaPimP het volgende:
bezuinigen op het asielzoekers beleid en 25% van de ambtenaren ontslaan!!!nederland heeft net zoveel ambtenaren als engeland, engeland heeft alleen 3 x zoveel inwoners
![]()
doen ze hier, verder niks
Verder hebben ze een gezondheidszorg om te janken tegen dezelfde kosten als op het continent en zijn de spoorwegen failliet.
quote:NepVVDer
Op maandag 26 november 2001 00:17 schreef Koekepan het volgende:
Slecht voor het milieu. Niet goed dus.
quote:Ben jij docent?
Op maandag 26 november 2001 00:34 schreef Kimmie het volgende:
Eerst eentje voor alle docenten!
Er gaan vele laptopts 'verdwijnen', stuk,gejat, vernield worden en dan zit je daar als leerling zonder essentieel studiemateriaal.
Daarnaast moet je ook nog je hele organisatiestructuur op school aanpassen. Nee dank je.
quote:Nou, om verslagen te typen, en documenten op te slaan e.d is een laptop toch echt voldoende hoor, zelfs over 5-10 jaar.
Op maandag 26 november 2001 09:40 schreef links234 het volgende:
Yow, elke nono met een beetje IT kennis weet dat een pc binnen twee jaar technisch afgeschreven is, en een laptop binnen anderhalf jaar.Volkomen onhaalbaar plan dus. Of LN moet ouwe meuk willen uitdelen, maar dat is volgens hun program ook niet zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |