Ik hoorde net dat Melanie Thornton overleden is tijdens de vliegtuigcrash bij Zurich.
Melanie wie? Als ik je de volgende stukken songtext leest, dan weet je misschien wel wie ik bedoel...
Sweet dreams of rhythm and dancing
Sweet dreams of passion through the night
Sweet dreams are taking over
Sweet dreams of dancing through the night...
Oh la oh la eeeh...
En natuurlijk deze:
Looking back on all the time we spend together
You oughta know by know that you wanna be my lover
Wanna be my lover
Go ahead and take your time boy, you've gotta feel secure
Before I make you mine you have to be sure
That you wanna be my lover
Wanna be my lover
Wanna be my lover...
Ladadadi dadadada...
Ladadadi dadadada...
Ladadadi dada Ladadadi dada...
Ladidadadadada...
Aha... Yeah... - Wanna Be My Lover...
Aha... Yeah... - Wanna Be My Lover...
Ik heb het over Melanie Thornton, ex-zangeres van La Bouche die een supergrote hit scoorde met Be My Lover (top 3). Voor mij kwam het toch wel als een schok aan. In de hoogtij dagen van de eurodance-scene waren La Bouche, T-Spoon, 2 Unlimited, Twenty 4 Seven etc vrij vaak op dezelfde festivals... en dan is ze d'r ineens niet meer.
Ik vond 't een prachtige vrouw met een super stem. May you rest in peace.
En de dance scene heeft nog een grote klap te verwerken, want op dat zelfde vliegtuig zaten drie leden van nog een Duitse dance act namelijk Passion Fruit. Zij scoorden een tijd geleden met "The Ragga Ding Dong Song".
De band bestond uit 2 Nederlandse zangeressen en een Spaanse zangeres. De Nederlandse Debby, het donkere meisje heeft het ongeluk overleefd, ze kon uit het wrak gered worden... Het andere Nederlandse meisje, Nathaly (de blondine), en de Spaanse Marie hebben het niet gehaald.
Maar een groot gemis voor de muziek wereld?
NEE ECHT NIET!!!!!
Groeten
OOK_GEK
quote:Ik vind het altijd messed-up als iemand uit de muziek-scene onverwacht overlijdt. Er zijn er al teveel vroegtijdig heengegaan.
Op zondag 25 november 2001 22:06 schreef CJ het volgende:
Kut.Ik hoorde net dat Melanie Thornton overleden is tijdens de vliegtuigcrash bij Zurich.
* Dennis Pop
* De producer van Culture Beat
* 1 van de 2 van Clivilles & Cole (weet niet welke)
* Peter Slaghuis
* Aaliyah
Zo zijn er waarschijnlijk nog wel wat te noemen .... It's a damn shame.
Greets,
Devnull
a.k.a. Maurice Steenbergen (o.a. Rotterdam Termination Source)
quote:Topic titel misschien effe beter lezen?
Op zondag 25 november 2001 22:43 schreef ook_gek het volgende:
Groot verlies? Nee sorry dat kan ik het nou niet noemen. Het is wel een verlies. Maar dat is voor iedereen die het niet heeft overleefd tijden het ongeluk.Maar een groot gemis voor de muziek wereld?
NEE ECHT NIET!!!!!
Het is een groot verlies voor de eurodance scene. Melanie Thornton was de dragende kracht van La Bouche en ook al scoorden ze in Nederland maar een paar hits... in het buitenland en vooral ook in de States zijn ze heel lang succesvol gebleven. La Bouche was toch een van de grote acts (die bestonden uit male rapper/female vocalist) van de eurodance scene naast 2 Unlimited, Maxx, T-Spoon, 2 Brothers, Twenty 4 Seven, Culture Beat etc.
La Bouche was niets meer sinds ze daar vertrok en haar plaats werd ingenomen door Natasha Wright (ex-DJ Bobo zangeres).
En ook solo heeft Melanie het niet onverdienstelijk gedaan in het buitenland. Er waren zelfs plannen om haar solo album in Nederland te releasen. Afgelopen week was het in het buitenland opnieuw uitgebracht (2de editie) en de nieuwe single was ook net uit.
Ze zat samen met Passion Fruit in het vliegtuig voor promotie doeleinden en optredens, maar het mocht helaas niet zo ver komen.
De eurodance scene heeft weer iemand op te vroege leeftijd verloren.
quote:Ow ja. Diep treurig dat ze niet door kunnen gaan met hun kunst.
Op maandag 26 november 2001 03:14 schreef CJ het volgende:La Bouche was toch een van de grote acts naast 2 Unlimited, Maxx, T-Spoon, 2 Brothers, Twenty 4 Seven, Culture Beat etc.
Nee toch, hè?
quote:zulke grote artiesten waren het niet.
Op maandag 26 november 2001 08:24 schreef Chandler het volgende:
Jammer weer een groot artiest die zo de dood vind
quote:En vergeet Buddy Holly en John Denver niet.
Op zondag 25 november 2001 23:01 schreef Devnull het volgende:
[..]Er zijn er al teveel vroegtijdig heengegaan.
* Dennis Pop
* De producer van Culture Beat
* 1 van de 2 van Clivilles & Cole (weet niet welke)
* Peter Slaghuis
* Aaliyah
quote:.. en Otis Redding. En Stevie Ray Vaughan.
Op maandag 26 november 2001 10:14 schreef SigmundFreud het volgende:
En vergeet Buddy Holly en John Denver niet.
quote:Uhm... eigenlijk zou je je horizon wat meer moeten verbreden en verder kijken dan alleen de Nederlandse horizon.
Op maandag 26 november 2001 09:25 schreef postinggirl het volgende:
Nou nou nou wat een verlies toch. Heel erg zielig voor d'r familie en vrienden, uiteraard, maar verder.....Moeten we gaan janken om een niet al te bijzondere 'band' die hier al vijf jaar of zo geen hits heeft gehad?Nee toch, hè?
In juist in het buitenland zijn ze blijven scoren, totdat het punt kwam dat Melanie bij La Bouche weg ging. "You Won't Forget Me", "SOS (Of Love)" en het hele album "A Moment Of Love" hebben het goed gedaan in andere landen. Okay, afgelopen zomer nog een klein hitje in de nieuwe samenstelling, maar sinds ze weg is... is het niets meer met La Bouche.
In de eurodance scene is La Bouche altijd een gewaardeerd speler geweest.
quote:Uhm... sinds wanneer vallen Buddy Holly en John Denver in het eurodance genre?
Op maandag 26 november 2001 10:14 schreef SigmundFreud het volgende:[..]
En vergeet Buddy Holly en John Denver niet.
Ben ik de enige bij wie zo'n ramp toch een iets diepere indruk maakt als er Nederlanders en/of beroemde mensen bij om het leven komen?
quote:
Op maandag 26 november 2001 12:19 schreef CJ het volgende:[..]
Uhm... sinds wanneer vallen Buddy Holly en John Denver in het eurodance genre?
quote:om die reactie dus...
Op zondag 25 november 2001 23:01 schreef Devnull het volgende:
Ik vind het altijd messed-up als iemand uit de muziek-scene onverwacht overlijdt. Er zijn er al teveel vroegtijdig heengegaan.
Tsja ik weet dat het geen ongelukjes waren maar ik vind dat mensen als Jimi Hendrix en Jim Morrison eigenlijk veel erger zijn dat ze zo vroeg 'heengegaan' zijn dan een of andere producer van Culture Beat of Aaliyah
Verder is het wel kut als mensen vroeg doodgaan natuurlijk. Wat voor muziek ze ook maken
quote:Ja, maar wat voor muzieksmaak verwacht je van iemand met een T-spoon logo als user-icon. Van mij mag de hele eurodance scene neerstorten.
Op zondag 25 november 2001 22:43 schreef ook_gek het volgende:
Groot verlies? Nee sorry dat kan ik het nou niet noemen. Het is wel een verlies. Maar dat is voor iedereen die het niet heeft overleefd tijden het ongeluk.Maar een groot gemis voor de muziek wereld?
NEE ECHT NIET!!!!!Groeten
OOK_GEK
Maar het is natuurlijk wel lullig om om te komen bij een vliegtuigongeluk. Maar dat is altijd zo, en nu absoluut niet in het bijzonder.
quote:en elvis
Op maandag 26 november 2001 10:16 schreef Zanderrr het volgende:[..]
.. en Otis Redding. En Stevie Ray Vaughan.
quote:die leeft nog.
Op maandag 26 november 2001 13:05 schreef SanderThomas het volgende:[..]
en elvis
quote:Mooie teksten ja
Op zondag 25 november 2001 22:06 schreef CJ het volgende:Ladadadi dadadada...
Ladadadi dadadada...
Ladadadi dada Ladadadi dada...
Ladidadadadada...
Moet zeggen nog nooit van het mens gehoord dus zal d'r niet hard missen...
quote:Ongelukken gebeuren nou eenmaal. Dat is waar. Normaal gesproken zit er ook enige afstand tussen mij en het ongeval. Maar door mijn bezigheden voor T-Spoon, komen dit soort gebeurtenissen wel heel erg dicht bij huis voor mij.
Op maandag 26 november 2001 12:58 schreef Borin het volgende:[..]
Ja, maar wat voor muzieksmaak verwacht je van iemand met een T-spoon logo als user-icon. Van mij mag de hele eurodance scene neerstorten.
Maar het is natuurlijk wel lullig om om te komen bij een vliegtuigongeluk. Maar dat is altijd zo, en nu absoluut niet in het bijzonder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |