abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2059947
quote:
ROTTERDAM - Drie organisaties hebben kandidaat-lijsttrekker Fortuyn van Leefbaar Nederland aangeklaagd wegens kwetsende en onnodig grievende uitlatingen over moslims en de islam. De aangifte is gedaan door de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond, de beweging Een ander Marokkaans geluid en de Rotterdamse antidiscriminatieraad Radar.

De drie organisaties hebben zich geërgerd aan recente uitspraken van Fortuyn. In onder andere het Rotterdams Dagblad zei hij dat na de terreuraanslagen in de Verenigde Staten een koude oorlog tegen de islam onvermijdelijk is. Nederland moet zich naar zijn mening wapenen tegen de invloed van de islam, omdat daar de grootste bedreiging van de wereldvrede in schuilt.

De aangevers, die de hoofdofficier van justitie in Rotterdam schriftelijk in kennis hebben gesteld, achten deze uitlatingen in strijd met de antidiscriminatiebepalingen in het wetboek van strafrecht.

Omdat Fortuyn zijn mening in diverse media heeft geventileerd, is er volgens de organisaties sprake van een hetze tegen de islam en moslims. Dit gedrag noemen de aangevers onverantwoord, omdat na 11 september moslims steeds vaker het doelwit zijn van agressie en bedreigingen.

Snap niet waar die aanklacht op gebaseerd is. Pim Fortuyn geeft gewoon zijn mening over de islam en meteen word er aangifte gedaan wegens discriminatie ? Welke persoon discrimineert hij daarmee ?
Imams van diezelfde moslimorganisaties mogen toch ook zeggen dat wij niet gelovigen brandhout voor de haard zijn?.
Kijken wat het o.m hiermee gaat doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 01-11-2001 15:48]

pi_2059961
Ik denk dat ie ze terug gaat aanklagen. Wegens uitlatingen over homoseksuelen etc.
[KNE]-Mod
pi_2059988
Als je wel een geloof verspreidt dat haat tegen 'niet gelovigen' verkondigt, of iig zegt dat er geen god naast allah kan bestaan, moet je ook niet de middelen van dezelfde verderfelijke maatschappij gebruiken om je gelijk te halen.
  donderdag 1 november 2001 @ 15:48:47 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_2059995
Kansloze sukkels
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_2060002
quote:
Op donderdag 01 november 2001 15:48 schreef gelly het volgende:
Als je wel een geloof verspreidt dat haat tegen 'niet gelovigen' verkondigt, of iig zegt dat er geen god naast allah kan bestaan, moet je ook niet de middelen van dezelfde verderfelijke maatschappij gebruiken om je gelijk te halen.
Nou dat geen god dan allah, vind ik niet zo erg. Christenen en joden zullen het volledig met moslims eens zijn dat er maar 1 god is. En hindoes geloven juist weer niet in god maar in shiva, vishnoe en weetik veel wat allemaal niet.
[KNE]-Mod
pi_2060150
Tja, kan hier niet echt heel duidelijk uithalen wat de klacht nou eigenlijk is.

Zullen wel weer gesubsidieerde organisaties zijn die hun bestaansrecht moeten bewijzen, ofzo.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_2060160
quote:
Op donderdag 01 november 2001 15:49 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nou dat geen god dan allah, vind ik niet zo erg. Christenen en joden zullen het volledig met moslims eens zijn dat er maar 1 god is. En hindoes geloven juist weer niet in god maar in shiva, vishnoe en weetik veel wat allemaal niet.

Ik doelde meer op de tolerantie in nederand t.o.v. andere geloven. Als je er al vanuit gaat dat jou geloof de enige waarheid is, ben je idd een gevaar voor de samenleving.

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 01-11-2001 16:05]

pi_2060170
Die aanklacht is misschien een beetje onzinnig, misschien zelfs wel in het voordeel van Fortuyn omdat hij hiermee weer publiciteit krijgt. Als die aanklacht ongegrond wordt verklaard heeftie helemaal een goed figuur geslagen.
  donderdag 1 november 2001 @ 16:11:35 #9
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_2060232
lekker belangrijk, zo kun je dagelijks wel iemand gaan aanklagen... zinloze actie als je het mij vraagt
Hard, gemeen en snel
pi_2060241
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de tolerantie in nederand t.o.v. andere geloven. Als je er al vanuit gaat dat jou geloof de enige waarheid is, ben je idd een gevaar voor de samenleving.

Als je gelooft dat jouw mening de enige waarheid is, ook. Moet Fortuyn toch nog oppassen.
pi_2060289
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:12 schreef WouterB het volgende:

[..]

Als je gelooft dat jouw mening de enige waarheid is, ook. Moet Fortuyn toch nog oppassen.

Ik doelde meer op dat moslims het verschil tussen kerk en staat wel eens schijnen te vergeten. In een moslim staat is geen plaats voor discussie, alleen voor het woord van allah.
pi_2060321
Pim Fortuyn is een debiel, maar deze aanklacht, nou ja... niet echt boeiend. Hij heeft wel domme en foute dingen gezegd, maar niet echt discriminerend. Ze doen maar.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_2060326
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:16 schreef gelly het volgende:

Ik doelde meer op dat moslims het verschil tussen kerk en staat wel eens schijnen te vergeten. In een moslim staat is geen plaats voor discussie, alleen voor het woord van allah.

Reactie was ook niet tegen jou gericht.

Je hebt namelijk helemaal gelijk. Overigens mag een kerk natuurlijk wel gewoon een mening geven, ook als het om staat en politiek gaat.

Redactie Frontpage donderdag 1 november 2001 @ 16:21:28 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2060340
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:13 schreef Mr_Opel het volgende:
PIM VOOR MINISTER PRESIDENT!!!!
Hij zegt tenminste wat het volk wil horen
Het klootjesvolk ja.
pi_2060361
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:21 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het klootjesvolk ja.

Hieruit maak ik op dat jij tot de linkse elite behoort, zacht rustend op hun zacht lederen bankstel onder het genot van een bolknak en glas cognac zegt op te komen voor het volk ?
pi_2060367
Dat deed Hitler ook. Weet niet of dat nou zo'n goed criterium is.

Nb. ik wil ze absoluut niet op één lijn stellen.

pi_2060420
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Hieruit maak ik op dat jij tot de linkse elite behoort, zacht rustend op hun zacht lederen bankstel onder het genot van een bolknak en glas cognac zegt op te komen voor het volk ?

Nee, dat deed Pim Fortuyn toch? Althans rechts dan.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 01-11-2001 16:30]

donderdag 1 november 2001 @ 16:28:56 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_2060432
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:28 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Nee, dat deed Pim Fortuyn toch?

Ik weet niet of hij zichzelf ook 'links' vindt.

[KNE]-Mod
pi_2060434
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:28 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Nee, dat deed Pim Fortuyn toch?

Ja, maar Fortuyn beweert ook niet voor de zwakkere op te komen. Klein verschil.
pi_2060473
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, maar Fortuyn beweert ook niet voor de zwakkere op te komen. Klein verschil.

hmmm, wat heb je dan aan hem?
  donderdag 1 november 2001 @ 16:33:21 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_2060489
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:32 schreef zodiakk het volgende:

[..]

hij komt op voor de sterkeren

denk ik dan

[KNE]-Mod
  Redactie Frontpage donderdag 1 november 2001 @ 16:34:12 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2060498
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Hahaha, ik bedoel het anders, het is niet goed geformuleerd. Ik bedoel eigenlijk dat Opel een eind moet opflikkeren met zijn 'stem van het volk' gelul.
pi_2060521
quote:

[..]

Geen moer, maar daar waren we het al over eens.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2060555
quote:
Op donderdag 01 november 2001 16:34 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hahaha, ik bedoel het anders, het is niet goed geformuleerd. Ik bedoel eigenlijk dat Opel een eind moet opflikkeren met zijn 'stem van het volk' gelul.

Waarom ga jij niet lekker in een volksbuurt wonen?
Kijken hoesnel jij weer in je Wassenaar omgeving zit...

Zeker geld genoeg en geen buitenlanders in je wijk?
En zodra ze er wel komen worden jullie helemaal gek...

Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_2060556
quote:

[..]

Niets, maar daarom heeft hij niet minder gelijk. Ik stem gewoon weer VVD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')