2. Evil Dead 2
Beste van de 3 delen, met precies de juiste mix tussen horror (gore) en humor.
3. Dawn of the Dead.
Beste zombie film tot nu toe gemaakt.
4. Braindead (aka Dead Alive). DE Ultieme Splatter movie, nimmer overtroffen. Na twee minuten in de film is een bijrol al ten einde, de ongelukkige wordt met een machete in stukken gehakt. In close up wel te verstaan.
5. ReAnimator.
Film gedragen door de super weirde Jeffrey Combs. Bevat een uiterst geruchtmakende scene...
6. The Texas Chainsaw Massacre.
Vreemde film, zeer slecht acteerwerk, weinig tot geen gore toch -naar het einde van de film, de dinner scene- behoorlijk eng en ongemakkelijk.
7. The Exorcist + The Shining.
Qua sfeer meesterlijke films.
9. The Thing. Remake met stijl van Carpenter. Uitzinnige special effects.
10. Suspiria. Volkomen onderschat meesterwerkje van italo slasher koning Argento.
1) Hellraiser
2) Bram Stoker's Dracula
3) Braindead aka Dead Alive
4) Nightbreed
5) Re-Animator
6) Candyman
7) Evil Dead
8) Warlock - Armageddon
9) The Blair Witch Project
10) The Exorcist
Wat mij opvalt is dat er de laatste jaren nog maar heel weinig écht goede horrorfilms worden gemaakt. Zelfs mijn all-time hero Barker houdt zich erg rustig de laatste tijd.....stilte voor de storm????
quote:Ja het genre is een beetje doodgebloed zo lijkt. Afgezien van de flauwe Scream cause i still know what you did last summer in a scary movie pulp.
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:48 schreef thecrook het volgende:Wat mij opvalt is dat er de laatste jaren nog maar heel weinig écht goede horrorfilms worden gemaakt. Zelfs mijn all-time hero Barker houdt zich erg rustig de laatste tijd.....stilte voor de storm????
verder niet de moeite waard om te noemen in een top 10, maar wel leuk: horror-sequels!
Friday the 13th 1 2 3 final new
Nightmare on Elm Street 1 2 3 4 5 final
Haloween 1 2 3 4 .. rest van de Halloween films zijn niet in IMDB te vinden
*pfffff* wat een geknip en geplak
Mijn favorieten: oa Braindead, The Thing, Re-Animator, Toxic Avenger, Bad Taste.
Ik vind horrorfilms niets aan. Ik moet er altijd om lachen. Ze zijn vaak zo overdreven.
quote:Die is wel zo godsgruwelijk SLECHT! Zelfs mijn toenmalige vriendin vond er geen ene flikker aan. Op een gegeven moment maar uitgezet.
1. Henri, Portrait of a serial killer. Vrijwel geen gore, toch bijzonder eng. De scenes in het typische buitenwijk huis waar een heel gezin wordt vermoord zijn bruut en schokkend.
quote:Amen.
Op zaterdag 20 oktober 2001 21:15 schreef HAL9000S het volgende:
Ik persoonlijk vind The Shining van Kubrick met afstand de beste horrorfilm of al time, vooral die constant dreigende sfeer, en een steeds gekker wordende jack nickelson die zijn rol meer dan geniaal speelt
Maar of dat nou een echte horrorfilm is... meer een griezelfilm, om maar 'es een sneu woord te gebruiken.
--It
--carrie
--langoliers
en een paar kostuum-horror's
--frankenstein
--bram stoker's dracula
--interview with the vampire
Toen ik nog klein was heb ik wakker gelegen van "the Birds" en er was ook nog een film over een soort basis die werd aangevallen door mieren. Vooral de scene waarin een vuist van een lijk werd opengetrokken en uit een gat in die hand een mier naar buiten kwam gekropen heeft diepe indruk gemaakt in mijn prille jeugd.
Weet iemand hoe deze film heet ??
quote:Wat is volgens jou het verschil tussen een horrorfilm en een griezelfilm dan?
Op zondag 21 oktober 2001 15:32 schreef Arcee het volgende:[..]
Maar of dat nou een echte horrorfilm is... meer een griezelfilm, om maar 'es een sneu woord te gebruiken.
quote:Een horrofilm is explicieter: bloed, afgehakte ledematen, etc. Bij een griezelfilm zit 't meer in de sfeer.
Op zondag 21 oktober 2001 16:24 schreef HAL9000S het volgende:
Wat is volgens jou het verschil tussen een horrorfilm en een griezelfilm dan?
Ohja, dan heb je ook nog een film genaamd "The Haunting". Het wordt neergezet als horror, maar dat is het absoluut niet. Ik heb het ooit voor CKV in de bios bekeken en ik moest daarna een recensie erover schrijven. Ik heb 'm helemaal afgekraakt. Bah wat een slechte, neppe film.
quote:Film met een fantástisch gegeven, maar een minder fantastische uitvoering idd. Maar ik vond 't wel een leuke film.
Op zondag 21 oktober 2001 16:47 schreef HAL9000S het volgende:
Eigenlijk snap ik niet dat langoliers genoemd wordt hier, die film vond ik echt bijzonder slecht!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 21-10-2001 18:14]
quote:* Smots meldt met een tevreden kopje dat hij bijna alle bovenstaande films in zijn bezit heeft, behalve Suspiria.
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:39 schreef Sniper het volgende:
1. Henri, Portrait of a serial killer. Vrijwel geen gore, toch bijzonder eng. De scenes in het typische buitenwijk huis waar een heel gezin wordt vermoord zijn bruut en schokkend.2. Evil Dead 2
Beste van de 3 delen, met precies de juiste mix tussen horror (gore) en humor.3. Dawn of the Dead.
Beste zombie film tot nu toe gemaakt.4. Braindead (aka Dead Alive). DE Ultieme Splatter movie, nimmer overtroffen. Na twee minuten in de film is een bijrol al ten einde, de ongelukkige wordt met een machete in stukken gehakt. In close up wel te verstaan.
5. ReAnimator.
Film gedragen door de super weirde Jeffrey Combs. Bevat een uiterst geruchtmakende scene...6. The Texas Chainsaw Massacre.
Vreemde film, zeer slecht acteerwerk, weinig tot geen gore toch -naar het einde van de film, de dinner scene- behoorlijk eng en ongemakkelijk.7. The Exorcist + The Shining.
Qua sfeer meesterlijke films.9. The Thing. Remake met stijl van Carpenter. Uitzinnige special effects.
10. Suspiria. Volkomen onderschat meesterwerkje van italo slasher koning Argento.
quote:
Op zondag 21 oktober 2001 16:37 schreef bossie het volgende:
The haunted house
IT
The Langoliers
Halloween H20
Nightmare on Elmstreet 3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |