abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1872451
Ik heb schoon genoeg van die gasten....
Iedere dag als ik richting station loop word ik wel weer aangesproken door een aantal van die gasten die komen zeuren en zanikken over een piek,denk je eindelijk rustig in je overvolle treincoupe te staan komen ze daar ook nog eens schooien bij iedereen.

Ook hun rommel ruimen ze niet op:Slingerende spuiten,rommel en afval van junks kom je overal tegen in de stad.

Gisteren was voor mij de druppel:Ik ga met mijn vriendin de stad in en voor mijn ogen word haar fiets verhandeld door een figuur dat duidelijk een shot nodig hadt.
Ik nog er achteraan rennen maar de vogels waren al gevlogen:
Dag Giant mountainbike van 1200 piek
(Vriendin hadt heel hard gewerkt voor die fiets.)

Politiebureau verhaal lijkt me bij iedereen bekend.

En in Denhaag?... Daar slapen ze rustig door

[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 11-10-2001 13:49]

donderdag 11 oktober 2001 @ 13:49:06 #2
3767 Herald
Come get some
pi_1872463
wie zet er zo'n dure fiets dan ook bij het station neer
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 11 oktober 2001 @ 13:49:54 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_1872471
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:49 schreef Herald het volgende:
En waarom zou dat niet kunnen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1872482
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:49 schreef Herald het volgende:
quote:
Ik ga met mijn vriendin de stad in
Was dus niet bij het perron.
pi_1872484
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:49 schreef speknek het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet kunnen?

Omdat hij dan gestolen wordt!

donderdag 11 oktober 2001 @ 13:51:45 #6
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_1872488
Verplicht afkicken. Anders geen medelijden mee hebben

[Dit bericht is gewijzigd door Myster_E op 11-10-2001 13:53]

pi_1872499
Ik kots op Junks

Stelletje smerige parasieten.

Verplicht afkicken en als dat niet lukt gewoon met een spuitje of een kogel uit hun lijden verlossen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1872574
Die lui hebben vaak psychische problemen ook, dus of ze nog toerekeningsvatbaar zijn, betwijfel ik. In Nederland mag je helaas psychiatrische patiënten niet gedwongen opsluiten, tenzij ze een gevaar vormen. Volgens mij zit er een wetswijziging aan te komen, die dat moet gaan veranderen. En tja, dan is het nog een kwestie van genoeg 'bedden'/plaatsen hebben om die lui op te vangen.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 14:02:08 #9
15731 hydRox
Trans-Humanist
pi_1872576
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ik kots op Junks

Stelletje smerige parasieten.

Verplicht afkicken en als dat niet lukt gewoon met een spuitje of een kogel uit hun lijden verlossen.

Vandaar dat ze d'r zo smerig uit zien

Neuh... het zijn zielige mensen met een zwakke wil !

donderdag 11 oktober 2001 @ 14:10:08 #10
15475 Zeo-kz
- He knows death to the bone -
pi_1872631
Ff voor de duidelijkheid, wie zien jullie dan als junkies???
~> Only to God i Shall Surrender <~§~> Tantum Ut Deus Ego Vadum Trado <~
°§° Ego Precor Vos ..... Iuguolo Meus Vita°§°
  donderdag 11 oktober 2001 @ 14:12:57 #11
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_1872660
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 14:10 schreef Zeo-kz het volgende:
Ff voor de duidelijkheid, wie zien jullie dan als junkies???
Die gasten met die obsessie voor injectienaalden en shinatsu die 3 kwart van de auto/fietsen diefstallen pleegt.
(alcoholisten zijn trouwens ook erg)
  donderdag 11 oktober 2001 @ 15:00:31 #12
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_1873109
Update:
Zonet heeft ze een telefoontje van de politie gehad dat ze een oud brik mag komen uitzoeken tegen een lage prijs. (jottum )
  donderdag 11 oktober 2001 @ 15:55:43 #13
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_1873682
da's lief van oom agent ...
mijn idee: (criminele) harddrugsverslaafden opsluiten in een supergrote gevangenis, geen dope geven alleen wat basic eten, en hopla laat ze daar maar een paar jaar inzitten. kost nix, beetje bewaking, maar onder geen beding binnen een maand weer de "maatschappij" in en onder geen beding methadon of andere zooi ...
[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
  donderdag 11 oktober 2001 @ 16:31:28 #14
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_1874045
Mischien zou een soort van "rassia" zoals we die in het verleden ook al eens gezien hebben in de drugsscene een optie zijn......

Dealers van hun bed lichten en voorlijden met minimaal een straf van 5 jaar/
De volgende dag M.E en politie inzetten en alles wat maar harddrugs gebruikt van de straat af lichten en afvoeren richting een enorme cel.
Aldaar verplicht laten afkicken,afspraken maken en na 3 maanden weer vrijlaten.Worden ze dan nog een keer gesnaaid dan voor 3 jaar de bak in.
Klinkt hard! Maar het kan gewoon niet meer met het huidige beleid.

Niet voor niets staat n.l bekend als een van de landen met het grootste produktieaantal/gebruikers.

donderdag 11 oktober 2001 @ 16:38:45 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_1874120
rassia, voorlijden..
Volgens mij zit jij aan hele andere dingen te denken...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1874198
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:52 schreef Strolie75 het volgende:

Zeg je dit ook als je eigen zoon of dochter verslaafd zou zijn? Dien jij dan het spuitje toe? En ga nou niet zeggen dat dit ondenkbaar is, want dat is het niet.

Wat een vreselijk naar figuur ben jij. Gadverdamme.

Ik kots op jou

Unox, the worst operating system.
pi_1874277
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 16:31 schreef Raaf het volgende:

Niet voor niets staat n.l bekend als een van de landen met het grootste produktieaantal/gebruikers.

Je weet niet waar je over praat, gek. Get your facts straight voordat je poep praat. In Amerika, waar er zwaar overdreven hard opgetreden wordt tegen dealers en gebruik (idd gewapende razzia's en meer van dat soort shit, gevangenisstraf voor het bezit van 1 bolletje coke), is het probleem vele malen groter dan in Nederland. Procentueel veel meer verslaafden dan hier. Dit komt *juist* door die aanpak. Een verslaafde help je niet van de verslaving af door ze in de bak te pleuren. Dit werkt alleen averechts.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 17:14:40 #18
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_1874536
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 16:52 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat, gek. Get your facts straight voordat je poep praat. In Amerika, waar er zwaar overdreven hard opgetreden wordt tegen dealers en gebruik (idd gewapende razzia's en meer van dat soort shit, gevangenisstraf voor het bezit van 1 bolletje coke), is het probleem vele malen groter dan in Nederland. Procentueel veel meer verslaafden dan hier. Dit komt *juist* door die aanpak. Een verslaafde help je niet van de verslaving af door ze in de bak te pleuren. Dit werkt alleen averechts.

Vertel jij mij maar eens wat dan wel een addequate oplossing is.
Het beleid laten zoals het nu is en junks laten wegrotten op straat in hun eigen troep ?
Recentelijk nog een repportage gezien over de beruchte "junkentunnel" onder Hoog catherijne in Utrecht waar een Onmenselijke situatie heerste .
(Je zou die repportage zelf eens moeten zien)

Nogmaals,als jij suggesties hebt dan graag!

pi_1874832
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 17:14 schreef Raaf het volgende:

[..]

Vertel jij mij maar eens wat dan wel een addequate oplossing is.
Het beleid laten zoals het nu is en junks laten wegrotten op straat in hun eigen troep ?
Recentelijk nog een repportage gezien over de beruchte "junkentunnel" onder Hoog catherijne in Utrecht waar een Onmenselijke situatie heerste .
(Je zou die repportage zelf eens moeten zien)

Nogmaals,als jij suggesties hebt dan graag!

Geinig dat je daar over begint, want ik woon daar heel vlakbij. Als ik uit mijn keukenraam kijk kan ik de methadonbus zien, en regelmatig zie ik junks hun ding doen in portiekjes in mijn straat, en ik hou de ontwikkelingen in de buurt goed in de gaten. Nou weet je misschien ook dat er meer gebruikersruimtes bijkomen daar, oa eentje vlak bij mijn huis. Dat vind ik een hele goede ontwikkeling. Zo kunnen ze rustig hun drugs gebruiken, ze worden niet meer weggejaagd, ze kunnen schone naalden krijgen en alles blijft netjes. Er is minder overlast, en er kan controle uitgeoefend worden. Van mij mag het veel verder doorgevoerd worden: we moeten af van het idee dat junks criminelen zijn, maar we moeten ze meer als patienten zien, mensen met grote problemen, zowel psychisch als lichamelijk, en ze ook helpen. Verder vind ik dat de verkoop van alle drugs gereguleerd moeten worden. De overheid moet hierin verantwoordelijkheid nemen, die ze nu, door drugs illegaal te houden, in de handen van de criminaliteit neerleggen. Dat noem ik afschuiven, en is eigenlijk heel laf en oneerlijk. In Nederland zien we dat gedeeltelijk in, en er zijn gelukkig al proeven met gratis heroine verstrekking gedaan, en die waren zeer bemoedigend. Overlast voor de buurt daalde significant, en de junks kregen een stukje rust in hun leven doordat ze niet meer heel hun dag bezig hoefden zijn met drugs scoren. Hierdoor krijgen ze tijd om hun leven weer op de rails te zetten en een menswaardig bestaan op te bouwen. Want de enige reden dat junks overlast veroorzaken is de hoge prijs van hun drugs, die ze natuurlijk niet kunnen betalen en dus moeten stelen of andere criminaliteit. Hoe komt die hoge prijs? Omdat alle drugs momenteel in handen van de drugsmafia is, die er dus enorme woekerprijzen voor kunnen vragen. De kostprijs van een bolletje bruin is echt heel laag, veel en veel minder dan de 25 piek of meer die er nu voor wordt gevraagd. Legaliseren en reguleren die hap, zodat drugs voor de kostprijs aangeboden kan worden, en er tevens op de kwaliteit toegezien kan worden. Gevolg: een gebruiker hoeft niet meer te stelen voor zijn dope. Dit zal ook tot gevolg hebben dat zaken als overdoses vrijwel verdwijnen, want die worden veroorzaakt door de zwaar wisselende kwaliteit. Je wil niet weten wat voor troep de dealers door hun spul mengen om er meer aan te kunnen verdienen!
Het argument dat door legalisatie meer verslaafden bijkomen gaat niet op, want heroine begin je niet voor je lol aan; dit doe je meestal onder druk van een dealer in een periode dat het slecht met je gaat emotioneel. Bij legalisatie, als de drugsverstrekking in handen van de overheid ligt, valt deze druk weg. In combinatie met *goede* voorlichting zal dus legalisatie het aantal verslaafden absoluut niet omhoog brengen, eerder doen dalen.

Genoeg suggesties zo?

pi_1875517
Harddrugs gewoon gratis en ongelimiteerd verstrekken aan die die-hard junkies.

Zullen ze snel genoeg een overdosis nemen. Mooiere dood kan er imo voor een junk niet zijn en wij zijn er weer eentje kwijt.

Ik woon in Rotterdam en kan me ook vreselijk irriteren aan die bedelende junks en zwervers. Prima als je wilt zwerven of afhankelijk wilt zijn van een shot, maar val mij daar niet mee lastig. "Heeft u een piek voor een bakkie koffie en een slaapplaats?" Nee, maar ik heb wel een bak koffie voorje, maar die willen ze niet, kan je geen shot van kopen.

In het land der blinden is éénoog koning.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 oktober 2001 @ 19:07:30 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_1875556
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:47 schreef Raaf het volgende:
voor mijn ogen word haar fiets verhandeld door een figuur dat duidelijk een shot nodig hadt.

En in Denhaag?... Daar slapen ze rustig door

En op jullie scholen ? Wordt daar nou ook veel geslapen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_1875658
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 19:01 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Harddrugs gewoon gratis en ongelimiteerd verstrekken aan die die-hard junkies.

Zullen ze snel genoeg een overdosis nemen. Mooiere dood kan er imo voor een junk niet zijn en wij zijn er weer eentje kwijt.

Die mensen hebben ook moeders die van hun kind houden hoor.

En een overdosis ontstaat vooral door de wisselende kwaliteit van de drugs. Vaak is de troep die ze op straat kopen versneden met van alles: bakpoeder, wasmiddel, poedersuiker, alleen maar om er meer aan te verdienen. Als iemand lange tijd slechte heroine krijgt, waar hij dus meer van nodig heeft, en opeens goede kwaliteit krijgt, die veel sterker is, dan is de kans op overdoseren groot. Een junk gaat echt niet vrijwillig od-en hoor, dat is echt geen lolletje en zeker ook geen mooie dood.

Maar aan de reacties te lezen verdwijnt je waarde als mens als je eenmaal aan de heroine verslaafd bent. Dat vind ik raar. Ik vind het vreselijk als ik mensen hoor die deze mensen, alleen maar omdat ze een paar flinke vergissingen in hun leven hebben gemaakt, dood wensen. Is dat nou beschaving?

Komop, jij kan ook aan die kant van de samenleving terechtkomen, dat is niet ondenkbaar. Hoe zou jij het vinden als je door de hele wereld als een paria behandeld wordt en mensen je dood wensen omdat je op straat loopt te bedelen voor je broodnodige shot? Zij kiezen er niet voor, ze hebben een keer een grote fout gemaakt maar verdienen ze daardoor meteen de dood? Kom nou.

pi_1875791
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 19:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

En op jullie scholen ? Wordt daar nou ook veel geslapen ?

Ik zou vermoeden dat ze aan het leren zijn voor ambtenaar
  donderdag 11 oktober 2001 @ 19:56:01 #24
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_1876044
Goed gesproken Schorpioen, geheel mee eens (omwille van de leesbaarheid quota ikje maar niet).
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 11 oktober 2001 @ 21:45:13 #25
15583 Maarten150
We zijn met z'n 150-en!
pi_1877402
* maarten150 is het ook met schorpioen eens

maar feit blijft dat die mensen wel voor overlast zorgen en dat er hele bevolkingsgroepen zijn die bang zijn voor die junkies. Dat gun je toch ook niemand.

-edit- damn hoe krijg je dat in het rood?

iedereen heeft recht op mijn mening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')