abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 maart 2000 @ 01:32:00 #1
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_147028
Ik heb vanavond The Green Mile gezien en het is echt de beste film die ik in lange tijd heb gezien.

Heeft iemand anders ook de film gezien? Wat vond jij van de electrocutie-scenes? Gaat het te ver of is het gewoon realiteit? Zover dat ik weet zijn die bepaalde scenes er in Amerika uitgehaald.

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

Admin zondag 26 maart 2000 @ 07:37:00 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_147029
Lijkt me zeker wel realiteit. Sterker nog, ik denk dat de realiteit nog wat erger is. Als je ertegen kunt moet je Faces of Death 1 eens bekijken (moet je wel een HEEELE sterje maag hebben). Zit een opname van een electrocutie in en dat ziet er niet prettig uit.
Briljante film trouwens inderdaad.
heb er hier een review over geschreven.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 26 maart 2000 @ 13:16:00 #3
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_147030
Ik heb het boek gelezen. Kan iemand mij vertellen of ná het lezen van het boek deze film nog steeds een aanrader is. Of is dit de zoveelste tegenvallende Stephen King boekverfilming.
We never listen. . .when we are eager to speak. . .
  Admin zondag 26 maart 2000 @ 19:01:00 #4
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_147031
Ik heb het boek 2x gelezen (nou ja, alle kleine deeltjes dus). 1x in het Nederlands en 1x in het Engels. Vond de geschreven versie briljant. Deze film doet er niet voor onder. Dat de regie in handen is van de man die ook King's "Shawshank Redemption" onder handen nam zegt wel genoeg. Ja, ook voor King fans die de geschreven versie kennen is deze film een aanrader.
  maandag 27 maart 2000 @ 13:05:00 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_147032
Ik heb hem gisteren gezien en hij is inderdaad héél goed. Een aanrader!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_147033
Ik heb hem laatst gedownload [1,75GB in 3 delen]

Wel grappig, maar om daar nou voor naar de bios te gaan ? Daar word tegenwoordig ook genaaid, iedere keer dat ik er kom is het duurder geworden

Ik download de stuff en kijk het wel lekker thuis

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  dinsdag 28 maart 2000 @ 00:31:00 #7
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_147034
Nou, er gaat toch niets boven de bios!! Met alle technische snufjes kun je ook thuis genieten, maar in de bios is gewoon een sfeer die je thuis niet 1, 2, 3 crieert.

En eventjes terug te komen op "Faces of death". Dat wat je daar ziet is echt, echte lijken en echte ongelukken. Wat je ziet in " The Green Mile" is maar fictie, het word gespeeld door acteurs. Ik heb ooit een deel gezien van "Faces of death"( lang geleden) en in eerste instantie dacht ik dat het allemaal nep was. Waar wordt er in godsnaam nog iemand uit elkaar getrokken door een aantal paarden?? En wie vergeet in hemelsnaam om het touw niet vast te maken bij een bungyjump?? En een illusionist die gespiesd word door zijn eigen zwaarden??? Later hoorde ik dat het allemaal realiteit was en voor mij hoeft dat niet.

In een film met acteurs weet je dat het fake is, maar "Faces of Death" heb ik geen behoefte aan.

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

Admin dinsdag 28 maart 2000 @ 07:38:00 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_147035
Het was ook alleen maar om te illustreren dat, hoe realistisch de electrocutiescenes in TGM ook zijn, de realiteit is nog ranziger.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 maart 2000 @ 09:48:00 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_147036
SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT

quote:
op 03-28-2000 om 07:38 AM schreef Danny het volgende:
Het was ook alleen maar om te illustreren dat, hoe realistisch de electrocutiescenes in TGM ook zijn, de realiteit is nog ranziger.

Ik vond de mislukte electrocusiescene op een gegegeven moment juist over the top, zodat het niet echt eng meer was. Op mijn 12e hield iemand een spreekbeurt over de doodstraf en nam een band mee van Faces of Death. Tijdens een scene over de elektrische stoel herinner ik me bloed dat uit ogen stroomde, waardoor ik vond dat de dood van John Coffey aan het eind weer erg mat was, zeker vergeleken met die van, wat was zijn naam ook weer? Die oude man met de muis.

Ik vond het wel een waanzinnige film. Geen seconde te lang. Ik had het overigens wel leuk gevonden als in het begin, waarin langs kanalen gezapt wordt, een korte scene te zien was geweest van The Shawshank Redemption, of een andere Stephen King film. Wat ik ook erg goed vond was dat het bovennatuurlijke gedeelte zo goed geprortioneerd was.

------------------
My Memory Serves Me far To Well

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 28 Maart 2000).]

pi_147037
Voor de poen die ik bespaar kan ik een leuk sfeertje scheppen.

if you know what i mean

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  woensdag 29 maart 2000 @ 08:47:00 #11
1986 Jane
pi_147038
quote:
op 03-28-2000 om 09:48 AM schreef SunChaser het volgende:
SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT

vergeleken met die van, wat was zijn naam ook weer? Die oude man met de muis.

Eduard Delacroix, oftewel Del.

zondag 2 april 2000 @ 13:01:00 #12
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_147039
ik vond het werkelijk de beste film sinds tijden! Hij duurde geen minuut te lang. Het mooie aan de film is dat je er geen bepaalde genre aan kan plakken. Het bevat alle genres.

Bepaalde scenes waren werkelijk meesterlijk! AL moet ik wel zeggen dat ik de laatste executie wat magertjes vond. Naar mijn idee had je meer moeten zien...

Een opmerking tenslotte: ik vond het een gemiste kans dat die zwarte acteur (naam kwijt) geen oscar heeft gekregen voor beste mannelijke bijrol! In plaats daarvan Micheal Caine... nou nou!

FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 april 2000 @ 13:34:00 #13
862 Arcee
Look closer
pi_147040
quote:
Een opmerking tenslotte: ik vond het een gemiste kans dat die zwarte acteur (naam kwijt) geen oscar heeft gekregen voor beste mannelijke bijrol! In plaats daarvan Micheal Caine... nou nou!

Precies! Belachelijk inderdaad dat Caine heeft gewonnen. Hij was duidelijk de minste van de vijf, vond ik.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_147041
Het was echt een GEWELDIGE FILM
Ik hoop die 'John Coffey' nog vaak terug te zien in films ! Hij's COOL !
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_147042
Geweldige boekenserie alhoewel ik een aantal deeltjes nog mis net zoals de donkere toren reeks please laten ze daar ook een film over maken

Maar helaas pindakaas film nog niet gezien zal het zeker doen!

Hebben ze dat stukkie met de muis er ook in gelaten?

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_147043
Jazeker ! Die muis zorgt voor ook het lekkere stukje humor in de film !
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_147044
Ik heb de film pas ook gezien, en ook ik vond het een erg goede film. Normaal vind ik Tom Hanks wat een slappe zak, maar in deze film speelt-ie erg overtuigend. Michael Clarke Duncan is ook errug goed.

Topfilm dus!

Ja, dikke lul!
  Redactie Frontpage woensdag 5 april 2000 @ 18:34:00 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_147045
quote:
op 04-03-2000 om 12:23 PM schreef §erum het volgende:
Het was echt een GEWELDIGE FILM
Ik hoop die 'John Coffey' nog vaak terug te zien in films ! Hij's COOL !

Heb je Armageddon al gezien?

woensdag 3 januari 2001 @ 14:35:20 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_614732
The Green Mile eindelijk gezien vorige week...

WAT EEN GEWELDIGE FILM!!!!

Als je nog ergens drie uur over hebt een keer: KIJKENNNNNN!!!

Prachtig...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 3 januari 2001 @ 20:46:10 #20
1986 Jane
pi_616840
Latertje, Verbal! Maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
pi_616883
The Green Mile is inderdaad een erg goede film die je eigenlijk gewoon in de bioscoop had moeten zien! Al vond ik the Shawshank Redemption een iets betere film! Maar eigenlijk kun je deze films niet echt met elkaar vergelijken (okee, zelfde schrijver, locatie en regisseur). Ging Shawshank (naar mijn mening) meer over vriendschap, hoop zo ging The Mile meer over wanhoop en de doodstraf.

Overigens is de executiescene in face of Death NEP. Executies zijn vrij klinisch van aard (ooit eens een keer een documentaire gezien daarover). En de electrische stoel ging er ook (voor die tijd, alternatief was ophangen en vuurpeloton) vrij beschaafd aan toe (mits het sponsje nat is).

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 03-01-2001 20:54]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 3 januari 2001 @ 22:30:19 #22
7891 tweakTWEETY
m@ster of dis@ster
pi_617205
[greenmodus]greenmile is GOED[/greenmodus]
echt toppiejoppie
  woensdag 3 januari 2001 @ 22:35:48 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_617222
Goede film, wel een beetje sentimenteel...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_621670
Enneh,... bedankt voor de tip allemaal. Geweldige film.
pi_622006
Superfilm!
Eindelijk een boek verfilmd op de goeie manier!

Die muis verdient ook een oscar!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')