Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen, deel 3
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 6 oktober 2001
0:20 Gert-Jan en Au3 kletsen uitgebreid.
G: met voetbal verliezen vind ik niet erg. Triviant is al erger, want dat zegt wat over je algemene ontwikkeling. Bridgen, heb ik ook lang gedaan,
is nog weer erger om te verliezen. Of schaken. Dan denk ik: FOK! ( )
Maar dit, in dit huis... dit is nog weer heftiger. Als ik er na 1 week uit had gemoeten dan had ik dat heel heel erg gevonden. Want ik speel hier geen rol, ik ben hier mezelf.
We zitten nu voor een jury van een paarhonderdduizend man
A: ik zit zelf thuis ook voor de TV: dat vind ik een kutwijf en dat vind ik een leuke gozer.
G: maar we hebben eigenlijk al gewonnen, want er zijn duizenden mensen die hier dolgraag jadden gezeten, dat moet je wel beseffen.
A: als ik er donderdag uitmoet, vind ik dat verschrikkelijk
G: ik hem m de 1e week kapot geergerd aan Coos. Maar hij is nu een stuk gematigder. De eerste paar nachten gingen ze schetenwedstrijden houden, jezus.
Ik vroeg om rust, ik had het zwaar, met mijn kies, en ik vroeg gewoon om respect. kreeg ik niet en dan denk ik: lul.
Op zich vind ik het prima. Pascal en Coos hebben het leuk samen, maar ze, of Coos dan, moeten mij niet gaan schaden.
Je kunt hier geen mensen ontlopen.
A: als je naast elkaar op de bank zit, wil ik best een gesprek met hem voeren, als er een leuk onderwerp is, maar that's it. Ik heb er verder niets mee.
--
G: Voor Frank is dit ultiem. In het begin dacht ik echt: wat is dit nou voor een leip. Maar nu.. ik mag hem echt. Maar ik zou hem nooit aanspreken in de kroeg.
A: ik ook niet. Hij mij ook niet.
G: ik jou wel
A: Grappig. Jij bent vrienden met Edwin, maar dat vond ik echt een enorme eikel.
Ibiza, blabla. Ze gaan door over die Edwin.
Op Ibiza is zij hem enorm gaan waarderen.
G: ik heb vaak met een feestje, op de een of andere manier, op uitdrukking en houding, pik je de leuke mensen er wel uit.
Ze hebben het nu over de 6 degrees of seperation (je komt bij iedereen uit via uiterlijk 6 tussenpersonen)
GJ vertelt dat hij een keer op een feest backstage is geweest en dat Nance daar ook backstage was. 'Ik stond misschien een halve meter van 'r af maar ik kan me het niet meer herinneren haar gezien te hebben.'
G: ik ga me tande poetse
A: ja ik ga ook slapen.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 07-10-2001 00:36]
foutje van mij: het is de bedoeling dat Andries in het 1-persoonsbed gaat en Daan samen met Au3
Dit houdt dus in dat Audrey en Andries vanaf morgen met elkaar in 1 bed liggen... wat volgens mij nog wel voor wat interessante tv zou kunnen zorgen.
(Danielle is schijnbaar behoorlijk paranoide en had volgens mij beter nooit aan Big Brother mee kunnen doen. Het blijkt dat ze met alles wat ze doet denkt aan de camera's en dat ze nu zelfs waanideeen krijgt over de montagekunsten van Yorin... )
Audrey vindt het prima, dus we krijgen niet Andries in bed met Audrey... dus geen interessante tv helaas....
Coos schijnt hier ook weer iets mee te maken hebben gehad. Hij zou in de tuin hebben gezegd "Ik snap jou niet, dat je naast Andries gaat liggen terwijl je een vriend thuis hebt".
Danielle zegt net tegen Andries en Audrey dat ze niet een tweede Hieke wil worden.
Audrey ligt intussen in een string op haar buik (dus zeg maargerust in haar blote kont) tussen Andries en Danielle in bed.
quote:De klok horen luiden? Hij zei dat het zou kunnen dat het een berekende actie was van Audrey... dat ze nu wel met haar hoofd in beeld zou komen en daardoor waarschijnlijk meer kans heeft de eerste week te overleven!!!
Op zondag 07 oktober 2001 01:07 schreef femalehunter het volgende:
Hoorde ik dat goed? Andries had het over de badscene van gisteren, dat het wel een goede aktie was omdat je wel wat van jezelf laat zien, en hoe vaker je met je kop in beeld bent, hoe beter... Het ziet er naar uit dat onze fries toch erg berekenend bezig is. Sorry mod. dit is eigenlijk Off Topic he?
(speciaal verslag voor diegene die dit nog steeds niet geloofden)!
Terwijl het rijke team al ligt te slapen kletsen ze in het arme deel nog een tijdje door over flauwe zaken ... een hoop ongein!
Kelly is dus druk in de weer alles weer op orde te brengen. Coos komt eruit en vraagt wat er aan de hand is. Kelly zegt dat ze zich kut voelt omdat ze s'morgens alles altijd moet opruimen. Coos zegt dat dat niet hoeft, maar Kelly vindt van wel. Ze zegt dat ze ervan baalt dat niemand zich aan de afspraak houdt z'n eigen rotzooi op te ruimen. Als voorbeeld wijst ze Coos op een handdoek die weer ergens op de grond is gegooid.
Coos zegt dat ze niet zo veel moet schelden omdat het gevoel dan alleen maar erger wordt.
Coos vraagt wat Kelly dan allemaal gedaan heeft. Als ze een aantal dingen nog niet gedaan heeft, reageert Coos met: "Oh, dus je hebt niet echt veel gedaan".
Het is rustig in het huis. Ondanks dat het al middag is zit rijk nu aan het ontbijt.
Frank klaagt dat het zo saai wordt. Het kan hem niet schelen dat hij battles moet doen maar het feit dat er verder niks te doen is vind hij vreselijk. Hij zegt dat het dan nog niet eens uitmaakt dat je in rijk of arm zit. Laat BB een puzzel geven of een doos lego zodat je wat kan doen. De gespreksstof raakt op.
Diane vind het vreemd dat er dingen die besteld worden niet aankomen. dit is nu al een paar maal gebeurd.
Andries vind toch dat er niet goed gecoödineerd besteld wordt. Dat vind hij deels zijn schuld. Het is misschien verstandig dat ze 's avonds voordat het nieuwe budget ingaat weten wat er besteld moet worden. hij wil daarom ook de schaal maar weer in eren herstellen. Ze gooiden altijd alles wat besteld moest worden in een schaal. Zodat je in één oogopslag kan zien wat er besteld moest worden.
Diane geeft nog aan dat Andries gisteren gewoon naar bed ging en dat hij toen ook had kunnen zeggen dat er nog beteld moet worden. Andries bied daarvoor zijn verontschuldiginingen aan maar geeft wel aan dat zij het hem ook had kunnen helpen onthouden.
Er wordt gedacht om aan BB te vragen om een spel. De voorkeur gaat uit naar triviant. Andries wil het gaan vragen en hij wil gelijk gaan vragen waarom er geen antwoord komt op alle andere vragen die ze gesteld hebben. Vooral de vragen over de kleding en of hij isschien zijn gitaar zou mogen hebben voor een uurtje zitten hem dwars dat daar nog geen antwoord op komt.
Diane heeft het idee dat er maar één iemand is die antwoorden mag geven op dat soort vragen.
Frank moppert ook nog wat verder over de verveling.
Frank loopt zich helemaal dood te vervelen, hij en Audrey vinden het niet gezellig bij hun kant en zoeken Kelly en Sandy op.
Arm gaat ontbijten, Gert-Jan komt net uit bed. Kelly: Als jij tot half twee op bed wil leggen, dan moet je dat gewoon lekker doen. Als we op het battlefield maar een echt team zijn, he Pas?
Audrey en Kelly hebben het over hun nagels, de kleurtjes en het hoe en wat.
Andries: Ik kan je nu al zeggen dat jij er donderdag niet uit gestemd zal worden.
Frank moppert wat door
Andries: Dan hebben ze je precies waar ze je hebben willen.
Coos moppert dat BB nooit eens aan hem vraagt hoe het met hem gaat. Pascal wordt in de dagboekkamer geroepen omdat ie reclame op z'n t-shirt heeft staan en omdat ie iets heeft gezegd tijdens een onderonsje met Coos.
Coos en Pascal lachen om Gert-Jan: Wat een pruik heeft ie, hè?
Coos gaat een goed gesprek aan met Diane. Het gaat weer over Audrey..
Ze hebben het over 10.000 gulden.
Andries: "Ik denk dat er voor jou veel meer in zit dan die 10 duizend gulden."
Frank vindt het met de battles niet eerlijk gaan; ook al strijd je nog zo hard; het publiek bepaalt.
Andries heeft het over verzekeringen en hypotheek die wel doorbetaald moeten worden.
Frank zegt dat ie hier niets uitgeeft dus ook niet veel nodig heeft.
220 gulden per dag schijnt de vergoeding te zijn en daar gaat nog 50% vanaf.
Frank zegt nu dat ie 2300 gulden vaste lasten heeft.
Coos zegt dat hij moeite met Danielle heeft. Hij vindt haar "grijs" .... Als voorbeeld geeft hij dat Danielle steeds woorden als "schatje" gebruikt tegen haar medebewoners. Daar kan hij niet zo goed tegen.
Coos zegt dat als er een reunie komt van BB dat hij daar totaal geen zin aan heeft. Het plan wat Andries had om met iedereen nog eens samen te komen na BB ziet hij dus totaal niet zitten. Coos zegt dat er iemand in het huis over de miljoen al gezegdheeft "Ze hoeven het alleen nog maar te storten". Hij hoopt dat diegene op zijn/haar bek gaat.
Diane reageert terecht: "Dat was natuurlijk ironisch bedoeld"!
Pascal is in discussie met Kelly over haar "zeurderige" gedrag vanmorgen. Hij wil dat ze dat in haar eigen team houdt en niet tegen de "tegenpartij" gaat vertellen. Hij
wordt behoorlijk fel. Hij zegt dat hij met opzet even gewacht heeft dit aan haar te vertellen omdat hij anders erg kwaad was geworden... er woorden waren gevallen en er waarschijnlijkj oorlog tussen hem en Kelly zou zijn uitgebroken.
Kelly geeft hem gelijk.
Frank zegt tegen Andries in de tuin dat hij wat meer actie had verwacht in het huis. Dat hij dat een tegenvaller vindt van Big Brother. Alle dingen die ze de laatste dagen (extra dingen) gevraagd hebben aan de redaktie krijgen ze niet (spelletjes, poppen... etc etc) Hij vindt dat als BB leuke TV wil hebben ze mee moeten helpen en moeten luisteren naar de ideeen van de bewoners... Hij zegt "Ik kan wel weer met m'n kut in bad gaan zitten en in de sauna hangen, maar dan ben je nog maar anderhalf uur verder".
Andries vertelt dat hij voor de tweede keer al een gitaar heeft gevraagd en ook die nog steeds niet heeft gekregen.
Frank: "Willen ze nou leuke tv hebben, dan moeten ze ons wel helpen. Dan kan ik wel weer met mijn kut in bad gaan zitten, maar "
Andries: "Ik wil ook mijn gitaar. Maar ze hebben me heel duidelijk uitgelegd waarom ik mijn gitaar niet direct mee mocht nemen. Dan kunnen ze niet zo goed knippen als er iemand in de keuken staat en het geluid. Maar ik wil er best een afspraak over maken, dat ik tussen 10 en 12 mag spelen; dat is de overgangsessie. Of dat ik hem maar 1 dag mag."
Frank: "Die vrouwen die trekken allemaal naar jou toe. Zoals die blonde die gisteravond in je nest lag. Zo eeeh. Pfiew!"
Andries: "Daan zit een beetje met haar vriendje thuis. Ik heb met Kelly gezoend, en ik heb met Audrey gezoend, en ik lig met Daantje in bed. ...... Ik weet niet wat Mark erover denkt, ik wil geen misverstanden kweken."
Andries; Ze was bang dat ik het niet zou begrijpen, durfde het niet te vertellen, maar ik vind het zeer terecht. Nienke had het ook niet leuk gevonden...
HELP!
het gaat te snel...
Pascal kwam ineens 'in beeld', waardoor het gesprek tussen Andries en Frank abrupt ophield. Vervolgens wat gezaag.
Hierna gesprek tussen Audrey en Frank; niet echt bijzonder.
Zojuist is Frank naar de DBK geroepen; en daar zit ie nog.
Geen geluid van zenders te horen momenteel. Alleen geroezemoes op de achtergrond.
Kelly staat in de tuin met Au3 en Diane te praten.
Het is niet persoonlijk bedoeld, ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Diane vraagt of hij 1 seconde heeft (is druk in de keuken).
Andries wil straks Hints gaan spelen tegen het andere team.
Frank gaat verder: Er zijn een aantal practische dingen die niet gaan zoals hij erover na heeft lopen denken.
Laat ik het voordeel van de twijfel geven. A. Ik zal proberen uit te leggen hoe het zal horen te gaan. Dingen die wij denken te krijgen
dat gaat niet omdat wij keihard over het budget heengaan. Alles wat in je beautycase zit kan niet.... Kijk ik ben heel tevreden met een shampootje
van een paar gulden. ...
*bufferproblemen*
Frank: het is niet persoonlijk gericht.
(diane is nog ff thee aan het zetten)
Frank: ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, als ik het niet goed doe, dan wil ik het graag horen.
Andries: je hebt het lang volgehouden daar...
Frank: ja, ik denk een half uurtje
Andries: we hebben met de andere kant het idee opgevangen om straks arm tegen rijk ff hints te gaan spelen, om ff wat drijf in de zaak te krijgen.
Diaan: hartstikke leuk. Ik ben bijna overal voorin, ik zeg niet voor alles!
Andries: dit was een goed idee van Au3
Frank: (begint).. er zijn een aantal praktische dingen die niet gaan. Ik heb daar over na lopen denken. We zijn allemaal gelijk. Ik zou proberen uit te leggen hoe het gaat.
Aanbiedingen die wij denken te krijgen, kan niet, omdat we gewoon keihard over het budget heengaat. b, alles wat in de beautycase zit, mag niet naar buiten hierna. Wat je thuis ook hebt, probeer dat dan ook hier te doen. (gaat over het overdreven dure make-up wat de dames steeds bestellen). Wat Frank graag wil voorstellen is dat het budget op een goede manier gespendeerd wordt. Het standaardpakket wordt altijd aangevuld.
Au3 wil hierop inspringen. (geluid valt weer ff weg). Het gaat over het dure make-up bestellen, dat ze dat thuis ook heeft. Frank zegt tegen haar dat ze dit bij BB moet aangeven.
Frank: we hebben 200 gld per persoon, wil een persoonlijk deel doen, en deel voor gezamenlijk gebruik en eten. Dit stelt hij voor.
BB schijnt dit onderwerp aangesneden te hebben, en niet Frank.
Diane: heb ik iets verkeerd gezegd???
Andries: we staken het gesprek nu ff.
Frank: Als je een kappertje wil, of een masseur; dat kost geld. Dat kost misschien iedere keer 200 gulden.
Een legpuzzel kost geld.
Diane begrijpt niet waar het verhaal vandaan komt.
Frank: Het is het primaire gedeelte wat willen we gaan eten; we nemen bijvoorbeeld een keer een bal gehakt.
Diane: als mijn bodylotion op is dan bestel ik er gewoon één. Dat snap ik niet als wij drie keer een bon hebben gehad die maar op de helft uitkomt
waar dat andere geld dan gebleven is.
Audrey: Als ik kijk naar het eten dat is nog niet een geeltje per persoon. Nou laat ik zeggen 40 45 gulden per persoon.
Stem: Wil Diane naar de dagboekkamer komen?
Diane: Heb ik iets verkeerd gezegd?
Andries: Big Brother bepaalt voor mij niet wanneer ik mijn was..... Die broek die ik gewoon grijs terug krijg. Dan denk ik Fok it! Big Brother doet de was verhuizen van de ene plaats naar de andere plaats.
Het schijnt niet altijd helemaal goed te gaan, vooral Andries is boos en vind dat de wasserij het niet goed doet.
Andries: BB bepaalt niet wanneer mijn kleren gewassen worden (klinkt boos). En als dat niet oke is, dan ga ik gewoon weg!! (zegt ie omdat ie boos is, meent ie niet) Witte broek kwam grijs terug (was een dure broek, hij is boos). Ik kan me hier heel kwaad om maken.
Frank neemt het op voor BB en legt het een en ander uit.
Au3 is boos over een duur truitje wat waarschijnlijk ook niet helemaal goed gewassen is, en ook over een ondergoedsetje wat haar heel dierbaar is. Thuis wast ze dat ook op de hand.
Au3: ik vind het belachelijk dat als ik kleren schoon uitdoe die net gewassen zijn, dat ie weer gewassen wordt op eigen initiatief van BB. Ik wil gewoon een nieuw truitje!!!
Frank verdedigt BB weer.
Au3: het gaat gewoon om het principe.
Diane zit nog steeds in de dagboekkamer.
Frank tegen Andries: de gitaar komt niet! Waar hun op doelden en daar ben ik het ook mee eens, dat als we de budlettelefoon gebruiken, dat we het goed en duidelijk inspreken, dat 1 iemand dus duidelijk inspreekt, eventueel de prijs erbij, dat ze dus echt kunnen zien.
15.54 Frank is terug uit de dagboekkamer : Ik zal proberen uit te leggen hoe het behoort te gaan. Aanbiedingen krijgen we niet omdat we altijd keihard over ons budget heen gaat. Vervolgens valt het geluid voordurend enkele seconden weg, ik kan er niks zinnigs van maken.
16.00 Speaker : Wil Diane naar de dagboekkamer komen ? Diane : Heb ik iets verkeerds gezegd ? Andries : We staken het gesprek even. Frank herhaalt hetgeen hij gehoord heeft in de dagboekkamer : Het is een goede wasserij en ze behandelen de kleren zoals ze behandeld horen te worden. Andries : Het is een kutwasserij want ik heb al twee keer was teruggestuurd. Andries zegt dat zijn kleren nooit en te nimmer van BB worden. Hij zegt dat hij een broek van 300 gulden grijs terug kreeg omdat BB hem ongevraagd gewassen heeft. Frank : We moeten de butlertelefoon duidelijk inspreken.
16.08 Het geluid wordt steeds zachter. Nu hoor ik helemaal niets meer.
Frank probeert via een omweg met een lang verhaal de reden aan andries te vertellen. [Ik weet niet wat het is, en het geluid valt weer weg]
Diane zit nog steeds in de dagboekkamer, de rest van rijk zit te praten aan de eetkamertafel.
Arm zit ondertussen buiten in de tuin.
Ahh,.. geluid is er weer!! Gaat nog steeds over het gebruik van de budlertelefoon, de verdeling van het geld en de aanbiedingen.
Au3: nou, ik ben helemaal klaar met die budlertelefoon.. (ze klinkt een beetje geirriteerd)
Au3 baalt dat ze niet haar eigen spulletjes heeft in de beautycase. BB had tegen haar gezegd dat ze nix hoefde mee te nemen aan make-up, omdat er voor gezorgt werd. Alleen de parfum die erin zit, vind ze oke.
Andries heeft 2 producten voor zijn gezicht en die heeft hij nodig om pukkels ensow te voorkomen, en hij heeft van tevoren gevraagd of hij het zelf mee moest nemen. BB zei van niet. Hij is nu al vier weken bezig om zijn eigen dingen te krijgen. Hij baalt hiervan.
Andries vraagt aan Diane of haar gesprek in de dagboekkamer met dit gesprek te maken had.
Diane: ja, maar laten we eerst naar Frank luisteren alvorens we hierop in gaan.
Frank gaat verder met zijn betoog over de verdeling en besteding van het budget.
Frank: als wij aan de rijke kant zitten moeten we onszelf zien te vermaken middels het budget.
Au3: in spanje moesten we ook elke 2 dagen een boodschappenlijst maken.
Ze stelt voor om gezamelijk elke avond om 22.00 uur bij elkaar te gaan zitten en dan samen de bestellingen door te nemen (dit deden ze in Spanje ook, gezamelijk bestellen).
Frank: ja (ging dus ook over andere dingen)
Diane: wil je dat vertellen, ik wil helder hebben, wat door BB is gezegd en wat je eigen invulling is. Nu kunnen we geen onderscheid maken, wat jij en wat BB heeft gezegd.
Frank: BB heeft hem verteld hoe ze met het budget om kunnen gaan, en hoe ze aanbiedingen kunnen krijgen. Over het persoonlijke gedeelte straks meer.
Het gesprek wordt vnml gevoerd tussen Au3, Frank, Andries en Diane. Danielle zit er wel bij maar zegt er nix over, ze bemoeit zich er niet mee.
Het gesprek gaat door over het budget, waar het op neer komt is dat ze een beter overzich willen hebben over wat ze besteld hebben en voor hoeveel.
Diane: ik heb een beetje persoonlijk op mijn kop gehad. Ging over een opmerking naar Frank over BB.
BB (in dagboekkamer tegen diane, volgens Diane): ja, jullie snappen het nog steeds niet, en jij vooral niet, over hoe het gaat met bestellen. Het is leuk dat jullie 5 capiteinen hebben, maar ze willen er maar 1tje, die duidelijk is daarin.
Diane heeft gezegd dat BB dat maar met de kapitein moeten bespreken.
BB: ja, op is op, je moet het voor half 11 bestellen.
BB was volgens Diane zeer vurig. Dus daarom is ze er niet verder op in gegaan.
Diaan: Dat hebben ze ook gezegd, dat soort uitspraken willen ze ook niet meer horen. Van BB wil dit en BB doet dat. Zij zijn niet onze ouders.
16.19 Diane verlaat de dagboekkamer. Diane : Ik denk dat we eerst Franks verhaal af moeten luisteren. Ineens is het geluid een stuk harder. Ook valt het niet meer weg. Frank stelt voor een vast ritueel aan te houden, eerst het avondeten bestellen en dan de extra's. Audrey houdt een heel verhaal over het bestellen in Spanje. Ze bestelden veel meer dan ze nodig hadden en kregen de helft niet. Frank stelt voor dat verschillende mensen voor verschillende dingen verantwoordelijk zijn, bijvoorbeeld hij voor de groente. Diane : Ik wil helder hebben wat BB heeft gezegd en wat jouw invulling is. Frank : BB heeft gezegd hoe we met het budget om moeten gaan, hoe we met de butlertelefoon om moeten gaan en hoe we aanbiedingen kunnen krijgen. Verder heb ik een persoonlijk gesprek gehad en hebben we het over de tirade van Andries gehad. Andries stelt voor de basiszaken voor tien uur 's avonds te bestellen. Audrey : Dan kun je of wachten op een aanbieding of iedereen kan wat leuks doen, haarmaskers of whatever, opblaaspoppen. Andries zegt een paar keer dat hij niet weet voor hoeveel ze bestellen. Diane : Ik heb persoonlijk op mijn kop gehad omdat ik niet wist dat Frank een persoonlijke uitleg gaf. Ik heb gezegd dat ik nodig het (regel)boek weer eens moet lezen en dat ik voorlopig niet ga bestellen. Ze zei dat ze het leuk vindt dat we vijf kapiteinen hebben maar dat ze liever één aanspreekpunt heeft. Diane over de vrouw in de dagboekkamer : Ze was zo vurig dat ik er verder niet op in ben gegaan. Diane : Ze proberen ons niet uit de tent te lokken. Ze zei, ga er niet van uit dat wij er zijn om jullie te treiteren. Bestel geen legpuzzel maar een puzzel van een landschap van duizend stukjes. Dus, helderheid. Andries : Ik ben geen captain die met de vuist op tafel slaat en zegt nu gaan we wat bestellen. Als jullie zo'n captain willen moeten jullie iemand anders vragen. Ik ben de jongste, ik kan goed leiding geven, maar ik ga niet boven jullie uitsteken.
Andries: ik ben geen captain die met de vuist op tafel gaat slaan en zegt dat we zo gaan bestellen.
Diaan wil erop in springen, maar Andries zegt: nee, ik wil dit ff zeggen. Ik ben potverdikke de jongste, ik kan goed leiding geven, dat is mijn werk, maar ik ga niet arrogant boven jullie uitsteken, zo ben ik niet. Ik vind dat we dingen met zijn vijfen kunnen bestellen, we zijn hier met 5 volwassenen.
Diaan; ik zeg wat BB zegt, niet persoonlijk, want ik heb geen ambitie om captain te worden.
Frank gaat er nu op in. Hij vind dat ze elkaar wel moeten blijven controleren. Is er ook blij mee dat Andries captain is, maar dat dit wel een issue is dat een aantal dagen speelt en dat het nu goed besproken moet worden.
Andries: ik denk dat we dat net ook gedaan hebben. Afspraken worden herhaalt (het in 1 keer 's avonds bestellen en overzicht hebben over het geheel).
Het standaardpakket (toiletpapier, eieren en melk e.d.) is gratis. Ze hoeven alleen te vragen aan BB om het standaardpakket aan te vullen als het op is.
Diaan vertelt dat bb heeft gezegd dat er op volgorde van het bandje wordt besteld. Is halverwege het budget op, dan wordt alleen het eerste geleverd. Dus belangrijke dingen vooraan.
(iedereen doet verbaasd alsof ze nu het licht hebben gezien....)
Ze zijn het erover eens dat er bij hen zelf vaak een gebrek aan communicatie is.
Ze hebben nu eindelijk een beetje door hoe de bestelprocedure loopt en dat sommige de regels hierover nog een keer moeten doorlezen (diane geeft dit zelf aan dat ze dit zal en wil doen).
Andries: we zitten nu nog met een paar puntjes. Over het bestelpuntje hebben we nu gesproken, dat is nu afgesloten (zegt hij na goedkeuring op zijn vraag hierover aan zijn medebewoners).
het gesprek ging toch nog even door over de bestellingen.
Andries: ik heb vier vragen ingesproken door de telefoon. 1e vraag ging over de kleding die bb ongevraagd heeft gewassen, daar ben ik heel boos over en daar ga ik zo nog over praten.
Franks springt hierop in dat BB een goede wasserij heeft.
Au3: laten we wachten tot de kleren terugkomen. BB ziet en hoort alles en ik denk dat we dit punt nu duidelijk hebben gemaakt. Dus laten we nu ff wachten.
Andries: (op geirriteerde toon): ik heb al een broek die verneukt is door BB, dus ik wil niet meer dat ze mijn was doen. Vraag 2 die ik stelde was omtrent de puzzel.
De puzzel komt (hebben ze tegen Frank gezegd dat ie komt, alleen niet wanner). Punt 3 was omtrent de gitaar, maar die komt niet. Vraag 4 was over de filmpjes van Au3 en Daan. Tegen Frank is gezegd door BB dat ze die niet mogen zien.
Diaan: ze hebben dus maar met heel veel, met alle mogelijkheden, ze hebben dus gekozen voor 1 puzzel. Al is het sesamstraat met hele grote stukken, laten we dit gewoon doen en hier niet over zeuren (lacht).
Frank: we hebben hier hele dure materiale en er gaan dingen kapot. Wat ik heb gezegt is dat ik hier over wil waken.
Diaan: ja, dat doe je om te slijmen (haha)
Frank: ik krijg een schoevendraaier en een imborsleutel om dingen te kunnen repareren. We zijn hier allemaal gebaat bij en BB is blij dat ik dit wil doen.
Frank gaat ook toekijken hoe mensen met de materialen omgaan, hij let alleen op zijn eigen team.
16.46 Er bestaat onduidelijkheid over aan welke dag bestellingen worden toegerekend, aan de dag van bestelling of aan de dag van levering. Andries : Kunnen we het punt van bestellen als gesloten beschouwen ? Anderen : Ja. Audrey kijkt in het reglement.
16.51 Diane haalt drankjes op. Frank tegen Andries : Dat hebben ze tegen mij gezegd. De legpuzzel komt. Frank zegt dat vlees, drank en persoonlijke verzorging de dure dingen zijn. Diane : Wij zijn niet extreem in de persoonlijke verzorging. Frank : Ik zeg dat het best heel duur kan zijn. Als jij een creme van honderd gulden besteld, daar leg ik niet wakker van. Andries : Ik had vier vragen ingesproken in de butlertelefoon. De eerste ging over de kleren, straks ga ik daarvoor naar de dagboekkamer, daar ben ik heel erg boos over. Frank : BB zei, het is een goede wasserij. Andries : Ik heb al een broek die verziekt is. Dus ik wil niet meer dat ze mijn broek wassen. De tweede vraag had betrekking op de puzzel en het spel. Ze hebben tegen Frank gezegd dat we de puzzel krijgen. De derde vraag ging over mijn gitaar. Mag dus niet. Dat ga ik over week weer vragen. De vierde vraag was over de filmpjes van Audrey en Daan. Daar hebben ze ook iets over gezegd tegen jou. Die mogen we dus niet zien. Frank : Nee. Diane : Al krijgen we een puzzel van Sesamstraat met zulke grote stukken, laten we hem met plezier oplossen. Frank : Ik krijg een inbussleutel om kleine dingetjes vast te zetten. Andries zegt dat het andere team alle handdoeken vuil heeft gemaakt in de dag dat ze in rijk zaten.
Frank krijgt inbussleuteltjes en schroevendraaiers om wat kleinigheidjes op te knappen. (vindt hij leuk!)
Andries vindt dat men rekening moet houden met bijvoorbeeld handdoeken, als er een wissel kan komen. Na de laatste wissel waren er namelijk helemaal geen schone handdoeken meer.
Diaan zegt dat het andere team niet goed schoonmaakt. Ze ergeren zich aan haar dat ze zoveel poetst, maar vinden het wel prettig om in een schoon huis te komen, na een wissel. En hun team was in een smerig huis gekomen. (haar in het putje, zand in het bad, zelfs zand in bed!)
Audrey verteld hoe ze dat in Spanje deden. Ze deed eerst heel veel, maar hield daar mee op toen de rest niets deed.
(damn telefoon)
Diaan: ze zeggen we steeds dat ik de hele tijd schoonmaak, maar als ze weer in rijk komen, dan zijn ze wel blij dat alles schoon is, dankzij mij. Het mes snijd aan 2 kanten.
Au3 geeft aan dat ze vaak ook de troep van anderen moeten opruimen. Dit was in spanje ook het geval, zij en Precilla en nog een ander liepen steeds de troep van een ander op te ruimen. Dit weigerde ze op een gegeven moment ook.
Danielle: dit is niet 1 huis, maar 2 gedeeltes, en als je terugkomt dan baal je van de troep die anderen hebben gemaakt.
Diaan: je moet dit met elkaar kunnen overleggen. Pascal doet er wel wat mee, met het commentaar over de troep toen na de kantwissel vertelt ze.
Au3: ik hoorde hun ook klagen over het feit dat zij geen handdoeken hadden.
Andries gaat verder over het gebruikte handdoekenverhaal.
Andries: ik vind overigens dat de communicatie tussen beide captains nu met pascal goed verloopt. Dat hoeft niet altijd via mij. Maar ik wil niet dat zij de indruk krijgen dat wij de hele tijd lopen te zeiken.
Het contact hierover met het andere team moet via 1 persoon lopen vinden Diane en Frank en dat de captain dat moet doen.
Het gaat nu over in hoeverre ze regels en afspraken kunnen maken met de anderen (ook over kleren e.d.).
In arm zit Coos in de dagboekkamer.
De gebroken nagel van Au3 wordt nu behandeld en besproken.
Andries: iedereen moet zelf persoonlijk bespreken met wie hij afspraken wil maken (over kleding e.d.). Ik ga nu naar de dagboekkamer met mijn verwassen broek om dit te bespreken.
17.07 Andries : Ik kan goed afspraken maken met Pascal. Hij zegt dat de anderen ook hun ongenoegen duidelijk moeten maken aan het andere team. Diane vindt dat één persoon dat moet doen. Andries is het er mee eens. Frank vindt dat Andries als captain afspraken m.b.t. opruimen moet maken met het andere team, Diane vindt dat hij ook iemand kan aanwijzen die dat moet doen. Frank zegt dat hij de handdoeken niet uit elkaar kan houden, ze hebben allemaal dezelfde kleur. Nu zegt Andries toch weer dat iedereen zelf het andere team moet aanspreken.
17.13 Audrey breekt een nagel. Audrey : Het is geen ijdelheid als iemand haar nagel breekt, dat is pijn. Ze spreekt Frank persoonlijk aan. Frank : Dat weet ik, mijn vriendin had ook van die dingen. Audrey : Ik breek ze nooit, ik heb dit setje er al een jaar op zitten. Ik heb er vier weken niks aan gedaan.
Au3: Dus als we dan eens budget overhebbeeeen, dan zou ik het heel leuk vinden om een nageltje bij te laten zetteeeen.
Daan: Hetzijn enorme dikke nagels ook.
Andries: Om effe een punt af te ronden.
Ik ga effe vragen hoe dat zit met die was. Ik ga effe mijn broek pakken.
Au3: Zelf heb ik dat ook altijd, weet jeee? In Spanje vroegen ze ook weleens, 'heb jij nog was?'. Maar ik deed dat liever zelf, weet je weeeel?
De dames wassen zowiezo hun ondergoed liever op de hand, om dit niet vies aan BB te hoeven geven.(schaamtegevoel over de slipsporen?)
Andries laat zijn broek zien. Het is een afritsbroek, en een deel is nog mooi wit, het andere deel is grijs. Het was een dure broek.
Andries: Hierom wil ik dus niet dat BB ongevraagd spullen in de was doet. Ik wacht dan nog liever tot januari voordat ik dit kan wassen.
Diaan vraagt of hij het wil herhalen, en dat doet hij.
[cool!!!!!!!!!!!!!!!!]
Frank: wees er dus wel op voorbereid!!!
Frank vertelt nu aan Au3 over de battle met de ladder (dat ze samen 120 meter moesten klimmen). Hij doet uitgebreid verslag van zijn persoonlijke ervaringen tijdens deze battle (dat ze armen verzuurden etc). Frank geeft aan dat hij mij dit verhaal wil aangeven dat ze dingen in die richting wellicht kunnen verwachten.
Andries is terug uit de dagboekkamer, maar zegt verder nix over dit gesprek.
au3 vertelt over de dingen die ze niet wil doen omdat ze ze niet durft. Ze zegt dat ze nergens vanaf durft te springen.
Ze zegt dat ze veel win doen, maar dat niet.
Diaan (lachend tegen andries): en je zei nog wel dat je Au3 in je team wou omdat je dacht dat we daar de battles mee zouden winnen...
Au3: ik heb het warm johh, ppff en net had ik het koud.
Frank (zegt cool): ...overgang...
Andries: zullen we dan een deurtje opendoen?? Iedereen mee eens??
Au3: ja hoor schattebout
Frank: ik dacht ook dat ik geen kafskop zou eten, maar dat heb ik ook gedaan. (zoiets zij Andries ook al)
17.25 Coos verlaat de dagboekkamer. Frank vertelt over de battle met de touwladder. Andries onderbreekt hem een paar keer omdat hij vindt dat Frank het niet in de goede volgorde vertelt, zo begon Frank over blauwe benen, volgens Andries is dat het einde van het verhaal. Nu zit Kelly op streams 3 en 4 in de dagboekkamer. Audrey : Ik heb hoogtevrees. Ik ga niet springen. Ik durf alleen van een tafel op de grond springen. Diane over Andries : Hij kiest Audrey, want daar gaan we een hoop battles mee winnen. Audrey : Ik ga ook niet van een duikplank. Diane : Ga je het wel proberen ? Audrey : Ik weet het niet lieverd. Even later zegt Audrey : Ik wil gaan kitesurfen volgend jaar, machtig lijkt me dat. Audrey zegt dat Herman Brood al dood was voor hij de grond raakte, of bewusteloos. Audrey : Daarom lag hij er ook heel keurig bij. Mensen denken dan dat je hoofd uit elkaar spat.
17.33 Kelly verlaat de dagboekkamer. Audrey : Parasailen of deltavliegen wil ik wel. Zelfvertrouwen heb ik niet aan een touwtje. Diane : Ik denk, er zijn er al twee geweest, straks is het touw slap. Danielle heeft er wel vertrouwen in. Daniele : Denk je dat ze voor dit programma één of andere boerenlul gebruiken ? Nu zit Gert Jan in de dagboekkamer op streams 3 en 4.
Dit is het voorlopig van mij.
Het gesprek in Rijk gaat nu over bungeejumpen en wat er mis kan gaan (touw te lang e.d.).
Au3 geeft aan dat ze geen vertrouwen heeft in het bungeebedrijf van die man uit "ja, ik wil een miljonair". Frank zegt dat dat onzin is. Ze vertelt nu over een ervaring in Israel, dat ze hoogtevrees had tijdens een dansoptreden in een discotheek daar. (Ze vertelt het op een levendige mona-manier)
17:34, nu zit GJ in de dagboekkamer.
[vraag me af wat er toch allemaal besproken wordt daar in de dagboekkamer in arm??!!]
17:48 GJ zit nog steeds in de dagboekkamer in arm!!!
Frank zegt dat Au3 toch echt het meeste rookt hier.
Au3: dat doe ik express, omdat ik nl een lucratief contract wil met een sigaretten gigant.
Diane: is dat een behoefte aan tongzoenen die je probeert te onderdrukken??
Ze zijn dus flauw aan het ouwehoeren.
Ze (de dames aan rijk) hebben nu behoefte om te gillen en dat doen ze dan ook gezamelijk.
17:54, GJ verlaat nu de dagboekkamer.
Arm zit nu gezamelijk aan hun tafel in hun woonkamer.
Gaat over foto's dus die gemaakt zijn en wat er mee gebeurd is.
Stem: wil andries naar de dagboekkamer komen, andries naar de dagboekkamer.
Arm is nu aan het eten.
Au3 vertelt dat iedereen alles wat er gepubliceerd is over haar, wel voor der wil verzamelen.
Rijk vind dat Sandy een modellenkopje heeft, maar dat ze niet geschikt is voor modereportages omdat ze te klein is.
Andries zit dus in de dagboekkamer en hij showt nu zijn broek en het ontstane kleurverschil, hij vertelt ook dat hij dit leuk vind e.d. (geluid wat ik nu hoor is dus van andries).
BB stem: we zagen vieze dingen, echt vieze dingen, en we dachten dat dat maar gewassen moest worden. Dit is wel op te lossen. Ik zal zorgen dat jij een eigen vak krijgt, waar je je kleren kan in kan doen en dat je zeep krijgt zodat je je eigen kleren kan wassen. En dingen die kapot zijn, zal BB zeker vergoeden. En we zullen het dan verder niet meer doen, want we zitten niet om was verlegen. Je geeft voortaan aan wat gewassen moet worden en wat niet, en verder is het niet nodig om er dingen over te zeggen. (stem klinkt aanvallend en commandeerd Andries en hij mag geen commentaar geven, als hij dit doet, dan roept de vrouwelijke stem dat hier geen discussie over mogelijk is).
Andries komt terug en is boos. Zijn medebewoners vangen hem op en zijn heel aardig voor hem. Hij vertelt wat er is gebeurd en dat het een eenzijdig gesprek was (wat ook zo was), hij vertelt dat hij voortdurend overstemd werd en dat hij nix terug mocht zeggen en dat hij dit stom vind.
(en toen viel de stream weg)
18:07, Andries moet nu weer naar de dagboekkamer komen.
Andries: ohh, nou ik krijg nu vast weer op mijn kop!
Helaas, geluid blijft in rijk. Andries zegt niet veel, maar knikt wel vaak instemmend met zijn hoofd een beetje naar beneden.
Andries: nou, ze hebben blijkbaar meteen gebeld met de wasserij. We moeten er voortaan aan denken aan hoe we de was aanbieden, want bij de wasserij werken ook gewoon nederlanders. Hoe wij de was aanbieden in een hop(vies, kreukelig en vol met modder) dat kan niet en is haast een persoonlijke belediging (of zoiets) naar de mensen van de wasserette, dus of we in het vervolg dit ook netter willen aanbieden. Dus we moeten in het vervolg de was wat netter aanbieden. Dit is een mededeling van de wasserette. Dus ook niet nat en opgerold. Dit is een mededeling waar ik het wel mee eens ben. Ohh nog iets, de slagerij is op zondag dicht. Het enige wat ik gezegd heb is ja en amen. Ik zeg het ook wel tegen pascal. Ohh ja, ik moest de broek inleveren en dan zal de wasserij kijken of er nog iets aan gedaan kan worden. Maar daar gaat het helemaal niet om, ik heb er ook weinig zin in.
Hij is ook duidelijk niet meer te spreken over BB, en is ook niet meer overtuigd van hun goede bedoelingen.
Frank verdedigt BB weer.
Hier schijnen ze van te voren voor gewaarschuwd te zijn, dat dit moment (dat ze BB niet meer aardig vinden) gaat komen.
Andries vind het onterecht hoe hij is toegesproken, dat het een eenzijdig gesprek was en dat hij er nix tegen in moest brengen. Dat het hem absoluut wat doet en dat hij het niet normaal vind, de toon waarop het ging.
Ohh, nix bijzonders: de boodschappen zijn er.
Kijk net op de officiele BB-site en hier staat vermeld wat er in arm vandaag in de dagboekkamer is besproken. Ik heb het dus ff letterijk gekopieerd. Volgt hieronder..
“Ik voel me oud”
Big Brother voelt het team in Arm aan de tand over hun gemoedstoestand. Met Coos gaat het prima, maar Kelly en Gert-Jan voelen zich minder happy.
Mirthe Lems 07-10-2001 18:23
Arm –Coos vertelt in dagboekkamer dat hij gisteren dacht: ‘wat doe ik hier?’ Maar nu gaat het naar eigen zeggen goed. “Ik voel me weer top! Van mij mogen er nog wel pittigere Battles komen. Ik hoop dan ook vurig dat ik donderdag nog mag blijven.” Big Brother herinnert hem aan zijn zenuwen van afgelopen donderdag. “Ik was doodsbenauwd dat ik eruit moest en ik ben ontzettend blij dat ik mocht blijven”, geeft Coos toe. Coos bevalt het Arme gedeelte beter dan het Rijke. “Ik vind goed eten niet zo belangrijk. Brood is prima. De douche hier is ook prima. Ik kan alleen mijn hoofd niet scheren en ik schaam me voor haar op mijn hoofd, maar dan draag ik wel een muts.”
Coos is zeer tevreden met zijn teamgenoten, maar hij heeft niet veel op met Andries en Audrey. “Ik vind Andries te plastic. Hij is niet echt. Het is zonde dat Big Brother heeft verteld dat hij de populairste bewoner is geweest, want sindsdien lijkt hij wel een beetje veranderd. Het is absoluut niet zo dat ik jaloers ben, hoor”, voegt hij er snel aan toe. “Verder heb ik problemen met Audrey. Ik heb drie weken lang het geouwehoer over haar principes moeten aanhoren en na een uur in dit Huis was daar niets meer van over.” Coos zal vanavond geen hints met zijn medebewoners gaan spelen. “Ik hou niet van spelletjes, alleen van spelletjes die ik zelf kan arrangeren en regisseren. Ik vind het leuk om mensen op te naaien die zich dat erg aantrekken.”
Down
Kelly neemt na Coos plaats in de dagboekkamer. Ze is heel blij dat ze haar gevoelens even kwijt kan. “Ik voel me een beetje down. Dat komt door de omgeving, die is anders dan ik gewend ben. Vanmorgen werd ik wakker en ik zag alle troep en daar werd ik chagrijnig van.” Big Brother is benieuwd hoe zij tegenover de affaire tussen Andries en Audrey staat. “Ik ben helemaal niet boos op Andries. Hij doet maar wat hij wil”, begint Kelly voorzichtig. Maar dan vertelt ze openhartiger: “Ik had gewoon gehoopt dat ik voor hem de enige zou zijn hier in Huis. Ik voelde me een soort slettebak, alsof ik in een of andere harem zat. We hadden wel afgesproken dat we vrij waren, maar dan verwacht je niet dat hij het hele Huis grijpt!” Kelly besluit dat ze Andries er nog eens op gaat aanspreken. Weer helemaal opgevrolijkt verlaat ze de dagboekkamer.
Gert-Jan is de volgende die naar de dagboekkamer wordt geroepen. Hij heeft geen last meer van zijn kaak, maar er zijn wel dingen die hij erg mist. Hij verlangt naar een krant, en hij mist internet. Terwijl hij zo praat over het materiële gemis in het Huis, schieten ineens de tranen in zijn ogen. “Ik heb het er moeilijk mee dat ik mijn vriendin zo lang niet zie”, gooit hij eruit. “De band die ik met haar heb is heel sterk en ik heb het gevoel dat die band alleen maar beter is geworden sinds ik hier zit. Dat klinkt raar, maar er is hier zo weinig afleiding dat ik de tijd krijg om over alles na te denken. In het dagelijks leven ren je maar van a naar b.” Gert-Jan heeft ook het gevoel dat hij zichzelf goed leert kennen. “Ik voel mezelf oud, als ik kijk naar de onderwerpen waarover wordt gesproken en dat vind ik raar om te ontdekken. Ik moet nu meer uit mezelf halen om staande te blijven en dat is best moeilijk.”
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 08-10-2001 00:01]
ze hebben tot nu toe maar voor 63 gld besteld.
Ze (rijk) hebben net Triviant gekregen. Arm ligt met zijn allen in hun slaapkamer te praten.
Gert Jan gaat naar binnen en vraagt aan de overige "rijken" of hij misschien mee mag doen met Triviant.
Als Gert Jan weer terugkeert in de tuin is me nog niet duidelijk of het nou mag of niet.
Sandy en Kelly liggen samen in bed en hebben het over zingen. Frank staat nog steeds tegen het hek zijn verhouding met team arm wat te verbeteren.
Sorry voor alle streamlezers, maar ik heb geen zin een potje Triviant te gaan verslaan, dus nok er nu even mee. Mocht er iets heftigs gebeuren de komende twee uur dan ben ik weer terug.
K: Ze zijn wel lief, behalve Pascal. Die is af en toe een vervelend mannetje, snap je wat ik bedoel?
S: Ik snap precies wat je bedoelt. In Spanje waren ze heel anders, zonder de camera's.
K: Ik had het al gehoord dat ze pestkoppen waren. Ik ben vroeger veel gepest, ik haat mensen die je uit je tent lokken.
Sandy meteen: Dat doe ik niet!
C: Oke, dan houdt het op. Gert-Jan en Kelly willen eigenlijk ook niet. Ze hebben het over de sancties en bekijken het regelboek nog eens na of ze over het hek mogen.
Pascal leest voor.. [best moeilijk voorlezen... ]
Ze vinden het wel een leuk idee en wat de rest van de groep betreft mogen de twee gaan, maar ze zouden het niet eerlijk vinden als de groep gestraft zou worden. Daarna wordt bedacht dat ze ook geldboetes kunnen krijgen.
P: Ik ga niet.
GJ tegen Pascal: Je kijkt wel vaak naar Coos als je dat soort dingen beslist.
C: Is dat zo?
Sandy zegt dat ze Coos in Spanje onbetrouwbaar vond. Pascal zegt dat hier alleen maar dingen zullen uithalen ten gunste van de groep.
Ze bekijken de vraag nog eens. Die heette toch van Rijn?
Au3: Wat doen de deelnemers van de antarctica marathon bij 20 graden onder 0
- Hardlopen.
(Alle vragen verslaan lukt niet. Gaat te snel)
Andries las een vraag voor en sprak de naam van Pien (weerman) op z'n Frans uit. Dus Piën.
Au3: Van welke koudbloedige dieren worden de miljoenen jaren oude drollen voor 10000en guldens geveild.
Diaan: Walvissen?
-Dinosauriërs.
Diaan: Wat is een walvis dan eigenlijk voor een bloedig dier? Koudbloedig of warmbloedig.
Frank: Een walvis is een zoogdier. (was dat Diaan's vraag?)
Au3 leest de vragen trouwens met een donkere zwoele stem voor. Heel temerig.
Au3: Waar of niet waar. Spionage-satelieten kunnen vanaf 300 km hoogte kentekenplaten van auto's lezen.
Daan: Waar!
Au3: Ja het is waar.
Daan heeft er weer een triviantje bij.
Au3 gedraagt zich erg aanstellerig. Alsof ze Chazia Mouralis in hoog eigen persoon is. Ze doet ook net alsof ze zelf alle antwoorden wel weet.
Ze zit ook steeds te knipogen en kusjes te werpen in de richting van Andries. Haar bewegingen en manier van praten is erg langzaam en sexy. (tenminste dat zal ze zelf denken)
Diaan: Ik vind het een beetje vermoeiend, ik heb eigenlijk geen zin meer. (kan me voorstellen dat je er moe van wordt op die manier)
Andries: Wie vocht naast Che en zei: Ik wil sterven met in de ene hand een granaat en in de andere....
Frank zit te denken.
Andries: Fidel Castro.
Daan: Wil er iemand iets lekkers?
Andries: Doe maar een biertje.
Frank: Hebben we nog nootjes?
Daan: Ik kijk.
Andries: Oh lekker chippies!
Andries: naar wie werd de gekloonde blater dolly genoemd?
Au3: Dolly Parton?
Andries: Ja goed.
Au3 weet nog twee vragen.
Frank: Ja nou is het wel weer even genoeg, hè?
Au3 komt op een bruine triviant.
Ze weet de vraag.
Daarna weet ze weer 2 vragen.
Andries: Wat is een miliade?
Au3: Een optocht van militairen.
Andries: Nee schat, dat is een tijdvak van 1000 jaren.
Andries: Welk Parijs modehuis liet zich inspireren door de Masaï-krijgers.
Au3: Ik weet het, ik weet het.
Frank: Geen idee.
Au3 (die niet aan de beurt is) laat horen dat ze wel 3 Franse modehuizen kan opnoemen. Helaas zijn ze alledrie fout. Het antwoord was Christian Dior. (dat ze die nou net vergeten was!)
Sandy was net naar de DBK geweest en roept nu dat haar zender al gemold is. Au3 gaat effe kijken.
Bedekten Mayakrijgers, tot hun huwelijk, hun hele lichaam met veren, zwarte verf of honing.
Daan: Zwarte verf!
Andries: Ja goed.
Daan: Honing is zo plakkerig.
Diaan gaat naar bed.
Daan vraagt of Diane alvast een klein lampje aan wil doen, dan hoeven ze haar niet wakker te maken in verband met struikelen en zo.
Hoe heette Rutger Hauer toen hij als Ridder van Rozemond over de buis galloppeerde?
Andries weet het niet.
-Floris. (natuurlijk!)
Au3 is ergens over aan het praten op een fluisterende toon. Over een miljonair of zoiets. Waarom ze fluistert is mij niet bekend. Ze vertelt namelijk geen genante zaken of zo.
Au3 tegen Andries: Je brengt me steeds zo van mijn a propos.
Au3 gaat plassen.
Andries: Welke wereldreiziger zou, volgens Michael Jackson, Jackson Junior moeten dopen.
-De paus.
Andries: Ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Het duurt te lang. Ik ga denk ik het badje aanzetten. (jaja! )
Danielle heeft er ook geen zin meer in.
Andries gaat het bad aanzetten.
Frank gaat rustig door met vragen stellen.
Au3 komt terug.
Frank: We stoppen ermee.
Au3: Heb je geen zin meer?
F: ja ik wel, maar de rest niet meer.
Danielle stelt voor het even af te maken.
Andries: Nee helemaal niet. Ik vind het te lang duren.
(Ik zal nog effe kijken wie er gaat winnen, dan ga ik naar bed)
Hoe heet de grootste BigMac van de Bijlmer waar het maar niet wil vlotten met de groene zoden.
Frank: Geen idee.
Daan: Dat weet ik zelfs!
Daan en Au3 beginnen te gillen.
Frank: O, het ajax stadion. De ArenA.
Au3 staat schijnbaar voor.
Daan: Wat is de populaire Nederlandse benaming voor UFO's?
Au3: Unidentified Flying Objects. (Nederlands
Audrey!)
Daan: Nee, vliegende schotels.
Au3: Ja, dat is toch hetzelfde?!
Daan: Welke dieren dansten in Turkije gemuilkorfd als volksvermaak.
Au3: Kamelen?
Daan: Nee, beren.
Au3 staat bij het hek te vertellen dat het allemaal maar stomme vragen zijn. Ik wil eigenlijk van die gewone vragen.
Au3: O Daan moet er nog 1, dadelijk gaat ze nog winnen.
Kel roept welterusten.
Daan: Welke tijdbarriere brak de australische Dawn Frasier als eerste vrouw.
Au3: De snelheid van het licht. (hoe intelligent is ze eigenlijk?)
Antwoord is geloof ik 1 minuut op de 100 meter vrije slag. (kon het niet goed horen)
Van welke timmermanszoon wordt binnenkort de 2000e geboortedag gevierd.
Jezus.
Vraag over van Gogh. Over een schilderij.
Au3: De aardappeleters.
Ze kappen ermee.
De dames noemen Andries dom.
Daan: Je bent nog dommer dan ik eruit zie.
Au3: Ja inderdaad.
Daan heeft de meeste triviants en wordt uitgeroepen tot winnares.
(Ik kap er ook mee. Moet fitniksen morgen.)
Ondertussen zit Audrey ineens met haar hoofd op haar schoot bij Andries, hij streelt over haar haren. Andries is aan het bier.
En hier weer verder gaarne:
Streamverslagen 8 oktober 2001
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |