abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 februari 2000 @ 23:17:00 #1
862 Arcee
Look closer
pi_145343
Sorry, moest ik ff kwijt. Hebben ze bij TMF de Britpop Top 40 allertijden, hebben ze uitgerekend één van de allerbeste nummers niet! Fools Gold van de Stone Roses dus. Een nummer uit 1990 en zijn konden de clip nergens vinden. Sukkels.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_344779
Graaf Graaf en dan kom ik ineens dit tegen...

Dit is dus een van m'n favo nummers aller tijden (heb er dan ook vele versies van in m'n bezit) maar helaas zie of hoor je het nummer eigenlijk nooit meer op de radio. Wat ik erg leuk vind is dat de clip lekker wazig gemaakt is met een paars/roze gevlekte waas erover heen, het kijkt net alsof je flink high bent. En die kapseltjes van toen, met die hoedjes erbij, blijf ik nog immer grappig vinden.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 16 september 2000 @ 18:31:28 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_344784
Jaaah! Geweldig nummer. Ik vond toendertijd die hele Manchester-scene met de Stone Roses en de Happy Mondays wel okee... Goede feestmuziek.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Overall beste user 2022 zaterdag 16 september 2000 @ 18:38:52 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_344790
Yeppers

* Ulx heeft vrijwel alle singlecd's van de stoneroses

en nog wat Inspiral Carpets/Happy Mondays/Charlatans werk

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_344818
Kheb sowieso veel Engelse muziek uit die tijd, carter USM, Jesus and mary chain, Happy monday's, Stone Roses, Jesus jones, Charlatans, the Farm, soupdragons.

Weirdo van the charlatans vind ik ook een geweldig nummer, luister ik nog bijzonder vaak. Evenals de happy monday's met bv kinky afro en loose fit en zo....

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 september 2000 @ 20:03:48 #6
862 Arcee
Look closer
pi_344868
Sjesus, da's een oud topic! Dat was toch wel de laatste die ik bovenin de actieve topics verwachtte
quote:
Op 16 september 2000 18:28 schreef DIGGER het volgende:
Dit is dus een van m'n favo nummers aller tijden
Van mij dus ook. In m'n Top 10 op nummer 6 zelfs. Heerlijk, zweverig nummer met een aantal ongelofelijk lekkere gitaarloopjes. En ook nog een kick ass drum eronder.
quote:
Wat ik erg leuk vind is dat de clip lekker wazig gemaakt is met een paars/roze gevlekte waas erover heen, het kijkt net alsof je flink high bent.
Precies, ik had 'm nog willen noemen in het videoclip topic. Erg sfeervolle clip inderdaad. Vooral die scènes waarin ze in slowmotion lopen vind ik erg cool.

Kep gelijk maar ff wat screenshotjes gemaakt:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_344873

ken ik niet maarja zal ik wel te jong voor zijn
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_345123
Ik bewaar trouwens sowieso hele goeie herinneringen aan de Stone Roses.

In 1992 op 14 december, toen we voor het eerst van ons leven een nestje hadden met een hond van ons (en dat uitgerekend op m'n broertjes verjaardag) heb ik grote stukken van de bevalling gefilmd. Toen cindy (de moederhond) heftige weeen had, heb ik de titelloze CD van de Stone Roses opgezet, op repeat.

Toen de bevalling echt begon natuurlijk compleet geen aandacht voor de muziek gehad, maar later toen ik die video terugkeek viel het me pas op. En wat ik helemaal leuk vond is dat Jessy, de laatste van 4 pups die Cindy kreeg en de hond die mijn broertje kreeg als verjaardagscadeau, geboren was met het nummer 'I wanna be adored' op de achtergrond en de placenta kwam bij het nummer 'Waterfall' Alsof het getimed was leek het wel. Die CD van de Stone Roses heeft voor mij vanaf toen altijd iets speciaals gehad en ik draai hem vaak en graag.

Arcee: Sja ik zag beatrice haar topic, wou ook ff naar oude topics zoeken erover totdat ik ineens zag dat je die links al staan had. Toen hing ik in de topiclijst toevallig net bij deze, zag 0 reply's en las Fools Gold in de titel, en dat kon maar over 1 ding gaan. Ik moest dus ff 'ingrijpen' Thanx voor de screanshots, is meteen duidelijk voor de 'leken' wat ik bedoelde met die hoedjes en die waas en zo.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 september 2000 @ 23:31:30 #9
862 Arcee
Look closer
pi_345136
Van de Happy Mondays vind ik Step On erg goed trouwens. Typisch een nummer uit diezelfde tijd ook. Net als King Kong 5 van Mano Negra. En Enjoy The Silence uiteraard.
quote:
Op 16 september 2000 23:21 schreef DIGGER het volgende:
Arcee: Sja ik zag beatrice haar topic, wou ook ff naar oude topics zoeken erover totdat ik ineens zag dat je die links al staan had. Toen hing ik in de topiclijst toevallig net bij deze, zag 0 reply's en las Fools Gold in de titel, en dat kon maar over 1 ding gaan. Ik moest dus ff 'ingrijpen'
Ik vraag me af of het geen record is... serieus! Na bijna 7 maanden pas de éérste ON-topic reactie
quote:
Thanx voor de screanshots, is meteen duidelijk voor de 'leken' wat ik bedoelde met die hoedjes en die waas en zo.
No prob. Leuk om weer 's te zien. Ik had 'm al een tijd niet meer gezien. Ik had de hoop dat TMF 'm toen zou draaien, maar ja, die hadden 'm dus niet
pi_345146
quote:
Op 16 september 2000 23:31 schreef Arcee het volgende:
No prob. Leuk om weer 's te zien. Ik had 'm al een tijd niet meer gezien. Ik had de hoop dat TMF 'm toen zou draaien, maar ja, die hadden 'm dus niet
Als de TMF dan weer eens een Britpop top nogwat doet, dat ff hier melden en dan ondernemen we wel ff actie
pi_411988
Nog wat gave plaatjes die ik net tijdens het surfen tegen kwam (met name de 1e vind ik gaaf):

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')