abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:09:26 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_1806141
Sloterpark zwicht voor terreur

AMSTERDAM - Het Sloterparkbad in Amsterdam-West blijft de rest van dit jaar waarschijnlijk dicht. Het bad weet niet wat het tegen het wangedrag van een groep van dertig tot veertig Marokkaanse jongens moet doen. Stadsdeel Geuzenveld/Slotermeer staat volgens stadsdeelbestuurder Hans van Lier op het punt in te grijpen, maar weigert te zeggen hoe.

Het bad is al sinds september dicht vanwege de raddraaiers, die tussen de twaalf en achttien jaar oud zijn. Kluisjes werden systematisch leeggehaald, wasbakken en toiletdeuren werden gesloopt en andere badgasten werden geïntimideerd. Personeel werd ernstig bedreigd en zelfs geslagen, aldus directeur Jan Evert Veer van Optisport Amsterdam, de beheerder.

Van Lier (VVD, Sportzaken) vindt het 'een vervelende en moeilijke zaak'. ''Ik ben echt kwaad hierover. De maat is nu vol. Ik heb vroeger zelf overlast gehad van jongeren. En ik weet precies hoe dat zwembadpersoneel zich voelt. Dit maakt deel uit van je leven.''

Toch ligt het niet zo gemakkelijk voor het stadsdeel, zegt Van Lier: ''Het Sloterparkbad is een geprivatiseerde onderneming. De exploitant en de stichting komen er gezamenlijk niet uit. Maar als stadsdeel kunnen we niet te lang meer wachten. Het moment van ingrijpen nadert met rasse schreden. We hebben een burgerplicht. Burgers moeten kunnen zwemmen. We voeren bijna wekelijks overleg om tot een oplossing te komen. Maar die ligt er niet volgende week.''

''Ik vraag me wel af: hebben we zo zitten suffen de hele tijd,'' aldus Van Lier. Hij zegt dat er nauw contact is met de politie over de problemen. ''Het ligt niet alleen meer op het wijkbureau, maar het ligt op tafel van het gehele district Tuinsteden.''

Het Jeugd Service Team, dat onder leiding van de politie toezicht houdt in het zwembad, heeft weinig kunnen uitrichten. De politie vindt dat het zwembad verder zelf verantwoordelijk is voor de problemen. ''Wij geven wel advies hoe het de situatie kan verbeteren,'' aldus een politiewoordvoerder.

''Het is geen oplossing in dat zwembad te zitten. Weet u wat een politiemedewerker kost? Bovendien los je daarmee de problemen niet op. Dan kun je wel aan de gang blijven. Dat is slechts symptoombestrijding.''

© Het Parool HANNELOES PEN
=====================================================================

Amsterdam; Is dat niet de stad waarin Burgervader Cohen nog géén twee weken geleden dit zei: "Het is namelijk uiteindelijk de meerderheid die de grenzen van de integratie van de minderheid bepaalt".

De minderheid bepaalt kennelijk wel dat de meerderheid niet meer kan zwemmen

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:12:10 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1806168
Kwil niet lullig doen hoor maar ik heb dit vorige maand ofzo al gepost
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:14:34 #3
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1806189
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 17:12 schreef Armageddon het volgende:
Idd.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1806200
quote:
Dat is knap voor een artikel van 3 oktober.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:17:14 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1806208
quote:
Vandaar dat Het Parool er vandaag een artikel aan wijdt? Het is nu bekend dat het gesloten blijft.

De topics over de Marokkanen in Klaagbaak zijn mij bekend.

woensdag 3 oktober 2001 @ 17:17:37 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1806214
dat vorige bericht ging erover dat het zwembad per direct dicht was. dit bericht gaat er meer over dat het zwembad wrs nog tot eind van t jaar dichtblijven..

Verschilletje dus.

pi_1806223
entreeprijs verhogen, misschien blijven ze dan weg
pi_1806288
Hahaha! Alsof die gasten betalen voor de intree!
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:27:00 #9
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1806309
anyweez het blijven klerelijers
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:28:49 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1806327
Ik vind het een zeer ongelukkige ontwikkeling. Toegeven aan de terreur van een handvol raddraaiers? Waardeloos!
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1806371
echt erg dat n stel t*ringlijers n beetje de boel voor anderen lopen te verzieken
Om dit soort dingen kan ik me dan echt boos maken, mensen die voor hun eigen plezier anderen zo erg lastigvallen
verzin zelf maar iets
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:38:07 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1806409
Die opmerking van Van Lier is trouwens ook raar: Ik wist helemaal niet dat dit vroeger ook voorkwam.

Ik dacht altijd dat vroeger alles altijd beter was.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:48:00 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_1806480
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 17:38 schreef links234 het volgende:
Die opmerking van Van Lier is trouwens ook raar: Ik wist helemaal niet dat dit vroeger ook voorkwam.
Ik vind deze veel vreemder: ''Ik vraag me wel af: hebben we zo zitten suffen de hele tijd,'' aldus Van Lier.

Als je de beeldvorming omtrent Marokkanen een slechte dienst wil bewijzen moet je dat zeker gaan doen... Onbegrijpelijk dat Cohen zich er niet in heeft gemengd, desnoods met de gratis verstrekking van een beveiligings dienst.

De column vorige week van Theo van Gogh, Marokko voor de Marokkanen gaat ook al in op (ontbrekende) rol van Cohen:

Over de moslims die Cohen gesproken heeft: "Ze hebben het idee dat er anders naar hen gekeken wordt dan vroeger. Voor een deel kan dat best suggestie zijn, maar dat maakt het niet minder ernstig. Soms durven mensen zelfs hun kinderen niet meer de straat op te sturen."
In welke stad leeft Cohen?
Al jaren zijn Nederlandse autochtonen bang voor, bijvoorbeeld, de Marokkaanse terreur die hun kinderen ten deel valt. Daarover mag in het openbaar niets gezegd worden op straffe van voor 'racist' te worden uitgemaakt.....
--

Ik begrijp ook niet waarom hij over een dergelijk belangrijke onderwerp (als het om stigmatisering gaat) zich niet harder heeft ingespannen.

woensdag 3 oktober 2001 @ 18:38:06 #14
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1806897
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 17:48 schreef R@b het volgende:

Op welke planeet is wellicht ook relevant.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 18:45:20 #15
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1806942
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 17:09 schreef R@b het volgende:
Sloterpark zwicht voor terreur

Weet u wat een politiemedewerker kost? Bovendien los je daarmee de problemen niet op. Dan kun je wel aan de gang blijven. Dat is slechts symptoombestrijding.
Jah, dus dan doen we helemaal maar niks he. Of nee beter nog we sluiten het zwembad!

pi_1806967
quote:
Het Jeugd Service Team, dat onder leiding van de politie toezicht houdt in het zwembad, heeft weinig kunnen uitrichten. De politie vindt dat het zwembad verder zelf verantwoordelijk is voor de problemen.
He wat? Zelf verantwoordlijk? Wie er verantwoordelijk zijn, dat zijn die marrokaanse jongeren, niet het zwembad!
quote:
''Het is geen oplossing in dat zwembad te zitten. Weet u wat een politiemedewerker kost?
Stelletje T#^%#AFD! Weet je wel hoeveel belasting m'n ouders betalen?! Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat de overheid de veiligheid garandeerd van de burgers! Dat een agent veel kost mag dan wel zo zijn, dat is niet mijn probleem! Ze zorgen maar dat die criminelen de bak in draaien.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 18:50:24 #17
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1806978
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 17:48 schreef R@b het volgende:
Al jaren zijn Nederlandse autochtonen bang voor, bijvoorbeeld, de Marokkaanse terreur die hun kinderen ten deel valt. Daarover mag in het openbaar niets gezegd worden op straffe van voor 'racist' te worden uitgemaakt.....
O ja! Sorry hoor dat ik me nu even druk maak, maar je wilt Cohen nu toch niet inneens de schuld gaan geven voor een situatie die z'n voorgangers jaren en jaren hebben laten liggen omdat het nogal 'precair' lag, politiek gezien!?

Doe 'ns effe normaal zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 03-10-2001 18:51]

pi_1806983
Echt Amsterdam-west weer

BTW: ik woon 5 minuten van Sloterparkbad af

pi_1807075
ik denk echt dat de politie hierzo in nederland "te soft" is..

denk je dat er in marokko een groepje jongeren een buurtje terorisseren??

woensdag 3 oktober 2001 @ 19:51:20 #20
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_1807552
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 19:07 schreef SYCO het volgende:
ik denk echt dat de politie hierzo in nederland "te soft" is..
Te politiek correct........
quote:
denk je dat er in marokko een groepje jongeren een buurtje terorisseren??
Nee thuis gedragen ze zich wel !

Maar bij een ander.........

woensdag 3 oktober 2001 @ 20:04:46 #21
521 ruby
Hell yeah!
pi_1807664
Ja en vooral in groepen. Want alleen stellen ze geen hol voor.

Toedels, Ruby

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_1807725
Betonnen zwemvest?
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 20:14:42 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_1807756
Pasjessysteem?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 20:18:41 #24
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1807793
<----- Hutje op de hei?
  woensdag 3 oktober 2001 @ 20:20:13 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_1807812

Nee ik bedoel, als ze weten dat het een selecte groep van dertig of veertig jongens is, lijkt het me dat je ze kan weren, aangezien je na een week precies moet weten wie het zijn.

(tenzij het probleem natuurlijk veel groter is)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')