abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2000 @ 22:33:00 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_144104
Ik ben maar zo vrij geweest om deel twee te openen, aangezien deel 1 de 50 allang is gepasseerd.
quote:
op 01-26-2000 om 11:52 PM schreef SunChaser het volgende:
Ik reed vorige week van NH naar Termunterzijl: Ik deed het bandje van mijn baas zijn dochter in het cassettedeck en hoorde Babe van Thake That. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Een nummer over een man die na de oorlog terugkeert van het front en zijn ex opzoekt.... en zijn zoontje voor het eerst ontdekt.

Andere platen waar ik tranen van in mijn ogen krijg: Tie a Yellow Ribbon on the Old Oak Tree, Samen Zijn van Willeke, en dat nieuwe nummer van Abel: onderweg... zo mooi.

Ik weet er nog wel meer, maar ik wacht even op jullie suggesties.

Zelf wil ik hier nog even 'Sweet Baby James' en 'Fire and Rain' van James Taylor noemen. Ik krijg er geen tranen van in mijn ogen, maar wel een beetje kippenvel.
En kent iemand 'The Green Fields of France'? Dat is een Iers nummer en ik kan nu even niet op de naam van de groep komen waarvan ik de versie hier op een bandje heb. Gaat over een gesneuvelde soldaat in de 1e WO en over oorlog in het algemeen.

------------------
Groetjes,
Jane

"Instant Karma's gonna get you"

[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 01 Februari 2000).]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 1 februari 2000 @ 22:48:00 #2
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_144105
En nu we nog een beetje 'on the beatles' zijn:

The long and winding road En de prachtige versie van Two of Us (john en paul) van de derde Anthology.

Life is good

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_144106
Niks van de Beatles, maar wel iets anders. Mijn vriendin is namelijk nogal "fan" van Alanis Morisette. Zelf vond ik hier nooit een zak aan totdat ze van de week die nieuwe "Unplugged" Cd had gekocht, en daarvan dan met name het 2e nummer "Joining You" dat is zooo mooi! Ze leest hier toch nooit dus ik kan het hier wel zeggen...
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  dinsdag 1 februari 2000 @ 23:08:00 #4
1986 Jane
pi_144107
quote:
op 02-01-2000 om 10:48 PM schreef bogus het volgende:
En de prachtige versie van Two of Us (john en paul) van de derde Anthology.

Geweldig! Bedankt voor het noemen. Ik krijg al kippenvel als ik er aan denk. Ga 'm gelijk straks weer even draaien.

dinsdag 1 februari 2000 @ 23:12:00 #5
1658 bogus
pi_144108
Ligt het aan mij dan, of heb jij ook met bijvoorbeeld Two of Us, dat je veel meer voelt dan er misschien is? Je voelt (of wilt het voelen natuurlijk) de spanning, maar ook de relaxedheid. Het boterde dan misschien niet echt meer, maar dit is toch een opname die een en al vriendschap en verbondenheid uitstraalt.

Once again, misschien ligt het aan mij, maar het is een fijne gedachte, niet?

bogus.

dinsdag 1 februari 2000 @ 23:22:00 #6
1986 Jane
pi_144109
quote:
op 02-01-2000 om 11:12 PM schreef bogus het volgende:
Ligt het aan mij dan, of heb jij ook met bijvoorbeeld Two of Us, dat je veel meer voelt dan er misschien is? Je voelt (of wilt het voelen natuurlijk) de spanning, maar ook de relaxedheid. Het boterde dan misschien niet echt meer, maar dit is toch een opname die een en al vriendschap en verbondenheid uitstraalt.

Once again, misschien ligt het aan mij, maar het is een fijne gedachte, niet?

bogus.

Inderdaad, ik weet wat je bedoelt, Bogus. Het valt alleen moeilijk onder woorden te brengen.
Er was een hoop spanning tussen die twee (kijk alleen maar naar de film 'Let it be'!) en toch samen zo'n prachtig nummer kunnen opnemen. Dat samenspel en die samenzang zijn echt bijna niet te beschrijven, en daarna zelden meer gehoord.
Er gaat wat mij betreft niets boven Lennon en McCartney samen. Zelfs toen ze nauwelijks meer 'on speaking terms' waren, konden ze nog iets 'hemels' creëren.
Maar ik hou op, voordat het allemaal tè lyrisch wordt.
pi_144110
quote:

En kent iemand 'The Green Fields of France'? Dat is een Iers nummer en ik kan nu even niet op de naam van de groep komen waarvan ik de versie hier op een bandje heb. Gaat over een gesneuvelde soldaat in de 1e WO en over oorlog in het algemeen.

Ik ken wel "and the band played 'Waltzing Matilda'" van the Pogues. Da's ook een Ierse band, en dat gaat ook over WO I !
Alleen deze soldaat sneuvelt niet dus het is waarschijnlijk wel een heel ander nummer

Maar, dat is wel een tranen-in-je-ogen nummer.
Verder....zelfs bij heel lang nadenken kon ik maar weinig nummers bedenken. Maar de absolute "tranen-in-je-ogen"-topper is voor mij toch wel "we dance" van Pavement

pi_144111
Ik was zondag bij 'vrienden van Amstel live' en kreeg toen wel een brok in mijn keel bij Van Dik Hout - laat het gaan, laat het vallen, laat het los (ik weet niet of dat de titel is?) Errug mooi!
  dinsdag 1 februari 2000 @ 23:37:00 #9
1986 Jane
pi_144112
quote:
op 02-01-2000 om 11:22 PM schreef Beatrice het volgende:
Ik ken wel "and the band played 'Waltzing Matilda'" van the Pogues. Da's ook een Ierse band, en dat gaat ook over WO I !
Alleen deze soldaat sneuvelt niet dus het is waarschijnlijk wel een heel ander nummer

Nee, dat is niet hetzelfde nummer. Het refrein van het nummer dat ik bedoel gaat als ik het goed heb als volgt (ik kan alleen niet op een klein stukje tekst komen, maar daar zet ik wel puntjes):

'Did they beat the drum slowly?
Did they play the fife lowly?
Did they ........ when they lowered you down?
Did the band play 'The last post' and chorus?
And did the pipes play 'The flowers of the forest'?'

En nu we toch ook over de Beatles bezig zijn, wil ik hier nog even een obscure favoriet van me noemen. Is alleen op bootleg te krijgen. De demo-versie van Goodbye, een nummer geschreven door Paul McCartney voor Mary Hopkin, gezongen door hemzelf met alleen gitaar. Prachtig!

------------------
Groetjes,
Jane

"Instant Karma's gonna get you"

[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 01 Februari 2000).]

pi_144113
quote:
op 02-01-2000 om 10:16 PM schreef bogus het volgende:
Kozzmic, dit is misschien wel erg off-topic, maar je lijstje verraad toch enige sympathie jegens Smashing Pumpkins. Heb je ze vorige week ook gezien? Smashing

bogus.

Neuh... ben d'r niet geweest... Maar krijg als het goed is nog wel een revanche dit jaar, geloof ik!! Vindt 't zeker één van de betere bands van de jaren '90!!

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 februari 2000 @ 10:05:00 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_144114
Yep Jane, 'Fire and Rain' van James Taylor!!! Heel mooi!

Ook heel mooi: shine on you, crazy diamond (pt 1 to whatever) (Pink Floyd)

Beatle ontroer nummer: For no one

[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 02 Februari 2000).]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 februari 2000 @ 12:01:00 #12
862 Arcee
Look closer
pi_144115
Ode To My Family - The Cranberries (een van de ALLER mooiste nummers ooit gemaakt), Unfinished Sympathy - Massive Attack (die strijkers samen met de stem van Sara Nelson... brrr wat mooi), You Were Meant For Me - Jewel en Onderweg - Abel (wat een prachtig nummer is dat zeg).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage woensdag 2 februari 2000 @ 12:37:00 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144116
Ik krijg het koud bij:

"Als de dag van toen, hou ik van jou, misschien bewuster en oprechter trouw, maar wat, wat er ook gebeuren mag, ik hou nog meer van jou als toen die dag."

(ik draai zelf de versie van Mama's Jasje)

------------------
Life is to short to stay out of the sun

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 02 Februari 2000).]

woensdag 2 februari 2000 @ 13:40:00 #14
1986 Jane
pi_144117
quote:
op 02-02-2000 om 12:37 PM schreef SunChaser het volgende:
Ik krijg het koud bij:

"Als de dag van toen, hou ik van jou, misschien bewuster en oprechter trouw, maar wat, wat er ook gebeuren mag, ik hou nog meer van jou als toen die dag."

(ik draai zelf de versie van Mama's Jasje)

Vind ik ook mooi, maar zelf vind ik dat duitse accent van Reinhard Mey (schrijf je dat zo?) juist wel ontroerend (geen geintje).

Redactie Frontpage woensdag 2 februari 2000 @ 13:54:00 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144118
quote:
op 02-02-2000 om 01:40 PM schreef Jane het volgende:
Vind ik ook mooi, maar zelf vind ik dat duitse accent van Reinhard Mey (schrijf je dat zo?) juist wel ontroerend (geen geintje).

Hoe zou het klinken als we beide versie's tegelijk draaien?

woensdag 2 februari 2000 @ 13:59:00 #16
1986 Jane
pi_144119
quote:
op 02-02-2000 om 01:54 PM schreef SunChaser het volgende:
Hoe zou het klinken als we beide versie's tegelijk draaien?

Geen gehoor, denk ik. Ik bezit de versie van R.M. ook niet, moet ik zeggen.

woensdag 2 februari 2000 @ 15:21:00 #17
1658 bogus
pi_144120
quote:
op 02-01-2000 om 11:22 PM schreef Jane het volgende: Inderdaad, ik weet wat je bedoelt, Bogus. Het valt alleen moeilijk onder woorden te brengen.
Er was een hoop spanning tussen die twee (kijk alleen maar naar de film 'Let it be'!) en toch samen zo'n prachtig nummer kunnen opnemen. Dat samenspel en die samenzang zijn echt bijna niet te beschrijven, en daarna zelden meer gehoord.
Er gaat wat mij betreft niets boven Lennon en McCartney samen. Zelfs toen ze nauwelijks meer 'on speaking terms' waren, konden ze nog iets 'hemels' creëren.
Maar ik hou op, voordat het allemaal tè lyrisch wordt.

Ga door, GA DOOR... Je hebt helemaal gelijk, en het geeft ook hun onmogelijke vermogen aan om muziek te maken. Ruzie of niet, als ze muziek maakten ging het puur en alleen om de muziek. Dat is iets wat je niet vaak meer ziet denk ik. Bonje binnen een band, maar toch weten dat ze eigenlijk (nog) niet zonder elkaar kunnen.

Prachtig (bogus wordt week van binnen! )

bogus.

woensdag 2 februari 2000 @ 15:22:00 #18
1658 bogus
pi_144121
quote:
op 02-02-2000 om 12:50 AM schreef Kozzmic het volgende:
Neuh... ben d'r niet geweest... Maar krijg als het goed is nog wel een revanche dit jaar, geloof ik!! Vindt 't zeker één van de betere bands van de jaren '90!!

Hij zei nog wel dat ze zeker terug zouden komen voor meer concerten. Blijft afwachten natuurlijk, maar zou wel leuk zijn!

bogus.

woensdag 2 februari 2000 @ 16:31:00 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_144122

nou jane met dat nummer van Take That heb je absoluut gelijk ik heb nog een concert van hun op een video mooie beelden

wat ik ook een mooie nummers vind Mariah Carey en Boyz II Men - One sweet day
Eric Clapton - If I saw you in heaven
opzich is dat niet zo'n mooi nummer maar als je aan de gedachte erachter denkt vind ik het steeds mooier worden.

dat HAD ik ook met het nummer van Elton John ter ere van Diana ( Candle in the wind )

meer weet ik er nu ff niet snif snif .....

woensdag 2 februari 2000 @ 19:28:00 #20
483 sdb
Pluk de dag
pi_144123
quote:
op 02-02-2000 om 10:05 AM schreef Doc het volgende:

Ook heel mooi: shine on you, crazy diamond (pt 1 to whatever) (Pink Floyd)

Helemaal mee eens. En ook mooi: Nothing compares to you van Sinead O'Connor, I alone van Live en veel van Enigma.
Life is a moment in space

woensdag 2 februari 2000 @ 20:40:00 #21
1986 Jane
pi_144124
quote:
op 02-02-2000 om 04:31 PM schreef PLAE@ het volgende:

nou jane met dat nummer van Take That heb je absoluut gelijk ik heb nog een concert van hun op een video mooie beelden

Dat was SunChaser die ik citeerde. Niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb zelf niets met Take That.

Enne, Bogus, zullen we Danny vragen om een Beatle-forum te creëren . Kunnen we tenminste zonder gêne oeverloos lyrisch zijn.

woensdag 2 februari 2000 @ 22:19:00 #22
1658 bogus
pi_144125
quote:
op 02-02-2000 om 08:40 PM schreef Jane het volgende:

Enne, Bogus, zullen we Danny vragen om een Beatle-forum te creëren . Kunnen we tenminste zonder gêne oeverloos lyrisch zijn.

I recognize a good idea when i see one..
Heb een tijdje geleden je homepage al gezien, en dat verraad wel wat over je 'background'

Maar we zouden de anderen enorm vervelen met een Beatle-topic denk ik.

bogus.

Redactie Frontpage donderdag 3 februari 2000 @ 00:20:00 #23
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_144126
Ik wil nog ff Turn my head van Live noemen. Ook een geweldige plaat. En natuurlijk Where did you sleep last night ? van Nirvana. En van The man who sold the world van Nirvana krijg ik kippenvel...

Gegroet,
Djeez

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 3 februari 2000 @ 04:20:00 #24
1986 Jane
pi_144127
quote:
op 02-02-2000 om 10:19 PM schreef bogus het volgende:

Maar we zouden de anderen enorm vervelen met een Beatle-topic denk ik.

bogus.

Ben er ook bang voor, maar het was een mooie droom...
'The dream is over...'

Redactie Frontpage vrijdag 4 februari 2000 @ 00:09:00 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144128
quote:
op 02-03-2000 om 04:20 AM schreef Jane het volgende:
Ben er ook bang voor, maar het was een mooie droom...
'The dream is over...'

Nou, er worden wel onzinniger topic's geopend. Probeer het maar zou ik zeggen, kijken wat voor reacties er komen. Ik ben laatst geinfecteerd met het B. Virus, maar tot nu toe bevalt het wel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')