Fok is niet je leven!!!
Zo, daar schrik je van he? Dat wist je misschien niet. Maar straks verbreek je de verbinding en zit je gewoon weer op kantoor of thuis. Over tot de orde van de dag, avond of nacht. En dan heb je weer echte mensen om je heen.
Fok! Is niet jullie leven!
Sinds dit forum pakweg twee jaar bestaat heb je misschien het gevoel dat je nieuwe vrienden hebt gemaakt. Sommigen hebben dat ook irl en er zijn wat liefdes ontstaan en/of verbroken. Je werd verliefd op iemand vanwege leuke postings, op iemand van de chat of dmv een Meet&Greet. Of je raakte gewoon bevriend met iemand. Daar heb ik het verder niet over. Ik heb het over je aanwezigheid hier! Fok! is nog steeds niet jullie leven.
Waarom doorbreek ik (voor sommigen althans) deze illusie? Omdat ik me zorgen maak. Er wordt steeds meer gezeurd om bans en slotjes, met kotssmileys enzo gesmeten en er wordt geflamed. Soms als grap maar steeds vaker omdat mensen zich ergeren. En dat laatste moet je niet doen. Want Fok! is immers niet jullie leven.
Maakt iemand een foute opmerking? Zeg er wat van en/of laat het rusten. Irriteer je je aan sommige clones? Zeg er niets van en laat het rusten. Want er zijn nog mensen hier die voor hun plezier Fok!ken. Ik bijvoorbeeld. Ik zeur niet over policy of een flauwe grap. Misschien vind je mij niet leuk. Kan ik mezelf wel voorstellen. Denk je dat ik me daar druk om maak? Welnee, Fok! is niet mijn leven. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat Fok! dat wel een tijdje was. Dat ik Fok! zag als een invulling van mijn dagelijks leven. Trok ik me van alles aan. Zat ik me in het normale leven druk te maken over iemand die me niet lag, of die iets zei waar ik boos om werd. Ik heb zelfs ruzie gemaakt met een paar Fok!kers in reallife. Klinkt belachelijk he? Nou, dat is het ook. Mijn sociale leven, zelfs mijn werk leed er onder. Daarna ben ik een maand of 1,5 bijna niet aanwezig geweest en vanaf toen ging het goed. Misschien ben ik bij tijd en wijle nog iets te vaak online, maar ik heb intussen ook genoeg andere dingen te doen. Natuurlijk, het forum maakt onderdeel uit van wat we doen. Maar zorg ervoor dat het een aanvulling is, geen invulling.
Fok! is niet je leven
Sommigen van jullie nemen Fok! veel te serieus. Het is een tweede huiskamer geworden, je put er misschien moed uit of wellicht is het een soort stamkroeg geworden. Maar zodra je de modem uitzet sta je weer in het gewone leven. Of lees en denk er het jouwe van zonder er fel op te reageren.
Denk eens bij jezelf na. Is het gezond dat je je kwaadmaakt om andere users? Omdat ze ergens anders over denken? De meesten zitten je gewoon uit de tent te lokken. Fok! is niet meer dan een speelplein. Natuurlijk is er plaats voor serieuzere zaken. Maar nog steeds is het niet meer dan een speelplein. En als je de modem uitzet is het speelkwartier over.
Neem dat gezeur van je eens onder de loep. Jongens, Fok! is niet meer dan een(wel erg leuk) verzinsel van Ted en Danny. Misschien hebben ze er morgen genoeg van en stoppen ze er mee. Dat is hun goed recht. Want niemand van jullie kan aanspraak maken op aanwezigheid op de chat of het forum.
Dus waarom maak je je kwaad? Weet je het al? Ik niet, namelijk. Fok! is namelijk niet jullie leven. Als je het allemaal te serieus neemt, ga dan eens na of je niet teveel tijd hier doorbrengt. Ga eens wat anders doen. Ga surfen naar andere interessante sites, of beter, zet de pc uit en ga fietsen, wandelen een boek lezen. Want Fok! is niet jullie leven.
Maar goed. Als sommigen van jullie door willen gaan met zeuren, zeiken en net doen of Fok! van jullie is, dan moeten jullie dat zelf weten. Ik maak me er niet druk om. Want jullie leven is niet mijn leven.
Zorg wat beter voor jezelf!
Stefan
-typo-
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 02-10-2001 11:11]
niet dat ik mee irriteer aan sommige mensen enzo, die negeer ik gewoon. das namelijk een stuk makkelijk
*Knopje naast FAQ maakt en tekstje achter plakt*
quote:Yeah right, bij de volgende lay out zeker
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:03 schreef KingShakur het volgende:
*Knopje naast FAQ maakt en tekstje achter plakt*
Ik voel me trouwens geen Fokker. En dat wil ik graag zo houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Svart Rose op 02-10-2001 11:10]
quote:Niet zeuren...
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:05 schreef Barb het volgende:[..]
Yeah right, bij de volgende lay out zeker
quote:Het feit dat iemand zich geroepen voelt om dit te moeten posten, dat zegt heeeeeel veel over hoe sneu het er hier soms aan toe kan gaan.
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:56 schreef SunChaser het volgende:
Open brief aan wie deze schoen past.
het overdonderende geluid van een open deur die wordt ingetrapt
Kijk hobby is hobby..
Er is hier gewoon een blik mensen open getrokken die naast FOk geen leven hebben. Die moet je ook respecteren!
Ik stoor me er in ieder geval niet aan hoor, als ze hun leven maar invulling geven he
Er waren tijden vlak voor de zomer dit jaar dat ik hier elke dag rond hing en dan ook hele dagen. Mijn school leed eronder en ik zelf ook. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed en op dat moment dacht ik bij mezelf dit gaat de verkeerde kant op. Tijdens die fase ben ik me heel erg kwaad gaan maken over verschillende dingen op fok! ik werd boos en moe van alles wat er veranderde of nieuw bij kwam, zoals de CUB. Relativeren was niet mijn sterkste punt maar de zomervakantie heeft mij goed gedaan ik hoef niet meer naar fok. Ik maak geen deel meer uit van die groep gebruikers ik ben een toeschouwer die vanaf de kant alles bekijkt en af en toe wat zegt. Zo was ik voordat ik op fok kwam en zo ben ik ook nu weer. Het leven is meer dan fok veel meer. Leer eerst je vrienden irl maar kennen dan vindt je fok totaal onbelangrijk.
Sunchaser je hebt groot gelijk.
Het hoofdstuk fok! is gesloten
nee ik doe alleen maar aan Fok! als tijdopvulling,
ik neem het ook totaal niet serieus enzo blabla shit
Maar een beetje een deel van mij is het zeker wel geworden!
Dat kan iedereen leuk ontkennen dat het gedrukt staat maar iedereen weet ook wel dat het niet zo is, iedereen komt wel iedere dag hier weer naartoe...
quote:Koste me 3,5 minuut, copy/paste, inclusief herschrijven. Was op verzoek van Kozzmic. Oorspronkelijke versie schreef ik 10 augustus 2000.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:12 schreef Smots het volgende:Het getuigt van betrokkenheid als je tijd vrijmaakt om dit soort posts neer te zetten.
quote:Mijn held
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:03 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur onderschrijft dat ook*Knopje naast FAQ maakt en tekstje achter plakt*
weer zo'n geweldige uitspraak
quote:En er is dus niet veel verbeterd in die tussen tijd?
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:24 schreef SunChaser het volgende:[..]
Koste me 3,5 minuut, copy/paste, inclusief herschrijven. Was op verzoek van Kozzmic. Oorspronkelijke versie schreef ik 10 augustus 2000.
quote:Ow? En dan wordt het forum daardoor beter?
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:05 schreef Barb het volgende:[..]
Yeah right, bij de volgende lay out zeker
Maar anyway, dit is off-topic
quote:Maak je nu een kloon aan en doe je aan zelfverheerlijking of heb je daadwerkelijk een schare fans verzameld
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:26 schreef KingShaker het volgende:[..]
Mijn held
![]()
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:26 schreef KingShaker het volgende:[..]
Mijn held
![]()
Heb wel eens de indruk dat je -wanneer de zaak verhit is- denkt dat men het als real life beschouwd, maar vraag me af of dat klopt.
Maar een kotssmilie betekent niet dat ik mijn toetsenbord onder gekotst heb!
Fok is niet mijn leven en ik denk dat dat voor 99,99 % van de users geldt.
PS weet iemand waar ik FOK! dekbedden, ondergoed, servies en posters van Danny kan krijgen?
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:24 schreef SunChaser het volgende:[..]
Koste me 3,5 minuut, copy/paste, inclusief herschrijven. Was op verzoek van Kozzmic. Oorspronkelijke versie schreef ik 10 augustus 2000.
quote:Wat zeur je nou?
Fok is niet je leven!!!
Maar goed, je hebt wel gelijk, maar ik denk dat er vrijwel niemand, zo niet hélemaal niemand, op Fok! rondhangt waarvan het zijn hele leven is. Ik zie Fok! als een ontzettend leuke hobby waar ik graag de nodige uurtjes mee doorbreng, maar ik heb absoluut nog wel een leven náást Fok... ook toen ik hele dagen thuis zat!
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:28 schreef Paddo het volgende:
Maar een kotssmilie betekent niet dat ik mijn toetsenbord onder gekotst heb!
quote:Je zou eens lid kunnen worden van een jeugdvoetbalclub. Beetje achter de schermen dingen regelen, of een bardienst draaien. Kom je eens op andere gedachten.
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:05 schreef just me het volgende:
Verrek... is er echt een leven buiten fok
Fijn ook om te zien hoeveel mensen in de ontkenning zitten over het aantal mensen dat leidt aan Fok!-verdwazing.
Toch niet voor niets weer eens langsgezwommen....
quote:Dit klinkt als een paradox. Klopt dat?
Op donderdag 04 oktober 2001 12:09 schreef HaaiBaai het volgende:Fijn ook om te zien hoeveel mensen in de ontkenning zitten over het aantal mensen dat leidt aan Fok!-verdwazing.
quote:WAT???
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
beetje overdreven lijkt me.. ik vermoed niet dat 95 % van de users nu zal denken dat hun droom uiteen spat of zo.
Neeeeeeeeeeeeeeh da kan niet.........
(by the way, ik denk dat er onder de fokkers relatief gezien meer zijn zonder een sociaal leven door hun pc in't algemeen (ikke!! )dan door Fok!!)
of nie?
quote:Nee, dat is juist.
Op donderdag 04 oktober 2001 14:56 schreef SunChaser het volgende:Dit klinkt als een paradox. Klopt dat?
quote:Zeg dan gewoon "omhoog met die klootzak" als je je topic omhoog wil hebben...
Op maandag 08 oktober 2001 17:41 schreef SunChaser het volgende:
gelukkig, ik begreep het al niet.
quote:...
Op maandag 08 oktober 2001 17:46 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ik ben meer van de subtielere aanpak. Je weet nooit welke tere zieltjes meelezen.
zucht
quote:Ja, zo'n open deur is moeilijk in te trappen he
Op maandag 08 oktober 2001 17:54 schreef Love Mae King het volgende:...
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 17:55 schreef Roonaan het volgende:
* Roonaan is toch wel een van de bekenste levenloze fokkers, maar ach, so be it.
Troosteloze hopeloze gast, kleine 14 uur per dag achter zijn bakkie, al dan niet fokkend of proggend of studerend. Tja, tis geen leven als misschien maatschappelijk meest verantwoord, maar het is de mijne, en dat blijft het..zucht
Sunchaser relativeert zodattie na fok uur ook nog een eigen leeft heeft
Bravo!
* Dagobert is het er helemaal mee eens btw
quote:Dat moet je aan je moeder vragen!
Op donderdag 11 oktober 2001 10:48 schreef SunChaser het volgende:
Mag ik daar een t-shirt van?
quote:vooruit dan maar:
Op donderdag 11 oktober 2001 10:48 schreef SunChaser het volgende:
Mag ik daar een t-shirt van?
quote:Wat snap je niet, jochie?
Op donderdag 11 oktober 2001 15:03 schreef Aernout het volgende:
Uhm....
quote:Dat weet je toch wel...
Op donderdag 11 oktober 2001 15:13 schreef Milosevic het volgende:
he Love Mae King wie is die zwoele neger op je icon?
quote:Ga jij je bek es ff spoelen, maat!!
Op donderdag 11 oktober 2001 15:13 schreef Milosevic het volgende:
he Love Mae King wie is die zwoele neger op je icon?
Dat is Barry White, snotaap!!
quote:je zou maar zo heten als neger zijnde,.......
Op donderdag 11 oktober 2001 15:19 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Ga jij je bek es ff spoelen, maat!!
Dat is Barry White, snotaap!!
quote:nu je het zegt..
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:44 schreef Beatrice het volgende:
Om met de Bloodhound Gang (geloof ik) te spreken: "I'm not black like Barry White, but I'm white like Frank Black"
quote:Trek 'm zelf aan zeikerd. Als er iemand geen leven buiten Fok! heeft ben jij het wel. Waarom sta je anders bij elke Fok!meeting overal met je dikke kop op? In mijn tijd hadden we geen meetings, maar moesten we voedsel zoeken in de winter. En dus had ook niemand een dikke kop. Eigenlijk hadden we helemaal geen leven. Maar hoor je mij klagen?
Open brief aan wie deze schoen past.
Ik denk dat ik na de vakantie ook maar wat meer aan mijn mavo ga doen.
Tot die tijd, zorg goed voor jezelf. En elkaar.
quote:*proest*
Op woensdag 24 oktober 2001 11:14 schreef Gellarboy het volgende:
Bek dicht, Helma.
quote:ik heb een vriendin en die vind het niet erg dat ik Fok! maar toen ze van de week bij me logeerde vond ze het wel irritant dat ik nog effe om 2 uur nog effe ging kijken naar spaceballs
Op vrijdag 24 mei 2002 11:23 schreef ThE_ED het volgende:
Fok is niet mijn leven?Kut!
Dan heb ik helemaal geen leven meer
quote:jezus, een topic van 2 jaar oud.. da's geen schop, maar een Hengst!
Op woensdag 6 augustus 2003 17:14 schreef Kwarkie het volgende:
*schop**tranen in mijn ogen
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 21:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
En voor veel mensen is Fok! WEL hun leven.
En niet sluiten wegens topickicken!
quote:*kuch*
Op woensdag 6 augustus 2003 21:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
En voor veel mensen is Fok! WEL hun leven.
Gelukkig heb ik ontdekt dat er ook nog een leven buiten Fok is. .
quote:Zo is het.
Op woensdag 24 oktober 2001 11:14 schreef Gellarboy het volgende:
Bek dicht, Helma.
subtitle, icon..... Kloon van Aventura?
you're not Fok!
Ik ben het dan ook totaal met je eens SC! Sommige mensen neem Fok! echt véél te serieus vooral als het om de vrouwen binnen Fok! gaan. De vrouwen hier bijvoorbeeld, je hoeft maar 1 negatief dingen over ze te zeggen, dat je een foto niet leuk vindt is uitgesloten, zeggen dat je hun haar niet mooi vind is ook not done en zeggen dat ze lelijk zijn is een doodsverklaring op Fok!. Ik vergelijk vrouwen altijd maar met de koeien in India, niet letterlijk natuurlijk, maar jullie, trouwe Fok!kers snappen wel wat ik bedoel.
Dit was natuurlijk maar 1 voorbeeldje.
you're not Fok!
Relevant totdat de stekker eruit getrokken wordt.
quote:Aaaargh!!! hij heeft dezelfde naam als ik.. ik ga die naam ECHT laten veranderen damn...
Op dinsdag 2 oktober 2001 10:56 schreef SunChaser het volgende:
Open brief aan wie deze schoen past.Fok is niet je leven!!!
*knip*
Zorg wat beter voor jezelf!
Stefan
-typo-
quote:Ik ga me naam denk ik in Stefan laten veranderen
Op donderdag 7 augustus 2003 01:30 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Aaaargh!!! hij heeft dezelfde naam als ik.. ik ga die naam ECHT laten veranderen damn...
quote:OoK eEn BrEeZaH???
Op donderdag 7 augustus 2003 01:30 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Aaaargh!!! hij heeft dezelfde naam als ik.. ik ga die naam ECHT laten veranderen damn...
quote:mwa, bijna iedereen kan zich toch wel eens opwinden over een single post of topic op een forum, hoef je geen die-hard voor te zijn.
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:06 schreef Boomrups het volgende:
Hmja...mooie gedachte. Maar zoals Baboon al zegt: ik denk niet dat veel mensen zich hierin zullen herkennen. Misschien alleen de hardcore-Fok!ers, en dat zijn er niet zoveel. (in verhouding gezien tot het totaal aantal users)
mag ik hem zo nu en dan quoten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |