[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-09-2001 23:15]
Heeft altijd al in het partijprogramma van de SP gestaan, en waarom zou dat programma met hun idealen opeens nu anders zijn geworden?
Volgens mij hebben we de NAVO nu net nodig niet?
Vampier
quote:De mijne niet hoor. De SP is een protestpartij die zich moet profileren ter linker zijde van de PvdA en natuurlijk ter linker zijde van GroenLinks.
Op maandag 24 september 2001 23:13 schreef Ryan3 het volgende:
Juist rond deze tijd komt Jan Marijnissen in het nieuws met zijn partijprogram. 1 Van de punten in het programma: Nederland uit de NAVO. Vaak ben ik behoorlijk genuanceerd, maar nu breekt toch m'n klomp.
Het zou gek zijn als ze ineens vóór de NAVO waren geweest. Dan was mijn klomp gebroken
quote:Lol! Samen met Binnie Laden zeker. Nee, serieus. We moeten het niet hebben van die gasten van de SP. Eigenlijk van niemand op dit moment, behalve dan van onze Pim. Die is over 5 jaar premier en zal de jeugd weer naar de stembus lokken. Let maar eens op.
Heeft die man in een grot gezeten de afgelopen veertien dagen of zo?
quote:Je zou kunnen denken aan de V.N. i.p.v. NAVO. Voor de rest zijn er voldoende Europese landen die het zonder NAVO lidmaatschap menen te kunnen stellen. Dus zo gek is het idee niet.
Op maandag 24 september 2001 23:13 schreef Ryan3 het volgende:
Einzelgang in een nog steeds zeer onveilige wereld is absolute kolder. Wat vinden jullie hiervan?
Maar voor de rest lijkt me dit geen echt issue in Nederland.
[edit]typo[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 25-09-2001 01:24]
quote:Toch dacht ik dat het licht was gaan branden in die kop van Marijnissen. Of dat ie dit puntje, uit stembusstrategische overwegingen, had laten vallen of ten minste had verzwegen.
Op maandag 24 september 2001 23:34 schreef R@b het volgende:[..]
De mijne niet hoor. De SP is een protestpartij die zich moet profileren ter linker zijde van de PvdA en natuurlijk ter linker zijde van GroenLinks.
Het zou gek zijn als ze ineens vóór de NAVO waren geweest. Dan was mijn klomp gebroken
quote:De VN is heeeeeeeeel wat anders dan de NAVO en niet vergelijkbaar. Bijna de hele wereld zit in de VN, en dat is geen militaire organisatie zoals de NAVO.
Op maandag 24 september 2001 23:43 schreef Halinalle het volgende:[..]
Je zou kunnen denken aan de V.N. i.p.v. NAVO kunnen denken. Voor de rest zijn er voldoende Europese landen die het zonder NAVO lidmaatschap menen te kunnen stellen. Dus zo gek is het idee niet.
Maar voor de rest lijkt me dit geen echt issue in Nederland.
En de enige Europese landen die niet in de NAVO zitten staan op de wachtlijst tot toetreden (en die zijn alle ex-oostblok-landen) dus....
Slechts ex-Jougoslavie staat niet als lid genoemd.
Gelul dus
De SP is een fundamentalistische moslimCEL met aan het hoofd Osama bin Laden in een Jan Marijnissenpak.
Schiet ze maar af. De SP mag wel oppassen, binnenkort is dit soort praat misschien wel landverraad.
quote:In feite en principe...'k durf het bijna niet te zeggen...
Op dinsdag 25 september 2001 00:33 schreef RexMundi het volgende:
Ben ik de eerste die het door heeft?De SP is een fundamentalistische moslimCEL met aan het hoofd Osama bin Laden in een Jan Marijnissenpak.
Schiet ze maar af. De SP mag wel oppassen, binnenkort is dit soort praat misschien wel landverraad.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 00:16 schreef HeindeKort het volgende:
En de enige Europese landen die niet in de NAVO zitten staan op de wachtlijst tot toetreden (en die zijn alle ex-oostblok-landen) dus....Slechts ex-Jougoslavie staat niet als lid genoemd.
Gelul dus
Er zijn dus Europese staten die het niet nodig vonden en vinden om lid te worden van de NAVO. En dan heb ik het niet over landen die net onder het juk van het Warschaupact vandaan zijn gekropen.
Persoonlijk is het lidmaatschap van de NAVO op dit moment voor mij niet een punt van discussie, maar in de (verre) toekomst kan er wat mij betreft best gekeken worden naar eventuele alternatieven (Europese defensie, etc. etc.)
quote:LOL
Op maandag 24 september 2001 23:34 schreef R@b het volgende:
quote:Ik weet niet of ik een selectief gehoor heb, maar volgens mij noemde hij als reden dat het de staat ƒ 6000.000,-- schelen of ging dat er nou alleen om als het Nederlandse leger gehalveerd zou worden?
Op dinsdag 25 september 2001 00:18 schreef illusion het volgende:
wat voor redenen gaf hij op ??? Waarom is hij van mening dat Nederland uit de Navo moet stappen??
Ow ja, effe off-topic misschien. Maar hij vond dat mensen met een lager inkomen ook lagere boetes moesten betalen. Ben ik het dus niet mee eens. Dan voorkom je maar dat je een boete moet betalen! Lulkoek.
quote:Dat is iets wat ook in verschillende Europese landen gedaan wordt. Aan de ene kant valt er natuurlijk iets voor te zeggen om de boetes inkomensafhankelijk te maken (nu is een boete voor de één veel minder erg dan voor de ander), maar aan de andere kant vind ik het een beetje raar als boetes een nivellerende werking zouden hebben.
Op dinsdag 25 september 2001 11:28 schreef ruby het volgende:[..]
Ow ja, effe off-topic misschien. Maar hij vond dat mensen met een lager inkomen ook lagere boetes moesten betalen. Ben ik het dus niet mee eens. Dan voorkom je maar dat je een boete moet betalen! Lulkoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |