Ondertussen zijn ze de zaal uit en een lange gang ingelopen. De gang loopt heel zachtjes af naar beneden.
Het is niet te verwachten dat er nog iemand in deze rook kan zijn achtergebleven. Zich sterk voelend met Gandalf vlak achter zich loopt Phoenixx door.
Dan streelt er iets langs haar benen. Ze schrikt zich rot en met haar hart bonkend in haar borst tast ze naar beneden. Een combinatie van bont en metaal...
Gandalf gromt zachtjes...
Als ze het wezentje optilt kan ze zien wat het is. Een monsterlijk gedrocht... sommige delen doen nog vaag denken aan een kat... Vol walging werpt ze het creatuur van zich af.
* Gandalf, wat was dat? Ik ben bang, Gandalf... Moeten we nog verder?
* Rotkat! Grmbl...
Gandalf is naast haar terecht gekomen en ze ziet dat hij zijn kop naar links heeft gedraaid. Ze kijkt wat daar de reden van is en voelt dan ook de buitenlucht.
* Je hebt gelijk, Gandalf. Waarom teruggaan als we zo misschien ook naar buiten kunnen?
De rook is hier wat minder door het contact met de buitenwereld. Voorzichtig lopen ze verder en inderdaad... via een smalle opening kan Phoenixx naar buiten kruipen. Snel begint ze takken en stenen opzij te trekken om voldoende ruimte te maken zodat ook de draak hier naar buiten kan.
* Zo. Kennelijk waren er meerdere uitgangen. Maar waar zijn we nu? Gandalf, weet jij waar de anderen zijn?
Rustig man .. ze komen zo wel weer terug ..
Atrimar begint een variant van patience te spelen met wat takjes en steentjes
* Achterin de tempel hadden we een gang gevonden. Dit eh - ding (wijzend op het verminkte kat/robotje in de bek van Gandalf) * schurkte langs mijn benen. Ik ben toen in een gat gevallen. Via de tunnel die we toen vonden konden we naar buiten kruipen...
De spanning valt van haar af en de tranen beginnen over haar met roet besmeurde wangen te biggelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixx op 07-12-2001 16:20]
Damn .. die Slaugh_Feg moet dan ook ergens rondzwerven ....
Rustig maar, je hebt het toch goed gedaan?
Inderdaad Lord_Dreamer, dat moet wel de manier zijn geweest waarop hij is ontkomen. Maar waar zou hij naartoe gegaan zijn??
* Equilan neemt een klein stapje opzij zodat ze even rustig staat. De rest staat nog om Phoenixx en Gandalf heen te luisteren naar wat ze meegemaakt hebben. De godin laat haar magische tentakels gaan en 'bevoelt' het bos. Geen spoor van Slough_Feg te bekennen. Ze laat ze verder uitgaan, het hele eiland over... maar wat ze ook tegen komt, geen Slough_Feg!!
Mensen, ik begrijp er geen bal van, maar hij is weg... ik heb werkelijk geen idee waar naar toe, heel vreemd...
* Gandalf staat daar ondertussen maar met de kat in zijn bek. Ow Gandalf, laat eens zien waarom heb je dat beestje meegenomen?? * Equilan pakt het beestje uit zijn bek en laat het van schrik bijna vallen. Ze kan zich nog net beheersen en tilt de kat op om het aan een grondig onderzoek te onderwerpen.
Krijg nou wat, dat is de kat van Absinthe!!
Hmm ik hou er niet van dat duistere figuren zomaar verdwijnen .. nou dat houd wel in dat we we de grot kunnen afschrijven als duistere tempel.
Wat doen we nu ??? hmm * LD ziet Phoenixx getroost worden door Atrimar .. Nah jah daar hebben we ook niets meer aan
Atrimar zit nu inmiddels ook onder het roet, maar dat heeft hij wel vaker dus hij negeert de vuile plekken volkomen.
En wat is er met die kat aan de hand?
* Lekkere vuurpijlen waren dat!
Maar belangrijker... Als je Slough_Feg niet op het Eiland kan voelen, betekent dat dan dat hij toch nog in de tempel moet zijn, Equilan?
[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixx op 07-12-2001 18:09]
Atrimar geeft Phoenixx een klein speels tikje op haar welgevormde achterwerk.
Kom Phoenixx dan krijg je wat te drinken van me
* Lord Dreamer pakt z'n spullen en gaat op weg.
Phoenixx kijkt ondeugend naar Atrimar.
* Een heel goed plan. Dit bos geeft me de kriebels... Ga me maar voor, want om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee waar we nu zijn.
Ga ja nog mee Equilan of ga je terug naar je toren?
* Het 'zwarte' gezelschap vertrekt richting Fok!Eiland VrijeTijdCentrum
Dus dit is waar het allemaal gebeurde. Ik ben niet echt onder de indruk moet ik zeggen.
Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? Je vangt meer vliegen met een hoop smeulende stront...? Het doet er ook maar weinig toe. Ik heb nog een appelte te schillen met de bewoner van dit bouwval en ik heb al precies een idee hoe ik dit aan ga pakken.
Ze weten absoluut niet wat er gaat gebeuren. Die PhalanX was in dat opzicht al dicht bij zijn doel geraakt. Je komt een heel eind met bedrog, door de dingen anders af te spiegelen dan dat ze werkelijk zijn heb je een voordeel over je tegenstander. Verwarring is een formidabel wapen.
Kom ik heb genoeg gezien, we gaan terug naar huis...
In de kist kan Slough Feg een zetel verwachten, gemaakt met de hand. Dat Absinthe connecties had met de makers van dit lugubere meubelstuk heeft de levering bespoedigt, maar ook de prijs behoorljk verlaagd.
Na een tijdje, als het vuur weer normaal is geworden en de rook geen kleur meer heeft, gaat Equilan zitten.
De godin kan nu niets anders meer doen dan afwachten.. hetzij tot haar vrienden komen.. hetzij tot het Slough_Feg behaagt uit zijn schamele schuilplaats tevoorschijn te komen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |