abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2001 @ 15:17:49 #1
16088 ShuShu
for president
pi_1668560
Hoi allemaal,

Wat ik aan de kaak wil stellen is hetvolgende:
Ik geboren in Nederland met een Arubaanse vader en een Nederlandse Moeder heb er steeds meer moeite mee dat ik door toedoen van metname een kleine groep buitenlanders metname Marokkanen niet eens meer met een onbeschaamd gevoel zoals ik dat 8 jaar geleden wel deed, op straat kan lopen omdat ik ook een kleurtje draag en daardoor de haat en afkeer van mijn medemens direct 'denk' te voelen.

'Het' haatgevoel/probleem speelt niet alleen bij Nederlanders maar ook bij andere wel gëintegreerde buitenlanders. Ik merk namelijk dat er steeds meer Nederlanders lees: zwart/wit denkers, alles wat zwart haar heeft en een kleurtje voor fout verslijten. Metname de kleine groep Marokkanen hebben voor mij en vele andere buitenlanders en halfbloedjes een hoop verpest door alleen maar met negativiteit in het nieuws en in de maatschappij te verschijnen en ze verpesten het nog steeds.

In mijn heilige opinie zou een Multiculturele samenleving kans van slagen hebben als onze regering eens afstapt van het softe beleid en straft naar de normen van het land van herkomst Ik geloof dat de grootste klootzakken in hun land van herkomst ook meestal de zwaarste straffen hebben.. toch?

Kortom ik ben het net zo zat, sterker nog spuugzat zoals ieder andere Nederlander, om door het toedoen van een stel niet willende respectloze primitievelingen want dat zijn het in mijn ogen, hun last te moeten ondervinden maar ook de last die door de (zwart/wit media gestimuleerde) Nederlanders geuit word te moeten dragen, het erge is ook nog dat dit exact dezelfde last is die ik ook ondervind. Ik heb notabene een eigen kledingzaak en 80% van de jatters die ik krijg zijn eerdergenoemde.

Ik verrek het nog langer om te moeten leven in een milieu waarin ik scheef word aangekeken als ik uit de rij stap door het toedoen van die kleine groep klootzakken en het zwart/wit vergrootglas wat media heet.

Ik wil er nog even op wijzen dat ik geenzins de bedoeling heb om te generaliseren. Ik weet ook dat het gros van de Marokkaanse gemeenschap welwilling is en dat niemand heilig is, maar de laatste generatie is instaat om al datgene wat buitenlanders in jaren hebben opgebouwd in Nederland aan respect normen en waarden, af te breken naar het laagste niveau waar zij zich begeven. En hier ik dus behoorlijk van.

Ook buitenlanders zijn het softe beleid beu!
Groet.

"For every action theirs a reaction, and a pikey reaction... is quiet a f*ckin thing!" - Snatch
pi_1668667
Hier hebben we de rubriek Klaagbaak voor.

*poef*

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1668704
Richt een politieke partij op en stel dit aan de kaak. Dat is de enige manier om er op een beschaafde wijze iets aan te kunnen doen.
  dinsdag 18 september 2001 @ 16:40:14 #4
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_1669564
ik wordt meteen lid!

Als ik dit als blond haar/blauw oog NL-er roep, wordt ik naar het schavot gelijd en krijg ik het woord "rasist" op mijn voorhoofd gebrand....

GEEN GEZEIK IEDEREEN RIJK

En elke klote crimineel oprotten!

Btw, een persoon uitschelden voor rasist, simpelweg omdat hij te kennen geeft dat hij je gedrag afkeurt, moet ook strafbaar zijn...

Da makt mijne zeik nie lauw!
pi_1669661
Een crimineel of een terrorist heeft vele gezichten.

Heeft niets te maken waar je vandaan komt, cq geboren bent.
Het is zoooo simpel

Het is goed balen voor je ShuShu, wat zal jij je vaak gekwetst voelen en je in moeten houden.

De domste mensen zijn die mensen die altijd maar weer generaliseren

(zijn zelfs op fok! te vinden, hoe is het mogelijk..)

pi_1669742
de mensen die jou zo laten voelen zijn maar een kleine minderheid van de blanke Nederlanders. Ik vind het daarom dus jammer dat zij het verpesten voor de rest van de blanke Nederlanders.

Wij zijn niet allemaal onverdraagzaam.

dinsdag 18 september 2001 @ 16:58:47 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1669776
Nou ja, ik ben het in groten lijnen met je betoog eens, maar laten we niet doen alsof Antillianen zo'n geweldige reputatie hebben, want voorlopig spreken de cijfers daarover ook boekdelen...

Ik ben blank, maar mijn vader is op de Antillen geboren (op Curacao, om precies te zijn) en heeft een licht tintje, maar het is bepaald niet iets wat ik vol trots loop te verkondigen, integendeel.

Natuurlijk is het fout dat een hele groep mensen beoordeeld wordt op het ge-etter van een kleine minderheid, maar eigenlijk vind ik dat criminaliteit ook actiever binnen de eigen gemeenschappen zou moeten worden afgekeurd.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 18-09-2001 17:06]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 18 september 2001 @ 17:22:09 #8
16088 ShuShu
for president
pi_1669975
Klopt Antilianen zijn inderdaad niet heilig integendeel zelfs, maar vergis je niet in het feit dat Aruba niet (meer) bij de Antillen hoort, en dat de criminaliteit en de probleem jongeren metname van Curacao komen/kwamen. Bonaire en Aruba hebben hele lage criminaliteits cijfers sterker nog Aruba doet het economisch best goed, nu alleen de regering nog.. , Curacao is daarintegen erg crimineel geworden in een paar jaar tijd.

Anderzijds, nu klinkt het of ik de Arubaanse criminelen verbloem wat ik zeer zeker niet wil doen, in R'dam lopen er genoeg in hoe heet die wijk ookweer... maar het is wel een feit dat Marokkanen toch steevast de number one spot te pakken hebben.
Ik refeer hier nogmaals even naar m'n eigen winkel en de winkeliersvereniging waar ik veel kennis en inzicht opdoe.

VVD misschien?

"For every action theirs a reaction, and a pikey reaction... is quiet a f*ckin thing!" - Snatch
  dinsdag 18 september 2001 @ 17:27:40 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1670013
Ik heb zelf twee jaar op Aruba gewoond, een tijd waar ik met veel plezier op terugkijk, dus ook met Arubanen ben ik enigszins vertrouwd. Aruba heeft inderdaad de Status Aparte sinds een jaar of vijftien, maar dat zal 'de gemiddelde Nederlander' waarschijnlijk niet eens weten: die veegt gewoon alles op één hoop.

Maar het is waar dat Marokkaanse jongeren op dit moment vaker negatief in het nieuws komen en dat dat helaas ook consequenties heeft voor andere minderheden... Erg treurig.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1670034
He ja, laten alle minderheidsgroepen in Nederland nu even snel een andere minderheidsgroep uitzoeken om verrot te schoppen.

Zeg ShuShu, doe je soms ook aan parachute springen? Ik hoop eigenlijk voor je van niet, want je timing zuigt behoorlijk!

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 18 september 2001 @ 17:53:30 #11
16088 ShuShu
for president
pi_1670229
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 17:29 schreef El-Lupe het volgende:
He ja, laten alle minderheidsgroepen in Nederland nu even snel een andere minderheidsgroep uitzoeken om verrot te schoppen.

Zeg ShuShu, doe je soms ook aan parachute springen? Ik hoop eigenlijk voor je van niet, want je timing zuigt behoorlijk!

wat weet jij van timing? "even snel een andere minderheidsgroep uitzoeken?"
Denk je dat ergernis zo snel ontwikkeld dan?
Ik heb een NL moeder en Arubaanse pa dus als er iemand tolerant is jegens anderen ben ik het wel, ik deel dezelfde last die ieder andere inwoner van NL ondervind, dus nee ik zoek niet "snel even" een 'andere' minderheids groep maar schaar me bij de Nederlanders en Minderheden die gewoon hetzelfde ondervinden en distantiëer me van figuren die nationaliteiten op een hoop vegen.

Maargoed, er valt altijd wel iets te zeiken.. toch?

pi_1670784
Ja hoor, tuurlijk joh. Whatever...

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 18 september 2001 @ 19:25:11 #13
16088 ShuShu
for president
pi_1671011
As predicted by Dr. Spinola
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')