Zou dit te maken kunnen hebben met de aanval op Amerika van vandaag??
The sky will burn at forty-five degrees.
Fire approaches the great new city.
In this phrase, Nostradamus refers to a great city in the new world of America near forty-five degrees latitude. Experts agree this could only be New York.
Achteraf is het makkelijk om iets zinnigs van zijn verzen te maken.
quote:Sinds wanneer is New York de Stad van God?
Op Tuesday 11 September 2001 18:44 schreef _araphor_ het volgende:
"In the City of God there will be a great thunder,
quote:Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.
Two brothers torn apart by Chaos,
quote:Bush is sinds zijn verkiezingscampagne alleen maar uitgelachen. Zo'n grote leider was hij niet. laat staan DE grote leider.
while the fortress endures, the great leader will succumb"
quote:New York staat nog net niet in de fik
"The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654
nostradamus of niet, volgens mij is het voor iedereen het belangrijkst het hoofd koel te houden, en dit niet te laten uitlopen in een self-fulfilling prophecy.
je zou kunnen beginnen met je af te vragen waarom mensen dit doen; niet om ze gelijk te geven, maar om te proberen dit te voorkomen
ik ben idd vreselijk bang dat de bush-methode van keihard terugmeppen negatief werkt. hoe harder je een hoogstuitballetje op de grond pletter probeert te smijten , hoe harder die terugkomt..
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 11-09-2001 19:00]
quote:Nee, maar de Twin Towers passen wel in dit plaatje...
Op Tuesday 11 September 2001 18:58 schreef Herald het volgende:Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.
Niet dat ik denk dat er enige waarheid in zit..
Herald, dat moeten die 2 torens voorstellen (duh).
city of God.... denk dat ie meer bedoelt dat het zo'n onwijs grote stad is.....
quote:En zo gebeurt dat ook constant
Op Tuesday 11 September 2001 19:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
nogal vergezocht lijkt me... zo kan je alles van Nostradamus uitleggen.
quote:Hier lijkt het alsof de maker van bovenstaande site deze voorspelling heeft bedacht....
Op Tuesday 11 September 2001 19:11 schreef Latindancer het volgende:
lees eerst dit nog maar eens, en oordeel dan opnieuw over N.'s 'voorspellingen'.http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm
If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:
In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb
Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?
---------------------------
Ik ben bang dat dit dus geen Nostredames is......
quote:Wel vreemd dat iedereen deze quote aanhaalt opeens. Hebben mensen die pagina verkeerd gelezen of is het niet gewoon zo dat de maker van de pagina toch een quote gebruikt van Nostredames?
Ik ben bang dat dit dus geen Nostredames is......
quote:www.davidicke.com
Op Tuesday 11 September 2001 18:47 schreef Herald het volgende:
lauter toeval, je kan Nostradamus' teksten zo vrij interpreteren als je wil
quote:hoezo vaag?, het lijkt me zo duidelijk als wat!!!!!
Op Tuesday 11 September 2001 18:46 schreef Molrops het volgende:
hmmmmmmm, vaag
En die David Icke, ach...
Alle mensen zijn namelijk broerders van elkaar.
Daarnaast kan hij het ook verglijken met 2 geloven....die als 'broers' naast elkaar leven.
En great leader....is natuurlijk niet de personificatie van Bush, maar Amerika als land is de GROTE LEIDER van het Westen (dus klopt wel)
http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm
quote:Die tekst was een voorbeeld van hoe je een tekst kan interpreteren en geen nostradamus voorspelling. (die je overigens ook met een zoutvlakte moet nemen)
If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb
Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?
Now let the prophecy rest for a few years. Add a couple thousand more. Eventually, one of them will fit close enought with events that have happened in the future that the prophecy will appear to come true. If you make enough prophecies and are intelligent enough to word them in such a way that they are abstract you become instant future see-er person. For example those psychics you see every year that make predictions for the year 199-whatever generally get one or two out of ten predictions right. It is because they are good guessers and that there is enough of them to make it seem like people can really predict the future.
Check je bronnen voor je start met bangmakerij...
quote:Mijn interpretatie:
Op dinsdag 11 september 2001 18:44 schreef _araphor_ het volgende:
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654Zou dit te maken kunnen hebben met de aanval op Amerika van vandaag??
City of God, NY als handelscentrum van de wereld
Great Thunder, lijkt me duidelijk
Two borthers torn apart, de 2 torens van WTC vernietigd
Fortress endures, Pentagon heeft t zwaar te verduren
The Great Leader, als Bush dit goed oppikt is ie wel degelijk een Great Leader: dit is zijn TEST
Erg leuke overeenkomsten maar ik geloof er niet echt in.
quote:EN William Cooper, EN Barbara Marciniak, EN Jim Keith, EN Jim Marrs, EN Brad Steiger, EN John Keel en vele, vele anderen die schrijven/spreken over deze en toekomstige gebeurtenissen, jammergenoeg weet ik niet wat hun websites zijn, alleen deze; www.davidicke.com
Op Tuesday 11 September 2001 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bij elke grote ramp wordt Nostradamus er weer aan de haren bij gesleept. Het lijkt me sterk als hij dit echt voorspeld zou hebben, de sonnetten zijn zo breed te interpreteren... lijkt me niet.En die David Icke, ach...
quote:de NEW WORLD ORDER dus, ook "voorspeld" door Nostradamus!!!!
[b]Op Tuesday 11 September 2001 19:59 schreef Nyrem het volgende:[/b.
En great leader....is natuurlijk niet de personificatie van Bush, maar Amerika als land is de GROTE LEIDER van het Westen (dus klopt wel)
[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 11-09-2001 20:14]
quote:Dat had ik een half uur vóór jou al in het Nederlands... :p
Op dinsdag 11 september 2001 20:05 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Nostradamus schreef zijn teksten in quatrijnen. Bovenstaande tekst is heel anders van opbouw.
ik ben op zoek gegaan naar de bron van deze tekst.
Ik kwam op de volgende pagina uit:http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm
[..]Die tekst was een voorbeeld van hoe je een tekst kan interpreteren en geen nostradamus voorspelling. (die je overigens ook met een zoutvlakte moet nemen)
Check je bronnen voor je start met bangmakerij...
quote:Altijd achteraf geïnterpreteerd met een vertaling die ernaartoe geschreven is. (bijv. Hister wordt veranderd in Hitler)
Op Tuesday 11 September 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Vindt het nog steeds eng dat veel van zijn voorspellingen zijn waargekomen. die voospellingen kunnen niet gebeseerd zijn op gegevens van het verleden
quote:New York reikt tot in de hemel...
"In the City of God
quote:Vliegtuigcrash is toch een behoorlijke donderbui...
there will be a great thunder
quote:De twee torens zijn totaal vernietigd, en chaos is het...
Two brothers torn apart by Chaos
quote:Witte huis...
while the fortress endures
quote:Pentagon?
the great leader will succumb
quote:Genoeg branden daar...
"The third big war will begin when the big city is burning"
quote:Persoonlijk denk ik van wel, maar ieder zal daar zijn mening over hebben. Of Nostradamus nu op vele manieren uit te leggen is of niet, hij had een paar punten waar je niet zomaar op komt. Zoals de Golfoorlog en WWII. Of was dat ook toeval...(8>
Zou dit te maken kunnen hebben met de aanval op Amerika van vandaag??
quote:Altijd achteraf geïnterpreteerd met een vertaling die ernaartoe geschreven is. (bijv. Hister wordt veranderd in Hitler)
Op Tuesday 11 September 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Vindt het nog steeds eng dat veel van zijn voorspellingen zijn waargekomen. die voospellingen kunnen niet gebeseerd zijn op gegevens van het verleden
HEt klinkt allemaal heel vaag. HEt is ook vaag omdat het niet duidelijk is. Omdat er geen wetenschap voor bestaat die het verklaard.
Of het nou waar is of niet! Er is ook nog zoiets als
selffullfilling prophecy!
zie; www.davidicke.com
[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 12-09-2001 01:49]
Zijn naam was Nostradamus,
hij kon heel goed voorspellen.
Daar kon je hem bij wijze van spreken,
midden in de nacht voor bellen.
Maar ik weet dat dat niet waar is,
bespaar me dus uw hoon.
In de tijd van Nostradamus
was er nog geen telefoon.
Nostradamus, Nostradamus,
Nostradamus met zijn strakke groene broek
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)
soms ging-ie naar een cafe.
Dan ging-ie daar een heleboel stennis lopen trappen.
En dan zeiden de mensen tegen Nostradamus:
"Misschien kan je dan wel goed voorspellen,
maar dat wil dan dus niet zeggen dat je dan
automatisch ook gelijk een heleboel stennis kan gaan lopen trappen.
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)
hij werd een keer gevraagd,
of hij wilde figureren in een speelfilm.
Maar toen had Nostradamus geen tijd,
en das toen niet doorgegaan...
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)
hij vond dat als je een huisdier aanschaft,
dat je daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moest dragen.
Terwijl eigenlijk zou hij daar niks over
moeten zeggen want hij had zelf twee Sint-Bernardshonden
en die liet bijna nooit uit.
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)
hij had ook een achterneef
en die had een elektriciteitswinkel.
En toen wilde Nostradamus daar vakantiewerk gaan doen,
maar dat hoefde niet.
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)
hij droeg zoals ik al zei
heel vaak strakke groene broeken.
En dan zeiden de mensen tegen Nostradamus:
"Zou je niet eens een keer een andere broek aan trekken?"
maar dan zei Nostradamus altijd:
"Ik maak zelf wel uit wat voor broeken dat ik aantrek"
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)
(c) Hans Teeuwen
Ik zie nu allemaal pogingen van mensen om de tekst van Nostradamus te interpreteren. Waarom? Omdat men zekerheid wilt hebben?
Ik vind de theorie van de "infinite monkeys" toch wel correct in deze situatie. Als er inderdaad zoveel passages zijn van Nostradamus over de toekomst, zoekt men altijd er wel eentje uit die past bij een gebeurtenis, daar ze vrij cryptisch geschreven zijn en je er makkelijk een andere uitleg aan kan geven.
[offtopic]
Tevens denk ik niet dat de toekomst te voorspellen valt, daar deze altijd in beweging is, door de keuzes die wij maken.
[/offtopic]
[..]
Sinds wanneer is New York de Stad van God?
[..]
New York = City of Angels
quote:Kan iemand misschien het kwatrijnnummer opnoemen zodat de originele tekst kan worden opgezocht? Zoals al eerder hierboven vermeld betreft dit zeer waarschijnlijk een tekst van een Nostradamus-criticus, niet van Nostradamus zelf.
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654Zou dit te maken kunnen hebben met de aanval op Amerika van vandaag??
Zoeken met altavista op steekwoorden uit deze tekst levert enkel de hierboven genoemde pagina op...
edit --> Deze dus: http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2001 08:55]
quote:uhhh.... je bedoelt Los Angeles!
Op woensdag 12 september 2001 08:49 schreef Ryser het volgende:Sinds wanneer is New York de Stad van God?
[..]New York = City of Angels
en een City of Angels is nog niet een City of God
iedereen praat wel over de brothers als of het t WTC is,
maar in Mecca heb je ook 2 broers,
je hebt mecca de gelovige hoofdstad, en een ander plaatsje dat er vlakbij ligt.
hadden ze t gister op sbs6 over in een special over Bin Laden (?!?)
Dan hebben we er nog wat aan. .
Achteraf is het altijd makkelijk iets te voorspellen.
quote:"In the city of God there will be a great thunder, Two Brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb"
Op dinsdag 11 september 2001 18:58 schreef Herald het volgende:[..]
Sinds wanneer is New York de Stad van God?
[..]Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.
[..]Bush is sinds zijn verkiezingscampagne alleen maar uitgelachen. Zo'n grote leider was hij niet. laat staan DE grote leider.
[..]New York staat nog net niet in de fik
Nostradamus - 1654
Hmmm, wel toevallig he?
City of God= New York is het grootste Joodse bolwerk ter wereld. Aangezien het jodendom de bakermat van de 3 wereldgodsdiensten is, kan NY dus met recht "The City of God genoemd worden".
A great thunder= Lijkt me duidelijk
Two Brothers= De bijnaam voor de 2 torens van het WTC waren "the Twin Towers"
while the fortress endures= Het Pentagon is het Amerikaanse Ministerie van Defensie. In Nostradamus tijd vervulde een fort de taak van een Ministerie van Defensie
The Third big war...... = WO3
Hmmm.....
quote:Ja, temeer omdat Nostradamus al in 1566 overleed!!!
Op woensdag 12 september 2001 10:54 schreef HeindeKort het volgende:[..]
"In the city of God there will be a great thunder, Two Brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb"
"The third big war will begin when the big city is burning"Nostradamus - 1654
Hmmm, wel toevallig he?
Nogmaals, kan iemand mij het kwatrijnnummer en eventueel de exacte oorspronkelijke tekst geven?
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 20:08 schreef YRRAB het volgende:[..]
EN William Cooper, EN Barbara Marciniak, EN Jim Keith, EN Jim Marrs, EN Brad Steiger, EN John Keel en vele, vele anderen die schrijven/spreken over deze en toekomstige gebeurtenissen, jammergenoeg weet ik niet wat hun websites zijn, alleen deze; www.davidicke.com
eventueel www.nexusmagazine.com. vol nieuwsitems die door de officiële mainstream media worden genegeerd/achtergehouden!!!!!!
Pleur nou eens op met je DavidDICK gezeik!
We weten het nu wel met je geblabla over de nieuwe wereldorder en je gecrosspost
Voortaan wat minder lijm snuiven
quote:Inderdaad, toeval.
Op woensdag 12 september 2001 10:54 schreef HeindeKort het volgende:
Hmmm, wel toevallig he?
Nogmaals, waarom komt men NU pas met deze voorspelling? Achteraf heb je er toch he-le-maal niets aan. Erwin Krol gaat toch ook niet zeggen dat hij begrijpt waarom het gisteren geregend heeft? .
quote:Dan zou het geen voorspelling meer zijn
Op woensdag 12 september 2001 10:26 schreef Smike het volgende:
Wanneer maken ze een voorspelling van een ramp door Nostradamus nu eens voor de ramp bekend?.
Dan hebben we er nog wat aan.
.
Achteraf is het altijd makkelijk iets te voorspellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |