abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1613073
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Zou dit te maken kunnen hebben met de aanval op Amerika van vandaag??

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
pi_1613084
hmmmmmmm, vaag
  dinsdag 11 september 2001 @ 18:47:34 #3
3767 Herald
Come get some
pi_1613092
lauter toeval, je kan Nostradamus' teksten zo vrij interpreteren als je wil

Nostradamus.
Nostradamus

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1613107
deze dan:

The sky will burn at forty-five degrees.
Fire approaches the great new city.

In this phrase, Nostradamus refers to a great city in the new world of America near forty-five degrees latitude. Experts agree this could only be New York.

pi_1613121
Ik hoop het niet, ik hoop het echt niet
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1613127
Waar is je bron? Ik heb zelf ook een boekje van Nostradamus (met vrije impretatie van iemand) maar daar staat dit niet.
Wel deze eeuw veel oorlog met midden oosten
Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
pi_1613129
Erg vergezocht allemaal....

Achteraf is het makkelijk om iets zinnigs van zijn verzen te maken.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1613139
Ik weet niet of het zo vergezocht is. Spreekt Nostradameus niet van een aanval op 'het handelscentrum'?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1613156
Nostradamus wist dingen zo ruim te vertellen dat het op vele gebeurtennissen kan slaan. Persoonlijk geloof ik niet dat N. de mogelijkheid had om 'in de toekomst' te kijken of te voorspellen.
  dinsdag 11 september 2001 @ 18:58:40 #10
3767 Herald
Come get some
pi_1613188
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:44 schreef _araphor_ het volgende:
"In the City of God there will be a great thunder,
Sinds wanneer is New York de Stad van God?
quote:
Two brothers torn apart by Chaos,
Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.
quote:
while the fortress endures, the great leader will succumb"
Bush is sinds zijn verkiezingscampagne alleen maar uitgelachen. Zo'n grote leider was hij niet. laat staan DE grote leider.
quote:
"The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654
New York staat nog net niet in de fik
pi_1613189
zelfs al heeft dit te maken met die aanval - is dat dan reden om gewoon maar af te wachten?
helaas heeft nostradamus geen oplossingen hiervoor voorspeld
en geloof ik ook niet in een zo sterke voorbestemming

nostradamus of niet, volgens mij is het voor iedereen het belangrijkst het hoofd koel te houden, en dit niet te laten uitlopen in een self-fulfilling prophecy.

je zou kunnen beginnen met je af te vragen waarom mensen dit doen; niet om ze gelijk te geven, maar om te proberen dit te voorkomen
ik ben idd vreselijk bang dat de bush-methode van keihard terugmeppen negatief werkt. hoe harder je een hoogstuitballetje op de grond pletter probeert te smijten , hoe harder die terugkomt..

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 11-09-2001 19:00]

Moderator dinsdag 11 september 2001 @ 18:59:47 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_1613199
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:58 schreef Herald het volgende:

Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.

Nee, maar de Twin Towers passen wel in dit plaatje...

Niet dat ik denk dat er enige waarheid in zit..

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_1613255
Two brothers torn apart by Chaos

Herald, dat moeten die 2 torens voorstellen (duh).

city of God.... denk dat ie meer bedoelt dat het zo'n onwijs grote stad is.....

Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
pi_1613297
lees eerst dit nog maar eens, en oordeel dan opnieuw over N.'s 'voorspellingen'.

http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  dinsdag 11 september 2001 @ 19:20:14 #15
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1613358
nogal vergezocht lijkt me... zo kan je alles van Nostradamus uitleggen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 11 september 2001 @ 19:25:58 #16
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1613392
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 19:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
nogal vergezocht lijkt me... zo kan je alles van Nostradamus uitleggen.
En zo gebeurt dat ook constant
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1613432
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 19:11 schreef Latindancer het volgende:
lees eerst dit nog maar eens, en oordeel dan opnieuw over N.'s 'voorspellingen'.

Hier lijkt het alsof de maker van bovenstaande site deze voorspelling heeft bedacht....
Van die site:
-------------------------------------------

If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:

In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb

Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?
---------------------------

Ik ben bang dat dit dus geen Nostredames is......

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_1613544
quote:
Ik ben bang dat dit dus geen Nostredames is......
Wel vreemd dat iedereen deze quote aanhaalt opeens. Hebben mensen die pagina verkeerd gelezen of is het niet gewoon zo dat de maker van de pagina toch een quote gebruikt van Nostredames?
Hmmzz....
pi_1613560
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:47 schreef Herald het volgende:
lauter toeval, je kan Nostradamus' teksten zo vrij interpreteren als je wil

Nostradamus.
Nostradamus

www.davidicke.com
www.davidicke.com
pi_1613584
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:46 schreef Molrops het volgende:
hmmmmmmm, vaag
hoezo vaag?, het lijkt me zo duidelijk als wat!!!!!
pi_1613618
Bij elke grote ramp wordt Nostradamus er weer aan de haren bij gesleept. Het lijkt me sterk als hij dit echt voorspeld zou hebben, de sonnetten zijn zo breed te interpreteren... lijkt me niet.

En die David Icke, ach...

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1613652
broeder vergelijking kan natuurlijk wel kloppen....

Alle mensen zijn namelijk broerders van elkaar.
Daarnaast kan hij het ook verglijken met 2 geloven....die als 'broers' naast elkaar leven.

En great leader....is natuurlijk niet de personificatie van Bush, maar Amerika als land is de GROTE LEIDER van het Westen (dus klopt wel)

pi_1613706
Nostradamus schreef zijn teksten in quatrijnen. Bovenstaande tekst is heel anders van opbouw.
ik ben op zoek gegaan naar de bron van deze tekst.
Ik kwam op de volgende pagina uit:

quote:
If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:

In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb

Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?

Now let the prophecy rest for a few years. Add a couple thousand more. Eventually, one of them will fit close enought with events that have happened in the future that the prophecy will appear to come true. If you make enough prophecies and are intelligent enough to word them in such a way that they are abstract you become instant future see-er person. For example those psychics you see every year that make predictions for the year 199-whatever generally get one or two out of ten predictions right. It is because they are good guessers and that there is enough of them to make it seem like people can really predict the future.

Die tekst was een voorbeeld van hoe je een tekst kan interpreteren en geen nostradamus voorspelling. (die je overigens ook met een zoutvlakte moet nemen)

Check je bronnen voor je start met bangmakerij...

TA! RA! NIS!
pi_1613722
Vindt het nog steeds eng dat veel van zijn voorspellingen zijn waargekomen. die voospellingen kunnen niet gebeseerd zijn op gegevens van het verleden
pi_1613735
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 18:44 schreef _araphor_ het volgende:
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Mijn interpretatie:

City of God, NY als handelscentrum van de wereld

Great Thunder, lijkt me duidelijk

Two borthers torn apart, de 2 torens van WTC vernietigd

Fortress endures, Pentagon heeft t zwaar te verduren

The Great Leader, als Bush dit goed oppikt is ie wel degelijk een Great Leader: dit is zijn TEST

Erg leuke overeenkomsten maar ik geloof er niet echt in.

[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
pi_1613741
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bij elke grote ramp wordt Nostradamus er weer aan de haren bij gesleept. Het lijkt me sterk als hij dit echt voorspeld zou hebben, de sonnetten zijn zo breed te interpreteren... lijkt me niet.

En die David Icke, ach...

EN William Cooper, EN Barbara Marciniak, EN Jim Keith, EN Jim Marrs, EN Brad Steiger, EN John Keel en vele, vele anderen die schrijven/spreken over deze en toekomstige gebeurtenissen, jammergenoeg weet ik niet wat hun websites zijn, alleen deze; www.davidicke.com
eventueel www.nexusmagazine.com. vol nieuwsitems die door de officiële mainstream media worden genegeerd/achtergehouden!!!!!!
  dinsdag 11 september 2001 @ 20:10:55 #27
3767 Herald
Come get some
pi_1613762
bij Oprah was ooit iemand die een code had gevonden in de Bijbel. Daar werd de dood van Diane al in voorspeld ofzo.
pi_1613770
quote:
[b]Op Tuesday 11 September 2001 19:59 schreef Nyrem het volgende:[/b.

En great leader....is natuurlijk niet de personificatie van Bush, maar Amerika als land is de GROTE LEIDER van het Westen (dus klopt wel)

de NEW WORLD ORDER dus, ook "voorspeld" door Nostradamus!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 11-09-2001 20:14]

pi_1613785
Scary shit dit hoor....enigste wat je nu kan is de reactie van Bush afwachten...we zullen zien
pi_1613817
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 20:05 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Nostradamus schreef zijn teksten in quatrijnen. Bovenstaande tekst is heel anders van opbouw.
ik ben op zoek gegaan naar de bron van deze tekst.
Ik kwam op de volgende pagina uit:

[..]

Die tekst was een voorbeeld van hoe je een tekst kan interpreteren en geen nostradamus voorspelling. (die je overigens ook met een zoutvlakte moet nemen)

Check je bronnen voor je start met bangmakerij...

Dat had ik een half uur vóór jou al in het Nederlands... :p
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_1613829
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Vindt het nog steeds eng dat veel van zijn voorspellingen zijn waargekomen. die voospellingen kunnen niet gebeseerd zijn op gegevens van het verleden
Altijd achteraf geïnterpreteerd met een vertaling die ernaartoe geschreven is. (bijv. Hister wordt veranderd in Hitler)
pi_1613840
quote:
"In the City of God
New York reikt tot in de hemel...
quote:
there will be a great thunder
Vliegtuigcrash is toch een behoorlijke donderbui...
quote:
Two brothers torn apart by Chaos
De twee torens zijn totaal vernietigd, en chaos is het...
quote:
while the fortress endures
Witte huis...
quote:
the great leader will succumb
Pentagon?
quote:
"The third big war will begin when the big city is burning"
Genoeg branden daar...
quote:
Persoonlijk denk ik van wel, maar ieder zal daar zijn mening over hebben. Of Nostradamus nu op vele manieren uit te leggen is of niet, hij had een paar punten waar je niet zomaar op komt. Zoals de Golfoorlog en WWII. Of was dat ook toeval...(8>
pi_1613850
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Altijd achteraf geïnterpreteerd met een vertaling die ernaartoe geschreven is. (bijv. Hister wordt veranderd in Hitler)
pi_1613860
WE zijn maar mensen.
Daarmee wil ik zeggen er kan meer dan we denken of kunnen verklaren met ons nuchtere verstand...en waar Nostradamus zijn wijsheid/voorspelling vandaan haalde!?
Heeft te maken met de structuur van het universum.
Met bepaalde 'punten/standen' tekenen e.d. van allerlei bepalende zaken (waar ikzelf geen zak vanaf weet).
Er is bewezen zelfs dat .....de menselijke celbouw..dezelfde structuur heeft als de structuur van het universum/heelal.

HEt klinkt allemaal heel vaag. HEt is ook vaag omdat het niet duidelijk is. Omdat er geen wetenschap voor bestaat die het verklaard.

Of het nou waar is of niet! Er is ook nog zoiets als
selffullfilling prophecy!

pi_1613871
WOW DAT WAS ECHT VAAG
pi_1613936
Zoals al 3 x gezegd is, is dat citaat helemaal niet van Nostradamus, maar van iemand die het als voorbeeld gebruikt & zelf bedacht heeft, om JUIST aan te tonen dat een bepaalde algemeen versjes van alles kan betekenen, de ironie dat iedereen hem nu juist per ongeluk zit te citeren om Nostradamus' gelijkheid aan te tonen ontgaat jullie hopelijk niet.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_1613970
The places targeted were of highly significant importance to the brotherhood.
The phallic symbols of the trade centre and the 'Star of David' shape of the Pentagon, along with the geometric positions have all been taken into account.
The pilots of the crashes have obviously been brainwashed and programmed into making the impacts, just like the driver in the killing of Diana. For no normal person would give up their lives for the sake of these alleged terrorists.
The government will benefit from all your cries of 'Something must be done!', and an international solution will no doubt be enforced.
Stocks and shares (including Illuminati Gold) have altered dramatically - which spells big profits at the expense of human life for the brotherhood who orchestrated this devastation.
This event is also handy to bring in the Euro in January as the prices of currencies fall over the next few months.
Take a few steps back people and look at the bigger picture.
Instead of worrying and sitting in fear, ask yourself, why would someone want me to react to this?
The answers are all in David's work.
Keep up the excellent work.

zie; www.davidicke.com

[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 12-09-2001 01:49]

Redactie Frontpage woensdag 12 september 2001 @ 00:10:29 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1615079
Nostradamus

Zijn naam was Nostradamus,
hij kon heel goed voorspellen.
Daar kon je hem bij wijze van spreken,
midden in de nacht voor bellen.
Maar ik weet dat dat niet waar is,
bespaar me dus uw hoon.
In de tijd van Nostradamus
was er nog geen telefoon.

Nostradamus, Nostradamus,
Nostradamus met zijn strakke groene broek
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

soms ging-ie naar een cafe.
Dan ging-ie daar een heleboel stennis lopen trappen.
En dan zeiden de mensen tegen Nostradamus:
"Misschien kan je dan wel goed voorspellen,
maar dat wil dan dus niet zeggen dat je dan
automatisch ook gelijk een heleboel stennis kan gaan lopen trappen.

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij werd een keer gevraagd,
of hij wilde figureren in een speelfilm.
Maar toen had Nostradamus geen tijd,
en das toen niet doorgegaan...

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij vond dat als je een huisdier aanschaft,
dat je daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moest dragen.
Terwijl eigenlijk zou hij daar niks over
moeten zeggen want hij had zelf twee Sint-Bernardshonden
en die liet bijna nooit uit.

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij had ook een achterneef
en die had een elektriciteitswinkel.
En toen wilde Nostradamus daar vakantiewerk gaan doen,
maar dat hoefde niet.

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij droeg zoals ik al zei
heel vaak strakke groene broeken.
En dan zeiden de mensen tegen Nostradamus:
"Zou je niet eens een keer een andere broek aan trekken?"
maar dan zei Nostradamus altijd:
"Ik maak zelf wel uit wat voor broeken dat ik aantrek"

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

(c) Hans Teeuwen

pi_1616291

Ik zie nu allemaal pogingen van mensen om de tekst van Nostradamus te interpreteren. Waarom? Omdat men zekerheid wilt hebben?

Ik vind de theorie van de "infinite monkeys" toch wel correct in deze situatie. Als er inderdaad zoveel passages zijn van Nostradamus over de toekomst, zoekt men altijd er wel eentje uit die past bij een gebeurtenis, daar ze vrij cryptisch geschreven zijn en je er makkelijk een andere uitleg aan kan geven.

[offtopic]
Tevens denk ik niet dat de toekomst te voorspellen valt, daar deze altijd in beweging is, door de keuzes die wij maken.
[/offtopic]

† In Memoriam † woensdag 12 september 2001 @ 08:46:53 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1616326
Misschien maken wij wel helemaal geen keuzes.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_1616335
[quote]Op dinsdag 11 september 2001 18:58 schreef Herald het volgende:

[..]

[..]

New York = City of Angels

pi_1616347
quote:

Kan iemand misschien het kwatrijnnummer opnoemen zodat de originele tekst kan worden opgezocht? Zoals al eerder hierboven vermeld betreft dit zeer waarschijnlijk een tekst van een Nostradamus-criticus, niet van Nostradamus zelf.

Zoeken met altavista op steekwoorden uit deze tekst levert enkel de hierboven genoemde pagina op...

edit --> Deze dus: http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2001 08:55]

pi_1616352
quote:
Op woensdag 12 september 2001 08:49 schreef Ryser het volgende:

[..]

New York = City of Angels

uhhh.... je bedoelt Los Angeles!

en een City of Angels is nog niet een City of God

woensdag 12 september 2001 @ 10:24:27 #44
6670 Mace
Profesioneel platzak
pi_1616804
ffies btw,

iedereen praat wel over de brothers als of het t WTC is,
maar in Mecca heb je ook 2 broers,
je hebt mecca de gelovige hoofdstad, en een ander plaatsje dat er vlakbij ligt.
hadden ze t gister op sbs6 over in een special over Bin Laden (?!?)

Yeah Baby..Yeah
pi_1616812
Wanneer maken ze een voorspelling van een ramp door Nostradamus nu eens voor de ramp bekend? .

Dan hebben we er nog wat aan. .

Achteraf is het altijd makkelijk iets te voorspellen.

O+. Ripley. O+.
  woensdag 12 september 2001 @ 10:54:15 #46
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1616994
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 18:58 schreef Herald het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bush is sinds zijn verkiezingscampagne alleen maar uitgelachen. Zo'n grote leider was hij niet. laat staan DE grote leider.
[..]

New York staat nog net niet in de fik

"In the city of God there will be a great thunder, Two Brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb"

Nostradamus - 1654

Hmmm, wel toevallig he?

City of God= New York is het grootste Joodse bolwerk ter wereld. Aangezien het jodendom de bakermat van de 3 wereldgodsdiensten is, kan NY dus met recht "The City of God genoemd worden".

A great thunder= Lijkt me duidelijk

Two Brothers= De bijnaam voor de 2 torens van het WTC waren "the Twin Towers"

while the fortress endures= Het Pentagon is het Amerikaanse Ministerie van Defensie. In Nostradamus tijd vervulde een fort de taak van een Ministerie van Defensie

The Third big war...... = WO3

Hmmm.....

Osama Bin Laden is een varken
pi_1617008
quote:
Op woensdag 12 september 2001 10:54 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

"In the city of God there will be a great thunder, Two Brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb"

Nostradamus - 1654

Hmmm, wel toevallig he?

Ja, temeer omdat Nostradamus al in 1566 overleed!!!

Nogmaals, kan iemand mij het kwatrijnnummer en eventueel de exacte oorspronkelijke tekst geven?

woensdag 12 september 2001 @ 10:56:53 #48
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1617019
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 20:08 schreef YRRAB het volgende:

[..]

EN William Cooper, EN Barbara Marciniak, EN Jim Keith, EN Jim Marrs, EN Brad Steiger, EN John Keel en vele, vele anderen die schrijven/spreken over deze en toekomstige gebeurtenissen, jammergenoeg weet ik niet wat hun websites zijn, alleen deze; www.davidicke.com
eventueel www.nexusmagazine.com. vol nieuwsitems die door de officiële mainstream media worden genegeerd/achtergehouden!!!!!!

Pleur nou eens op met je DavidDICK gezeik!
We weten het nu wel met je geblabla over de nieuwe wereldorder en je gecrosspost

Voortaan wat minder lijm snuiven

Osama Bin Laden is een varken
pi_1617051
quote:
Op woensdag 12 september 2001 10:54 schreef HeindeKort het volgende:
Hmmm, wel toevallig he?
Inderdaad, toeval.

Nogmaals, waarom komt men NU pas met deze voorspelling? Achteraf heb je er toch he-le-maal niets aan. Erwin Krol gaat toch ook niet zeggen dat hij begrijpt waarom het gisteren geregend heeft? .

O+. Ripley. O+.
pi_1617091
quote:
Op woensdag 12 september 2001 10:26 schreef Smike het volgende:
Wanneer maken ze een voorspelling van een ramp door Nostradamus nu eens voor de ramp bekend? .

Dan hebben we er nog wat aan. .

Achteraf is het altijd makkelijk iets te voorspellen.

Dan zou het geen voorspelling meer zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')