abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2001 @ 07:57:00 #101
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1471275
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 02:26 schreef fokje het volgende:

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vroeger ook langpootmuggen heb gemuteerd en pieren in stukjes gehakt. Slechts uit nieuwsgierigheid.

Dierenbeul!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1471287
Tis op zich vrij logisch dat kleuters niet beseffen dat anderen pijn kunnen hebben: het duurt vrij lang eer een kind volledig beseft dat anderen net zo goed lijden: en dat in de breedste zin des woords...Het heeft te maken met de ontwikkeling van de hersenen, een kleuter kan gewoon nog niet verder kijken dan zijn eigen wereldje. Het is dus aan de ouders om die wereld duidelijk te maken: dit is wat hoort, en dat niet. Later krijgen die regels al dan niet een eigen betekenis voor het kind.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_1471344
Wat ik dus niet snap is dat de politie dit automatisch maar weer niet de moeite waard vindt. Vraag me af of ze überhaupt nog wel ergens voor hun auto uit willen komen. Alsof het niet zo is dat het tolereren van dit soort gedrag bij kinderen niet de houding aankweekt dat alles moet kunnen. Deze keer zijn het vogels die worden doodgetrapt, over een paar jaar nemen ze een mens te grazen. Zijn we dan allemaal blij? Eén mens dood of ongelukkig, maar we hebben wel daders die oud genoeg zijn om aan te pakken?
  donderdag 23 augustus 2001 @ 09:51:48 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_1471613
* nietzman word hier dus gewoon fukking giftig van he....

als ik zown kind in mijn poten krijg.....

Ik ga naar huis.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 10:17:19 #105
3542 Gia
User under construction
pi_1471785
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 04:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik heb hier een stelling:

Er zijn te weinig (educatieve) tekenfilms met een moraal tegenwoordig. Vroeger leerde ik van Inspector Gadget dat je respect moet hebben met de natuur, dieren en andere wijsheden. (Jaja, lach maar)

Zou dat het zijn?

Inspector Gadget is nu nog steeds regelmatig op t-v.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 10:19:01 #106
10188 links234
pi_1471803
quote:

Er zijn te weinig (educatieve) tekenfilms met een moraal tegenwoordig. Vroeger leerde ik van Inspector Gadget dat je respect moet hebben met de natuur, dieren en andere wijsheden. (Jaja, lach maar)

Zou dat het zijn?

Go Go Gadget Glue?

Geen idee eik.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 23 augustus 2001 @ 10:28:09 #107
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1471907
quote:

Zou dat het zijn?

*mee eens is

Van pokemon en de powerrangers worden kinderen alleen maar agresief.
De educatieve waarde van die tekenfilms is dat alles op te lossen is met geweld.

We moeten meer tekenfilms zoals plop de kikker, de fabeltjeskrant, alfred j. kwak enzo op de televisie.

Opvoeding gebeurt tegenwoordig voor een groot deel door de TV, laat dat dan ook goed gebeuren.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  donderdag 23 augustus 2001 @ 10:30:55 #108
3542 Gia
User under construction
pi_1471949
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 10:28 schreef TumTum het volgende:

[..]

*mee eens is

Van pokemon en de powerrangers worden kinderen alleen maar agresief.
De educatieve waarde van die tekenfilms is dat alles op te lossen is met geweld.

We moeten meer tekenfilms zoals plop de kikker, de fabeltjeskrant, alfred j. kwak enzo op de televisie.

Opvoeding gebeurt tegenwoordig voor een groot deel door de TV, laat dat dan ook goed gebeuren.

Ik zal mijn zoon van 9 vanavond verplicht naar sesamstraat laten kijken.
pi_1472749
ACHOSSSSSSSSS

ik heb zo iets echt nooit gedan!!

pi_1472754
*serius*
  donderdag 23 augustus 2001 @ 12:22:43 #111
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1472781
En daarom wil ik mijn kinderen dus met dieren opvoeden
Belachelijk dat die ouders dat gedrag niet corrigeren. Zal mijn kind eens moeten proberen
pi_1472812
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 02:26 schreef fokje het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik vroeger ook langpootmuggen heb gemuteerd en pieren in stukjes gehakt. Slechts uit nieuwsgierigheid.

Langpootmuggen gemuteerd? Had je vroeger je eigen geheime lab in de kelder, Dexter?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_1473164
Ik vraag me toch af: is het martelen van eenden en vogels zoveel erger dan het verschroeien van mieren met een vergrootglas? Dat laatste heb ik best vaak gedaan toen ik klein was, moet ik eerlijk toegeven...

En het doodslaan van vliegen en muggen, het vertrappen van spinnen, het uitroeien van mierennesten met gif, het onthoofden van muizen in muizenvallen, waarom wordt daar nooit moeilijk over gedaan? Is dat iets wezenlijks anders? Waarom mag je die blijkbaar wel zonder scrupules doodmaken, maar vogels en andere dieren niet?

Unox, the worst operating system.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 13:22:00 #114
10188 links234
pi_1473174
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:20 schreef Schorpioen het volgende:
Ik vraag me toch af: is het martelen van eenden en vogels zoveel erger dan het verschroeien van mieren met een vergrootglas? Dat laatste heb ik best vaak gedaan toen ik klein was, moet ik eerlijk toegeven...

En het doodslaan van vliegen en muggen, het vertrappen van spinnen, het uitroeien van mierennesten met gif, het onthoofden van muizen in muizenvallen, waarom wordt daar nooit moeilijk over gedaan? Is dat iets wezenlijks anders? Waarom mag je die blijkbaar wel zonder scrupules doodmaken, maar vogels en andere dieren niet?

Hogere aaibaarheidsfactor.
pi_1473209
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 07:57 schreef links234 het volgende:

[..]

Dierenbeul!

Ja best wel he? Nu niet meer.

Ook jij had op die leeftijd geen emphatie. Niemand heeft dat op die leeftijd, je hebt dan hoogstens alleen empathie voor je ouders. Het feit dat het vrij normaal is om muggen en vliegen dood te slaan geeft een kind een vrijbrief om zo met insecten en klein gedierte om te gaan. Niet met grote dieren, immers, dat was mij aangeleerd om daar lief tegen te doen.

Dus ja, ik heb heel wat uitgehaald met insecten, veel meer nog dan wat ik hier heb beschreven. Niet zo netjes van mij idd. En ik liet mijn moeder mijn verbazing weten over een jampotje vol gestouwt met langpootmuggen, hoe ze aan elkaar vast gingen zitten. Liet het zien ook. En de reactie van m'n moeder was er één van afgrijzen, zoals veel moeders die reactie zouden hebben. Daarmee nam mijn empathie voor insecten niet toe. Anders zou het zijn als ik soortgelijke fratsen met grote dieren uit zou halen, daarvoor zou ik ontzettend op m'n kop krijgen. Was dit niet gebeurd, sja....
Normen en waarden heb je niet van jezelf, dat krijg je alleen mee in je opvoeding. Kinderen beseffen vaak niet wat ze doen, ze weten hoogstens wat hoort en wat niet hoort.

donderdag 23 augustus 2001 @ 14:49:35 #116
3542 Gia
User under construction
pi_1473852
quote:

Ik vind het martelen van dieren gewoon niet kunnen.
Van martelen gaan ze ook langzaam dood. Heel gemeen.
Doodmaken (snel) van dieren is iets anders. Dat is veel meer geaccepteerd, vooral als het een doel heeft.

Bijvoorbeeld: Vee dient als voedsel.

En als het mij zou lukken om een mug door een open raam naar buiten te jagen, dan deed ik dat ook liever dan hem doodmeppen. Maar ja, dat gaat niet en ik wil niet gestoken worden, dus. Pets!

Verder vind ik het onnodig doden van dieren belachelijk en dus ook het jagen, zoals het koningshuis het doet. Jaag dan op beesten om ze te eten, niet als trofee.

Ook het afmaken van niet eens besmette koeien, uit voorzorg, omdat ze in de omgeving van een besmette koe wonen, vind ik belachelijk.

donderdag 23 augustus 2001 @ 14:53:27 #117
272 R@b
No-nonsens
pi_1473881
quote:
Ik vraag me toch af: is het martelen van eenden en vogels zoveel erger dan het verschroeien van mieren met een vergrootglas?
Welja joh, waarom vraag je jezelf niet af of het martelen van mensen zoveel erger is dan het pletten van een spin.

Iets is alleen maar erg, omdat wij het erg vinden. De natuur vindt niets erg. De natuur vindt niets.......

Dacht je dat de vogels er wakker van liggen dat er miljoenen Afrikanen crepeëren van de honger? Welnee, misschien zijn ze wel blij, hebben ze weer meer ruimte en minder vijanden.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1473900
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:53 schreef R@b het volgende:
Iets is alleen maar erg, omdat wij het erg vinden. De natuur vindt niets erg. De natuur vindt niets.......
Mee eens.
Wittgenstein
  donderdag 23 augustus 2001 @ 17:17:39 #119
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1475116
Triest, mijn ouders hebben me geleerd dat je dieren niet moet plagen, laat staan ze hun schedel inslaan...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 23 augustus 2001 @ 17:19:54 #120
10188 links234
pi_1475138
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 17:17 schreef Zanderrr het volgende:
Triest, mijn ouders hebben me geleerd dat je dieren niet moet plagen, laat staan ze hun schedel inslaan...
Nooit kreeft gegeten?
pi_1475345
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 17:37 schreef Catootje het volgende:
Dit zie ik ook bij blanke kinderen
Nee toch? Je meent het toch niet? Doen blánke kinderen dat óók?

Sorry, het viel op

pi_1475383
O ja, je had ook zo'n programma, waar je allemaal dieren zag die de meest onmogelijke toeren moesten uithalen. Een eend die in een speelgoedauto was gepropt, een hamster met een jasje aan, en meer van dat soort onzin. En dan hadden ze aan het eind het lef om te zeggen "wij zorgen goed voor dieren, dat moeten jullie ook doen".
pi_1475406
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 17:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Nooit kreeft gegeten?

Nee
  donderdag 23 augustus 2001 @ 17:53:37 #124
10188 links234
pi_1475457
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 17:47 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Nee

Gaan levend in kokend water. Smaakt lekker hoor.
pi_1475956
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:53 schreef R@b het volgende:

[..]

Welja joh, waarom vraag je jezelf niet af of het martelen van mensen zoveel erger is dan het pletten van een spin.

Ja joh, lees maar wat je wil lezen.

Ik bedoelde dus precies het omgekeerde: waarom vindt zowat niemand het verkeerd om spinnen, muizen, muggen, mieren en ander "ongedierte" gewetenloos af te slachten? Ik vind het onthoofden van een volkomen onschuldig lief klein muisje net zo verwerpelijk als het doodslaan van een vogel.

Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')