Stiekem kwam Fons niet meer bij van het lachen, vooral bij dat KRO-kritiek stukje.
quote:vind netwerk meestal matig, vooral toen ze vorige week met zijn tweeen nog moeite hadden met die saaie piet De Hoop Scheffer maar nu vond ik het een redelijk interview. Niet door De Poel en meneer Baardje maar geheel en al door Fortuyn. Dit is wel de man die de politiek meer kleur gaat geven en ik ben dan ook best blij dat hij naar Den Haag komt, al zal ik niet op hem stemmen.
Op zaterdag 08 september 2001 01:35 schreef Berserker het volgende:
Fons deed ook maar wat hij moest doen...zogenaamd 'progressief' interviewen.
Die andere interviewer bakte er helemaal niks van.Stiekem kwam Fons niet meer bij van het lachen, vooral bij dat KRO-kritiek stukje.
Hier durfde Fortuyn veel verder te gaan dan bij Netwerk trouwens.
Opvallendste punten
- Ziekenzorg moet geprivatiseert worden.
- Kernenergie in Nederland moet mogelijk blijven, liefst nog een kerncentrale erbij
- Maximaal 10.000 echte asielzoekers per jaar toelaten. Verder moeten de grenzen potdicht. Verhoging financiële bijdrage naar vluchtelingen organisaties, geld wat we met stoppen van opvang hier besparen kan naar Lubbers toe. Meer ontwikkelingshulp naar vluchtelingen organisaties.
- De Islam waar mogelijk bestrijden, het is een intolerante godsdienst die niet openstaat voor de verworvenheden van de westerse samenleving. Eigenlijk zou het westen een koude oorlog moeten voeren tegen de islam, net zoals we vroeger tegen het communsime hebben gedaan. Hij staat nog volledig achter zijn boek ''De Islamisering van Nederland''
- Eerst de allochtonen die hier nu wonen goed laten integreren (desnoods met strakke hand) voordat er nieuwe worden toegelaten. Hier nu al wonende allochtonen worden niet teruggestuurd maar moeten echt deel uit gaan maken van onze samenleving.
Verder bestaan er volgens hem op de aarde geen voorbeelden van goede multiculturele samenlevingen. Amerika is verdeeld is regio's, samenleven doet men niet. Alleen samenleven met Aziaten schijnt aardig te lukken, kennelijk integreert Hindoïsme en Boedhïsme makkelijker met de westerse samenleving dan islamitische culturen.
Als hij één zetel haalt met de verkiezingen vindt hij het een fiasco, maar zal wel de 4 jaar uitdienen. 7 zetels zou een historisch hoogtepunt als nieuw partij, en 10 of meer zetels zou een fantastisch resultaat zijn.
Nou wil het feit dat het verkiezingsprogramma van Leefbaar Nederland half december definitief moet zijn, terwijl in januari pas de lijsttrekker gekozen wordt. De vraag is nu: zijn de huidige leden van Leefbaar Nederland bereid hun principes en idealen sterk aan te passen om een stemmentrekker binnen te halen? Hoe hard dat laatste ook nodig is, ik verwacht dat er veel weerstand binnen Leefbaar Nederland zal zijn en betwijfel ten zeerste of het verkiezingsprogramma afdoende tegemoet zal komen aan de eisen van Pim Fortuyn. Als dat niet zo is, begint Fortuyn voor zichzelf en is Leefbaar Nederland kansloos. Komt het wel tegemoet dan denk ik dat het niet ondenkbeeldig is dat een groot deel van Leefbaar Nederland wegloopt omdat men vindt dat de partij is "gekaapt". Natuurlijk zal het ook weer veel aanhangers opleveren, maar Fortuyn zal dan wel de rest van de verkiezingscampagne moeten horen dat hij met zijn "coup" heeft laten zien geen rekening met anderen te houden. Met de toch vrij grote invloed van centrum-linkse media zal hij het dan zwaar krijgen. Hoe waardevol is een politieke partij die de woorden "compromis", "toegeeflijkheid" en "luisteren" niet in de vocabulaire heeft staan?
Zou ik nu mijn geld ergens op moeten zetten, dan gok ik dat de huidige leden van Leefbaar Nederland onvoldoende tegemoet willen komen aan het programma van Fortuyn, en dat hij daarop besluit niet met Leefbaar Nederland verder te gaan. Het zou gelijk al enorm gezichtsverlies zijn als hij dan toch lijsttrekker zou worden.
quote:Sjon Lammerts haalt uit naar tegenkandidaat Pim Fortuyn
Op maandag 10 september 2001 04:57 schreef Jenga het volgende:
Eerst maar even afwachten hoe het daadwerkelijk gaat. Leefbaar Nederland zal verscheurd worden als Fortuyn lijsttrekker wordt. Als ie al lijsttrekker wordt,
In een brief aan het bestuur van Leefbaar Nederland, waarin hij zich zondag kandidaat stelt voor het lijsttrekkerschap van zijn partij, heeft het Groningse partijlid Sjon Lammerts uitgehaald naar zijn voornaamste tegenkandidaat, Pim Fortuyn. De Rotterdamse oud-hoogleraar heeft dictatoriale eigenschappen, waarschuwt de oud-gedeputeerde voor de provincie Groningen.
Lammerts, landelijk bekend nadat zijn woning door vandalen werd vernield tijdens de Oosterparkrellen in 1997, stelde zich zondag officieel kandidaat om in 2002 als eerste man voor Leefbaar Nederland te mogen uitkomen tijdens de verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Chantage
Volgens de Groninger moet binnen zijn partij een 'progressief tegengewicht' worden geboden tegen de, wat hij noemt, rechts-conservatieve denkbeelden van Fortuyn. Het stoort Lammerts dat Fortuyn zijn partijprogramma al in boekvorm uitgeeft, voordat over de inhoud op het partijcongres is overlegd. "Dat is niet-democratisch en riekt naar chantage".
De kandidaat-lijsttrekkers uit Groningen en Rotterdam vliegen elkaar al geruime tijd in de haren. In zijn brief noemt Lammerts Fortuyn zondag "een stemmentrekkende populistische gladde kikker, die indien het hem niet zint wegspringt en voor zichzelf begint." Fortuyn noemde Lammerts eerder van een ander niveau dan hijzelf.
Asielzoekers
Fortuyns stelling dat de grenzen voor asielzoekers moeten worden gesloten omdat Nederland vol zou zijn, noemt Lammerts onzinnig. "Altijd dient voorop te staan dat een asielzoeker die met gevaar voor eigen leven niet in zijn land van herkomst kan blijven, asiel moet worden verleend", stelt hij. Daarmee verwijst hij naar een andere boude stelling van Fortuyn: fondsen die in Nederland worden besteed aan de opvang van asielzoekers, kunnen beter direct aan de Verenigde Naties worden gegeven.
Ook de visie van de oud-Elseviercolumnist op het WAO-vraagstuk doet Lammerts huiveren. "Als Fortuyn zegt dat veel WAO'ers best kunnen werken, vervreemden veel mensen bij voorbaat van je partij. Veel WAO'ers proberen juist zo goed als het kan te werken en die groep haal je zo onderuit", stelt Lammerts.
© Nu.nl
===================================================================
Fortuyn moet lekker wegblijven uit het wespennest Leebaar Nederland en een eigen lijst oprichten. Mijn zegen heeft hij.
quote:Omdat de rel binnen Leefbaar Nederland je wel aanstaat, of heb je er nog een andere reden voor?
Op maandag 10 september 2001 11:09 schreef links234 het volgende:
Fortuyn moet in LN!
Ik zie Fortuyn het liefst met een eigen lijst de kamer inkomen. Leefbaar Nederland kan me gestolen worden.
Nee, Fortuyn moet idd maar beter z'n eigen lijstje maken. Als'ie geld tekort schiet, gewoon een rekening openen. Ik doneer wel wat hoor.
quote:Tja, hij is directeur geweest van OV-Studentenkaart BV.
Op maandag 10 september 2001 15:43 schreef Manono het volgende:
Fortuyn is gewoon een opportunist die een partijtje pakt waar ie de meeste ruimte krijgt om daar politieke carriere te maken. Hij zou beter stand up comedy kunnen gaan doen.
Niet bepaald een goed georganiseerde bedoening daar. Als hij de BV Nederland op dezelfde manier zou gaan leiden kunnen we, denk ik, de dijken beter direct doorsteken.
quote:Eensgezinden noem je dat. Zoals ik, en vele anderen.
Op maandag 10 september 2001 15:39 schreef links234 het volgende:
Gezien het feit dat Fortuyn nou niet bepaald een teamplayer is, ben ik benieuwd wat voor figuren er op een eventuele lijst Fortuyn komen. Dat moeten haast wel hersendode ja-knikkers zijn, zou je zo denken, toch?
quote:Mensen die overal tegen zijn, noem ik dat. En zodra jullie het establishment zijn zal het weer uiteenvallen voor de volgende protestgolf.
Op maandag 10 september 2001 15:47 schreef Berserker het volgende:[..]
Eensgezinden noem je dat. Zoals ik, en vele anderen.
quote:Onzin. Hij hééft tenminste een oplossing. Zoals het nu gaat is de multiculti nou niet echt succesvol te noemen, of wel soms?
Op maandag 10 september 2001 15:50 schreef Vibromass het volgende:
Dat zo'n hoog opgeleide erudiete man nu grossiert in simplistische alles of niets oplossingen vind ik zo jammer.
quote:Wie zegt dat'ie bij LN gaat kiezers gaat trekken?
Dat hij door zijn uitermate charmante salonnicht act veel lezers zal trekken voor een wanhoopspartij als LN en hen daardoor geloofwaardigheid zal verschaffen vind ik in en in tragisch.
quote:Nee, hij heeft het zelf gedaan!
Ik zie hem als een soort Nederlandse Filip de Winter die het concentreren op anderen de schuld geven in dit land tot een respectabele mening zal verheffen.
De nederlandse politiek is schuldig dat ze het zover heeft laten komen.
quote:Een van de meest schrijnende opmerkingen uit zijn interview met het Parool van dit weekend:
Op maandag 10 september 2001 15:46 schreef links234 het volgende:[..]
Tja, hij is directeur geweest van OV-Studentenkaart BV.
Niet bepaald een goed georganiseerde bedoening daar. .
"[de politie] heeft 25 verschillende regio's en 25 verschillende automatiseringsmethode's. [...] Iedere automatiseringsdeskundige kun u vertellen dat je op een houtje-touwtjesmanier al die systemen aan elkaar kunt koppelen. [..] Ik weer waarover ik praat, ik heb bij de Informatiseringsbank gewerkt"
Als automatiseringsdeskundige kun ik u vertellen dat houtje-touwtje leidt tot zooitje. En als directeur van dat oh zo doeltreffende instituut de IB is hij natuurlijk de aangewezen de persoon om te adviseren over het koppelen van bedrijfsnetwerken. Not!
quote:Aha mensen die het niet met je eens zijn, zijn 'overal tegen'.
Op maandag 10 september 2001 15:51 schreef Vibromass het volgende:[..]
Mensen die overal tegen zijn, noem ik dat. En zodra jullie het establishment zijn zal het weer uiteenvallen voor de volgende protestgolf.
Zeg toch eens iets zinnigs, ehhh persoon.
quote:Ach, acht jaar economische groei achter elkaar vind ik nou niet bepaald slecht. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Op maandag 10 september 2001 15:56 schreef Berserker het volgende:[..]
Onzin. Hij hééft tenminste een oplossing. Zoals het nu gaat is de multiculti nou niet echt succesvol te noemen, of wel soms?
Wat me opviel van het interview met PF in het Parool van afgelopen weekend, de volgende vraag:
-Maar waaruit bestaat de nederlandse cultuur/normen en waarden/identiteit dan?
-Ja hoor eens, dat hoef ik toch hopelijk niet uit te leggen?
(vergeef me een misquote, maar het Parool had het nog niet online, en de krant heb ik ook niet op mijn werk. Dit was in ieder geval de strekking.)
Toen ik dat las, eigenlijk dus hetzelfde non-antwoord wat men ook vaak krijgt als men op dit forum zo'n vraag stelt, besloot ik hem een heel eng ventje te vinden. Hij weet het leuk te vertellen allemaal, maar wat hij zegt is niet veel.
quote:Hij heeft géén oplossing. Hij roept wat er nu fout is en zet daar iets totaal onrealistisch tegenover. Bijvoorbeeld een hard maximum van 10000 vluchtelingen (of 0, zoals hij het uiteindelijk wil), wat gewoon in strijd is met internationale verdragen. Ze lachen ons in Brussels de rechtbank uit.
Op maandag 10 september 2001 15:56 schreef Berserker het volgende:[..]
Onzin. Hij hééft tenminste een oplossing. Zoals het nu gaat is de multiculti nou niet echt succesvol te noemen, of wel soms?
quote:Nou wat doet een 'lijsttrekker' anders, mr. bright spot?
Wie zegt dat'ie bij LN gaat kiezers gaat trekken?
quote:Oh ok, hij is zelf degene die anderen de schuld geven respectabel maakt. Zei ik toch? Maar wat jij wil.
Nee, hij heeft het zelf gedaan!
Wat een rethoriek zeg. Nooit anderen de schuld geven, ook al zijn ze verantwoordelijk. Das makkelijk.De nederlandse politiek is schuldig dat ze het zover heeft laten komen.
quote:Wat ik ook zulke uitblinkers vond:
Op maandag 10 september 2001 16:03 schreef links234 het volgende:[..]
Wat me opviel van het interview met PF in het Parool van afgelopen weekend, de volgende vraag:-Maar waaruit bestaat de nederlandse cultuur/normen en waarden/identiteit dan?
-Ja hoor eens, dat hoef ik toch hopelijk niet uit te leggen?
PF: "Ambtenaren worden trouwens steeds brutaler. Hoofcommissarissen zeggen hoe het veiligheidsbeleid er uit moet zien, tompambtenaren zeggen dat Melkertbanen niet deugen. Wat is dit?"
Parool: Ze moeten hun mond houden?
PF: "Dat wil ik niet zeggen. Het zijn verstandige burgers, intelligente mensen, ze mogen best wat zeggen. Maar ken je plaats."
Parool: Leefbaar Nederland heeft nog geen programma
PF: "Heb ik toch!"
PF: "We moeten de schreeuwlelijkerds de mond snoeren"
Zijn bezwaar tegen het homohuwelijk:
"Het is de verburgerlijking van de homoseksuele cultuur".
Die man gaat echt helemaal nergens over.
quote:Klopt, die over de hoofdcommissarissen vond ik om je te bescheuren. Je zou toch denken dat een politieman wel iets zou weten van het veiligheidsbeleid en dus gewoon z'n mond open mag trekken d'r over.
Op maandag 10 september 2001 16:10 schreef Vibromass het volgende:[..]
Wat ik ook zulke uitblinkers vond:
PF: "Ambtenaren worden trouwens steeds brutaler. Hoofcommissarissen zeggen hoe het veiligheidsbeleid er uit moet zien, tompambtenaren zeggen dat Melkertbanen niet deugen. Wat is dit?"
Parool: Ze moeten hun mond houden?
PF: "Dat wil ik niet zeggen. Het zijn verstandige burgers, intelligente mensen, ze mogen best wat zeggen. Maar ken je plaats."Parool: Leefbaar Nederland heeft nog geen programma
PF: "Heb ik toch!"PF: "We moeten de schreeuwlelijkerds de mond snoeren"
Zijn bezwaar tegen het homohuwelijk:
"Het is de verburgerlijking van de homoseksuele cultuur".Die man gaat echt helemaal nergens over.
En maar boos zijn dat sinds het homohuwelijk de darkrooms onder de bordeelwet vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |