Ventileert iets te vaak een leuke, makkelijke en populaire anti-mening. Beleid maken is toch net iets anders dan kritiek voeren.
Dus; leuk als lijsttrekker, maar absoluut niet als kamerlid.
quote:Dan moet ie dus lijsttrekker worden van een partij die géén zetels haalt
Op maandag 20 augustus 2001 22:11 schreef kUWn het volgende:
Dus; leuk als lijsttrekker, maar absoluut niet als kamerlid.
Gegarandeerd dat ie dan zijn droom om baas (lees Premier) van Nederland te worden kan vergeten.
quote:Ik denk niet dat mocht die kans zich ooit nog voordoen dat hij die zou benutten. Als er iemand een typische oppositie-politicus is...
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:12 schreef golfer het volgende:
Gegarandeerd dat ie dan zijn droom om baas (lees Premier) van Nederland te worden kan vergeten.
Ach ik vind het wel grappig om te zien, maar ik neem nogsteeds een partij met Henk Westbroek en heel misschien dat ook Pim Fortuyn erbij niet echt serieus. Nee dan komt Marijnissen stukken beter over.
Het viel me trouwens op hoe erg er in de 2 Vandaag reportage de nadruk werd gelegd op Pim Fortuyn, als bedenker van de Studenten OV-kaart. Alsof die man nooit iets anders heeft gedaan ofzo. Mocht hij politiek actief worden waarbij het afschaffen van de week en weekend variant van deze studenten Ov-kaart, met het opnieuw onvoeren van een kaart die het hele jaar door geldig is een van de punten zal zijn van het partij programma, dan kan hij direct op een extra stem rekenen
1) Wat je ook van deze man vind, hij is zeer scherp/helder.
2) Charisma! (had eigenlijk op 1 gemoeten)
3) Direct en lijkt (!?) zich niks aan te trekken vd Haagse cultuur en achterkamertjes.
4) Ervaring in de ambtelijke cultuur als wel de moraal, zowel lokaal als landelijk
5) Sterke banden/ervaring met het Nederlandse zakenleven (zowel de multinationals als het mkb)
Mijn stem voor premier (partij??) zou hij waarschijnlijk niet krijgen maar mijn sympathie wel, deze man zou de peper in de hollandse hutspot zijn.
En last but not least we zouden een vertegenwoordiger/lobbyist met stijl krijgen.
Noem mij een nederlandse politicus die zo stijlvol gekleed gaat als Pim.
Als hij zijn eigen partij begint stem ik misschien wel op hem... als hij bij LN gaat niet....
Het contrast tussen de verlopen volksbuurtjongen, kroegbaas en DJ Westbroek, en de deftige, hoog opgeleide nicht Fortuyn kan haast niet groter. De enige overeenkomst lijkt me dat ze allebei nogal zelfkickers zijn.
quote:Pim Fortuyn, heeft ooit een boekje geschreven met de provocerende titel "Tegen de islamisering van onze cultuur". de ondertitel luidde: "Nederlandse identiteit als fundament".
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:20 schreef Vork het volgende:[..]
Ik denk niet dat mocht die kans zich ooit nog voordoen dat hij die zou benutten. Als er iemand een typische oppositie-politicus is...
Ach ik vind het wel grappig om te zien,
Fortuyn bood het eerste exemplaar aan aan de uit Marokko afkomstige Mohammed Rabbae, toen nog raadslid van GroenLinks. Nog voor het boek in de winkel lag had de gehele linkse media zich als hyena's op Fortyun geworpen. Hij werd afgeschilderd als racist, fascist en fundamentalist, Janmaat van de Centrum Democraten bood hem toen een zetel in de Tweede Kamer aan. Fortuyn bedankte voor de eer, hij vond de tweede kamer toch niks zei hij toen
Hij heeft de kracht om de dingen te zeggen zoals ze zijn. Hij steekt niet zijn kop in het zand.
Iedereen zal nu wel weer een aanval doen op zijn vreemdelingenbeleid. Jammer omdat hij op nog veel meer dingen een zeer heldere kijk heeft. Zijn ideeen over ons belastingsstelsel en uitkeringen zijn zeer helder en zeker vernieuwend.
Maar ook zijn ideeen over vreemdelingen/asielzoekers etc zijn echt niet zo vreemd of racistisch maar getuigen eerder van een eerlijk inzicht.
Dus je kunt niet zeggen dat-ie niks bereikt...
Hardgrondig: BAH!
quote:In 2vandaag gebeurde dat toch al? Hij zou te omstreden zijn omdat hij propageert dat er eigenlijk geen asielzoekers meer toegelaten moeten worden.
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:00 schreef marky het volgende:
Iedereen zal nu wel weer een aanval doen op zijn vreemdelingenbeleid. Jammer omdat hij op nog veel meer dingen een zeer heldere kijk heeft. Zijn ideeen over ons belastingsstelsel en uitkeringen zijn zeer helder en zeker vernieuwend.Maar ook zijn ideeen over vreemdelingen/asielzoekers etc zijn echt niet zo vreemd of racistisch maar getuigen eerder van een eerlijk inzicht.
In ieder geval wil Fortuyn het asielrecht ter discussie stellen. Ik kan me daarom ook niet indenken dat hij gekozen wordt als lijsttrekker van Leefbaar Nederland.
Hij zou wel een aanwinst zijn voor de vaderlandse politiek, maar wanneer hij naar LN gaat, krijgt hij mijn stem in ieder geval niet.
quote:En terecht. Hij durft te zeggen waar het op staat en is niet bang om voor racist oid versleten te worden door de linkerzijde van Nederland.
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:31 schreef speknek het volgende:
Same here, ik ben best wel een beetje fan van Fortuyn,
Herinner me nog goed hoe hij fier overeind bleef in de uitzending van het zwarte schaap van de Vara!.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 21-08-2001 10:36]
quote:idem
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:31 schreef speknek het volgende:
Same here, ik ben best wel een beetje fan van Fortuyn, lees ook vaak z'n column, maar ik stem niet op hem als hij bij LN of het CDA gaat. Anders misschien wel.
Was tot eind jaren 80 lid van de pvda(was goede vrienden met kok en bram peper) maar toen hij iets zei over asielzoekers/moslims is ie keihard uit de partij geschopt!
Diezelfde pvda ers zeggen nu dingen die 3x zo erg zijn. Het zelfde is een beetje gebeurd met Bolkenstein. Hij was(en is) zijn tijd dus ver vooruit.
Als het niet al te laat is, kan hij Nederland nog redden==>NS bijna naar de kl*te,kpn idem dito, enorme wachtlijsten gezondheidszorg, sociale diensten een puinhoop, uitverkoop van Nederlandse nutsbedrijven(gas licht, water), meer agenten(met meer bevoegdheden) door sterk gestegen criminaliteit onder *******, enorme instroom van asielzoekers(lees economische voor 98%) en ga zo maar door. Dit alles na 7 jaar paars.
[Dit bericht is gewijzigd door zeddie op 21-08-2001 13:03]
quote:Pim Fortuyn?????? Hahahahahahaha! Dat meen je toch niet serieus he?
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:46 schreef zeddie het volgende:
Als het niet al te laat is, kan hij Nederland nog redden
Ik gebruik deze niet vaak maar in dit geval:
quote:Ik geloof niet dat 7 jaar paars hiervoor alleen verantwoordelijk is. Volgens mij is dit proces 20 jaar geleden al in gang gezet.
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:46 schreef zeddie het volgende:
Als het niet al te laat is, kan hij Nederland nog redden==>NS bijna naar de kl*te,kpn idem dito, enorme wachtlijsten gezondheidszorg, sociale diensten een puinhoop, uitverkoop van Nederlandse nutsbedrijven(gas licht, water), meer agenten(met meer bevoegdheden) door sterk gestegen criminaliteit onder *******, enorme instroom van asielzoekers(lees economische voor 98%) en ga zo maar door. Dit alles na 7 jaar paars.
Overigens zijn de ideeen die hij over deze onderwerpen heeft niet mals. Medewerkers in de gezondheidszorg bijvoorbeeld zullen niet blij met hem zijn. Als je goed geluisterd hebt gisteren kon je horen dat hij vond dat die mensen weer eens wat meer aan de klant moesten denken ipv hun eigen buidel.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 21-08-2001 15:04]
quote:Hej, wil je nou die privatisering en de vrije markt afschaffen?
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:46 schreef zeddie het volgende:Als het niet al te laat is, kan hij Nederland nog redden==>NS bijna naar de kl*te,kpn idem dito, enorme wachtlijsten gezondheidszorg, sociale diensten een puinhoop, uitverkoop van Nederlandse nutsbedrijven(gas licht, water), meer agenten(met meer bevoegdheden) door sterk gestegen criminaliteit onder *******, enorme instroom van asielzoekers(lees economische voor 98%) en ga zo maar door. Dit alles na 7 jaar paars.
quote:SuperPim toe ze reskjoe!
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:16 schreef Hik het volgende:[..]
Pim Fortuyn?????? Hahahahahahaha! Dat meen je toch niet serieus he?
Ik gebruik deze niet vaak maar in dit geval:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |