de POP van nu is geweldig irritant en werkt op mijn zenuwen.
[Dit bericht is gewijzigd door FoggyFreek op 30-07-2001 11:26]
[Dit bericht is gewijzigd door FoggyFreek op 30-07-2001 11:27]
Iedereen heeft toch een verschillende smaak, en die zal echt niet veranderen, omdat iemand goede argumentatie heeft..
Het verstandigste lijkt mij gewoon, om deze zenders niet meer aan te zetten, en iets zoeken, waarbij je alleen je favoriete muziek hoort..
En de smaak van iemand anders afkraken, is helemaal onzinnig..
quote:Wees eens eerlijk, het is allemaal voor een volkomen andere doelgroep gemaakt.
Op maandag 30 juli 2001 11:20 schreef FoggyFreek het volgende:
Als ik MTV, TMF of de BOX aanzet, ben ik gegarandeerd chagarijnig.
kwalitatief wordt er in de popwereld zulke slechte muziek geproduceerd.
Verder moet je niet vergeten dat het hier helemaal niet om muziek gaat, maar om marketing.
Kwaliteit is voor de gemiddelde platenmaatschappij geen criterium, het moet verkopen. Gezien het feit dat met name CD-singles voornamelijk door publiek <15 jaar wordt gekocht is marketing dan het antwoord.
quote:En garde! Mee eens! Geen speld tussen te krijgen! Precies wat mij dus ook opvalt, er wordt iets onmenselijk slechts in mekaar gedraait waarvan je denkt dat zodra het draait honden op de geluidsbron beginnen te schijten en hem daarna ondergraven.... en wat blijkt.. door de marketing vind iedereen van 11 tot 18 het geniaal! Dat is niet meer gewoon "de realiteit", dat is verdomme DOODENG! Hebben die pubers plakken stront in de oren geduwd gekregen tijdens de geboorte, zijn ze gebrainwashed, zijn het peulen afkomstig van planeet jammerklank? Dingen worden mij iets te snel geslikt en als lekkere worst verkocht terwijl het gewoon poep in een zakje is....
Op maandag 30 juli 2001 11:50 schreef Schorpioen het volgende:
en het erge is dat de massa hier met open ogen intuint en massaal de grauwe kwaliteitsloze eenheidsworst van Britney, Christina, Jody e.a. koopt.
1. Geen directe herkenning van melodieeen.
2. Geen constante 4/4 beat, maar maatverschuivingen.
3. Geen vaste couplet/refrein structuur.
Dit zijn DE 3 punten waar ongetrainde oren een hekel aan hebben. Voor referentie materiaal moet je de volgende bands/acts maar eens luisteren en kijk maar eens of je het mooi vindt.
Meshuggah - Future Breed Machine
Aphex Twin - alles
Aghora - Aghora
Suffocation - Pierced from Within
Dream Theater - Return to Metropolis part 1.
Gelukkig is er een lichtpuntje! De echte pop-artiesten
beginnen het eindelijk een beetje te leren.
voorbeelden: Het nieuwe werk van madonna (Super), Jennifer Lopez (leuke maatverschuivingen) etc.
Het enige wat ze willen is GELD, en of ze daar nu al het goede voor moeten verkrachten, en alles moeten verpesten met hun niets ontziende honger naar meer, het maakt ze geen fuck uit. Als ze maar GELD met BAKKEN tegelijk kunnen verdienen. En dat lukt ze, want de grote massa slikt hun riooltroep helaas voor zoete koek.
Maar ja, er zijn ook zat mensen die alleen blikvoer en Iglo thuismaaltijden vreten... Face it, de massa heeft gewoon geen smaak, en vreet alles wat ze wordt voorgezet. Als het maar trendy is, en iets is trendy als de fabrikanten zeggen dat het trendy is. Dan moet het dus wel goed zijn, anders is het natuurlijk nooit trendy!
En je wil niet het risico lopen om de trend te missen! Stel je voor...
Eigenlijk vind ik het vooral zielig voor al die sterretjes, die het idee hebben dat ze de wereld aan hun voeten hebben, maar in werkelijkheid blij gemaakt worden met wat grijpstuivers en "eeuwige roem". Terwijl de platenbonzen al het grote geld in hun toch al overvolle zakken steken, en de sterretjes naar hun pijpen moeten dansen en hun hele leven moeten opgeven. Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als Britney c.s. een aantal keren met de beentjes wijd heeft moeten gaan om de top te bereiken. En ze moeten er nog dankbaar voor zijn ook! Want "dankzij" ome Big Shot Producer is dit allemaal SPECIAAL voor hun mogelijk gemaakt. Dus niet zeiken, en vooral doorgaan met de konten van de bobo's te likken.
Ze raken volkomen verpest door de roem, vrijwel al die jeugdsterren eindigen uiteindelijk in de goot en aan de drugs omdat hun roem niet de eeuwigheidswaarde blijkt te hebben die ze is voorgespiegeld, en omdat ze als een baksteen zijn laten vallen door de platenmafia op het moment dat de verkoop ff wat minder werd. Niks verantwoordelijkheid nemen, je hebt toch zelf voor dit leven gekozen?
Mensen laten zich blijkbaar graag belazeren, en hebben liever dat iemand anders ze verteld wat mooi en goed is, dan dat ze zelf na moeten denken...
quote:Ik weet wel waar het probleem ligt, iedereen pikt deze inferieure muzikale bewegingen. Alles word geslikt omdat de muziekmarketing volwassen is geworden ( ook door de toename van het geld in de artiestenwereld), jammergenoeg is het meuk van de top40 een popfabriek geworden. Hetzelfde is nu aan de gang met R&B overigens. Let eens goed op de snares iedere keer. Men heeft slechts twee snares. Een muzikaal 'leeg' genre als R&B moet je niet nog basaler gaan maken, dan hou je dus nix over. Maar iedereen slikt het en koopt het, dus waarom zou je het niet doen als je er flink aan kunt verdienen toch?
Op maandag 30 juli 2001 12:08 schreef kamagurka het volgende:[..]
En garde! Mee eens! Geen speld tussen te krijgen! Precies wat mij dus ook opvalt, er wordt iets onmenselijk slechts in mekaar gedraait waarvan je denkt dat zodra het draait honden op de geluidsbron beginnen te schijten en hem daarna ondergraven.... en wat blijkt.. door de marketing vind iedereen van 11 tot 18 het geniaal! Dat is niet meer gewoon "de realiteit", dat is verdomme DOODENG! Hebben die pubers plakken stront in de oren geduwd gekregen tijdens de geboorte, zijn ze gebrainwashed, zijn het peulen afkomstig van planeet jammerklank? Dingen worden mij iets te snel geslikt en als lekkere worst verkocht terwijl het gewoon poep in een zakje is....
En kom niet aan met "smaken verschillen", want deze kotszakkenherrie (TMF, 538, MTV, Box, Veronica, etc etc.) heeft echt niets meer met smaak te maken (nouja, wansmaak dan)! En ja, vroeger (nog niet eens zo lang geleden) werd er ECHT BETERE muziek gemaakt (ook de commerciele soort).
Ik ben iemand die muziek ziet als kunstvorm, 99% van de andere Nederlanders ziet het 'wel leuk om naar te luisteren' of ' leuk om op te dansen' of 'grappig melodietje', daar valt nix tegen te beginnen.
Kwalitatieve en innovatieve muziek hoor je allang niet meer in de top40, het zijn de impulsen van daarbuiten die af en toe doorschemeren ( zoals ' Freestyler' bijvoorbeeld).
Voor goede muziek moet je alternatief gaan en dat is geen mening, maar een feit. Het meuk verspreid zich echter rap, maar hoe stop je zoiets
M'n zusjes van 9, 10 en 12 vinden Britney Spears, Jodi Bernal, Vengaboys en A*Teens helemaal het einde. En als ik "it's raining men" van The Weather Girls draai, dan komen ze keihard blèren dat het na-geäapt is. Zelfde als ik "uptown girl" van Billy Joel draai.
En m'n broertjes? Die vinden Linkin Park, Limp Bizkit en Eminem toch zooooo geweldig . Als er maar veel in gescholden, gevloekt en geschreeuwd wordt en als de gitaren maar helemaal in hun maximale overdrive/distortion staan. Dat vinden we stoer
De enige 'mainstream' radiozender die ik eigenlijk nog aan heb staan, puur als ik gewoon muziek op de achtergrond wil hebben wij wat ik doe, is Radio 3fm. Daar zitten gelukkig een paar mensen die af en toe nog eens iets goeds weten te vinden.
quote:Dat heeft er voor deze keer eens verdomd weinig mee te maken. Vroeger vonden oudere generaties rock&roll muziek van satan, daarna punk, vervolgens metal (slechte invloed vvor de kinderziel).
Op maandag 30 juli 2001 14:08 schreef Theeboon het volgende:
Het probleem is dat je ouder word
(in het geval van Doe Maar is het zo erg geweest, dat Doe Maar in de tijd van een underground-band de hemel werd ingeprezen, terwijl het op z'n hoogtepunt door critici helemaal de grond is ingeboord)
In de jaren 90: Gun's 'n roses, zo commercieel als de pest, 2 unlimited, New kids on the block, Bon Jovi. Moet ik nog verder gaan?
Namate je ouder wordt ga je dit soort dingen doorzien en zie je wat er gemaakt is, en wat gewoon goed is. Maar *echt* niet commerciele bands zal je niet snel zien. Als die door het grote publiek worden ontdekt, zijn er zat mensen te vinden die daar graag een graantje van willen meepikken.
Waar ik het niet mee eens ben is de klaagzang over de muzikale leegheid van dit tijdperk. Sterker nog: in de afgelopen 2/3 jaar is ERG veel nieuw en ook goed materiaal uitgebracht. Het komt tot mij over van: 'vroeger was alles beter'. En volgens mij is dat niet zo.
Ga naar popconcerten toe, zie popfestivals en probeer zo erachter te komen wat je nu *echt* leuk vindt.
quote:Ik hoop dat r&b/britney snel uitgemolken wordt zoals dat met happy hardcore is gebeurd... maar dan komt er toch weer een nieuw commercieel muziek genre waarvan veel gemaakt wordt en dat kwalitatief slecht in elkaar zit.
Op maandag 30 juli 2001 13:34 schreef postinggirl het volgende:
Godzijdank hebben we het ergste muzikale dieptepunt (happy hardcore) al enige tijd achter de rug.
quote:En hoe verklaar jij dan dat in de afgelopen 2 a 3 jaar er meer covers in de hitlijsten gestaan hebben dan in de 10 jaar ervoor? Vooral in R&B land was het erg, daar leek het erop dat ze perse een nummer moesten coveren om een hitje te hebben. De inspiratie was dus ver te zoeken, ten eerste omdat ze afhankelijk waren van een bekend geluid van een ander, en ten tweede omdat ze met de rage van covers meegingen en dus niks creatiefs hadden.
Op maandag 30 juli 2001 14:31 schreef weerdo het volgende:Waar ik het niet mee eens ben is de klaagzang over de muzikale leegheid van dit tijdperk. Sterker nog: in de afgelopen 2/3 jaar is ERG veel nieuw en ook goed materiaal uitgebracht.
quote:Ook bijna allemaal bagger en overgeproduceerde troep, imo. We are the world? *braak*. De Vogeltjesdans? Bagger! De Lambada? Was toen ook een grote hype. En haalde iemand nu Aerosmith aan als voorbeeld van een band die wél oprecht is? Ik dacht dat die gasten ook al jaren gebruik maakten van broodschrijvers voor hun hits...
1 655 1 19 (I've had) The time of my life - Bill Medley & Jennifer Warnes
2 605 1 19 Nikita - Elton John
3 598 1 19 How 'bout us - champaign
4 549 1 17 I just called to say I love you - Stevie Wonder
5 529 1 16 We are the world - USA for Africa
6 524 1 16 Eternal flame - the Bangles
7 523 1 19 Dancing in the dark - Bruce Springsteen
8 514 8 29 De vogeltjesdans - de Electronica's
9 503 1 16 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
10 502 1 17 Lambada - Kaoma
Zowel nu als toen haalt 'echte oprechte' muziek gewoon meestal alleen de onderste regionen van de top zoveel. Dat was tien en twintig jaar geleden zo, zo is het nu en zo zal het altijd wel blijven. En producers-acts zoals de Backstreet Boys of Britney zijn ook van alle tijden. Denk aan The Monkees,bijv. (die nog best veel leuke nummers hadden, eigenlijk )
quote:Ja zanderr, maar dat is nou precies het punt! Toen zaten er gemiddeld toch veel meer leuke of zelfs heel leuke nummers tussen (origineel, zelf geschreven)
Op maandag 30 juli 2001 15:02 schreef Zanderrr het volgende:
......Denk aan The Monkees,bijv. (die nog best veel leuke nummers hadden, eigenlijk) ....
quote:Covers is al iets wat heel oud is, en waar men in oudere tijden zich ook zeer schuldig aan gemaakt hebben.. En sommige covers zijn zodanig geniaal dat 'men' dacht dat dat nummer het origineel was..
Op maandag 30 juli 2001 14:44 schreef Tokus het volgende:
En hoe verklaar jij dan dat in de afgelopen 2 a 3 jaar er meer covers in de hitlijsten gestaan hebben dan in de 10 jaar ervoor?
R&B volg ik gewoon helemaal niet. Weet ik niks van, ga ik ook niet tegenaan bemoeien..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |